Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Borstverkleining. wie ervaring

<<

Anoniem302

Bericht 10 Nov 2013 21:18

Borstverkleining. wie ervaring

Over 2 weken staat mij een borst verkleining te wachten. Ik zie er niet tegen op maar autistisch als ik ben hou ik me bezig met, waarschijnlijk, hele stompzinnige vragen. En toch wil ik er graag antwoord op haha.

Kan ik zodra ik uit de operatie kom en bijgekomen ben van de narcose zelf mijn contactlenzen weer in doen. Kan ik zelf mijn haar doen. Moet ik een pyjama kopen met knoopjes of krijg ik wel een shirt gewoon over mijn hoofd? Ik weet namelijk dat alles beurs en bond en blauw is maar bepaalde dingen heb ik zelf graag in de hand. Daarom ben ik liever goed voorbereid. Wie kan me helpen aan een antwoord!
<<

Anoniem122

Bericht 10 Nov 2013 21:24

Re: Borstverkleining. wie ervaring

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je in het begin moeite zal hebben met het heffen van je armen, door de hechtingen en omdat het dus helemaal beurs is, dus ik denk dat een shirt over je hoofd aantrekken ook wel lastig gaat zijn.

Sterkte alvast!
<<

Anoniem198

Bericht 10 Nov 2013 22:25

Re: Borstverkleining. wie ervaring

Ik heb een borstverkleining gehad. Na de narcose was ik goed bij dus het lijkt mij dat je je contactlenzen wel weer in kan doen. Je haar weet ik niet. Ik denk dat je armen op tillen niet heel gunstig is voor de wond genezing omdat er dan toch een soort spanning op komt te staan.
Ik zou een pyjama met knoopjes kopen en voor erna ook iets met knoopjes.

Beter voorzorgsmaatregelen treffen dan dat je straks zonder zit.

Sterkte alvast en ik hoop dat je een mooi eind resultaat hebt. Ik ben er nog steeds blij mee en het litteken zie je gelukkig ook niet zo duidelijk meer.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Nov 2013 15:27

Re: Borstverkleining. wie ervaring

Gray schreef:Over 2 weken staat mij een borst verkleining te wachten. Ik zie er niet tegen op maa autistisch als ik ben hou ik me bezig met, waarschijnlijk, hele stompzinnige vragen. En toch wil ik er graag antwoord op haha.

Kan ik zodra ik uit de operatie kom en bijgekomen ben van de narcose zelf mijn contactlenzen weer in doen. ik heb dit niet gedaan, was nog erg duf en voelde me niet zo lekker dus heb bril opgehouden
Kan ik zelf mijn haar doen mwah, je mag je je armen in principe niet boven je hooft liften, goed mee uit kijken dus . Moet ik een pyjama kopen met knoopjes of krijg ik wel een shirt gewoon over mijn hoofd? knoopjes, iets over je hoofd heen doen vond ik een behoorlijk pijnlijke beweging Ik weet namelijk dat alles beurs en bond en blauw is maar bepaalde dingen heb ik zelf graag in de hand. Daarom ben ik liever goed voorbereid. Wie kan me helpen aan een antwoord!


Verder vond ik het ook moeilijk om plat te liggen en dan overeind te komen, ik sliep dus in het bed van mijn vader, die kon het hoofdeind omhoog.
En neem echt de tijd om de wonden te laten genezen, dus 6 weken lang ECHT niet zwaar tillen en boven je hoofd rekken enz.
Succes!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 11 Nov 2013 15:40

Re: Borstverkleining. wie ervaring

Geen ervaring met borstverkleining maar wel met helemaal verwijderen en het plaatsen van siliconen dus ik denk dat het principe hetzelfde is.

Of je na de narcose je lenzen in kunt doen is helemaal afhankelijk van hoe je reageert op de narcose. Voordat ik weer een beetje bij ben ben ik toch altijd wel een nacht verder. Ik kan heel slecht tegen de narcose.

Ik mag tot zes weken mijn armen niet hoger doen dan een hoek van 45 graden. Het is echt heel belangrijk dat je de wond 6 weken de tijd geeft om te genezen. Mijn plastisch chirurg werd boos toen ik een shirt zonder knoopjes uit probeerde te trekken. Het is dus wel echt aan te raden een pyjama maar ook kleding met knopen aan te doen.

Het doen van mijn haar vind ik nu, 5 weken na ok, nog steeds lastig. Ik voel het als ik mijn armen te hoog doe goed, het is gevoelig laat maar zeggen.

Succes!
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem302

Bericht 21 Nov 2013 21:46

Re: Borstverkleining. wie ervaring

Bedankt voor de reacties. Het is nu bijna zover. Spannend vind ik het nog niet. Waar ik het meest benieuwd naar ben is het eindresultaat. Ik ben zo benieuwd hoe ze dat precies doen. Ik heb aangegeven dat ik graag een cup B/C wil, Ik zou zo graag een plaatje willen laten zien van 'zo wil ik het '' Als ik namelijk op google afbeeldingen kijk naar borstverkleiningen dan schrik ik van sommige foto's en denk ik, zo wil ik het echt niet. Ik ben zo bang dat ik wakker word en denk, had er maar wat meer van af gehaald.. word het na het aftekenen en duidelijk hoe het er straks uit komt te zien?? en doen ze dat op de afdeling of op de OK?
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 21 Nov 2013 22:21

Re: Borstverkleining. wie ervaring

Voor mij is het alweer 15 jaar geleden ( Damon ik word oud).
Ik ben een hele dag kwijt geweest door de narcose. Pas de volgende dag was ik aanspreekbaar.
Wat betreft her resultaat was en ben ik erg tevreden. Wel heeft de genezing op het punt waar de littekens samen komen, vrij lang geduurd, dus ik zou zeker rustig aan doen.
Aan het aftekenen kon ik weinig zien van hoe het resultaat zou zijn. Wel hadden we afgesproken dat het een B cup zou worden. Ik wilde een A maar daar begonnen ze niet aan.

Nu, zoveel jaar later en twee zwangerschappen later, ben ik nog steeds heel erg blij met mijn borsten.
<<

Anoniem115

Bericht 21 Nov 2013 23:15

Re: Borstverkleining. wie ervaring

Ik heb ook een verkleining gehad. Ik ben van cup G naar cup C gegaan.
Ik heb 3 dagen een ok-jas aangehad. Daarna gewoon normale kleding.
Na 6 week zat ik alweer in de nachtdienst.
Een dag voor de ok werden mijn borsten afgetekend.
Na 1 week was ik thuis.
Ik heb 3 dagen drains ingehad
<<

Anoniem302

Bericht 23 Nov 2013 21:52

Re: Borstverkleining. wie ervaring

Hoe lang is dat geleden als ik vragen mag? Ik word dinsdag geopereerd. Woensdagochtend mag ik alweer naar huis. Er komen geen drains aan te pas en ik krijg een aangemeten bh die ik 4 weken dag en nacht moet dragen. wat een verschil..
<<

Anoniem115

Bericht 24 Nov 2013 20:44

Re: Borstverkleining. wie ervaring

Mijn operatie was in 2002.
Ik kreeg gelijk nadat de drains er uit waren ook een bh aangemeten.
Deze heb ik ook 4 week non-stop moeten dragen.
Wat een genot dat hij na die tijd snachts weer af mocht
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Nov 2013 22:38

Re: Borstverkleining. wie ervaring

Ik moest 6 weken dag en nacht een sport BH dragen.. Alleen tijdens het douchen/in bad gaan mocht hij even uit. In het begin durfde ik dat niet, was als de dood dat ze er af zouden vallen hahaha!
<<

Anoniem80

Bericht 24 Nov 2013 22:52

Re: Borstverkleining. wie ervaring

Ik heb in 2008 een verkleining gehad. Van 85 F naar 85 C. Ik moest me 's ochtends om 7 uur melden, om 9 uur werd alles afgetekend en werd in onder narcose gebracht. Na de Ok had ik 2 drains, maar die mochten er 's avonds al uit. De volgende ochtend mocht in naar huis. Ik had als tip sportbh's van de hema meegekregen door de arts en die had ik dus ook aan na de ok. 6 weken dag en nacht, alleen met douchen uit inderdaad. Neem echt de tijd voor je herstel! ik had trouwens toen alles dicht was gegroeid speciale pleisters van de chirurg gekregen voor op de littekens, ter bevordering van een mooie genezing.

Sterkte ermee, waar wordt je geopereerd?
<<

Anoniem115

Bericht 28 Nov 2013 16:38

Re: Borstverkleining. wie ervaring

Hoe is het gegaan ?

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers