Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Teamsport een must?

Is teamsport een must?

Ja
2
5%
Nee
37
95%
 
Aantal stemmen : 39
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 11 Jun 2022 19:32

Re: Teamsport een must?

Nou, op zondagochtend vind ik het ook extra raar inderdaad!

@Sadie, vind je dit ook als het over oudere kinderen gaat, dat ze teveel moeten? Als ik het goed heb onthouden zijn die van jou onder de 8 jaar. Dan snap ik dat je nog niet teveel verplichtingen voor ze wil.

Maar bij mijn puber merk ik juist dat het hem structuur geeft in zijn week. Hij vindt plannen ontzettend lastig. Zit het liefst al zijn vrije tijd te gamen. Juist door wekelijkse hobby's is hij er even uit, en heeft hij bepaalde 'deadlines' waarop werk af moet zijn. Hij kan niet op woensdag na het eten nog huiswerk maken, want dan heeft hij orkest. Dat klinkt druk, maar het geeft hem juist een soort rust en duidelijkheid. Het is fijn voor hem als zijn huiswerk vóór de repetitie af is, en hij dan lekker kan gaan ontspannen en muziek maken. Als het niet af is, is de repetitie even een welkome pauze.

Anders zou zijn week alleen maar uit school, huiswerk en gamen bestaan. Daar word je ook niet vrolijk van.
T (2008) en I (2013)
<<

Anoniem327

Bericht 11 Jun 2022 19:37

Re: Teamsport een must?

Filoria schreef:Nou, op zondagochtend vind ik het ook extra raar inderdaad!

@Sadie, vind je dit ook als het over oudere kinderen gaat, dat ze teveel moeten? Als ik het goed heb onthouden zijn die van jou onder de 8 jaar. Dan snap ik dat je nog niet teveel verplichtingen voor ze wil.

Maar bij mijn puber merk ik juist dat het hem structuur geeft in zijn week. Hij vindt plannen ontzettend lastig. Zit het liefst al zijn vrije tijd te gamen. Juist door wekelijkse hobby's is hij er even uit, en heeft hij bepaalde 'deadlines' waarop werk af moet zijn. Hij kan niet op woensdag na het eten nog huiswerk maken, want dan heeft hij orkest. Dat klinkt druk, maar het geeft hem juist een soort rust en duidelijkheid. En het is ook fijn voor hem als zijn huiswerk vóór de repetitie af is, en hij dan lekker kan gaan ontspannen en muziek maken.

Voor een puber is het anders. Mijn kinderen zijn altijd bezig, ze spelen voortdurend buiten, zitten op zwemles, spelen bij vriendjes, hebben elke week een kinderfeestje en een verjaardag, gaan naar school en de (sport) bso. Ik vind dat echt genoeg voor een 5 en 8 jarige.

Ik denk juist dat kinderen alleen maar meer en meer moeten. Bij sommige kinderen zit hun agenda ramvol gepland door de ouders. Ik vind dat geen goede ontwikkeling.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 11 Jun 2022 19:41

Re: Teamsport een must?

Dat ben ik met je eens. Voor jongere kinderen die nog veel behoefte hebben aan spelen, kan dat inderdaad niet goed zijn.

Misschien sta je er over een paar jaar anders in?

Dan wordt sport juist een manier om ze weer met leeftijdsgenootjes te laten spelen, omdat ze anders alleen maar op hun telefoon / laptop / spelcomputer zitten.
T (2008) en I (2013)
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 16 Jun 2022 06:39

Re: Teamsport een must?

Hier zitten ze op een individuele sport, turnen.
Gaan na de zomer naar een andere selectie en daar zijn wedstrijden verplicht.
Wedstrijden vinden ze hier wel spannend, maar vind ook dat ze hier juist meer zelfvertrouwen van krijgen, maar ook dat ze leren door tegen hun verlies te kunnen. Al kunnen ze dat ook.
Nee, turnen vinden ze geweldig, maar een teamsport hadden ze ook mogen doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Jun 2022 07:38

Re: Teamsport een must?

Goh dat vind ik een lastige. Mimentele debk ik: pech. Dan heb je maar een lager cijfer. De vraag is ook: waarom hebben ze niet op een ander moment geleerd. En mocht het structureel voorkomen, dan zou ik mijn kind van die hobby of sport halen. Want dan is de balans gewoon niet juist.
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 11:12

Re: Teamsport een must?

Mijn oudste hoeft nog niet te leren voor toetsen. Ik snap ouders wel die zeggen dat school op 1 komt, zo sta ik er ook in.

Sport en andere hobby's zijn belangrijk, maar als er echt iets belangrijks is van school, dan gaat dit voor.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 16 Jun 2022 11:31

Re: Teamsport een must?

Kwestie van plannen. M'n zoon traint drie tot 4 x per week en heeft 1x repetitie. En staat voor alle vakken een voldoende.
Vooral in de toets weken heeft hij zeeën van tijd om te leren omdat ze dan misschien 2 tot 3 toetsen per dag hebben en daarna vrij.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 16 Jun 2022 13:10

Re: Teamsport een must?

Hier precies zo. In toetsweken hoeven die kinderen maar 1 tot 2 uur per dag op school te zijn. De rest van de dag vrij om te leren.

Als het wel of niet halen van een toets dan afhangt van of je wel of niet naar een training van 1,5 uur gaat, dan vraag ik me af: zitten die kinderen dan echt de héle rest van de dag te leren? Dat kan toch niet goed zijn?
T (2008) en I (2013)
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 13:29

Re: Teamsport een must?

Filoria schreef:Hier precies zo. In toetsweken hoeven die kinderen maar 1 tot 2 uur per dag op school te zijn. De rest van de dag vrij om te leren.

Als het wel of niet halen van een toets dan afhangt van of je wel of niet naar een training van 1,5 uur gaat, dan vraag ik me af: zitten die kinderen dan echt de héle rest van de dag te leren? Dat kan toch niet goed zijn?

Misschien dat ze het van het laatste moment laten afhangen en als die avond precies de training is, dan kun je beter doorleren. Niet iedereen is een goede planner, veel mensen hebben last van uitstelgedrag.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 16 Jun 2022 13:31

Re: Teamsport een must?

Sadie schreef:
Filoria schreef:Hier precies zo. In toetsweken hoeven die kinderen maar 1 tot 2 uur per dag op school te zijn. De rest van de dag vrij om te leren.

Als het wel of niet halen van een toets dan afhangt van of je wel of niet naar een training van 1,5 uur gaat, dan vraag ik me af: zitten die kinderen dan echt de héle rest van de dag te leren? Dat kan toch niet goed zijn?

Misschien dat ze het van het laatste moment laten afhangen en als die avond precies de training is, dan kun je beter doorleren. Niet iedereen is een goede planner, veel mensen hebben last van uitstelgedrag.


Leren leren is zeker een ding wat verbetert kan worden bij menigeen, maar als je het van de laatste avond af laat hangen ben je toch echt te laat.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 16 Jun 2022 13:36

Re: Teamsport een must?

Sadie schreef:Niet iedereen is een goede planner, veel mensen hebben last van uitstelgedrag.


Ik weet er alles van. Ik heb ADHD, mijn zoon ADD. We zijn kampioenen in uitstellen. Juist die vaste afspraken in zijn agenda zorgen ervoor dat hij om leert gaan met deadlines en uitstelgedrag.

Als je als volwassene een kantoorbaan hebt, kun je ook niet continu vergaderingen afzeggen omdat je een deadline moet halen. Dan wordt er van je verwacht dat je je werk zo plant dat je én bij de vergadering kunt zijn én je deadline haalt. Als dat de hele tijd niet lukt, moet er iets veranderen (aan je workload of aan het aantal vergaderingen).

Dus ik zie die hobby's als een soort oefening daarin.
Laatst gewijzigd door Filoria op 16 Jun 2022 13:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
T (2008) en I (2013)
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 13:37

Re: Teamsport een must?

Tom schreef:
Sadie schreef:Misschien dat ze het van het laatste moment laten afhangen en als die avond precies de training is, dan kun je beter doorleren. Niet iedereen is een goede planner, veel mensen hebben last van uitstelgedrag.


Leren leren is zeker een ding wat verbetert kan worden bij menigeen, maar als je het van de laatste avond af laat hangen ben je toch echt te laat.

Zo heb ik jarenlang gestudeerd, dus het kan zeker wel. Niet iedereen leert op dezelfde manier. Ik vond het juist prettig om zo kort van tevoren flink te blokken.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 16 Jun 2022 13:39

Re: Teamsport een must?

Dat is verder prima, maar niet als je daardoor afspraken moet afzeggen.
T (2008) en I (2013)
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 13:43

Re: Teamsport een must?

Filoria schreef:Dat is verder prima, maar niet als je daardoor afspraken moet afzeggen.

Ik snap niet waarom dat zo'n ramp is? Soms gaat iets door, soms gaat iets niet door. Iedereen is wel eens druk, of weg, of moe, of ziek, of er speelt iets in de familie, of er komt iets tussen wat belangrijker is. Heel normaal om soms af te zeggen.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 16 Jun 2022 14:00

Re: Teamsport een must?

Tuurlijk, dat doe ik ook hoor. Maar ik zie bij de hobby's van mijn zoon dat sommige van zijn leeftijdsgenoten (pubers van 12 tot 14 jaar) er 6 van de 10 keer niet zijn. Dus vaker afwezig dan aanwezig.
T (2008) en I (2013)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Jun 2022 14:12

Re: Teamsport een must?

Mijn kinderen mogen (meestal) op woensdagmiddag ook geen speelafspraak hebben. Woensdagmiddag is het enige moment zonder (stief)broers en zussen om ze heen. Ik wil dan even rust. En of dat nou is om buiten te spelen, tv te kijken of wat dan ook. Gewoon even rust. Ze moeten al zoveel.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 16 Jun 2022 14:20

Re: Teamsport een must?

Ik ben tram Filoria in deze. M'n zoon houdt echt niet van huiswerk maken en leren maar hij wil ook trainen. Dus hij zorgt dat ie voor die tijd klaar is, geen probleem.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 16 Jun 2022 14:34

Re: Teamsport een must?

Sadie schreef:
Tom schreef:
Leren leren is zeker een ding wat verbetert kan worden bij menigeen, maar als je het van de laatste avond af laat hangen ben je toch echt te laat.

Zo heb ik jarenlang gestudeerd, dus het kan zeker wel. Niet iedereen leert op dezelfde manier. Ik vond het juist prettig om zo kort van tevoren flink te blokken.


Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar in samenhang met (sport) afspraken ben je dan te laat.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 14:51

Re: Teamsport een must?

Tom schreef:
Sadie schreef:Zo heb ik jarenlang gestudeerd, dus het kan zeker wel. Niet iedereen leert op dezelfde manier. Ik vond het juist prettig om zo kort van tevoren flink te blokken.


Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar in samenhang met (sport) afspraken ben je dan te laat.

Nou en? Dan ga je op een ander moment weer sporten.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 16 Jun 2022 14:54

Re: Teamsport een must?

Sadie schreef:
Tom schreef:
Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar in samenhang met (sport) afspraken ben je dan te laat.

Nou en? Dan ga je op een ander moment weer sporten.


Als je een teamsport zou doen zou je begrijpen dat dat niet werkt zo. Maar geeft niks hoor.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 15:07

Re: Teamsport een must?

Tom schreef:
Sadie schreef:Nou en? Dan ga je op een ander moment weer sporten.


Als je een teamsport zou doen zou je begrijpen dat dat niet werkt zo. Maar geeft niks hoor.

Daarom dus geen teamsport. Ik krijg het er al benauwd van alleen door reacties in dit topic. Dat dwingende vind ik wel echt typerend voor dit soort verenigingen. Ook dat ze eisen dat het boven alles staat.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 16 Jun 2022 15:10

Re: Teamsport een must?

Sadie schreef:
Tom schreef:
Als je een teamsport zou doen zou je begrijpen dat dat niet werkt zo. Maar geeft niks hoor.

Daarom dus geen teamsport. Ik krijg het er al benauwd van alleen door reacties in dit topic. Dat dwingende vind ik wel echt typerend voor dit soort verenigingen. Ook dat ze eisen dat het boven alles staat.

‘Ze’ eisen dat niet maar als je enig fatsoen in je bol hebt houd je daar wel rekening mee.

Ik zou met de uitspraken die je doet ook geen teamgenoot van je willen zijn. Of is dat ook te teer op je ziel?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 16 Jun 2022 15:16

Re: Teamsport een must?

Tom schreef:
Sadie schreef:Daarom dus geen teamsport. Ik krijg het er al benauwd van alleen door reacties in dit topic. Dat dwingende vind ik wel echt typerend voor dit soort verenigingen. Ook dat ze eisen dat het boven alles staat.

‘Ze’ eisen dat niet maar als je enig fatsoen in je bol hebt houd je daar wel rekening mee.

Ik zou met de uitspraken die je doet ook geen teamgenoot van je willen zijn. Of is dat ook te teer op je ziel?

Nee hoor, dat snap ik wel. Daarom zul je mij daar nooit tegenkomen.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 16 Jun 2022 16:39

Re: Teamsport een must?

Kira schreef:Ik vind leren echt een hele slechte reden om je af te melden. Wij repeteren op zondagochtend en regelmatig is er jeugd die dan moet leren voor een toets. Yeah right.
En als je 'savonds repeteert of traint dan moet je beter plannen. Ben het dus helemaal met je eens Filoria.


Op zondagochtend ja? Ik vind dat echt zo'n dag dat er echt niks hoeft. Ik wist niet dat er zelfs repetities zijn op zondagochtend.

Ontopic: ik vind een teamsport geen must. Ik vind een sport sowieso niet persé een must, alleen als kinderen niet genoeg bewegen. Wat ik eigenlijk vooral belangrijk vind is dat je gewoon goed in je vel zit. En als dat 3 keer sporten is , prima. Als dat niet sporten is en iets anders waar je blij van wordt , ook prima.

Wel vind ik dat als je bij een team gaat, je ook moet zorgen dat je er bent. Anders gewoon niet aan beginnen.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 16 Jun 2022 16:44

Re: Teamsport een must?

Ik denk dat het heel persoonlijk is wanneer mensen graag sporten. Ik ben speciaal bij mijn vereniging gegaan omdat de wedstrijden op vrijdagavond zijn. Ik vind het namelijk superleuk om wedstrijden te spelen, maar heb geen zin om daar elke zaterdag aan vast te zitten. Anderen willen juist absoluut niet op vrijdagavond, omdat ze dan na een lange werkweek lekker thuis willen zijn. En dan zijn er mensen die liever helemaal nergens aan vast zitten, die kunnen natuurlijk een individuele sport gaan doen (of niet sporten). Ieder z'n voorkeur, als je van tevoren daar over nadenkt is het geen probleem.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers