Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Spoed) Tandarts en angst

<<

Anoniem331

Bericht 12 Jun 2022 07:44

(Spoed) Tandarts en angst

De hele nacht zit ik al op, er is geen manier dat ik lekker kan liggen zonder pijn
De hele linkerkant van mijn tanden/kaak/wang doet zeer, echt zeer.
Vannacht zo ineens, en het is niet weer over gegaan
Wat ik lees ik dat ik de spoedtandarts kan bellen, maar ik al van kleins af aan zo’n angst voor de tandarts. En niet weten bij wie ik terecht kom, de tranen schieten me in de ogen.
Zolang ik zit of sta gaat het Met de pijn, wanneer ik pijnstillend neem. Is het zo haalbaar het uit te stellen tot morgen, tot ik naar mn eigen tandarts kan? Of is dat het echt niet slim.
Ik vind de angst voor wat er komen gaat nog vervelender dan de pijn, terwijl die me echt op zijn kop zet.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jun 2022 08:19

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Ik heb goede ervaring met mijn tandartsenpraktijk, ook als ik bij andere tandarts terecht kom. Ze zijn rustig en leggen alles erg goed uit (en ik ben ook geen fan van tandarts)
08/2018
05/2021
<<

ChiQ

Bericht 12 Jun 2022 08:37

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Ik snap dat je bang bent maar pijn in je kaak kan een abces zijn waar je wel iets mee moet. Gewoon spoedtandarts bellen. Komt echt goed.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 12 Jun 2022 08:38

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Auww...ik was ook panisch voor de tandarts....dankzij de schooltandarts van vroeger.
Zo bang dat ik pas weer ging toen alles eruit moest.
Is je eigen tandarts ok?
Tja...als de pijn echt niet te harden is,zou ik toch wel naar de noodhulp gaan.
Ik hoop dat je er gauw vanaf bent.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Jun 2022 08:39

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Je kunt anders ook gewoon eerst even bellen om te overleggen? Wie weet zeggen zij ook wel dat het kan wachten en ben je toch even gerustgesteld :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 12 Jun 2022 08:40

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Hoe moeilijk ook, ik zou bellen. Zelf heb ik het helaas ook al een aantal keer meegemaakt. Wat mij helpt is om iemand mee te nemen waar ik me vertrouwd bij voel en die extra aan mij kan navragen ‘weet je zeker dat je het goed vindt als ….’. Zodra ik op die stoel zit, voel ik me snel overrompeld en is het fijn om iemand te hebben die rustig meekijkt. Eigenlijk is het nooit nodig geweest, maar het idee is al een extra geruststelling.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jun 2022 08:48

Re: (Spoed) Tandarts en angst

ChiQ schreef:Ik snap dat je bang bent maar pijn in je kaak kan een abces zijn waar je wel iets mee moet. Gewoon spoedtandarts bellen. Komt echt goed.



Ik ben vannacht alles tegen gekomen wat het zou kunnen zijn, en mijn verstand wint het van mijn gevoel. Ik moet wel heen.
Heb 10u een afspraak staan.
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jun 2022 08:49

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Zora schreef:Je kunt anders ook gewoon eerst even bellen om te overleggen? Wie weet zeggen zij ook wel dat het kan wachten en ben je toch even gerustgesteld :)



Gedaan. Dit was wel gewoon nodig. Voel het zelf ook wel. De pijn is iets minder dan vannacht. Maar is er nog steeds.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jun 2022 08:50

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Ik vond de tandarts ook altijd drama. Wilde vooral naar mijn eigen. Toen ging hij richting zijn pensioen en had ik ineens een afspraak bij zijn opvolger die veel fijner bleek te werken. Tandarts ging met pensioen en opvolger en zus die ook rustig werkte bleven in de praktijk. Een aantal jaar terug was opvolger ineens niet meer in de praktijk en stopte zus vanaf de een op de andere dag en hadden wij met spoed een andere tandarts nodig. We zijn toen gewisseld van praktijk. Ook toen gingen wij weer een stap vooruit qua rust en behandelen. Gelukkig is deze tandarts nog jong en stabiel dus kunnen we nog heel wat jaren vooruit. Tegen de tijd dat ik de pensioenleeftijd heb hoeven we in principe pas te wisselen.

Ik zou dus bellen en aangeven dat je angstig bent dan kunnen ze daar rekening mee houden.
2015 💙
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jun 2022 08:59

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Ik zit trouwens normaal bij een speciale angst tandarts. Of tegenwoordig heet dat de lieve tandarts. Heel fijn.
Ik ga straks gewoon, het moet! Maar voel me er misselijk van.
<<

ChiQ

Bericht 12 Jun 2022 09:01

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Karnemelk schreef:Ik zit trouwens normaal bij een speciale angst tandarts. Of tegenwoordig heet dat de lieve tandarts. Heel fijn.
Ik ga straks gewoon, het moet! Maar voel me er misselijk van.


Je zal even doorheen moeten maar straks waarschijnlijk geen pijn meer.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Jun 2022 09:06

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Goed zo Karnemelk! Succes! Je hebt vast al pijnstilling genomen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Jun 2022 09:24

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Zet hem op Karnemelk. Heel goed dat je gebeld hebt, het klinkt niet als iets wat kan wachten. Volgens mij moet je een spoedtandarts wel gelijk afrekenen.

Hopelijk wordt het een positieve ervaring en kijk je straks met hele andere ogen naar tandartsen.

Succes!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jun 2022 09:30

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Zora schreef:Goed zo Karnemelk! Succes! Je hebt vast al pijnstilling genomen?


Ja! Anders is het sowieso niet te doen!
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jun 2022 09:32

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Lady schreef:Zet hem op Karnemelk. Heel goed dat je gebeld hebt, het klinkt niet als iets wat kan wachten. Volgens mij moet je een spoedtandarts wel gelijk afrekenen.

Hopelijk wordt het een positieve ervaring en kijk je straks met hele andere ogen naar tandartsen.

Succes!


Klopt, eigenlijk altijd is dat gelijk afrekenen.
Zolang ik maar loop of zit, dan trekt de pijn wel wat weg. Ik kan ook gewoon eten en drinken, doet niet zeer. Maar die druk. Vannacht was mijn wang gewoon gloeiend heet. Heel naar vind ik dat altijd, pijn aan de tanden.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Jun 2022 10:57

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Hoe is het gegaan? Ben benieuwd wat je had.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 12 Jun 2022 11:10

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Oei wat naar dat je gedwongen werd om door je angst heen te gaan. Hoe is het gegaan?
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jun 2022 12:35

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Ja daar ben ik weer!

Veel geld armer, een wortelkanaalbehandeling rijker.
Ik had gelijk gemeld dat ik echt angst heb voor alles maar ben zo ontzettend goed, en rustig en pijnvrij behandeld.
Ze zag niet vaak zulke grote ontstekingen in een kies en kon zich goed voorstellen dat ik veel pijn heb gehad vannacht. Ik mocht ook niet weg zonder behandeling.
Ik heb net anderhalf uur geslapen. Ze heeft me echt goed verdoofd, wilde mn angst niet erger maken dan dat ie al was en dat is nu een vervelend gevoel.
Hoop vannacht dan ook weer wat uurtjes te kunnen slapen. Ben kapot na zo nacht. Wat een vreselijke pijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Jun 2022 13:45

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Wat fijn dat je spoed geholpen bent. Hopelijk ben je nu gauw van de klachten af. Dapper van je hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jun 2022 13:50

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Volgens de tandarts kan het ook zo lang sluimeren en pas tot uiting komen als je weerstand laag is. En af en aan heb ik wel pijn gehad, maar dit was wel het toppunt.
Die van mij is echt prut na Corona en zat van de week al voor wat anders bij de huisarts wat dus ook echt aan Corona gelinkt kan worden.
Vind dat ik mijn portie Corona en nasleep meer dan gehad heb. Nu hopen dat mijn lijf daar ook wat in mee wil.
Normaal hebben kiezen 2 van die kanaaltjes, de mijne had er uiteraard 3. Dus best wel even gelegen daar.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9783

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 12 Jun 2022 18:32

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Ben mega trots op je!
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jun 2022 18:46

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Mijn kies is vrij van pijn. De rest linksboven voelt als een slagveld en beurs. Vanavond vroeg op bed en hopelijk voelt het morgen beter.

Ik had zelfs de complimenten van de tandarts hoor. Want toen ik zij dat ik zo’n angst had dacht ze dat ik echt al lang niet was geweest. Maar ik ga keurig 2 keer per jaar. 😆
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 12 Jun 2022 21:21

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Wat fijn dat je zo geholpen bent! En enorme opluchting dat de pijn weg is, echt een vreselijke pijn. Als ik het heb, zeg ik dat het de ergste pijn is die je kan hebben, maar dat vind ik nu met een keelontsteking ook :laughcry:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 12 Jun 2022 21:33

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Haaa...ik ben blij voor je...knap dat je je over je angst heengezet hebt!
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jun 2022 22:01

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Danny schreef:Haaa...ik ben blij voor je...knap dat je je over je angst heengezet hebt!



En de volgende keer doe ik dat ook weer, maar voelde me zo vreselijk in die stoel. En waar die angst vandaan komt, ik weet het oprecht niet.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers