Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


YouTube

<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1843

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 08 Jun 2022 11:39

Re: YouTube

SoGood schreef:Ik probeer iedere dag een keer Pamela Reif na te doen. Voor zover dat mogelijk is.

Dit doe ik ook elke dag! Welk schema doe je?
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 08 Jun 2022 12:48

Re: YouTube

Tabbie schreef:
ekiaam87 schreef:
Zoek maar op Magical Rides :) dan kom je ze tegen 😁
Las ik nou goed dat jij ook vlogt?


Oh leuk! Ga ik vanavond direct opzoeken.

Ja, ik maak tutorials, DIYs en nu ook regelmatig vlogs. Vind het vloggen zelf nog lastig en vergeet vaak te filmen haha. Dus inspiratie kan ik altijd gebruiken. (Kanaal heet: go gracy


Oo leuk! Ga ik ook even opslaan en rustig bekijken :)
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 08 Jun 2022 12:50

Re: YouTube

Fred schreef:Aan Ekiaam en Tabbie. Verdienen jullie ook een klein centje aan jullie YouTube-kanalen of is het alleen hobbymatig?

@ Ooh La La! Tour de Tietema heb ik in het verleden ook veel naar gekeken toen ze allemaal gekke dingen tijdens de tour uithaalde. Nu mogen ze dat niet meer doen, maar Bas is inmiddels prof geworden en dat is op zich ook mooi om te volgen. Kijkje achter de schermen van een prof zeg maar. Douwe Doet Dingen heb ik wat van gekeken. Een langen MTB-tocht rijden op een gravelbike... lol.


Het is niet mijn eigen kanaal dus ik verdien er sowieso niks aan. Maar volgens mij mijn beste vriend ook niet. Denk dat we daarvoor ook nog te klein zijn eigenlijk. (1800 volgers). We krijgen iig niks cadeau of gratis opgestuurd o.i.d. En doen alles zelf (filmen/editten/uploaden/‘pr’) zonder advertenties waar we zelf iets voor krijgen etc.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Jun 2022 13:02

Re: YouTube

Ekiaam, vanaf 1000 abonnees (en zoveel totale views) kan je eventueel al centjes verdienen van YouTube, door de advertenties aan te zetten.

Fred, ja ik verdien inderdaad centjes met YT.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Jun 2022 13:09

Re: YouTube

Maar dat kan gezien je aantal volgers (ongeveer 2.500 volgers zag ik) toch niet heel veel zijn Tabbie? Ik neem aan dat je het voornamelijk doet als hobby / plezier en niet om van te kunnen leven. Toch ben ik stiekem wel benieuwd hoeveel je ongeveer met dat aantal volgers al ontvangt aan advertentie-inkomsten en hoe moet je dat richting de belastingdienst verantwoorden? In een eenmanszaak of moet je de inkomsten via een andere weg opgeven?
<<

Anoniem327

Bericht 08 Jun 2022 13:55

Re: YouTube

Fred schreef:Maar dat kan gezien je aantal volgers (ongeveer 2.500 volgers zag ik) toch niet heel veel zijn Tabbie? Ik neem aan dat je het voornamelijk doet als hobby / plezier en niet om van te kunnen leven. Toch ben ik stiekem wel benieuwd hoeveel je ongeveer met dat aantal volgers al ontvangt aan advertentie-inkomsten en hoe moet je dat richting de belastingdienst verantwoorden? In een eenmanszaak of moet je de inkomsten via een andere weg opgeven?

Waarom denk jij dat niemand ergens iets mee verdient? Met YouTube is veel geld te verdienen, dat kun je geen hobby meer noemen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Jun 2022 17:16

Re: YouTube

Ik kijk nooit video's op YT, maar m'n dochter is helemaal YT-verslaafd en kijkt van die superirritante kindervlogs enzo, of met gezinnen. Niet om aan te zien vind ik het.
❤ 7 juni 2018
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 822

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 08 Jun 2022 17:38

Re: YouTube

"WIJ ZIJN DE ZOETE ZUSJES"
T (2008) en I (2013)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Jun 2022 18:26

Re: YouTube

Filoria schreef:"WIJ ZIJN DE ZOETE ZUSJES"


Nou dat soort dingen ja, afschuwelijk!
❤ 7 juni 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Jun 2022 18:57

Re: YouTube

Sadie schreef:
Fred schreef:Maar dat kan gezien je aantal volgers (ongeveer 2.500 volgers zag ik) toch niet heel veel zijn Tabbie? Ik neem aan dat je het voornamelijk doet als hobby / plezier en niet om van te kunnen leven. Toch ben ik stiekem wel benieuwd hoeveel je ongeveer met dat aantal volgers al ontvangt aan advertentie-inkomsten en hoe moet je dat richting de belastingdienst verantwoorden? In een eenmanszaak of moet je de inkomsten via een andere weg opgeven?

Waarom denk jij dat niemand ergens iets mee verdient? Met YouTube is veel geld te verdienen, dat kun je geen hobby meer noemen.


Hij heeft het niet over niemand. Hij heeft het specifiek over mij.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Jun 2022 19:00

Re: YouTube

@fred, het gaat niet om je abonnees, het gaat om je views.

Verder doe ik het niet fulltime inderdaad. Maar het is ook niet hobbymatig meer.

Ik heb je al vaker het advies gegeven om gewoon je eigen spellenkanaal te beginnen. En echt, dat zou je veel opleveren in plezier en een mooi zakcentje na verloop van tijd.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 08 Jun 2022 22:13

Re: YouTube

Tabbie schreef:Ekiaam, vanaf 1000 abonnees (en zoveel totale views) kan je eventueel al centjes verdienen van YouTube, door de advertenties aan te zetten.

Fred, ja ik verdien inderdaad centjes met YT.


O weer wat geleerd! Zal eens op gaan zoeken dan binnenkort of we daar aan voldoen :)
Ik ben jou iig gaan volgen. Kan ik in de vakantie even rustig gaan kijken 😁
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 09 Jun 2022 00:08

Re: YouTube

Ik kijk af en toe wat productreviews (als ik wat wil kopen waar ik over twijfel), en ik vind het leuk om reisvlogs te kijken enzo. Maar ik volg niet specifiek mensen of een bepaald thema.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 09 Jun 2022 15:06

Re: YouTube

Tabbie schreef:@fred

Ik heb je al vaker het advies gegeven om gewoon je eigen spellenkanaal te beginnen. En echt, dat zou je veel opleveren in plezier en een mooi zakcentje na verloop van tijd.


Dit vind ik een perfect advies! Als je niet zo irritant bent als die gozer van de spellenzolder dan komt het helemaal goed.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Jun 2022 15:14

Re: YouTube

@ Boerenkool... Wat is er irritant aan Nox? Ik naam aan dat je zijn filmpjes bedoelt. Ik vind juist dat hij een mooie opbouw heeft in zijn uitleg. Mooi gestructureerd en dat cijfer/voorheen sterren wat hij aan een spel geeft moet je met een korreltje zout nemen. Op basis van zijn fimpjes (en Engelse filmpjes, Dice Tower bijv.) krijg ik wel een goed beeld van een spel en of dat spel leuk is.

Hij werkt er overigens nog steeds naast. Heeft een fulltime job. Ik weet zelfs wat voor job want op spellenbeurzen praat ik wel eens met hem. Grote kans zelfs dat hij mij kent. Zo heel groot is het spellenwereldje nu namelijk ook weer niet.
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 822

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 09 Jun 2022 15:23

Re: YouTube

Ooh heerlijk, die man is zo'n ontzettende nerd dat ik het juist wel weer leuk vind. Maar ik snap wel dat sommige mensen slecht tegen zijn manier van praten kunnen.

De eigenaar van de spelletjeswinkel hier in de stad is net zo'n type. Kan uuuuren praten over een bordspel dat hij tof vindt, maar hij checkt totaal niet of je het als aanhoorder nog kunt bijhouden, hahaha. Dus dan ben ik met mijn hoofd allang bij mijn werk of het boodschappenlijstje en staat hij nog steeds te praten over grondstofblokjes en eigenschapkaarten. Ik vind het altijd wel grappig.

Mijn vermoeden is dat bordspelfreaks over het algemeen heeel intelligente mensen zijn. Die vergeten dat niet iedereen zo slim is als zij / dat niet iedereen net zo'n onuitputtelijke interesse in bordspellen heeft.
T (2008) en I (2013)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 09 Jun 2022 17:07

Re: YouTube

Volgens mij is Nox niet echt een nerd hoor. Zo vind ik hem niet overkomen in zijn filmpjes, maar ja ik weet ook wat hij qua beroep doet en dat is niet eens heel hoog geschoold werk of zo. Wel bijzonder werk, wat ik hier uit zijn privacy natuurlijk niet neer kan zetten.

Echt bordspellenfreaks zijn wel intelligente mensen. Tenminste als het om tactische/strategische spellen aankomt. Ik zie vaak vrij snel of iemand het inzicht heeft bij een tactisch/strategisch spel.

On-topic: ik volg ook wel een debatten (of stukjes daarvan) in de 2e kamer. Er zijn meerdere kanalen die stukjes posten en de media (met name NOS) etc... laat daar wellicht bewust niets of weinig van zien op tv, want wat er in de 2e kamer gebeurd is eigenlijk schandalig... Ik heb inmiddels daardoor zo'n spijt gekregen van mijn stem de afgelopen verkiezingen...
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 822

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 09 Jun 2022 17:48

Re: YouTube

Fred schreef:maar ja ik weet ook wat hij qua beroep doet en dat is niet eens heel hoog geschoold werk of zo.

Het gebeurt heel vaak dat hoogbegaafde mensen juist in 'minder goede' banen terechtkomen. Ik hoorde laatst dat de meeste managers in het bedrijfsleven een IQ van rond de 110-115 hebben. Wel bovengemiddeld slim dus, maar niet superslim.
Maar nu dwaal ik inderdaad heel ver af van het topic, hahaha, sorry!
T (2008) en I (2013)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 09 Jun 2022 18:21

Re: YouTube

Maar Fred, vind je het leuk of dit? Ik denk dat het je echt wel een fijne uitlaatklep geeft naast je werk.
<<

Anoniem330

Bericht 09 Jun 2022 21:14

Re: YouTube

Ja Fred, go for it als je dat leuk vindt. Super leuk!

Ik kijk soms filmpjes van mensen die Hayday spelen. 🤣
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 09 Jun 2022 23:28

Re: YouTube

Ik kijk alleen roddelpraat.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 09 Jun 2022 23:47

Re: YouTube

Fred schreef:@ Boerenkool... Wat is er irritant aan Nox? Ik naam aan dat je zijn filmpjes bedoelt. Ik vind juist dat hij een mooie opbouw heeft in zijn uitleg. Mooi gestructureerd en dat cijfer/voorheen sterren wat hij aan een spel geeft moet je met een korreltje zout nemen. Op basis van zijn fimpjes (en Engelse filmpjes, Dice Tower bijv.) krijg ik wel een goed beeld van een spel en of dat spel leuk is.

Hij werkt er overigens nog steeds naast. Heeft een fulltime job. Ik weet zelfs wat voor job want op spellenbeurzen praat ik wel eens met hem. Grote kans zelfs dat hij mij kent. Zo heel groot is het spellenwereldje nu namelijk ook weer niet.


Ach, zijn manier van praten irriteert me. En mijn zwager (heeft zelf een spellenclub, en bezoekt ook altijd de spellenbeurzen) heeft ook wat "gezeur" met hem gehad. Dus hoor ook niet altijd de leukste kanten en dan krijg je vanzelf een aversie tegen iemand.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers