Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuisblijfvaders.

<<

Anoniem327

Bericht 04 Jun 2022 10:33

Re: Thuisblijfvaders.

Barclay schreef:Hier weer een iets andere situatie want wij zijn allebei thuisblijfouders. Wij hebben er bewust voor gekozen om ons inkomen op een andere manier te verdienen zodat we niet afhankelijk zijn van een werkgever. Hierdoor zijn wij beiden thuis voor ons kind. Al moet er ook regelmatig geklust worden maar dat doen we gewoon op ons gemak waardoor er voor M. een goede dagelijkse routine is. Wij vinden het heel fijn om thuis te kunnen zijn bij ons kind, maar het makkelijke is natuurlijk dat we de zorg daardoor goed kunnen verdelen.

Hier word ik nieuwsgierig van, hoe verdienen jullie je inkomen?

Ik ken overigens redelijk wat stellen die steeds minder gaan werken, omdat er toch geld genoeg is. Er lijkt een kentering plaats te vinden de laatste jaren waarin werken niet meer zo belangrijk wordt gevonden.

Mijn man en ik gaan allebei terug van 4 naar 3 dagen, omdat we het fijn vinden om veel tijd en energie in ons gezin te steken en we ook andere dingen belangrijk vinden in het leven, zoals onze vrienden, sport en hobby's.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 04 Jun 2022 13:38

Re: Thuisblijfvaders.

Ja, die kentering vind ik ook heel begrijpelijk. Je wilt niet leven om te werken en je ziet ook dat best veel mensen zichzelf voorbij lopen en uiteindelijk een burn out krijgen. Ik snap het heel goed dat steeds meer mensen liever tijd in hun gezin steken als dat financieel mogelijk is.

Wij hebben gezien dat er in huizen flippen best geld te verdienen valt en doen dit nu. We zijn wel heel kieskeurig met wat we kopen. Het moet echt een soort droomlocatie zijn waarbij het huis opgeknapt dient te worden en in een goede prijsklasse. Als het af is zetten we het weer te koop en zoeken we weer een nieuw project. Wij zitten nu ook weer net in een nieuw huis, dus iedere dag klussen we een klein beetje en dan zit M heerlijk in zijn playpen te spelen. En als hij ons nodig heeft dan zijn we er voor hem, want de klusjes hoeven allemaal niet gelijk klaar. Voor ons geeft dat veel rust en voldoening.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jun 2022 13:41

Re: Thuisblijfvaders.

Wat een toffe manier om je geld te verdienen, Barclay! Mooi dat jullie dit samen kunnen doen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 04 Jun 2022 14:15

Re: Thuisblijfvaders.

Sadie schreef:Ik ken overigens redelijk wat stellen die steeds minder gaan werken, omdat er toch geld genoeg is. Er lijkt een kentering plaats te vinden de laatste jaren waarin werken niet meer zo belangrijk wordt gevonden.


Voor mij illustreert dit met name het toenemen van de kloof tussen arm en rijk. Heel treurig en zorgelijk voor de armere mensen in onze samenleving.
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jun 2022 14:16

Re: Thuisblijfvaders.

Green_Pepper schreef:
Sadie schreef:Ik ken overigens redelijk wat stellen die steeds minder gaan werken, omdat er toch geld genoeg is. Er lijkt een kentering plaats te vinden de laatste jaren waarin werken niet meer zo belangrijk wordt gevonden.


Voor mij illustreert dit met name het toenemen van de kloof tussen arm en rijk. Heel treurig en zorgelijk voor de armere mensen in onze samenleving.

Dat wij minder gaan werken, heeft geen invloed op de armere mensen in de samenleving. Misschien is dit een interessant onderwerp voor een ander draadje? Want we dwalen een beetje van het onderwerp af. Ik open een nieuw topic.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 04 Jun 2022 14:52

Re: Thuisblijfvaders.

Het is zeker een interessant onderwerp.
Dat jouw individuele situatie geen invloed heeft op een andere individuele situatie lijkt me logisch. Ik zei daarom ook 'illustreert' en niet 'veroorzaakt'.
<<

Anoniem327

Bericht 04 Jun 2022 15:14

Re: Thuisblijfvaders.

Green_Pepper schreef:Het is zeker een interessant onderwerp.
Dat jouw individuele situatie geen invloed heeft op een andere individuele situatie lijkt me logisch. Ik zei daarom ook 'illustreert' en niet 'veroorzaakt'.

Je zegt erbij dat het treurig en zorgelijk is voor het armere deel van de bevolking, maar hoezo zou dat voor hen treurig en zorgelijk zijn? Het verbetert hun situatie toch niet als wij massaal fulltime blijven werken? En het maakt hun situatie niet slechter als het rijkere deel minder gaat werken? Of mis ik nu iets?
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 04 Jun 2022 22:12

Re: Thuisblijfvaders.

Ik ken een gezin waarvan moeder 4 dagen werkt en vader 100% thuis is. En wel wat klussen doet, maar dan als de kinderen op school zijn of moeder thuis is.

Hier is mijn man alleen de woensdagmiddag thuis voor de kinderen. Dus geen echte thuisblijfvader.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 05 Jun 2022 16:34

Re: Thuisblijfvaders.

Ik ken ze ook niet. Ik ken wel vaders die iets minder werken, maar mijn eigen man gaat het liefste in zijn vakantie nog werken haha

Ik ben zelf wel thuisblijfmoeder, nu reeds 7,5 jaar en ik vind het erg fijn. Ik ben nu wel weer langzaamaan toe aan weer wat meer werken, maar dat zal onder schooltijd zijn en maar weinig uren.

Ik ken overigens meerdere thuisblijfmoeders. Zijn wel veelal de mensen die het makkelijk redden met 1 salaris.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 05 Jun 2022 16:46

Re: Thuisblijfvaders.

Ik ken zowel thuisblijf vaders als moeders. Zelf ben ik jaren thuisblijfmoeder geweest. Wat mijn kinderen overigens altijd heel prettig hebben gevonden. Mijn man werkt al zo’n 6 jaar vanuit huis, dus hij is er ook altijd (al is hij natuurlijk niet altijd beschikbaar voor dingen).

In onze omgeving werken de meeste ouders met jonge kinderen bijna allemaal parttime.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 05 Jun 2022 22:11

Re: Thuisblijfvaders.

Signature schreef:
minoessepoes schreef:Mijn vader was een thuisblijfvader de eerste jaren van mijn leven.


Mooi dat jullie dat zo hebben ervaren en wat fijn dat hij dat kon/wou doen. (En daarmee bedoel ik niet dat het slecht is als hij zou werken). Ik denk dat het in die tijd nog veel moeilijker was om als man in die positie te staan. Toen was het nog veel normaler dan nu, om als moeder fulltime thuis te zijn. En dat alleen vaders werkten en voor het inkomen zorgden (denk toch wel de helft van de klas met een moeder fulltime thuis). Je was nog jong dus misschien weet je het niet of misschien heb je het ook weleens gevraagd. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of hij daar destijds weleens negatieve reacties op heeft gehad? Of juist hele positieve?

Gek genoeg vertellen mijn ouders vooral over het commentaar wat mijn moeder kreeg, full-time werken als vrouw met een baby en peuter dat was echt not done en werd op geen enkel manier makkelijk gemaakt. Zelf van haar collega’s ook.
Van mijn vader hoor ik daar eigenlijk niks over. Maar mijn vader is ook wel iemand die echt schijt heeft aan dat soort opmerkingen. Hij heeft eerst tien jaar gewerkt en besloot toen om toch te gaan studeren ( en thuisblijfvader te zijn), hij verteld wel over het commentaar wat hij daar op kreeg, werken met de handen werd als iets beters gezien in hun kringen.

Ik moet zeggen dat mijn ouders best geëmancipeerd zijn. Zo gingen ze tegen de wens van ( stief) ouders in samenwonen ipv trouwen. Toen ze wel trouwde heeft mijn moeder er heel veel moeite voor gedaan om haar eigen achternaam te behouden, de situatie met thuisblijfvader/ moeder full-time werken en toen ik zelf ging trouwen wilde mijn vader me liever niet weg geven bijvoorbeeld. Als ik het heel graag wilde had hij het heus wel gedaan, zo principieel is hij niet, maar ik ben niet zijn eigendom dus ook niet iets om weg te geven.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem327

Bericht 06 Jun 2022 09:09

Re: Thuisblijfvaders.

minoessepoes schreef:
Signature schreef:
Mooi dat jullie dat zo hebben ervaren en wat fijn dat hij dat kon/wou doen. (En daarmee bedoel ik niet dat het slecht is als hij zou werken). Ik denk dat het in die tijd nog veel moeilijker was om als man in die positie te staan. Toen was het nog veel normaler dan nu, om als moeder fulltime thuis te zijn. En dat alleen vaders werkten en voor het inkomen zorgden (denk toch wel de helft van de klas met een moeder fulltime thuis). Je was nog jong dus misschien weet je het niet of misschien heb je het ook weleens gevraagd. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of hij daar destijds weleens negatieve reacties op heeft gehad? Of juist hele positieve?

Gek genoeg vertellen mijn ouders vooral over het commentaar wat mijn moeder kreeg, full-time werken als vrouw met een baby en peuter dat was echt not done en werd op geen enkel manier makkelijk gemaakt. Zelf van haar collega’s ook.
Van mijn vader hoor ik daar eigenlijk niks over. Maar mijn vader is ook wel iemand die echt schijt heeft aan dat soort opmerkingen. Hij heeft eerst tien jaar gewerkt en besloot toen om toch te gaan studeren ( en thuisblijfvader te zijn), hij verteld wel over het commentaar wat hij daar op kreeg, werken met de handen werd als iets beters gezien in hun kringen.

Dit herken ik. In sommige kringen wordt er echt neergekeken op leren en studeren en werk waarbij je je hersenen gebruikt. Wat tragisch voor je vader dat zijn wens om te studeren niet werd gesteund door zijn omgeving. Ik weet hoe moeilijk dat is, dat mensen je belachelijk maken, omdat je meer dan vmbo/mavo gaat doen.

Je vader klinkt als een leuke man!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 06 Jun 2022 13:59

Re: Thuisblijfvaders.

Mijn opa is een tijdje thuisblijfvader geweest, mijn oma werkte toen. Vet vooruitstrevend in de jaren 60!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31