Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De kloof tussen arm en rijk

<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 15 Jun 2022 09:14

Re: De kloof tussen arm en rijk

Dat er misbruik gemaakt wordt, betekent niet dat iedereeen dat doet natuurlijk.
Je hebt een topic gemaakt over de kloof tussen arm en rijk, maar wil je hier nu echt iets over weten of wil je alleen maar bashen op mensen die het anders gedaan hebben dan jij? Of op mensen die door het loop van het leven, waar je geen invloed op hebt in een benarde positie zitten?
Als het aan jou lag zou er geen verschil moeten kunnen zijn want alles wat hier aangedragen wordt is "eigen schuld, dikke bult".
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 15 Jun 2022 12:12

Re: De kloof tussen arm en rijk

Zoals met alles is er een klein percentage die misbruikt maakt van regels / wetten / instanties etc.
Mn ervaring werk gerelateerd is dat het allemaal niet zo makkelijk (meer) gaat en er echt wel flinke controles zijn. Maar natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die wel erdoor heen glippen en misbruik maken van dit.
Juli 2019
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 15 Jun 2022 14:32

Re: De kloof tussen arm en rijk

Holden schreef:Goeie bron wel, Metro uit 2016 :smile:

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... opstrijken.


Ik ga stuk 🤣
<<

Anoniem327

Bericht 15 Jun 2022 14:38

Re: De kloof tussen arm en rijk

Kira schreef:Dat er misbruik gemaakt wordt, betekent niet dat iedereeen dat doet natuurlijk.
Je hebt een topic gemaakt over de kloof tussen arm en rijk, maar wil je hier nu echt iets over weten of wil je alleen maar bashen op mensen die het anders gedaan hebben dan jij? Of op mensen die door het loop van het leven, waar je geen invloed op hebt in een benarde positie zitten?
Als het aan jou lag zou er geen verschil moeten kunnen zijn want alles wat hier aangedragen wordt is "eigen schuld, dikke bult".

Ik zeg ook niet dat iedereen dat doet, maar het komt op grote schaal voor.

Iets anders wat ik niet goed begrijp, is dat mensen die onder de armoedegrens zitten (of daar net boven), vaak wel 3 of meer kinderen hebben. Je weet dan toch dat je het niet kunt betalen? Waarom dan toch zoveel kinderen krijgen? Dat je 1-2 kinderen wil, omdat je kinderwens zo sterk is, dat begrijp ik, maar waarom nog meer kinderen erbij nemen, die je eigenlijk niet kunt bekostigen? Ik vind dat zo krom.

Dit is overigens zeker niet bedoeld om mensen te bashen, het komt meer voort uit verwondering en verbazing over de keuzes die mensen maken. Niet alles is maakbaar, maar een deel van je leven kun je wel degelijk zelf inrichten door verstandige keuzes te maken.
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 15 Jun 2022 14:57

Re: De kloof tussen arm en rijk

Begin je nou weer daarover? Dat heb je in het andere topic toch al helemaal uitgekauwd..?
<<

Anoniem327

Bericht 15 Jun 2022 15:05

Re: De kloof tussen arm en rijk

Er worden vragen gesteld, daar geef ik antwoord op. Als ik geen antwoord geef, dan krijg ik het verwijt dat ik mensen negeer. Zodoende.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 17 Jun 2022 15:08

Re: De kloof tussen arm en rijk

Dat hun die keuzes maken hoef jij ook niet te begrijpen. Ik kan er allerlei redenen voor bedenken en jij vast ook wel. Daarbij begin je maar steeds over hoeveel mensen wel niet frauderen met allerlei toeslagen maar wat wil je daarmee zeggen eigenlijk? Wat heeft dat precies te maken met de kloof tussen arm en rijk? Want daar gingen je aanvankelijke vragen helemaal niet over. Het ging over mensen die "teren" op andermans geld. En ik neem aan dat je dan gewoon de mensen bedoelt die weinig verdienen of niet kunnen werken en terecht een toeslag of uitkering ontvangen. Ik denk dat maar weinig mensen hier frauderen goedkeuren. Lijkt me ook een compleet andere discussie. Of vind je dat die mensen die dan 2 kinderen te veel hebben gekregen - in jouw ogen -, ook geen gebruik meer mogen maken van dit soort toeslagen/ uitkeringen? En hoe precies wil je die regels dan uit gaan laten voeren? En als ze er - in jouw ogen - geen recht op hebben, laat je ze dan maar verhongeren?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem327

Bericht 17 Jun 2022 20:11

Re: De kloof tussen arm en rijk

Je zou wel een max kunnen stellen aan alle bijslagen, subsidies, toeslagen en anderen extraatjes. Het is nou niet bepaald goed voor de wereld dat er steeds meer mensen bijkomen dat hoeft niet gestimuleerd te worden.

Elke man na het 2e kind actief een gratis sterilisatie aanbieden zou al veel kunnen helpen.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 17 Jun 2022 20:29

Re: De kloof tussen arm en rijk

Ik vind het nogal wat om een dergelijke operatie actief te gaan aanbieden alsof het een stel katten zijn. Wat kun jij je verheven voelen boven andere mensen zeg, vreselijk. Ik ken verder niemand die 15 kinderen neemt omdat ie dan zo lekker veel kinderbijslag krijgt. Aan het einde van de rit zul je er nou niet bepaald rijk van worden. En ja, tuurlijk heb je mensen die uitkeringen krijgen en bijbeunen. Daar moeten ze dan beter op gaan controleren. Maar je moet daarom niet maar de hele groep zo streng aan gaan pakken. Kijk alleen al naar wat er bij de kinderopvangtoeslag is gebeurd. Vreselijk. Maar goed, je hebt het nu weer over wat er wel of niet goed is voor de wereld en dat is het constant met jou. Je vliegt van links naar rechts en van boven naar beneden in deze discussie en roept maar wat zaken die weer wat olie op het vuur gooien. Ik hou het dus hierbij.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem327

Bericht 17 Jun 2022 20:43

Re: De kloof tussen arm en rijk

Het zou al helpen als je bijvoorbeeld pas toeslagen en extraatjes krijgt als je samen tenminste 60 uur werkt. Natuurlijk hoeft dit niet als je bewijsbaar ziek bent, maar anders gewoon wel.

Werken moet weer lonen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 17 Jun 2022 20:57

Re: De kloof tussen arm en rijk

Zo, 60 uur vind ik best wat.
Eens dat werken moet lonen, maar met jullie inkomen zijn dit soort uitspraken wel erg makkelijk te doen.
Niet iedereen kan mentaal/fysiek/door de baas 4 dagen werken. Die hebben volgens jou dan dus geen recht op toeslagen, waardoor bv 3 dagen werken al helemaal niet haalbaar is financieel. Zelf de opvang volle bak betalen is voor veel mensen echt niet te doen. Die gaan dan dus juist helemaal stoppen met werken, omdat ze de opvang anders niet kunnen betalen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Jun 2022 21:07

Re: De kloof tussen arm en rijk

Tov bijstand loont werken ook. Het is de groep met de lage inkomens die continu op het randje balanceert. Meer werken is minder toeslagen maar vanuit de bijstand loont werken echt.
2015 💙
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 17 Jun 2022 21:37

Re: De kloof tussen arm en rijk

Minx schreef:Tov bijstand loont werken ook. Het is de groep met de lage inkomens die continu op het randje balanceert. Meer werken is minder toeslagen maar vanuit de bijstand loont werken echt.


Eens. Alleen zien ze dat niet.

Nu ik zonder werkgever zit, merk ik pas hoeveel cadeautjes ik misloop. Alleen de blijk van waardering is al zoveel waard.
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers