Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Voor half 5
6
7%
Half 5
2
2%
5 uur
13
16%
Half 6
22
27%
6 uur
16
20%
Half 7
7
9%
7 uur
4
5%
Half 8
0
Geen stemmen
8 uur
0
Geen stemmen
Later dan 8 uur
0
Geen stemmen
Ik werk volledig thuis
1
1%
Ik heb wisseldiensten
10
12%
 
Aantal stemmen : 81
<<

Anoniem327

Bericht 20 Jun 2022 10:21

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Tabbie schreef:Marin, op de dagen dat ik laat thuis ben, eten wij lasagne of iets anders uit de oven. Dat schuift mijn vriend dan gewoon op tijd in de oven. Vindt hij heel fijn, want minder gestress en meer tijd voor de kinderen ipv te moeten koken. Dan kan jij idd gewoon aanschuiven.

Bij ons gaat de kdv ook om 18 uur dicht. En dat is soms best stressen. Mijn kinderen zijn ook altijd de laatste die opgehaald worden. Maar daardoor geven ze dochter wel gewoon te eten. Dus niemand gaat met grote honger naar huis gelukkig.

Dat is handig. Doet hij dat ook voor jou op de dagen dat hij laat thuis is?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jun 2022 10:27

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Het kdv waar ze in principe naar toe gaat sluit om 18.30 zag ik al dus dat is fijn, m'n man kan haar dan sowieso wel ophalen. En m'n man kan prima koken (beter dan de gemiddelde persoon) dus dat is geen probleem natuurlijk.

Natuurlijk, iedereen doet het. Daarom kunnen wij het ook. Maar het zal wel even schakelen worden. Dat mag ook.

Holden, ja jeetje dat heb je ook allemaal gered dus tuurlijk lukt het ons ook. Respect hoor, 2 uur reistijd? Dus 4 uur per dag? Hoe deed je dat idd!
Bij deze baan zal de reistijd met de auto 40 min zijn en met het ov iets meer dan een uur, maar dat is wel interessanter op dit moment gezien de benzineprijzen momenteel. Uur reistijd vind ik an sich niet erg maar hoop idd dat ze dan een wat flexibel zijn qua werktijd. Misschien kan ik idd wel wat eerder beginnen en dan wat eerder naar huis. Daar ga ik op inzetten denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 20 Jun 2022 10:42

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Maar heb je al een reactie gehad dat je door bent naar de volgende ronde of het arbeidsvoorwaardengesprek?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jun 2022 10:44

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Nee wordt vandaag gebeld. Veel arbeidsvoorwaarden hebben we al besproken overigens.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 20 Jun 2022 11:02

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Spannend!
In mijn werkveld heb je echt een arbeidsvoorwaardengesprek als tweede of derde gesprek :)
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem327

Bericht 20 Jun 2022 11:06

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Marin schreef:Nee wordt vandaag gebeld. Veel arbeidsvoorwaarden hebben we al besproken overigens.

Als ze het al hebben over de arbeidsvoorwaarden, dan ben je waarschijnlijk aangenomen. Wat spannend dat je vandaag wordt gebeld. Het zou mooi zijn als je weer iets kunt doen en het is maar voor 3 dagen in de week, toch? Dus er blijft genoeg tijd over voor het gezin.

Ik ben het eens met de andere reacties, je maakt het veel te groot. Ga ervoor, overal is wel een mouw aan te passen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jun 2022 11:09

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Ja het was echt een lang gesprek (vond ik), bijna anderhalf uur. Ook heel leuk. Het is voor 3.5 dag, maar die halve dag kan dochter sowieso wel naar de peuterspeelzaal vanaf oktober dus dat komt wel goed. Ik hoop gewoon met name (als ik aangenomen word) dat ze een beetje flexibel zijn met werktijden enzo. Dat is gewoon zo belangrijk met kinderen. Daar maak ik me zorgen om. Dat vond ik fijn bij dat andere bedrijf, dat die sfeer direct duidelijk was en dat gevoel had ik hier niet.
Maar verder idd wachten maar!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 20 Jun 2022 11:15

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Oh Marin wat spannend en leuk! Liggen de bubbels al koud?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jun 2022 11:16

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Altijd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 20 Jun 2022 11:24

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

That’s the spirit!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Jun 2022 11:41

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Sadie schreef:
Tabbie schreef:Marin, op de dagen dat ik laat thuis ben, eten wij lasagne of iets anders uit de oven. Dat schuift mijn vriend dan gewoon op tijd in de oven. Vindt hij heel fijn, want minder gestress en meer tijd voor de kinderen ipv te moeten koken. Dan kan jij idd gewoon aanschuiven.

Bij ons gaat de kdv ook om 18 uur dicht. En dat is soms best stressen. Mijn kinderen zijn ook altijd de laatste die opgehaald worden. Maar daardoor geven ze dochter wel gewoon te eten. Dus niemand gaat met grote honger naar huis gelukkig.

Dat is handig. Doet hij dat ook voor jou op de dagen dat hij laat thuis is?


Ja, zelfs op de dagen dat ik laat thuis ben. Hij doet immers de boodschappen en wij kopen lekker die dingen kant en klaar 😋
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Jun 2022 12:05

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Spannend Marin.

Ik kom om 18.10 of om 17.25 thuis van werk. Eerder werkte ik verderweg (20 minuten reistijd) en kwam ik om 18.30, om 19.00u en om 17.30 thuis van werk (werk 3 dagen). Ik vond dat ook altijd wel laat, vooral 19.00u. Het was wel te doen maar voor de kinderen (en voor mezelf) was ik graag eerder thuis. Ik ben daarom o.a. geswitched van werkplek. Als ik zou mogen kiezen zou ik graag van 9.00u tot 16.30u werken.

Over je nieuwe baan: leuk dat er iets op je pad is gekomen! En vervelend dat je het gevoel hebt dat je niet flexibel kan werken. Ik denk je het eerst maar eens moet gaan ervaren. En anderzijds moet je zelf ook duidelijk zijn in wat wel en niet kan, dan kan er vaak meer. Mocht het echt niet bij je passen kun je altijd verder kijken natuurlijk. Nu nog niet druk maken om een probleem wat er nog niet is :-) (ben ik ook goed in hoor).
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 20 Jun 2022 12:57

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Ooh wat spannend!
Ik snap je echt heel goed. Ik heb natuurlijk ook een tijdje thuis gezeten en daardoor dus het hele huishouden en opvang op me genomen. Nu begin ik maandag weer met werken en ik vind het oprecht moeilijk en spannend om alles weer strak te moeten gaan plannen. Ze zijn best flexibel, maar het is gewoon even schakelen van niet werken naar weer een vast werkritme hebben. Ook wel weer fijn. Komt vast helemaal goed, bij jou ook! Maar ik snap het echt en wellicht dat het voor degenen die wel werken allemaal wat minder moeilijk lijkt, maar wij moeten daar weer helemaal in komen en aan wennen.
Je kunt me altijd een berichtje sturen!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 20 Jun 2022 13:25

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Trouwens ik heb tijdens mijn derde gesprek ook wel nadrukkelijk gezegd dat ik flexibel genoeg wil zijn om op tijd mijn kind te brengen en halen. Voorschoolse opvang zie ik nief zitten en ik vond 18u echt te laat om haar van de bso te halen. Ze waren meteen super behulpzaam (die vrouw zei meteen, nee joh, dat wil ik met mijn kinderen ook niet) en nu ga ik laat beginnen (9 uur) en stop ik om 16.30. Dus ik werk maar 7 uur per dag en daardoor krijg ik dus 2 uur minder op contract dan in eerste instantie. Na de inwerkperiode kan ik de halve dag thuis gaan werken, wat ook weer wat meer ruimte biedt. Ik ben er blij mee. Ik denk dat werkgevers tegenwoordig echt wel goed meedenken, en dat dat wel te regelen valt!
<<

Anoniem327

Bericht 20 Jun 2022 14:25

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Alexis schreef:Ooh wat spannend!
Ik snap je echt heel goed. Ik heb natuurlijk ook een tijdje thuis gezeten en daardoor dus het hele huishouden en opvang op me genomen. Nu begin ik maandag weer met werken en ik vind het oprecht moeilijk en spannend om alles weer strak te moeten gaan plannen. Ze zijn best flexibel, maar het is gewoon even schakelen van niet werken naar weer een vast werkritme hebben. Ook wel weer fijn. Komt vast helemaal goed, bij jou ook! Maar ik snap het echt en wellicht dat het voor degenen die wel werken allemaal wat minder moeilijk lijkt, maar wij moeten daar weer helemaal in komen en aan wennen.
Je kunt me altijd een berichtje sturen!

Ik denk dat het voor jullie partners een even grote, of misschien nog wel grotere omschakeling zal zijn. Van alles aan de ander overlaten en nooit zelfstandig de verantwoordelijkheid dragen, zullen er ineens momenten zijn dat hij de kar moet trekken thuis en dit moet gaan combineren met zijn betaalde baan.

Jullie hebben tenminste eerder nog wel een betaalde baan gehad. Voor jullie partner geldt dat ze nooit eerder de verantwoordelijkheid thuis hebben gehad over hun eigen kinderen en daar bovenop hebben ze die twee zaken nooit hoeven te combineren, omdat er altijd iemand thuiszat die alles voor hen oploste.

Ik zou dus zeker dit gesprek blijven voeren met jullie partners. Gooi het open zodat de verdeling evenwichtig blijft. Ik zie dit in veel gezinnen misgaan, zeker wanneer de vrouw eerst een hele tijd thuis is geweest en dan weer een betaalde baan aanneemt. Het risico is dat je in de oude patronen blijft zitten, terwijl er aan de kant van de moeder veel werk bijkomt. Probeer samen om je gezin daarvoor te behoeden.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 20 Jun 2022 15:08

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Waar lees jij dat dat zo is? Hier is dat iig absoluut niet, haha.

Je ziet dit in beel gezinnen mis gaan, ik geloof niet dat ik jou als gezinsbegeleidwr wil (neem aan dat je dat bent, anders weet je zulke dingen natuurlijk niet).
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 20 Jun 2022 22:41

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Blablabla Sadie. Jouw standpunt in deze situatie is inmiddels wel duidelijk hoor.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 21 Jun 2022 15:16

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Dat wisselt erg. Als ik op kantoor werk, ben ik tussen half 6 en 6 uur wel thuis, maar als ik thuis werk en het druk is of ik tussendoor forum kan het ook later worden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Jun 2022 22:49

Re: Hoe laat kom jij thuis van je werk?

Ik werk meestal thuis dus heb daarvoor gestemd, maar ga wel eenmaal per week naar kantoor. Ik werk dan meestal tot 16.30 of 17.00 uur en dan fiets ik 20 minuutjes naar huis. Ergens tussen 17.00 en 17.30 uur ben ik dan dus thuis.

♥♥
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers