Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Duitsland

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 10 Jun 2022 13:49

Duitsland

Zijn er hier Duitsland kenners? Wij overwegen een kleine vakantie in Duitsland. We hebben onze 2 jarige bij ons dus we willen maximaal 3 uur rijden (vanaf Utrecht). Nu zit ik te kijken naar de plaatsen net over de grens, maar ik heb geen flauw idee. Is Münster leuk? Of Bielefeld? Hebben jullie tips? Ik zoek eigenlijk naar zo’n typisch schattig Duits stadje. Maar tot mijn schaamte weet ik echt vrij weinig van onze buren.
Het liefst gaan we ergens in een familie hotel of huisje. Mochten jullie tips hebben hoor ik dat graag!
<<

Anoniem332

Bericht 10 Jun 2022 13:59

Re: Duitsland

Elzas! Trier is leuk. Daar tegen de Luxemburgse grens aan.
Freiburg ook maar dat is verder rijden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Jun 2022 14:36

Re: Duitsland

Ja ik vind Duitsland een erg fijn vakantieland. Munster en Bieleveld ken ik eigenlijk niet.

Ik vind de Moezel altijd erg fijn en mooi. Wel beetje boel bejaardentoerisme maar ook wel gewoon heel gemoedelijk. Een oud forumster is er laatst in een Landal geweest. God ik kom niet meer op haar forumnaam. Je mag me een pm sturen, dan kan ik haar insta even doorgeven want ik weet wel haar echte naam nog.
Dorpjes als Cochem en Bernkastel-Kues zijn leuk kneuterig (wel toeristisch) en je hebt er heeeeerlijke wijn. Sowieso is Duitsland één van m'n favoriete wijnlanden. En de Moezel is zo mooi met die slingerende rivier erdoorheen en die hoge heuvelwijngaarden.
Afbeelding
Afbeelding

Burg Eltz is ook mooi om te bezoeken, makkelijk vanuit de Moezel. De Moezel is overigens wel een stukje verder dan 3 uur rijden.
Afbeelding

Koblenz was trouwens ook een verrassend leuke stad. Met de kruising van de Moezel en de Rijn en je kan leuk met een kabelbaantje naar boven.
Afbeelding

Heidelberg is ook mooi maar zal te ver rijden zijn denk ik.
Afbeelding

Rotherburg ob der Tauer is ook zo'n echt Duits vakwerkstadje. Nog niet geweest maar staat nog wel op het wensenlijstje.
Afbeelding

De Eifel is ook een prima gebied maar vind ik qua landschap wel wat saaier (het is een vulkanisch gebied wat nu heel bossig en groen is). We zijn daar wel vaker geweest (oa voor de Nurburgring maar dat zal je met een kleintje niet snel doen) maar laatst ook naar een vulkaanmuseum op de terugweg vanuit Oostenrijk (zaten we even te kijken op Google Maps van is hier iets leuks toevalligs in de buurt, oh ja nu deze afslag nemen!).
Afbeelding

Voor familiehotels zou ik op de website van Familotel kijken. Je hebt er niet heel veel in Duitsland, en met name in het zuiden helaas, dus dat is dan te ver rijden, maar in het midden zit er ook wel een aantal weet ik zo uit m'n hoofd.

Verder vind ik steden als Keulen, Munchen (te ver) en Nurnberg (ook te ver denk ik) ook wel echt heel mooi.


Je zou, afhankelijk van waar je woont natuurlijk (edit oh wacht dat staat er gewoon) en het niet te ver rijden is, ook nog de Franze Elzas kunnen overwegen. Doet beetje aan de Moezel denken maar minder rivierachtig, maar prachtig gebied, oud Duits natuurlijk dus veel Duitse invloeden, mooie vakwerkdopjes, heerlijke wijn, flammkuchen, choucroute, ik houd er van. We zijn daar geweest toen zoontje 5 maanden was en heb daar hele goede herinneringen aan.


Edit: Oke even opgezocht. Vanaf Utrecht is Bernkastel-Kues 4u7m rijden, Cochem iets dichterbij 3u53m. De Elzas (Riquewihr even als uitgangspunt genomen) bijna 7 uur (dus wel echt stuk verder). Ik zou als ik jullie was naar de Moezel gaan, uurtje langer rijden dan je wilde!
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jun 2022 14:42

Re: Duitsland

Wij zijn naar Trier gegaan toen de oudste 1,5 was. Vanuit daar naar Cochrm, Burg Eltz en andere plekken van de plaatjes van Marin. Ik vond het geweldig! We waren er 4 nachten en echt genoten.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jun 2022 14:44

Re: Duitsland

Wij zaten trouwens in een airbnb met campingbedje. Hadden gewoon een keukentje en was dichtbij de stakokay en een strandje met leuke hippe eettent.

Vond het echt verrassend leuk en mooi daar. Zijn ook hoog in de bomen op een wandelpad geweest. Dat vond hij ook heel stoer toen.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 10 Jun 2022 16:31

Re: Duitsland

Wat een leuke tips. Dank! Jullie zijn in ieder geval enthousiast. Ik ga het vanavond even goed bekijken en bespreken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jun 2022 18:30

Re: Duitsland

Ja, voor iemand die altijd ver weg ging met de backpack, vond ik het dus verrassend gaaf en mooi en zo fijn dichtbij.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jun 2022 18:31

Re: Duitsland

Ik had trouwens hetzelfde bij Normandie, maar dat is een stukje verder rijden.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 10 Jun 2022 20:42

Re: Duitsland

Wij zijn fan van Brilon, Duitsland. Ligt bij Winterberg. Was voor ons, Noord Nederland, 2uur rijden. Maar dat was het ook voor onze medegasten uit Brabant en Gelderland. En volgens mij ook voor de gasten uit Utrecht.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 11 Jun 2022 07:39

Re: Duitsland

Wat maakt Brilon zo leuk Beau?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jun 2022 21:37

Re: Duitsland

Ik ga van de zomer trouwens met de kinderen (zonder m'n man) naar Rheine (klein plaatsje vlakbij Nederland, ken het verder niet) en Hamburg. Hamburg is ook echt een hele leuke stad! Al vaker geweest zelf.

Oh ik zie dat Rheine redelijk in de buurt van Münster ligt dus misschien ga ik er zelf wel heen haha.
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 11 Jun 2022 22:02

Re: Duitsland

Oh ja, Trier en omgeving is zeker leuk!
Wij zijn er 2 keer geweest en ik vind Trier echt een leuk stadje. Koblenz ook. Zijn ook langs de Moezel gereden, inderdaad mooie omgeving.
In Cochem is dacht ik een kabelbaan, vinden meeste kinderen ook leuk.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 11 Jun 2022 22:33

Re: Duitsland

Wij zijn vandaag een dagje uitgeweest naar Bad Iburg, bij Münster en Bielefeld in de buurt.
Echt aanrader wel. Veel te doen, mooie omgeving. Heel knus. Was graag langer gebleven.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jun 2022 22:37

Re: Duitsland

Dat is 40 min vanaf Rheine. Zal het onthouden! Wat vond je er leuk?
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 11 Jun 2022 22:46

Re: Duitsland

Leuk Bloom! Ik denk dat wij gelet op de reistijd toch liever in die omgeving gaan zoeken. Dan bewaren we Trier misschien wel voor volgend jaar, want het klinkt heel goed.

Marin, mag ik jou vragen waar jij boekt? Ik blijf zo hangen bij booking maar misschien is er iets waar ik zeker moet kijken?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jun 2022 22:56

Re: Duitsland

Ik ga komende trip op bezoek bij mensen dus dat is niet zo relevant.
Maar over 't algemeen ben ik een Google Maps girl, ik zoek alles op Google Maps op, restaurants, hotels, leuke dingen om te doen. En sla dan alles op met sterretjes. Maar gebruik daarnaast ook wel booking hoor. En Airbnb. Met een klein kind is Airbnb ook wel ideaal, met een keuken enzo. (en wasmachine!)
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 11 Jun 2022 23:30

Re: Duitsland

Haha nee dan is het idd niet relevant. En ja airbnb ga ik ook zeker kijken. Dat is sowieso ook fijner als we een extra kamer willen.

Dapper trouwens dat je alleen met je twee kinderen gaat! Wel heel leuk!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 12 Jun 2022 07:30

Re: Duitsland

Marin schreef:Dat is 40 min vanaf Rheine. Zal het onthouden! Wat vond je er leuk?


We waren naar een baumwipfelpad. Was een mooi aangelegd park met aansluitend een bos. Prachtig wandelen in de natuur, met kunstwerken maar ook veel voor de kinderen (B is jammer genoeg nog te jong).

Toen doorgelopen naar het stadje. Wederom een leuk park waar je kon varen met bootjes die je zelf trapt en wederom een ontzettend leuke speeltuin en fonteinen speciaal voor kinderen. Alleen al daarom willen we een keer terug.

Verder is er een kasteeltje (stelt niks voor) maar is het stadje zeer gemoedelijk, super kneuterig etc.
Echt genoten!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jun 2022 07:41

Re: Duitsland

Dat zijn precies leuke tips Bloom! Klinkt alsof jullie 't heel leuk hebben grhad ja. Ik ga het allemaal even opzoeken en opslaan voor een (mid) dagje daarheen. Klinkt wel als de moeite waard en is niet gek ver weg van waar ik zit.

Tecklenburg heb ik ook nog opgeslagen daar in de buurt, dat is ook zo'n schattig vakwerkdorpje.

Carra wanneer willen jullie ong gaan?
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 12 Jun 2022 08:11

Re: Duitsland

Tecklenburg kwam ik ook tegen en heb ik ook opgeslagen! Dat ziet er leuk uit en is echt dichtbij.

We willen eind juli weg. Ik heb gekeken naar parken maar we willen van donderdag tot dinsdag. En dan kom je al snel bij appartementen en hotels.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jun 2022 08:19

Re: Duitsland

Ah leuk dan ga ik ook! Hopen op mooi weer daar dan. Ja ik denk dat een hotel of airbnb dan 't handigst is!
Let's discover the world together.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 12 Jun 2022 19:43

Re: Duitsland

Carra schreef:Wat maakt Brilon zo leuk Beau?

Het is heel erg karakteristiek. Echte Duitse gebouwen. En ze hebben een 24/7 Mac. Kwam goed uit, toen we in de nacht trek kregen. 😂

Vind ik trouwens erg kenmerkend voor Duitsland. Ene kant alles modern, andere kant stad of dorp alles nog karakteristiek en authentiek.

Ik ga zelf meerdere malen per maand naar Papenburg, boodschappen doen (20km van huis. Kan ook binnen 10km, maar vind Papenburg leuker), en daar is het aan de ene kant gewoon modern en dan loop je opeens een straat binnen waar alles achterloopt in de tijd.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 12 Jun 2022 21:04

Re: Duitsland

Wij zijn 3 jaar geleden naar een camping geweest vlakbij Hameln. Dat is een hele mooie stad. Op een plein in het centrum wordt regelmatig 'de rattenvanger van Hamelen' opgevoerd. Heel kneuterig maar wel erg leuk.

In de omgeving zijn ook leuke dingen te doen en te zien (Eternsteine is een aanrader!).

Hameln ligt op 4 uur rijden vanaf Utrecht zie ik nu.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 13 Jun 2022 17:23

Re: Duitsland

Tabbie schreef:Wij zaten trouwens in een airbnb met campingbedje. Hadden gewoon een keukentje en was dichtbij de stakokay en een strandje met leuke hippe eettent.

Vond het echt verrassend leuk en mooi daar. Zijn ook hoog in de bomen op een wandelpad geweest. Dat vond hij ook heel stoer toen.


Weet je nog waar dat wandelpad, hoog in de bomen was? Klinkt heel tof!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Jun 2022 21:48

Re: Duitsland

Ja dat weet ik nog wel. Ik zal zo het fotoboek erbij pakken, daar staat het precies in.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron