Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Minder sociaal door corona?

Minder sociaal door corona

Ja
15
56%
Nee
12
44%
 
Aantal stemmen : 27
<<

Anoniem327

Bericht 14 Jun 2022 15:19

Minder sociaal door corona?

Merken jullie dat je minder sociaal bent geworden door twee jaar corona? Ik hoor dit nu veel om me heen, zelfs mensen die het expliciet vermelden tijdens een gesprekje, dat ze niet meer zo sociaal zijn. Ook enkele vrienden en collega's heb ik er al over horen praten.

Zelf was ik dit weekend op een verjaardag en op een bruiloft waar ik niet zoveel mensen kende. Ik ben zelf een open persoon en ik knoop makkelijk een praatje aan. Normaal gesproken raak ik dus gemakkelijk in gesprek met allerlei mensen, maar ik had het idee dat het dit keer moeizamer ging. Veel mensen sluiten zich een beetje af zo lijkt het. Ze doen niet hun best om het gesprek gaande te houden, dus hoezeer ik ook mijn best deed, het kwam niet helemaal van de grond.

Dit kan natuurlijk aan mij liggen, of aan de levensfase waarin we nu zitten (allemaal dertigers, begin veertigers), maar het valt me erg op dat het sinds corona moeizamer gaat. Niet met mensen die ik al ken, maar wel met mensen daarbuiten. Zou dit een veelvoorkomend effect zijn van de sociale distantie die we de laatste jaren hebben meegemaakt? Merken jullie hier iets van?
Laatst gewijzigd door Anoniem327 op 14 Jun 2022 15:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Jun 2022 15:23

Re: Minder sociaal door corona?

Om antwoord te geven op je vraag: ja.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Jun 2022 15:26

Re: Minder sociaal door corona?

Nee.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem327

Bericht 14 Jun 2022 15:29

Re: Minder sociaal door corona?

Als jullie alleen gaan antwoorden met ja en nee, dan maak ik er een poll bij :cheering:
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 14 Jun 2022 15:56

Re: Minder sociaal door corona?

Nee eigenlijk niet. Deels omdat ik al niet zo sociaal ben van mezelf maar ook omdat ik tijdens de corona nog veel contact had met mensen door mijn werk. Ik werkte toen ook nog samen met een aantal vriendinnen dus dat was wel fijn.
2010 2012
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 14 Jun 2022 18:03

Re: Minder sociaal door corona?

Nee ik ben niet minder sociaal geworden, mijn houding en benadering naar anderen is nog exact zo als toen. Wel merk ik af en toe dat mensen om me heen bijvoorbeeld de verjaardagsfeestjes in intieme kring wel prettig vonden, die zetten dat gewoon voort en nodigen minder mensen uit. Vind ik in deze gevallen overigens oké. Maar verder zijn wij en de mensen om ons heen vooral heel blij dat veel sociale activiteiten gewoon weer mogen en maken daar ook graag gebruik van.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 14 Jun 2022 18:09

Re: Minder sociaal door corona?

Nee, maar ik was voor corona ook al geen gezelligheidsdier.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 14 Jun 2022 18:11

Re: Minder sociaal door corona?

Nee merk ik bij mezelf niet en bij anderen ook niet.
<<

Anoniem327

Bericht 14 Jun 2022 18:11

Re: Minder sociaal door corona?

Lexi schreef:Nee eigenlijk niet. Deels omdat ik al niet zo sociaal ben van mezelf maar ook omdat ik tijdens de corona nog veel contact had met mensen door mijn werk. Ik werkte toen ook nog samen met een aantal vriendinnen dus dat was wel fijn.

Ik denk dat dit veel verschil maakt. Ik heb gedurende alle lockdowns nog heel veel contact gehad met allerlei mensen, ook buiten mijn eigen cirkeltje, dus voor mij heeft het weinig impact gehad, maar ik kan het duidelijk aan anderen maken die lange tijd geïsoleerd hebben geleefd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Jun 2022 18:18

Re: Minder sociaal door corona?

Ja ik merk dit heel goed. Ik heb wel echte eenzaamheid gevoeld tijdens die periode en heb wel echt moeite met sociaal oppervlakkig contact op feestjes, maar daar was ik sowieso altijd al wel beetje kriegelig voor. En ik vind grote groepen nog wel snel overweldigend. Ik was van 't weekend op een festival en vond dat toch wel veel.
Maar dit is ook wel een reden dat ik weer wil gaan werken, juist weer wat meer onder de mensen komen. Denk dat het wel heel goed voor me is. Het is een fijne lijn voor mij. Het liefst ben ik de hele dag alleen maar eigenlijk is het niet goed voor me. Maar dat is altijd zo geweest alleen heeft corona het wel versterkt en des te groter de stap nu voelt.
Let's discover the world together.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1704

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 14 Jun 2022 18:27

Re: Minder sociaal door corona?

Nee ik ben niet minder sociaal geworden. Vind het nog steeds leuk om nieuwe mensen te leren kennen en te kletsen met anderen.

Ik merk wel dat ik minder zin heb om sociale dingen te doen, terwijl als ik er ben het altijd gezellig en leuk is. Bv van te voren geen zin om naar de voetbal te gaan (mss mede door de reistijd en afstand in mn eentje) maar als ik er ben het altijd gezellig is.
Maar hecht ook veel waarde aan onze vrije weekenden / vrije avonden in het weekend samen met het gezin, aangezien we die niet zo heel vaak hebben.
Laatst gewijzigd door Radler op 14 Jun 2022 20:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2019
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 14 Jun 2022 18:30

Re: Minder sociaal door corona?

Nee, Ik was al niet zo sociaal maar ik heb ook niet veel last gehad van de beperkingen bij ons.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 14 Jun 2022 18:42

Re: Minder sociaal door corona?

Ik ben al geen gezelschapsmens..
Voor,tijdens en na corona is er niets veranders bij me,wat sociale contacten aangaat.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 14 Jun 2022 19:02

Re: Minder sociaal door corona?

Ik ben minder sociaal geworden.
Als ik met een nieuw iemand een praatje maak en ik merk dat we niet klikken of ik vind ze irritant kap ik t gelijk af. Zonde van de tijd.

Daarnaast heb ik geen zin meer om elke avond/elke dag in t weekend met mensen om te gaan. Ik merk dat ik me-time en quality time 1-op-1 met vrienden/partner belangrijker ben gaan vinden.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 17 Jun 2022 16:22

Re: Minder sociaal door corona?

Ik was al niet zo sociaal maar in groepen kan ik prima een praatje met iemand aanknopen die ik niet ken. Hoe lang dat gesprekje dan duurt hangt een beetje van de situatie af en hoe soepel ik dat gesprek zelf vind lopen. Als ik me er niet zo chill bij voel dan haak ik snel af en ga daar mijn energie niet aan besteden. Mss ligt het aan jou en niet aan al die andere mensen?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 17 Jun 2022 16:37

Re: Minder sociaal door corona?

Nee, ik vind het juist fijn dat ik eindelijk weer kan afspreken voor een bordspellenavondje etc.. Ik spreek daarvoor niet speciaal meer of minder af.

Binnenkort is het mijn eigen verjaardag (en gezien ik 40 word zit ik daar eigenlijk niet op te wachten om dit groots te vieren). Ik laat alleen familie van mij en wat vrienden komen. De familie van mijn vriendin nodig ik niet eens uit...
<<

Anoniem327

Bericht 17 Jun 2022 17:15

Re: Minder sociaal door corona?

DronkenTaart schreef:Ik was al niet zo sociaal maar in groepen kan ik prima een praatje met iemand aanknopen die ik niet ken. Hoe lang dat gesprekje dan duurt hangt een beetje van de situatie af en hoe soepel ik dat gesprek zelf vind lopen. Als ik me er niet zo chill bij voel dan haak ik snel af en ga daar mijn energie niet aan besteden. Mss ligt het aan jou en niet aan al die andere mensen?

Nou nee, want deze mensen geven zelf aan dat ze door corona minder sociaal zijn geworden.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Jun 2022 18:22

Re: Minder sociaal door corona?

Nee, ik vind dit voor mezelf niet herkenbaar. Mijn agenda staat bol van de sociale activiteiten momenteel en ook heb ik niet het idee dat ik minder snel connectie vind bij iemand.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 17 Jun 2022 19:15

Re: Minder sociaal door corona?

Nee. Ik heb een volle agenda en veel afspraken. Ik ben graag onder de mensen.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 17 Jun 2022 20:20

Re: Minder sociaal door corona?

Ik ook niet. En m'n omgeving ook niet. Het lijkt juist wel of iedereen de schade aan het inhalen is, mijn agenda heeft nog nooit zo vol gestaan met alle feestjes, etentjes, koffie dates etc als nu.
<<

Anoniem327

Bericht 17 Jun 2022 21:07

Re: Minder sociaal door corona?

Ik bedoel niet dat mensen geen sociale activiteiten hebben, die zijn er juist in overvloed. Ik hoor veel dat mensen minder sociaal zijn geworden als ze ergens zijn met mensen die ze niet kennen.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 17 Jun 2022 21:43

Re: Minder sociaal door corona?

Oh daar herken ik me helemaal niet in.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 17 Jun 2022 22:13

Re: Minder sociaal door corona?

Sadie schreef:Ik bedoel niet dat mensen geen sociale activiteiten hebben, die zijn er juist in overvloed. Ik hoor veel dat mensen minder sociaal zijn geworden als ze ergens zijn met mensen die ze niet kennen.


Dit heeft denk ik meer te maken met of je iemand treft die misschien wat meer introvert is.

Als je mij tegen komt op een feestje hebben we waarschijnlijk ook een ongemakkelijk gesprek. Ik ben daar zo niet goed in en maak zo’n social talkje al snel awkward en zit tijdens het praten dan te bedenken hoe ik weg kan uit de situatie. Misschien als je al wat introvert bent is dat weer even wennen na 2 jaar weinig sociale activiteiten.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 17 Jun 2022 22:19

Re: Minder sociaal door corona?

Ik spreek wel minder af, al is dat niet per se bewust ofzo. Het is er echt in blijven zitten na corona...
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jun 2022 22:52

Re: Minder sociaal door corona?

Sadie schreef:Ik bedoel niet dat mensen geen sociale activiteiten hebben, die zijn er juist in overvloed. Ik hoor veel dat mensen minder sociaal zijn geworden als ze ergens zijn met mensen die ze niet kennen.


Ik, als introvert zijnde, merk wel echt dat ik er nóg minder behoefte aan heb ja. Ik vond het wel best dat veel dingen op pauze stonden. Ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit.
Hiermee bedoel ik dat ik al niet zo goed tegen dat soort standaard sociale gesprekjes kon en nu nog minder. Maar misschien is het geen Covid en word ik gewoon oud.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]