Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Spoed) Tandarts en angst

<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 13 Jun 2022 00:34

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Karnemelk schreef:Volgens de tandarts kan het ook zo lang sluimeren en pas tot uiting komen als je weerstand laag is.

Had ik dus ook!

Ik wilde niet terug naar mijn eigen tandarts, omdat het honden zijn als het op angst aankomt (terwijl ze daarvoor narcose behandelingen deden), en ben thuis bij mijn huidige tandarts. Krijg ik een paniekaanval? Dan laten ze me. Angst? Dan praten ze me er doorheen. Ingreep? Stap voor stap wat ze gaan doen, hoever ze met bepaalde handelingen zijn etc.

Maar top gedaan! Fijn dat het nu beter gaat.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Jun 2022 18:40

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Vandaag een dag ziekgemeld en de gehele dag af en aan geslapen.
Nu zo einde van de middag/avond voel ik dat de pijn weg begint te trekken. De binnenkant van mijn wang was al helemaal blauw, mijn zoon ziet net dat het aan de buitenkant ook al mooi begint te kleuren.
Die had ik wel ingecalculeerd want ik bent altijd het minste blauw. Zal leuk worden komende dagen.

Voor wie er bekend mee is, de noodvulling moet er over een poosje uit en dus een nieuwe er in. Hoe zit dat qua pijn?
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 14 Jun 2022 08:30

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Dat wordt gewoon onder verdoving gedaan...en vrouw....je bent op t toppunt van pijn door je angst heengegaan.
Dit lukt je ook..!!
<<

Katniss

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 266

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:53

Bericht 14 Jun 2022 10:15

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Ik heb ook 2x een wortelkanaalbehandeling met heel veel angst doorstaan. De noodvulling eruit halen doet helemaal niet zeer, omdat de zenuwen v/d kies al verwijderd zijn. Ik vond dat nog wel spannend, maar deed dus 0 pijn.
<<

Anoniem330

Bericht 14 Jun 2022 10:30

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Karnemelk schreef:Vandaag een dag ziekgemeld en de gehele dag af en aan geslapen.
Nu zo einde van de middag/avond voel ik dat de pijn weg begint te trekken. De binnenkant van mijn wang was al helemaal blauw, mijn zoon ziet net dat het aan de buitenkant ook al mooi begint te kleuren.
Die had ik wel ingecalculeerd want ik bent altijd het minste blauw. Zal leuk worden komende dagen.

Voor wie er bekend mee is, de noodvulling moet er over een poosje uit en dus een nieuwe er in. Hoe zit dat qua pijn?

Voel je niks van. Toevallig 2 weken geleden nog gehad. En kan gewoon met verdoving! :hulde:
<<

Anoniem331

Bericht 18 Jun 2022 22:35

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Nou. Een week verder en de zwelling is bijna weg. Nog wel steeds een blauw wang, en is sinds vandaag is de pijn echt weg. ‘S nachts nog wel last omdat ik op die kant lig. Maar hoop dat het ergste nu wel geweest is.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Jun 2022 22:06

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Nou ik ben van de wap hoor.

Vanmiddag gebeld door mn eigen tandartspraktijk. Zij wilde op korte termijn een afspraak maken om de behandeling af te maken. Toen ik aangaf het liever na de vakantie te doen, kon dit echt niet. En nu heb ik een afspraak midden in mn vakantie wat ik eigenlijk niet wil.
Ze zegt dat de behandeling pittig is en dat ze me voor een uur in gaat plannen.
Maar… mij is beloofd dat ik het ergste gehad heb en dat het slechts nog een keer gespoeld moet worden en een nieuwe vulling er in.
Als de tandarts het bekijkt wn het was nog niet goed, kreeg in nog eens een noodvulling.

En nu heb ik kortsluiting hoor. Nog een keer die ellende? Midden in mijn vakantie weer een week zo’n pijn en amper functioneren?
Of hebben zij de overdracht niet goed begrepen?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Jun 2022 08:50

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Nou wat vervelend zeg! Maar laat je niks opleggen, midden in je vakantie. Als je jij liever wilt overbruggen dan zou ik dat doen. Mits de noodoplossing in je mond dit ook kan hebben.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem331

Bericht 13 Aug 2022 16:04

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Uiteindelijk met de tandarts tijdens mijn controle overeen gekomen de behandeling na de vakantie te plannen. Alles zag er goed uit. De noodtandarts had al veel werk gedaan en wat haar betrof was er geen haast.
En afspraak in september gemaakt en je raad het al. Mn kies doet zeer. Ik snap niet zo goed hoe, want er zit toch niks meer in mijn kies wat zeer kan doen?
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 13 Aug 2022 18:30

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Vervelend Karnemelk. Heb je wel eens gehoord of je lange wortels hebt misschien?
Ik bleef ook last houden na een wortelkanaalbehandeling en bij mij bleken de wortels erg lang. Hierdoor irriteerde het mijn zenuwen in de kaak. Mij restte toen wortelpunt operatie.

Ben je nu met vakantie of is je tandarts met vakantie? Anders zou ik toch even een foto laten maken om te kijken of het gebied rustig is.
<<

Anoniem331

Bericht 13 Aug 2022 22:27

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Mijn tandarts heeft vakantie inderdaad. Ik heb voor ergens in september een afspraak om de noodvulling te laten vervangen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 13 Aug 2022 22:43

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Ahh zo stom. Is het echt heel pijnlijk en een continue pijn? Of meer wat gevoelig/zeurderig soms? Ik heb ook veel last van mijn kiezen gehad en uiteindelijk wortelkanaalbehandeling gekregen en heb heel lang een noodvulling gehad omdat het dus steeds niet schoon bleek. Ik moest heel vaak terug komen, wat een ellende. Nu is het helemaal dicht maar mijn tanden/kiezen blijven gevoelig soms. Ik denk soms ook rond het tandvlees en bij mij is het ook heel gevoelig als ik verkouden ben (holteontstekingen) dat verwar ik dan vaak met kiespijn.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Sep 2022 08:05

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Ik mag dadelijk voor deel 2 van de behandeling. Afgelopen weken niet pijnvrij geweest dus ik hou mijn hart vast.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 07 Sep 2022 15:25

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Hopelijk is het allemaal goed gegaan, Karnemelk.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Anoniem331

Bericht 07 Sep 2022 16:35

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Ja, verrassend goed!
Kleine verdoving gehad, alles zonder pijn doorstaan. Was best nog een lange behandeling van bijna een uur. Maar ging heel goed.
Zit nu lekker chips te eten, heel lang niet zonder pijn kunnen doen. Dus erg tevreden.
<<

Anoniem331

Bericht 09 Sep 2022 08:42

Re: (Spoed) Tandarts en angst

En een rekening van bijna 500 euro op de rekening van al 230 die ik al betaald had.
Kan wel janken, als ik dat had geweten, plus alle pijn en ellende nadien, had ik er vast voor gekozen de kies te laten trekken.
Maar goed. Aftikken en niet weer naar kijken.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Sep 2022 21:42

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Nou helaas morgen maar weer een belletje naar de tandarts. Paar weken verder en mijn kies doet nog steeds zeer. Ik kan alles eten, drinken en kauwen, maar ik heb continu een zeurende pijn. Vooral in de avond en nacht.
En met een vliegvakantie volgend weekend lijkt het me niet slim met pijn weg te gaan.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 27 Sep 2022 09:59

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Oh wat naar Karnemelk! Hoe gaat het nu?
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Feb 2023 14:21

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Hoe is dit afgelopen?

Ik heb ook weer/nog steeds pijn na mijn wortelkanaalbehandeling (3 weken terug). Vannacht werd ik er echt wakker van, pijn naar oor, gewoon heel naar. Nu is mijn eigen tandarts op vakantie, ik heb maandag een afspraak staan. Nu met 2 pcm en ibuprofen en afleiding gaat het wel. Dus twijfel weer of ik het nog even ga uitzitten en het misschien vanzelf minder wordt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Feb 2023 16:48

Re: (Spoed) Tandarts en angst

@ Lot... Heb je een tijdelijke vulling of is je wortelkanaalbehandeling helemaal afgerond en zit de definitieve vulling er al in? Ik heb half januari de definitieve gehad en naast dat ik moest wennen aan de vulling, was deze in het begin gevoelig. Nu voel ik hem nauwelijks meer, maar wat ik nog wel vreemd vind is dat ik eigenlijk de noodvulling fijner vond dan deze definitieve vulling.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Feb 2023 20:30

Re: (Spoed) Tandarts en angst

Het is een noodvulling. Die ik vanaf het begin al niet fijn vond zitten.

En hoelang bleef jouw gevoeligheid dan?
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers