Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toch corona

<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 12 Jun 2022 13:06

Toch corona

Niet-te-geloven zeg...2 prikken gehad...1 booster.
Al een paar dagen beroerd,dus toch maar ff testje..2keer.
Ik kreeg al 2 rode strepen toen ik ging druppelen.
Maar goed..zonder prikken was ik vast beroerder geweest....iemand leuke tips?
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 12 Jun 2022 13:09

Re: Toch corona

M'n vriend heeft t ook! Die zit al op dag 6. Hij is allemaal oude films aan t kijken zoals de hele Harry Potter reeks. Sterkte!
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 12 Jun 2022 13:12

Re: Toch corona

Danjewel Max...ik ga alle afleveringen meester Frank Visser kijken:)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Jun 2022 13:44

Re: Toch corona

Beterschap. Ik heb het idee dat het aantal besmettingen alweer begint op te lopen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jun 2022 13:51

Re: Toch corona

Hoe was laatst het oerrock festival, en de besmettingen onder de bezoekers is inmiddels enorm!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 12 Jun 2022 14:06

Re: Toch corona

Volgens mij zijn de besmettingen erg hoog op dit moment maar er is totaal geen beeld meer van er word nog weinig getest.
Hier helaas nog dagelijks bezig met covid. Ik heb long covid en mijn leven staat momenteel volledig op zijn kop...

Danny, beterschap!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Jun 2022 14:37

Re: Toch corona

Wat erg voor je Noor. Sterkte!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 12 Jun 2022 14:49

Re: Toch corona

Ik hoor het ook veel om me heen idd, mensen die corona hebben. Maar bij niemand is het meer zo heftig als hoe het in het begin bij veel mensen was (niet bij mij gelukkig). Ik heb 2 prikken en de eerste booster gehad. Vlak daarna kreeg ik corona maar zonder test had ik het niet eens geweten want ik had geen klachten. Mijn dochter bleek het te hebben na een testje voor de zekerheid nadat haar beste vriendinnetje het had. Ook mijn dochter had geen klachten. Mocht ik het nog een keer krijgen dan hoop ik dat ik er weer zo doorheen fiets.

Ik zou inderdaad lekker netflixen, gamen, extra slapen, puzzelen, projectjes in huis doen waar je normaal niet aan toe komt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jun 2022 15:38

Re: Toch corona

Met name de rioolwatermetingen zijn nu interessant en daarbij zien ze dat er weer steeds meer virusdeeltjes in het water te vinden zijn. Het loopt dus inderdaad weer op.

Danny beterschap
2015 💙
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 12 Jun 2022 15:58

Re: Toch corona

DronkenTaart schreef:Ik hoor het ook veel om me heen idd, mensen die corona hebben. Maar bij niemand is het meer zo heftig als hoe het in het begin bij veel mensen was (niet bij mij gelukkig). Ik heb 2 prikken en de eerste booster gehad. Vlak daarna kreeg ik corona maar zonder test had ik het niet eens geweten want ik had geen klachten. Mijn dochter bleek het te hebben na een testje voor de zekerheid nadat haar beste vriendinnetje het had. Ook mijn dochter had geen klachten. Mocht ik het nog een keer krijgen dan hoop ik dat ik er weer zo doorheen fiets.

Ik zou inderdaad lekker netflixen, gamen, extra slapen, puzzelen, projectjes in huis doen waar je normaal niet aan toe komt.


Het verloop van covid is inderdaad vaak nog maar heel mild, waardoor mensen het alleen nog maar zien als een simpel verkoudheidje/griepje. Maar hoe ziek je ervan word maakt niet uit, zelfs na alleen een simpele snotneus kun je na een aantal weken long covid ontwikkelen.

Ik was ook 2 keer gevaccineerd en had de 1e booster gehad...
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Jun 2022 16:18

Re: Toch corona

Hoe uit de long covid zich bij je Noor?

Bij mij is het helaas ook raak deze week. Na een paar dagen Duitsland had ik in de ochtend wat keelpijn. Voelde als een opkomende verkoudheid, dus voor de zekerheid getest voor ik naar kantoor zou gaan. En ja hoor gelijk positief. Inderdaad Danny, haast nog tijdens het druppelen. Voor de zekerheid nog een zelftest gedaan en ook een GGD test (voor herstelbewijs). Hier ook 3 vaccinaties gehad, door werk ook bij corona in de buurt geweest, maar het nooit gehad tot nu.
Werd ook gelijk die dag ook wel zieker, koorts vooral. Dat is nu wel weg, nog wel nu verkouden en hoesten. Ik voel me niet benauwd of zo, maar even douchen en ik moet een half uur bijkomen:S

Ik lig nu maar in mijn hangmat om films te kijken. Doordeweeks werk ik gewoon vanuit huis, dus dat scheelt met de dag doorkomen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 12 Jun 2022 16:23

Re: Toch corona

Noor schreef:
DronkenTaart schreef:Ik hoor het ook veel om me heen idd, mensen die corona hebben. Maar bij niemand is het meer zo heftig als hoe het in het begin bij veel mensen was (niet bij mij gelukkig). Ik heb 2 prikken en de eerste booster gehad. Vlak daarna kreeg ik corona maar zonder test had ik het niet eens geweten want ik had geen klachten. Mijn dochter bleek het te hebben na een testje voor de zekerheid nadat haar beste vriendinnetje het had. Ook mijn dochter had geen klachten. Mocht ik het nog een keer krijgen dan hoop ik dat ik er weer zo doorheen fiets.

Ik zou inderdaad lekker netflixen, gamen, extra slapen, puzzelen, projectjes in huis doen waar je normaal niet aan toe komt.


Het verloop van covid is inderdaad vaak nog maar heel mild, waardoor mensen het alleen nog maar zien als een simpel verkoudheidje/griepje. Maar hoe ziek je ervan word maakt niet uit, zelfs na alleen een simpele snotneus kun je na een aantal weken long covid ontwikkelen.

Ik was ook 2 keer gevaccineerd en had de 1e booster gehad...


Zoals ik ook al zei, mocht ik het nog een keer krijgen dan HOOP ik dat ik er weer zo doorheen fiets. Ik weet als geen ander dat het leven geen garanties biedt.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 12 Jun 2022 16:25

Re: Toch corona

@jorja, de week zelf voelde als een milde griep. Na een dag of 10 ook gewoon weer aan het werk gegaan. Maar elke week werd ik eigenlijk een beetje moeier. Tot ik op een moment belandde dat ik instortte.
Ik ben vooral heel erg moe, heb een hoge hartslag die bij een minimale inspanning naar boven vliegt, snel kortademig, veel hoofdpijn en pijn in de rest van mijn lichaam. Ook heb ik cognitieve klachten, slechte concentratie vergeet van alles en ben heel snel overprikkeld.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 12 Jun 2022 16:34

Re: Toch corona

Wat vervelend Noor! En dat begon dus pas echt enkele weken later. Wordt je er voor behandeld? Fysio of zo?
Ik ben benieuwd, het blijft zo onvoorspelbaar hoe het bij iemand verloopt.
Sterkte!
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 12 Jun 2022 16:37

Re: Toch corona

Iedereen bedankt voor de eterschapswensen.
Ik hoop dat t bij deze milde verschijnselen blijft en dat ik t niet zo krijg als enkele andere pechvogels hier.
Voor jullie...heel erg beterschap en ik hoop dat je geen na-ellende hebt.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Jun 2022 16:39

Re: Toch corona

Wat heftig Noor! Beterschap allemaal!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 12 Jun 2022 16:55

Re: Toch corona

Jorja schreef:Wat vervelend Noor! En dat begon dus pas echt enkele weken later. Wordt je er voor behandeld? Fysio of zo?
Ik ben benieuwd, het blijft zo onvoorspelbaar hoe het bij iemand verloopt.
Sterkte!


Klopt het begon pas echt enkele weken later.
Ik ben door de huisarts in eerste doorgestuurd naar de fysio maat hij gaf na de intake meteen aan dat ik voor nu nog niet belastbaar genoeg ben om te trainen. Hij heeft me doorgestuurd naar een ergotherapeut en samen met haar ben ik bezig met dagschema's.
Hoe en wanneer dit beter word is onvoorspelbaar.... en dat maakt het erg moeilijk vind ik.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 13 Jun 2022 08:43

Re: Toch corona

Ik heb het ook weer. Gewoon gevaccineerd (1x want we hadden Corona gehad) en geboosterd (januari). Ik ben vooral heel erg moe en slap, zo’n wattenhoofd. En veel hoesten.
Dochter hoest al een week of 3, vriend was na 2 dagen beter (niet getest) en toen was ik toch nog aan de beurt.
Stuk minder heftig dan de vorige keer wel, maar een keer lekker doorslapen zou toch wel heel fijn zijn.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 13 Jun 2022 12:01

Re: Toch corona

Beterschap Danny!

Tips:
Netflix/Videoland, waar hou je van qua genre?
Digitaal tijdschrift abo nemen? Of tijdschriften laten aanrukken door iemand die ook boodschappen voor je haalt?
Puzzelen
Diamond painten
Grote schoonmaak (afhankelijk van hoe je je voelt)
Breien/haken/naaien/punniken

De tandjes, ik schrik me een hoedje! Tijdens het typen de NLalert-melding 😅

Hier is zoon gister voor de tweede keer positief helaas en ik ben bang dat ik ‘m ook ga volgen. Andere zoon (en ik dus) vooralsnog negatief…
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 13 Jun 2022 21:16

Re: Toch corona

Beterschap trouwens! Helemaal niet gezegd zie ik.

Vorige keer vond ik het ook lekker om elke dag even in het bos te wandelen. Daarna wel moe, maar frisse lucht lijkt toch vaak wel wat te helpen vind ik.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 13 Jun 2022 21:18

Re: Toch corona

Beterschap voor iedereen die het heeft!
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 13 Jun 2022 23:36

Re: Toch corona

Beterschap voor iedereen met corona! Hopelijk komen jullie er een beetje oké doorheen

Ikzelf nog geen corona gehad, maar ga zondag naar een festival. Merk dat ik het toch wel spannend vind nu de besmettingen weer oplopen. Die angst wordt echt irritant, al moet ik er bij zeggen dat ik momenteel mentaal niet lekker in m'n vel zit en sowieso meer angsten heb. En ik wilde heel graag in oktober nog op vakantie... Hopelijk kan dat gewoon doorgaan. 🤞
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron