Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaste lasten

<<

Anoniem327

Bericht 03 Jun 2022 11:57

Re: Vaste lasten

Holden schreef:Om dat salaris maar eens concreet te maken: beginnende docenten in het hbo starten in 10. Marsy heeft ervaring en zal in 11 worden ingeschaald. Dat is bij fulltime (36h) ergens tussen de €3731 en €5127 bruto. Iets meer, want tegen die tijd is er 4% bij gekomen. Stel dat ze goed onderhandelt, en mijn beeld is dat ze dat doet, dan verdient ze dus rond de €5000 bruto bij fulltime.

Dan is je nettoloon 3400 euro, dat is best een mooi bedrag, maar dat is dus wel op basis van ft werk.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Jun 2022 12:01

Re: Vaste lasten

Jahaaaa! Nou klaar toch nu?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jun 2022 12:06

Re: Vaste lasten

Wat spannend Marsy!
De RUG zou ook een mogelijke werkgever voor je kunnen zijn in 't noorden. Er is helaas niet enorm veel op 't gebied van bilingualism in de academische wereld in Nederland. Liep ik destijds ook tegenaan.
Ik raad je Academic Transfer aan als website voor vacatures.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Jun 2022 12:12

Re: Vaste lasten

Ik zoek niks in tweetaligheid, ik zou graag willen lesgeven in social work, sph, psychologie (daar werk ik hier ook) of op een basisschool (werk ik ook). Het was interessant om te doen maar toekomst ligt toch meer in social work onderzoek. En ik ben bereid vanuit Friesland overal heen te rijden aangezien mijn werkplek nu ook anderhalf uur enkele reis rijden is. Dat maakt me flexibel. Maar allerliefst werk ik parttime en man parttime, voor hem ook leuk wat collega’s, goed voor zijn Nederlands etc. Ga ook niet naar Nederland voor carrière maar voor familie. Werken doen we alleen om rond te komen. Maar zou graag social work/sph/psychology doen want dat staat wel fijn en logisch op mijn cv. Maar als niet lukt, ook prima.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem330

Bericht 03 Jun 2022 12:45

Re: Vaste lasten

Marsy31 schreef:Ja, ik moet beetje om je lachen Sadie. Ik waardeer je input maar qua baan of inkomen hoef ik geen advies, dat komt, zoals al gezegd, wel goed.
Zorgverzekering lijkt me het duurst. Dat is verplicht in Nederland toch? Zijn de kinderen dan meeverzekerd of alleen partner? Aangezien het maar jaar is hoeven we inderdaad maar goedkope auto en wil liever voorkomen dat we inboedel moeten kopen want we slaan hier een groot gedeelte op.

Dank Holden voor die berekening. En als een woning dan iets van €1200 kost en school is gratis, dan valt dat allemaal dus weer prima mee. Leven is hier een stuk duurder in elk geval. En boodschappen, wat moet ik daarvan denken? Is €200 per week realistisch?

Ja die is verplicht. Jij en je man hebben beide een zorgverzekering nodig en je kinderen zijn gratis meeverzekerd.
Er zijn wel verschillende regels voor wanneer je tijdelijk in Nederland bent. Hier daarover meer, incl. verwijzingen naar de juiste pagina's
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... enland-kom
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Jun 2022 12:49

Re: Vaste lasten

Sadie schreef:
Max schreef:Is het je weleens opgevallen dat jij een hele negatieve kijk op het leven hebt? Je ziet altijd overal beren op de weg (en hele grote beren ook nog). Je maakt je overal zorgen om. Stel dit, stel dat. Zag t gister ook in t topic van Jente die zwanger op vakantie wilt. Je zegt maar zelden iets positiefs of opbeurends.

Ik ben gewoon realistisch. Als basisschoolleraar verdien je max 4500 bruto bij een ft aanstelling. De man van Marsy gaat niet werken, dus dan heb je dit geld echt wel nodig met een gezin van 4 personen.

In dat andere topic ging het om een reis met vliegtuig met 34-36 weken zwangerschap. Het lijkt me dan slim om iemand te waarschuwen dat je bij sommige maatschappijen al niet meer mee mag? En dat op sommige eilanden geen ziekenhuis is, wat best handig is als je misschien gaat bevallen?


Over dat laatste... dat heb ik in dat topic gezegd. Niet jij. Jij had het enkel over te vroeg bevallen en slechte medische voorzieningen. (Ja ik heb het opgezocht)

Verder is Marsy geen juf, maar docent op hoog niveau. Die salarissen liggen een stuk hoger.
<<

Anoniem327

Bericht 03 Jun 2022 12:51

Re: Vaste lasten

Huisvesting is het duurst, of gaan jullie bij familie inwonen? Dan neem ik al mijn woorden terug en kun je prima pt gaan werken. Ik begreep uit je eerste post dat jullie als gezin zelfstandig in Nederland wilden gaan wonen, dan heb je toch echt wel iets van geld nodig. Beetje vreemd dat dit wordt betwist.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Jun 2022 12:51

Re: Vaste lasten

Marsy, wat leuk dat jullie hier over nadenken. Hier zijn onze vaste lasten met de 2 kids rond de 2200 euro per maand. Met boodschappen en uitjes besteden we vaak rond de 3000 euro.
<<

Anoniem327

Bericht 03 Jun 2022 12:52

Re: Vaste lasten

Tabbie schreef:
Sadie schreef:Ik ben gewoon realistisch. Als basisschoolleraar verdien je max 4500 bruto bij een ft aanstelling. De man van Marsy gaat niet werken, dus dan heb je dit geld echt wel nodig met een gezin van 4 personen.

In dat andere topic ging het om een reis met vliegtuig met 34-36 weken zwangerschap. Het lijkt me dan slim om iemand te waarschuwen dat je bij sommige maatschappijen al niet meer mee mag? En dat op sommige eilanden geen ziekenhuis is, wat best handig is als je misschien gaat bevallen?


Over dat laatste... dat heb ik in dat topic gezegd. Niet jij. Jij had het enkel over te vroeg bevallen en slechte medische voorzieningen. (Ja ik heb het opgezocht)

Verder is Marsy geen juf, maar docent op hoog niveau. Die salarissen liggen een stuk hoger.

Ze noemde zelf werk als basisschoolleraar groep 4-5-6. 4500 bruto is het maximum nu in het po en in het hoger onderwijs is dit 5200 bruto, maar daar gaat behoorlijk wat belasting van af in Nederland, dus dat inkomen heb je echt wel nodig.

Als je gratis kunt wonen wordt de situatie natuurlijk heel anders, dan maakt het allemaal niet zoveel uit en kom je met 2000 netto ook nog wel rond.
Laatst gewijzigd door Anoniem327 op 03 Jun 2022 12:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1841

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 03 Jun 2022 12:52

Re: Vaste lasten

Sadie schreef:
Max schreef:Is het je weleens opgevallen dat jij een hele negatieve kijk op het leven hebt? Je ziet altijd overal beren op de weg (en hele grote beren ook nog). Je maakt je overal zorgen om. Stel dit, stel dat. Zag t gister ook in t topic van Jente die zwanger op vakantie wilt. Je zegt maar zelden iets positiefs of opbeurends.

Ik ben gewoon realistisch. Als basisschoolleraar verdien je max 4500 bruto bij een ft aanstelling. De man van Marsy gaat niet werken, dus dan heb je dit geld echt wel nodig met een gezin van 4 personen.

In dat andere topic ging het om een reis met vliegtuig met 34-36 weken zwangerschap. Het lijkt me dan slim om iemand te waarschuwen dat je bij sommige maatschappijen al niet meer mee mag? En dat op sommige eilanden geen ziekenhuis is, wat best handig is als je misschien gaat bevallen?

Nou dat zei je niet, dat opperde iemand anders. Je zei dat het te laat in de zwangerschap was om te vliegen omdat heel veel vrouwen te vroeg bevallen. Wat later niet helemaal waar bleek te zijn. De eilanden die werden aangedragen hebben trouwens allen een ziekenhuis. Niet om hier nu een discussie van te maken, ik bedoel meer aan te geven dat je vaak de neiging hebt om alles over te analyseren en het negatieve van te zien. Je wilt jezelf (en blijkbaar ook anderen) graag voor elke tegenslag helemaal ingedekt hebben. Terwijl anderen het leven wat meer laten gebeuren. Misschien heb je wat aan t inzicht.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9785

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 03 Jun 2022 12:53

Re: Vaste lasten

Exact Max. Ik zei dat namelijk die dingen 🤣
<<

Anoniem327

Bericht 03 Jun 2022 12:55

Re: Vaste lasten

Ik neem zelf altijd alles mee in mijn beslissingen, maar doe vervolgens wel van alles wat anderen zwaar onverstandig zouden vinden haha, dus dit hoef je me niet te vertellen.
Laatst gewijzigd door Anoniem327 op 03 Jun 2022 12:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem330

Bericht 03 Jun 2022 12:55

Re: Vaste lasten

Sadie schreef:Huisvesting is het duurst, of gaan jullie bij familie inwonen? Dan neem ik al mijn woorden terug en kun je prima pt gaan werken. Ik begreep uit je eerste post dat jullie als gezin zelfstandig in Nederland wilden gaan wonen, dan heb je toch echt wel iets van geld nodig. Beetje vreemd dat dit wordt betwist.

Er is echt precies niemand die dit betwist.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1841

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 03 Jun 2022 12:57

Re: Vaste lasten

Sadie schreef:Ik neem zelf altijd alles mee in mijn beslissingen, maar doe vervolgens wel van alles wat anderen zwaar onverstandig zouden vinden haha, dus dit hoef je me niet te vertellen.

Zou misschien eens professionele hulp zoeken om dingen wat meer los te laten. Klinkt niet heel gezond.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Jun 2022 13:06

Re: Vaste lasten

Macaron schreef:
Sadie schreef:Huisvesting is het duurst, of gaan jullie bij familie inwonen? Dan neem ik al mijn woorden terug en kun je prima pt gaan werken. Ik begreep uit je eerste post dat jullie als gezin zelfstandig in Nederland wilden gaan wonen, dan heb je toch echt wel iets van geld nodig. Beetje vreemd dat dit wordt betwist.

Er is echt precies niemand die dit betwist.


Nou dit dus. €3000 netto nodig om rond te komen gaat lukken met óf ikzelf fulltime werken en man thuis of wij beiden parttime werken (mijn voorkeur).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Jun 2022 13:09

Re: Vaste lasten

En daarnaast: we hebben ook spaargeld natuurlijk. Gebruik ik liever niet maar als dat nodig is voor dat jaar, dan is dat ok.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem327

Bericht 03 Jun 2022 13:13

Re: Vaste lasten

Je verandert je verhaal steeds, daardoor is het moeilijk om advies te geven. In je eerste post schreef je: Ik kan wel ergens aan de slag. Man kan onbetaald jaar verlof nemen.

Verder schrijf je niks over mogelijk ander werk voor je man.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 03 Jun 2022 13:14

Re: Vaste lasten

Misschien heb je nog wat aan ons lijstje Veel dingen kun je schrappen, maar zo heb je een idee

Variabele lasten budget=€860
- boodschappen €500
- vervoer (tanken&ov) €125
- vrije tijd (musea, pretpark etc) €100
- kinderen €25
- huis €25
- tuin&dieren €25
- cadeau's €40
- drogist €10
- overig €10

Automatische incasso's zijn ongeveer €2500
- sport kinderen €72
- zorgverzekering (2 personen) €200
- wegenbelasting auto €67
- verzekeringen (huis, inboedel, auto) €100
- waterschapsbelasting €41
- gemeentelijke belasting €59
- ziggo (tv&internet) €54
- vitens (water) €20
- eneco (gas&stroom) €200
- ramenwasser €25
- hypotheek €972
- "zakgeld" €650
- goede doelen, bankkosten ed €40
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem330

Bericht 03 Jun 2022 13:15

Re: Vaste lasten

Sadie schreef:Je verandert je verhaal steeds, daardoor is het moeilijk om advies te geven. In je eerste post schreef je: Ik kan wel ergens aan de slag. Man kan onbetaald jaar verlof nemen.

Verder schrijf je niks over mogelijk ander werk voor je man.

Oh please. Ze is niet wereldvreemd ofzo.
Stop gewoon met drammen over al die verschillende salarissen. Ze vraagt naar vaste lasten, niet naar salaris.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Jun 2022 13:17

Re: Vaste lasten

Sadie schreef:Je verandert je verhaal steeds, daardoor is het moeilijk om advies te geven. In je eerste post schreef je: Ik kan wel ergens aan de slag. Man kan onbetaald jaar verlof nemen.

Verder schrijf je niks over mogelijk ander werk voor je man.


Nou nee, ik vul mijn verhaal aan omdat jij zoveel details nodig hebt schijnbaar. Ik vraag eigenlijk alleen om lijstjes van vaste lasten, jij wilt daar steeds vanaf stappen 😂
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jun 2022 13:18

Re: Vaste lasten

Marsy31 schreef:. Maar zou graag social work/sph/psychology doen want dat staat wel fijn en logisch op mijn cv. Maar als niet lukt, ook prima.


Lees het nu in je reactie naar Holden ja. Prima dat gaat vast wel lukken! Denk wel dat je idd niet moet realiseren dat de kosten op één salaris wel tegen kunnen vallen maar ik vind jullie altijd heel flexibel over komen, als het via A niet lukt, dan doe je wel optie B. Jullie vinden vast een weg, met de één meer werk of minder of weet ik veel wat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 03 Jun 2022 13:19

Re: Vaste lasten

Marsy31 schreef:
Sadie schreef:Je verandert je verhaal steeds, daardoor is het moeilijk om advies te geven. In je eerste post schreef je: Ik kan wel ergens aan de slag. Man kan onbetaald jaar verlof nemen.

Verder schrijf je niks over mogelijk ander werk voor je man.


Nou nee, ik vul mijn verhaal aan omdat jij zoveel details nodig hebt schijnbaar. Ik vraag eigenlijk alleen om lijstjes van vaste lasten, jij wilt daar steeds vanaf stappen 😂

Maar het is nogal een verschil of je bij familie gaat wonen, of een zelfstandige woning voor 4 personen (a 1200-1500 euro) moet gaan zoeken en bekostigen.

En het is ook een gigantisch verschil of je pt kinderopvang hebt (ongeveer 1000 euro), of helemaal geen kinderopvang. Deze twee zaken vormen voor veel gezinnen de hoogste kostenposten op het vaste lastenlijstje.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Jun 2022 13:21

Re: Vaste lasten

Te gek Blue Phone! Komt dus wel overeen met wat anderen zeggen hier. Ik ga het even opslaan!

Marin: klopt, wij zijn wel wat gewend en heel goed met budgetteren. Mijn PhD tijd waren we ook heel arm en kwamen ook rond. En geluk dat onze familie in Friesland woont en niet in de randstad.

Ja Sadie: we willen dus wel zelfstandig wonen maar vinden op een vakantiepark in een chalet prima. We zijn wel wat gewend. En dus geen kinderopvang nodig, wat ik ook al heb gezegd. Je moet wel echt beter lezen, ik hou niet van herhalen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 03 Jun 2022 14:42

Re: Vaste lasten

Macaron schreef:Marsy volgens mij is er in de omgeving waar jij naar kijkt geen school met zo'n hoge jaarlijkse bijdrage als bij minoessepoes. Het ligt op kleinere scholen soms wel iets hoger zodat ze wat meer budget hebben om wat te kunnen doen.
Ik weet niet 100% zeker meer waar jouw familie woont, maar dat dorpje met de I (J) heeft op de basisschool een bijdrage van €40 per jaar. Heb even de schoolgids bekeken haha!


Probeer nog steeds te raden welk dorpje met een I dat een basisschool heeft haha!
Mijn ouders wonen tussen Leeuwarden en Heerenveen in, in een watersportdorp. Daar zou ik het liefste zitten.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem330

Bericht 03 Jun 2022 14:44

Re: Vaste lasten

Marsy31 schreef:
Macaron schreef:Marsy volgens mij is er in de omgeving waar jij naar kijkt geen school met zo'n hoge jaarlijkse bijdrage als bij minoessepoes. Het ligt op kleinere scholen soms wel iets hoger zodat ze wat meer budget hebben om wat te kunnen doen.
Ik weet niet 100% zeker meer waar jouw familie woont, maar dat dorpje met de I (J) heeft op de basisschool een bijdrage van €40 per jaar. Heb even de schoolgids bekeken haha!


Probeer nog steeds te raden welk dorpje met een I dat een basisschool heeft haha!
Mijn ouders wonen tussen Leeuwarden en Heerenveen in, in een watersportdorp. Daar zou ik het liefste zitten.

Haha. Die ene waar ze geen Sinterklaas vieren. Met een I of J, maar net in welke taal je het bekijkt.
Ik dacht dat je daar vandaan kwam, maar weet het niet zeker meer.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers