Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het seksleven

<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 07 Jun 2022 19:46

Het seksleven

Hoi,

Zoals jullie weten ben ik 7,5 jaar samen met mijn man, waarvan we bijna 5 jaar getrouwd zijn. Ons leven, samen met onze honden, is goed en ik ben heel blij met ons leven, zoals hij is. Geen drama, geen raar gedoe, gewoon goed.

Het probleem is dat ik geen zin in seks heb. 0,0. Niets. Nihil. Ik geef aan dat ik AD slik en daardoor de zin ontbreekt. Hij denkt dat ik niet meer van hem hou. Of het mss wel met een ander (wil) doe(n).

Dat is het gewoon niet. Krijg nog steeds vlinders in mijn buik van mijn man. Hou ontiegelijk veel van hem. Maar ik heb geen zin in seks. Niet met hem, niet met een ander. Gewoon niet.

Maar nu is de vraag, hoe vaak doen jullie het (nog) per week? Moet je je ertoe zetten? Waarna het wel fijn is, maar niet spontaan? En hoe los ik dit probleem op? Stoppen met AD is helaas geen optie. Hellup?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 07 Jun 2022 22:25

Re: Het seksleven

Herkenbaar dat door Ad je libido 0,0 niks is. Ik heb ook nooit zin, maar als we het eenmaal doen vind ik het wel leuk. Daarom hebben we afgesproken dat mijn vriend gewoon zijn moves 'mag' maken en dat ik dan nee kan zeggen, of kan proberen het toch gewoon te doen. Bij dat laatste is het uiteindelijk altijd leuk en fijn. Jammer dat het zo moet, maar ook hier is stoppen met AD geen optie. Het is niet anders dus.
Juli 2015
Maart 2017
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 07 Jun 2022 23:58

Re: Het seksleven

Wat vervelend dat hij er zo onzeker van wordt. Heb je de bijsluiter eens met hem doorgenomen? Ik neem aan dat het daar ook wel in vermeld staat.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Jun 2022 09:08

Re: Het seksleven

Mijn libido was al vrij laag maar is na het starten met AD inderdaad lager dan laag.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 08 Jun 2022 12:24

Re: Het seksleven

Pure* schreef:Herkenbaar dat door Ad je libido 0,0 niks is. Ik heb ook nooit zin, maar als we het eenmaal doen vind ik het wel leuk. Daarom hebben we afgesproken dat mijn vriend gewoon zijn moves 'mag' maken en dat ik dan nee kan zeggen, of kan proberen het toch gewoon te doen. Bij dat laatste is het uiteindelijk altijd leuk en fijn. Jammer dat het zo moet, maar ook hier is stoppen met AD geen optie. Het is niet anders dus.


Hier ook zo. Ik gebruik eveneens AD en ik heb gewoon echt nooit zin. Gedoe elke keer. Nadeel is dat klaarkomen dus ook niet lukt door de AD dus als we dan seks hebben vind ik er alsnog geen lol aan. Maar goed af en toe geef ik hem z’n zin want ik vind t lullig voor hem als ik hem steeds afwijs. Hij wordt er trouwens ook onzeker van hoor, ook al weet hij dat het niets met hem te maken heeft.
<<

Anoniem330

Bericht 08 Jun 2022 13:50

Re: Het seksleven

Giselle ik heb geen idee hoe of wat dat precies invloed heeft, maar lukt het ook niet met een Satisfyer? Dat geeft toch een heel ander gevoel dan wat dan ook.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 08 Jun 2022 14:17

Re: Het seksleven

Daar heb ik gek genoeg geen last van..ik gebruik ook al jaren ad...maar t heeft nooit invloed op mijn sexleven gehad.
Had je voordat je ad ging gebruiken ook al weinig zin?
Ik zou het met de huisarts bespreken...misschien is er wat aan te doen.
<<

Anoniem327

Bericht 08 Jun 2022 14:27

Re: Het seksleven

Wij doen het zeker 1x per week, meestal nog vaker. Het ligt er een beetje aan hoe druk de week is en hoeveel energie we hebben en of ik mijn menstruatie heb, of niet. Maar bijvoorbeeld op vakantie doen we het iedere dag, omdat we niet van elkaar af kunnen blijven als we constant bij elkaar zijn. Na 15 jaar is dit nog altijd niet geminderd.

Je hoort vaak dat de pil en ad libidoverlagend zijn, dat gebruiken we allemaal niet.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Jun 2022 15:32

Re: Het seksleven

De vraag van TO is toch niet hoe vaak iedereen het zonder AD doet in de week?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elyn

Bericht 08 Jun 2022 15:49

Re: Het seksleven

Hier heeft mijn AD ook wel invloed op mijn libido, maar gelukkig heeft mijn vriend ook niet zo'n hoog libido. Ik merk wel dat het soms helpt om het maar gewoon te doen, eenmaal bezig is het wel fijn. Wij hebben gemiddeld tussen de één keer per week tot één keer per maand seks en dat is prima zo.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 08 Jun 2022 16:36

Re: Het seksleven

Jip schreef:De vraag van TO is toch niet hoe vaak iedereen het zonder AD doet in de week?


Zo lees ik het wel hoor, algemene vraag met specifiek de vraag hoe TO het kan doorbreken met daarbij de info dat AD van invloed is.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem327

Bericht 08 Jun 2022 17:19

Re: Het seksleven

Teun schreef:
Jip schreef:De vraag van TO is toch niet hoe vaak iedereen het zonder AD doet in de week?


Zo lees ik het wel hoor, algemene vraag met specifiek de vraag hoe TO het kan doorbreken met daarbij de info dat AD van invloed is.

Zo begrijp ik het ook, de vraag is hoe dit bij anderen gaat.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 08 Jun 2022 18:00

Re: Het seksleven

Ik vroeg het wel, maar hoef het helemaal niet te weten. Wat gangbaar is voor de 1, is too much voor de ander. Het is geen leidraad. Er is geen leidraad. Al vertelden mensen 20 jaar geleden dat je het toch minstens 3x per week seks moet hebben in een relatie. Nou asjeblieft niet, zeg.

Ik vind het vooral vervelend voor mijn man. Vooral ook omdat hij er zo onzeker van wordt in het begin waren we toch net konijntjes en nu zo weinig, dat ik het op zijn minst ergens anders haal. Hij snapt niet dat AD echt een moodkiller is en ik in het begin van onze relatie geen AD slikte.

Het er toe zetten heb ik gedaan, maar door er gewoon geen zin in hebben. Het idd maar gedoe vind. Wijs ik hem veel te vaak af. En zijn libido is ook niet zo verschrikkelijk hoog meer. Maar dat merkt hij niet, omdat ik hem vaker afwijs.

Mijn man zei: Ik ga zorgen dat je weer verliefd op me wordt.Dan breekt echt mijn hart, want aan mijn gevoel voor hem ligt het niet.

Dank jullie voor het reageren. :)
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 08 Jun 2022 18:48

Re: Het seksleven

Wat rot dat dit zo tussen jullie in staat. Ik gebruik dan wel geen AD, maar tussen mij en mijn man is er ook verschil kwa libido. Wat onze relatie wel goed heeft gedaan is dat ik er wel voor open sta, ook al heb ik geen zin. Ik heb al heel vroeg in onze relatie gezegd dat als ik geen zin heb, het vervolgens aan hem is om er voor te zorgen dat ik zin krijg en ik probeer me er dan voor open te stellen. Kortom, als hij zijn best doet voor mij dan zorgt dat ervoor dat ik hem vrijwel nooit meer hoef af te wijzen.

Ik neem aan dat je man wel weet wat jij fijn vind en waar jij door geprikkeld word, maar misschien vind hij dat nu wel lastig nu hij door die afwijzingen zo onzeker is geworden. Ga dus eerst goed met hem in gesprek en probeer ook duidelijk naar hem te communceren wat hij wel goed doet. En als hij iets doet wat jij fijn vind of waardoor jij geprikkeld wordt, laat het hem dan ook duidelijk weten door te zeggen ‘ga door’. Zeker na vele eerdere afwijzingen kan het voor hem juist fijn zijn de bevestiging te krijgen als het wel goed voelt.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Anoniem327

Bericht 08 Jun 2022 18:49

Re: Het seksleven

Barclay schreef:Wat rot dat dit zo tussen jullie in staat. Ik gebruik dan wel geen AD, maar tussen mij en mijn man is er ook verschil kwa libido. Wat onze relatie wel goed heeft gedaan is dat ik er wel voor open sta, ook al heb ik geen zin. Ik heb al heel vroeg in onze relatie gezegd dat als ik geen zin heb, het vervolgens aan hem is om er voor te zorgen dat ik zin krijg en ik probeer me er dan voor open te stellen. Kortom, als hij zijn best doet voor mij dan zorgt dat ervoor dat ik hem vrijwel nooit meer hoef af te wijzen.

Ik neem aan dat je man wel weet wat jij fijn vind en waar jij door geprikkeld word, maar misschien vind hij dat nu wel lastig nu hij door die afwijzingen zo onzeker is geworden. Ga dus eerst goed met hem in gesprek en probeer ook duidelijk naar hem te communceren wat hij wel goed doet. En als hij iets doet wat jij fijn vind of waardoor jij geprikkeld wordt, laat het hem dan ook duidelijk weten door te zeggen ‘ga door’. Zeker na vele eerdere afwijzingen kan het voor hem juist fijn zijn de bevestiging te krijgen als het wel goed voelt.

Neem jij ook wel eens initiatief? Want anders lijkt me dit toch wel jammer en vermoeiend voor je man.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2022 18:58

Re: Het seksleven

Wat rot dat hij bang is dat je niet niet meer verliefd op hem bent. Uit je berichtjes blijkt dat dat zeker nog wel zo is, of in elk geval houden van.
Ik hoop dat hij het wat meer gaat begrijpen vanuit jouw standpunt en dat het geen onwil is. En ik vind het heel normaal als je na jarenlange relatie niet met hoge frequentie seks hebt. Het kan, maar het hoeft niet. Probeer daar niet te onzeker over te zijn. Maar probeer ook samen het fijn te houden op alle vlakken. Ook seksueel en ook op andere vlakken.
Let's discover the world together.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 08 Jun 2022 19:03

Re: Het seksleven

Natuurlijk neem ik ook wel initiatief. Het is bij mij niet dat ik geen libido heb. En al zou dat wel zo zijn, dan lijkt het me nog niet vermoeiend voor hem, want hij krijgt na wat meer de tijd ervoor te nemen toch wat hij wilt. En het is toch ook gewoon logisch dat als je geen zin hebt je eerst een beetje getriggerd moet worden.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Anoniem327

Bericht 08 Jun 2022 19:14

Re: Het seksleven

Barclay schreef:Natuurlijk neem ik ook wel initiatief. Het is bij mij niet dat ik geen libido heb. En al zou dat wel zo zijn, dan lijkt het me nog niet vermoeiend voor hem, want hij krijgt na wat meer de tijd ervoor te nemen toch wat hij wilt. En het is toch ook gewoon logisch dat als je geen zin hebt je eerst een beetje getriggerd moet worden.

En krijg jij wat jij wil?
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 08 Jun 2022 19:44

Re: Het seksleven

Marin, verliefdheid wil ik het niet meer noemen. Ik krijg wel kriebels in mijn buik als hij me aankijkt, aanraakt, laat weten dat ik bij hem hoor, maar verliefd? Ik ben graag bij hem, praat graag met hem en het gewone bankhangen is fijn. Het feit dat hij bij mij hoort en dat dat gewoon zo is en ik me niet hoef te bewijzen, is zo fijn. Ik ben erg tevreden met mijn leven en de rust die er is. En als ik hem daarvoor bedank, dan komt altijd de "maar we hebben nooit seks" om de hoek en daarom kan het niet waar zijn. En hij weet ook wie ik was voor ik hem leerde kennen... Nou ja, het werkt allemaal niet echt mee. Waarom toen wel, nu niet?

Hij wil gewoon niet snappen of kan het mss wel niet snappen, dat een actief seksleven niet per definitie hoort bij een geweldige relatie. Of hoe zeg ik dat?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jun 2022 19:47

Re: Het seksleven

Ja ik snap je hoor. Ik denk dat het zeker wel goed kan zijn voor de relatie, je moet niet als broer en zus gaan leven, whatever that may be (Dat vind ik altijd beetje lastige uitspraak). Maar ik denk dat het heel normaal is dat de frequentie minder wordt.
Laatst gewijzigd door Marin op 11 Jun 2022 16:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 08 Jun 2022 19:51

Re: Het seksleven

Beau schreef:
Hij wil gewoon niet snappen of kan het mss wel niet snappen, dat een actief seksleven niet per definitie hoort bij een geweldige relatie. Of hoe zeg ik dat?

Daarover kun je van mening verschillen. Voor mij horen ze absoluut wel bij elkaar. Misschien geldt dit voor jouw man ook?
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 08 Jun 2022 19:58

Re: Het seksleven

Macaron schreef:Giselle ik heb geen idee hoe of wat dat precies invloed heeft, maar lukt het ook niet met een Satisfyer? Dat geeft toch een heel ander gevoel dan wat dan ook.


Ja die heb ik en dat werkt heul goed. Maar ja, als ik die gebruik heb ik mijn man niet per se nodig haha. En de Satisfyer gebruiken tijdens de seks vind ik heel ongemakkelijk, plus dan werkt het vaak niet omdat door bepaalde bewegingen de zuigkracht wegvalt en vaak moet ik dan weer helemaal opnieuw beginnen :nopompom:
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 08 Jun 2022 20:04

Re: Het seksleven

Lastige situatie zo Beau. Zou het een idee zijn om eens een seksuoloog in te schakelen?
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 08 Jun 2022 20:07

Re: Het seksleven

Ik wilde ook een seksuoloog opperen inderdaad. Als beiden partners geen probleem hebben bij het niet hebben van seks, kan een relatie gewoon prima goed blijven gaan. Maar jouw man heeft er wél moeite mee en dan zou ik toch echt gaan zoeken naar een oplossing.
<<

Anoniem330

Bericht 08 Jun 2022 20:23

Re: Het seksleven

Giselle ik ga het niet quoten, maar misschien geeft het 'samen' juist wel een hele nieuwe boost. Kan ook onder de dekens of met het licht uit waardoor het ongemakkelijke misschien weg gaat?
Dat de zuigkracht weg valt lijkt me niet zo horen. Misschien moet je een nieuwe?
Verder ga ik er niet op in hoor haha. Dan stuur je me maar een DM op Insta. 🤣👌
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers