Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Duitsland

<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 13 Jun 2022 22:39

Re: Duitsland

Tabbie schreef:Ja dat weet ik nog wel. Ik zal zo het fotoboek erbij pakken, daar staat het precies in.


Ah lief.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jul 2022 14:35

Re: Duitsland

Gaan jullie nog naar Duitsland, Carra?
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 18 Jul 2022 19:28

Re: Duitsland

Nee de Veluwe. 😅 We konden op deze korte termijn niks geschikts vinden. Hebben het echt geprobeerd maar het was of vol of echt te duur voor die paar nachten. Maar we gaan het voor het najaar of volgend voorjaar weer proberen! Misschien kunnen we dan wel wat verder rijden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jul 2022 20:16

Re: Duitsland

Ah ja snap ik. Nou ook leuk en mooi!
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 18 Jul 2022 20:53

Re: Duitsland

Katie schreef:
Tabbie schreef:Wij zaten trouwens in een airbnb met campingbedje. Hadden gewoon een keukentje en was dichtbij de stakokay en een strandje met leuke hippe eettent.

Vond het echt verrassend leuk en mooi daar. Zijn ook hoog in de bomen op een wandelpad geweest. Dat vond hij ook heel stoer toen.


Weet je nog waar dat wandelpad, hoog in de bomen was? Klinkt heel tof!


Wij hebben een dergelijk pad gelopen in Bad Iburg, 2 uur rijden vanaf Arnhem (weet niet waar jullie op de Veluwe nu zitten). Heel leuk, klein maar zeer kindvriendelijk dorpje. Vergeet de zwemkleding niet voor de kinderfontein.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Jul 2022 21:13

Re: Duitsland

Ok, toch even opgezocht haha. Het was het Baumwipfelpfad die Saarschleife. Dat is dichtbij Saarburg, wat een leuk dorpje was om te lunchen/eten.

Ook zijn we naar de Geierlay (hangbrug) geweest. Dat vond ik heel leuk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jul 2022 21:42

Re: Duitsland

Die van Bloom had ik opgeslagen voor volgende week! Goed om te weten van de kinderfontein.
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 18 Jul 2022 22:01

Re: Duitsland

Ja was echt fantastisch Marin! Bij het wandelpad kun je nog door het bos wandelen en evt langs een speeltuin.
Maar richting het dorpje loop je door een heel groot park met aan het einde een best aardige speeltuin en aan de andere kant een fontein. Toen wij er waren, waren er allemaal ouders en (kleine) kinderen door de fontein aan het rennen en doen. Ik vond het zo heerlijk.
B. Kan helaas nog niet lopen, dus wij hebben het erbij gelaten (ook geen droge kleren enzo bij), maar mochten we ooit terug gaan.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jul 2022 22:36

Re: Duitsland

Dank! Hoe deed je dat met de kinderwagen / B en het boomkroonpad? Kan je de kinderwagen gewoon beneden laten staan?
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 19 Jul 2022 06:50

Re: Duitsland

Goede vraag! Aan het begin kun je met de lift omhoog. Dus dat was geen enkel probleem.
Aan het einde is alleen een trap. Dus dan kun je of teruglopen of, zoals wij hebben gedaan, B naar beneden getild en de wandelwagen ook. Was prima te doen, alleen een hele vervelende trap (met van die gaatjes, dat kan ik niet goed zien).
Doordat we met de trap naar beneden gingen, konden we de terugweg over de grond terug door het bos slenteren. Was leuk!

Ik weet niet hoever M kan wandelen. Maar de parkeerplaats is ook meteen bij de ingang. Dus je kan ook kiezen haar zelf te laten lopen, en als jullie dan het dorpje ingaan, de kinderwagen uit de auto pakken.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jul 2022 07:27

Re: Duitsland

Ja ik kon het niet echt op de website vinden dus dacht vraag het aan de ervaringsdeskundige! 😉

Oh ja die trappen vind ik sowieso al eng haha. We zijn wel met z'n tweeën (ik en een oudere vrouw) dus ik denk dat het omkeren en terug lopen wordt dan of gewoon M zelf lopen, kan ze prima. En dan idd bij de auto de wagen pakken naar't dorp. Leuke tip, zal je laten weten als we er geweest zijn!
Let's discover the world together.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 19 Jul 2022 07:31

Re: Duitsland

Wij waren 2 weken geleden in Medebach (de zogenaamde 'zonnige kant van het Sauerland', blijkbaar vrijwel nooit regen). Het ligt op 20 minuten van Winterberg. Het was er prachtig en de omgeving is heel goed ingericht op kinderen/gezinnen. In elk dorpje dat we passeerden, was wel een leuk speelveld. Meestal ook nog met lekker veel bomen en schaduw.
Het ligt ook dicht bij CenterParcs Hoch Sauerland, daar kun je ook gaan zwemmen als je niet in het park logeert. En in Winterberg is een heel leuk wandelpad voor kinderen, met veel trappen en bruggetjes en aan het eind een mooie speeltuin, waterfontein en nog veel meer leuks. Echt een aanrader! Die laatste wandeling is niet geschikt voor kinderwagens, maar je kunt het speelveld ook vanaf een parkeerplaats bereiken. Ook kleintjes konden zich hier prima amuseren.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jul 2022 21:46

Re: Duitsland

Super leuke tip Bloom!

Afbeelding

De kinderen vonden het super en wij ook. Echt lekker gewandeld over het boomkroonpad en daar in het bos gepicknickt en daarna nog door de mooie tuin (park) bij het kasteel naar het stadje gewandeld. Alleen was het heel jammer dat die spash pad fontein dicht was. Had nog zwemkleding en handdoek voor de kinderen mee maar helaas. Wel tijdje in de speeltuin erbij gespeeld en nog ijsje gegeten in het (stiekem wel beetje troosteloze) dorpje. Maar echt lekker van de natuur genoten met name. Leuke tip en dank je wel!

We hebben trouwens lekker de lift genomen en de heen route van het pad zat M in de wagen, op de terugweg rende ze haar broer achterna (zoals je op de foto ziet). Alleen in de toren vond ik 't ineens echt worden en heb ik haar weer vast gesnoerd.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Jul 2022 11:54

Re: Duitsland

Wat leuk!
<<

Anoniem335

Bericht 29 Jul 2022 12:33

Re: Duitsland

Nog leuks tips voor de Moezel? We gaan met schoonouders en baby van 9/10 maanden naar Landal Mont Royal. Ik wil graag wandelen, maar ik denk dat dat lastig is met wandelwagen in de bossen daar?

Gelukkig kunnen we wel fietsen en andere leuke uitstapjes doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Jul 2022 13:18

Re: Duitsland

Bij Saarburg kun je ook zo n pad op. Super leuk. Hebben wij ook met de kinderwagen gedaan.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Jul 2022 13:20

Re: Duitsland

Verder zou ik adviseren een draagzak mee te nemen. Ik vond het wandelen naar het kasteel enzo echt enkel goed te doen met de kleine in de draagzak. Hij was toen 14 maanden.
<<

Anoniem335

Bericht 29 Jul 2022 15:21

Re: Duitsland

Ja die gaat mee, maar ik vind het wel vrij zwaar met een draagzak. Nou is ze ook wel flink aan gewicht (nu 10 kilo), maar ik vond het met 8 kilo ook al te zwaar. Maar we hebben opa en oma mee zodat we kunnen afwisselen haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Aug 2022 20:53

Re: Duitsland

Burg Eltz zou ik bezoeken Kexter!
Let's discover the world together.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 07 Aug 2022 00:34

Re: Duitsland

Pineco schreef:Wij waren 2 weken geleden in Medebach (de zogenaamde 'zonnige kant van het Sauerland', blijkbaar vrijwel nooit regen). Het ligt op 20 minuten van Winterberg. Het was er prachtig en de omgeving is heel goed ingericht op kinderen/gezinnen. In elk dorpje dat we passeerden, was wel een leuk speelveld. Meestal ook nog met lekker veel bomen en schaduw.
Het ligt ook dicht bij CenterParcs Hoch Sauerland, daar kun je ook gaan zwemmen als je niet in het park logeert. En in Winterberg is een heel leuk wandelpad voor kinderen, met veel trappen en bruggetjes en aan het eind een mooie speeltuin, waterfontein en nog veel meer leuks. Echt een aanrader! Die laatste wandeling is niet geschikt voor kinderwagens, maar je kunt het speelveld ook vanaf een parkeerplaats bereiken. Ook kleintjes konden zich hier prima amuseren.
Weet je toevallig nog welk wandelpad dit is? Klinkt erg leuk! Wij gaan vaak naar Duitsland en zoeken altijd leuke wandelingen op, dus ik ben wel benieuwd!
2012 & 2016
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 811

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 07 Aug 2022 08:12

Re: Duitsland

Zo leuk dat er een Duitslandtopic is!

Wij gaan volgende week de Harz.

Ik ben benieuwd of de forummers die al in Duitsland zijn geweest deze zomer, ergens hun corona-qr-code hebben moeten laten zien?

Heb het idee dat ze in Duitsland iets strenger / voorzichtiger zijn. Voor in het OV hebben we alvast van die FFP mondkapjes gekocht. Dat is helaas verplicht. Bweuh.

Maar verder hebben we er heel veel zin in!
T (2008) en I (2013)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Aug 2022 08:16

Re: Duitsland

Wij hebben vannacht op een camping in Duitsland gestaan weer terug vanuit Scandinavië. Op de website stond dat je wel een bewijs moest laten zien maar er is hier niks van te merken. Niks hoeven laten zien, geen mondkapjes etc.

Het is trouwens een super leuke vondst hier! De camping is saai maar het ligt naast een zomerrodelbaan, een pracht speeltuin, een uitkijktoren, een sprookjesbos en een buiten zwembad. Echt tof, nooit geweten dat we kunnen rodelen op iets meer dan een uur van ons huis!

Surwold Wald heet het, vlakbij Papenburg.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Aug 2022 10:17

Re: Duitsland

Ik ben nu in Noord-oost Duitsland, roadtrip Usedom, Rügen, Stralsund, Rostock, Wismar en Lubeck en ik heb nergens iets moeten laten zien.

In het OV moet je inderdaad een masker op. Ik heb niet in de gewone treinen en bussen gezeten maar wel in de stoomtreinen Molli en de Rasende Rolander en had daar mijn FFP2 masker op, binnen moest je wel een masker op maar veel mensen hadden een gewone, niet de FFP2. We zaten bij de Rasende Rolander in een open wagon en daar hoef je masker niet op, net als op de open balkons. Hebben mensen dan ook niet.
Er zijn best veel mensen die zelf in binnenruimte van musea, bij concerten en zo een masker dragen

In de Harz kun je trouwens met je 9 euro ticket ook met de stoomtreinen Harzer Schmalspurbahnen (HSB)!
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Aug 2022 10:49

Re: Duitsland

Ik moest in Hamburg alleen een ffp2 masker op in het ov en heb nergens iets hoeven laten zien van een qr code!
Ik heb ook het 9 euro ticket gekocht en gebruikt. Ideaal!

Wat lijkt het me daar mooi Rapa Nui! Ik ben erg benieuwd naar Usedom. Ik ben net in Timmendorfer Strand geweest aan de Baltische Zee kust en dat was ook heel leuk.

Klinkt super leuk Zora. Leuke vondst!

Veel plezier Filoria!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Aug 2022 10:56

Re: Duitsland

Hier nog wat foto's van Hamburg trouwens. Was de derde keer in die stad voor mij en ik zou er denk ik echt kunnen wonen. Vond het heerlijk daar.

Het Elbphilharmonie gebouw. Zoon heeft daar een zoekboek van en hij vond het super om in het echt te zien. Ik heb dus instantly ook een zwak voor dit gebouw.
Afbeelding
Afbeelding

Speicherstadt is ook zo'n toffe industriële wijk.
Afbeelding

Overal hijskranen (en havenkranen). Geweldig voor m'n zoon. En overal toffe speeltuinen.
Afbeelding

Strandkorben op het Timmendorfer Strand.
Afbeelding
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron