Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 02 Jun 2022 14:00

Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Ik ben in augustus uitgerekend van ons eerste kind en voor die tijd (eind juni/begin juli) wil ik eigenlijk nog een weekje op vakantie. Normaal houden we van city-trips, road trips, wandelen in de natuur en gewoon lekker actief zijn, maar met 35 weken zwanger lijkt het me eigenlijk ook wel prima om een weekje niet zo veel te doen. Wat we dus zoeken:
- Lekker weer; zon en 25 graden is prima, het hoeft niet heel erg heet.
- Europese Unie (vind ik een fijner idee mocht er toch iets gebeuren qua zwangerschap).
- Leuke uitstapjes in de omgeving, bijvoorbeeld een leuk dorpje, boottochtje, mooie korte wandeling, andere bezienswaardigheden die niet té inspannend zijn. We kunnen een auto huren.
- Niet enorm toeristisch met van die grote groepen dronken mensen in van die massale hotels.

Ik kom uit op de Canarische eilanden, Balearen of Griekse eilanden. Heeft iemand ervaring? Ibiza lijkt me leuk, maar is wat duurder dan de andere opties. Is Kreta of Zakyntos leuk? En iemand ervaring met Fuertaventura?
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 14:12

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Ik vind het een beetje laat om met 35 weken zwangerschap nog weg te gaan. Kun je niet iets eerder gaan?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jun 2022 14:21

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Ik ben met 32/33 weken naar Spanje geweest. Dat vond ik toen heel fijn. Wij zaten in een huis, dat vond ik ook wel rustig. Wij zaten in Jávea, dat is een leuk kustplaatsje. Wel wat toeristisch maar daardoor genoeg restaurantjes.

Ik zou zelf dit appartement daar aan raden. Volgens mij is Kreeft daar ook een eens geweest.

The Beach House - Studios & Suites

Pl. Adolfo Suarez, 16, 03730 Xàbia, Alicante, Spain
+34 615 74 97 53 https://g.co/kgs/WLGQHh

Je kunt dan trouwens vliegen op Alicante of Valencia (wij doen altijd Alicante) en dan is 't ong een uur rijden. Er zit een kliniek dichtbij en eventueel een groter ziekenhuis in het volgende plaatsje. Dat had ik toen wel echt uitgezocht zo hoogzwanger.

Je mag trouwens vliegen tot 36 weken, dat zal je vast wel weten hoor maar ik zeg 't er toch even bij. Stel je krijgt dus corona (hoop het natuurlijk niet), dan zit je daar lange tijd en moet je er misschien wel bevallen. Of met de auto terug natuurlijk.
Of stel er gebeurt wat met de baby. Maar daarom zou ik idd altijd uitzoeken waar het dichtbijzijnde ziekenhuis is, maar ik vind je ook verstandig klinken daarin (qua EU). Ik zou zelf op de één of andere manier daarom het vasteland ook prettiger vinden voelen dan een eiland maar dat is misschien persoonlijk.
Let's discover the world together.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 02 Jun 2022 14:24

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Sadie schreef:Ik vind het een beetje laat om met 35 weken zwangerschap nog weg te gaan. Kun je niet iets eerder gaan?

We zouden dan met ongeveer 34 weken gaan en met 35 weken terugkomen. Ik heb het gisteren met de verloskundige besproken en die vond het een prima idee en heeft ook al aangegeven een verklaring te geven voor het vliegen tot 36 weken.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 02 Jun 2022 14:30

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Marin, bedankt voor de tip, ik ga er naar kijken! Het Spaanse vasteland is inderdaad ook nog een goede optie!

Dat van het vliegen wist ik inderdaad, de verloskundige kan een verklaring afgeven.
Qua zwangerschap maak ik me niet zo heel erg zorgen, ik voel me goed en mijn zwangerschap is tot nu toe heel erg ongecompliceerd en volgens het boekje. Ik heb ook veel gereisd en in het buitenland gewoond, dus ik ben ook wel gewend om in andere landen (en talen) naar de dokter of het ziekenhuis te gaan. Misschien sta ik er iets te nuchter in, maar ik maak me dus niet zo'n zorgen. Corona heb ik 2 maanden geleden gehad (tijdens de zwangerschap) en ben ik heel makkelijk doorgekomen, dus ook daar maak ik me eigenlijk niet echt zorgen over.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jun 2022 15:39

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Klinkt goed en nuchter idd! Waarom ik het van corona zei was omdat ik dan zelf toch wel bang zou zijn het daar te krijgen en dan niet makkelijk meer terug te kunnen en me een tijdbom voelen. Dat zou mij met die termijn zwangerschap veel stress geven. Maar je hebt het net gehad en de besmettingsrisico's zijn vrij laag natuurlijk momenteel. Maar wilde 't toch even zeggen als extra iets om mee te nemen.
Ik voelde me in januari in m'n eentje in Londen terwijl de rest van m'n gezin in Nederland was toch ineens best kwetsbaar, voor wat als ik het zou krijgen en niet makkelijk terug zou kunnen komen. Maar toen leefde 't natuurlijk enorm, het is nu wel een andere periode.
Let's discover the world together.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 02 Jun 2022 15:58

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Ik zou voor Ibiza gaan. Heeft eigenlijk alles wat je noemt. Ben daar meerdere keren geweest, gewoon een prettige plek.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 16:01

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Jente schreef:Marin, bedankt voor de tip, ik ga er naar kijken! Het Spaanse vasteland is inderdaad ook nog een goede optie!

Dat van het vliegen wist ik inderdaad, de verloskundige kan een verklaring afgeven.
Qua zwangerschap maak ik me niet zo heel erg zorgen, ik voel me goed en mijn zwangerschap is tot nu toe heel erg ongecompliceerd en volgens het boekje. Ik heb ook veel gereisd en in het buitenland gewoond, dus ik ben ook wel gewend om in andere landen (en talen) naar de dokter of het ziekenhuis te gaan. Misschien sta ik er iets te nuchter in, maar ik maak me dus niet zo'n zorgen. Corona heb ik 2 maanden geleden gehad (tijdens de zwangerschap) en ben ik heel makkelijk doorgekomen, dus ook daar maak ik me eigenlijk niet echt zorgen over.

Ook met een goede, ongecompliceerde zwangerschap kun je toch ineens gaan bevallen 4-6 weken voor de uitgerekende datum komt best veel voor. Maar als jij het niet erg vindt om in het buitenland te bevallen, dan maakt dat niet uit.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 02 Jun 2022 16:40

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Sadie schreef:Ook met een goede, ongecompliceerde zwangerschap kun je toch ineens gaan bevallen 4-6 weken voor de uitgerekende datum komt best veel voor. Maar als jij het niet erg vindt om in het buitenland te bevallen, dan maakt dat niet uit.


Wat vind jij best veel? Zo'n 5% van de vrouwen bevalt vóór 37 weken (bij een zwangerschap van 1 kind) en maar 1% vóór de 35 weken. En daar zitten dan natuurlijk een heleboel vrouwen bij die om medische redenen eerder bevallen of waar het kind bewust eerder gehaald wordt. De kans dat het bij een goede, gezonde zwangerschap tussen 34 en 35 weken komt, is dus niet zo groot. Daarnaast vindt mijn verloskundige het helemaal geen probleem dat we nog even op vakantie willen.

Dit is een reistopic, dus misschien heb je inhoudelijk ook nog iets bij te dragen :)
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 02 Jun 2022 16:46

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Madeira!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 02 Jun 2022 16:51

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Gympie, dat bevestigt inderdaad wel het idee dat ik had bij Ibiza. Goed om te horen!
Max, die zet ik ook op mijn lijstje. We gaan pas last-minute boeken, dus het is ook een beetje afhankelijk van wat er dan nog beschikbaar is.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 02 Jun 2022 16:53

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Lekker Jente, nog even eruit met z'n tweetjes. Geniet ervan!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Jun 2022 17:20

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Max schreef:Madeira!


Eens! Wij zaten destijds in Four Views Oasis in Caniço de Baixo. Fijn hotel alleen een huurauto is een must.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 17:57

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Jente schreef:
Sadie schreef:Ook met een goede, ongecompliceerde zwangerschap kun je toch ineens gaan bevallen 4-6 weken voor de uitgerekende datum komt best veel voor. Maar als jij het niet erg vindt om in het buitenland te bevallen, dan maakt dat niet uit.


Wat vind jij best veel? Zo'n 5% van de vrouwen bevalt vóór 37 weken (bij een zwangerschap van 1 kind) en maar 1% vóór de 35 weken. En daar zitten dan natuurlijk een heleboel vrouwen bij die om medische redenen eerder bevallen of waar het kind bewust eerder gehaald wordt. De kans dat het bij een goede, gezonde zwangerschap tussen 34 en 35 weken komt, is dus niet zo groot. Daarnaast vindt mijn verloskundige het helemaal geen probleem dat we nog even op vakantie willen.

Dit is een reistopic, dus misschien heb je inhoudelijk ook nog iets bij te dragen :)

Die percentages zijn lager dan ik dacht, zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder hebben meerdere kinderen gekregen na 34-36 weken zwangerschap, dus daarom had ik de indruk dat het vaker voorkwam en heb ik er zelf rekening mee gehouden.

OT: ik vind al die locaties heerlijk klinken, maar zou zelf niet op een klein eiland gaan zitten met slechte medische voorzieningen.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 18:19

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Mij lijkt Sardinië altijd zo heerlijk (Sicilië ook maar misschien te warm al). Ik ben er nog nooit geweest maar hoor iedereen er altijd met blije verhalen van terugkomen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Jun 2022 19:32

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Ja Sardinië! Ik ben er net van terug en het is daar zo prachtig! En nog geen tweeënhalf uur vliegen. Dikke aanrader!
❤ 7 juni 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Jun 2022 19:53

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Ik ben met 31 weken voor een citytrip naar Sevilla geweest. Vond het echt genieten en heb nog gewoon de toren beklommen met mijn dikke buik.

In mijn eerste trimester was ik in Fuerteventura. Ook heel mooi, hadden een auto gehoord en meerdere plekken op het eiland ontdekt. Ik vond het qua natuur leuker, maar als je van stedentrips houdt en terrassen, zou ik eerder naar Sevilla gaan. Ibiza is ook genieten, maar voor veel strandjes moet je wel een trap af en weer op, houd daar zeker rekening mee.

Overigens mag je met sommige vliegtuigmaatschappijen maar mee tot 34 weken (de meeste goedkope airlines). En weet niet meer welke, maar eentje had zelfs tot 32 weken. Klm is was toendertjjd zelfs tot 37 weken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Jun 2022 19:54

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

En als je naar een eiland gaat... daar is meestal geen ziekenhuis. Ik voelde mij toen prettiger op het vastenland in een stad (of dichtbij) met een ziekenhuis.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Jun 2022 20:03

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Ik ben destijds met 27 weken teruggevlogen vanaf Kreta en dat was toen wel een puntje of het geen 28 weken waren. Zou het goed bekijken waar de grens van je Airline ligt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 09 Jun 2022 13:09

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Ik ben met 32 weken naar Zuid Frankrijk geweest. In september was dat. Vond het heerlijk! Lekker uit eten geweest, strandjes gepakt, toch ook wel gewandeld/geslenterd door dorpjes. Ook een dag met de trein naar Nice geweest (dat was achteraf gezien wel net teveel voor mijn lijf). Had inderdaad even gekeken of er fatsoenlijke ziekenhuizen in de buurt zaten.

Het is geen eiland, maar zeker het bekijken waard. Wij zaten in een nieuwe B&B met zwembad bij Cannes in de buurt.
11.21
10.23
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 09 Jun 2022 13:13

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Tom schreef:Ik ben destijds met 27 weken teruggevlogen vanaf Kreta en dat was toen wel een puntje of het geen 28 weken waren. Zou het goed bekijken waar de grens van je Airline ligt.

Je moet vanaf 28 weken een verklaring hebben, maar die heeft Jente al geregeld.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 09 Jun 2022 13:19

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Max schreef:
Tom schreef:Ik ben destijds met 27 weken teruggevlogen vanaf Kreta en dat was toen wel een puntje of het geen 28 weken waren. Zou het goed bekijken waar de grens van je Airline ligt.

Je moet vanaf 28 weken een verklaring hebben, maar die heeft Jente al geregeld.


Die had ik ook mee dus daar kan het niet aan gelegen hebben.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 09 Jun 2022 13:21

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Met welke maatschappij vloog je toen? Volgens mij hebben alleen TUI en RyanAir speciale regels.
<<

Scheef

Bericht 09 Jun 2022 13:26

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Altijd even checken bij de airline welke regels zij qua termijn hanteren, kan echt verschillen namelijk. En de verklaring van je vk heb je dat dus dat is fijn. Maar dan nog is het aan de airline te bepalen of ze je meenemen.

Qua tips: ik zou zeggen Cascais in Portugal. Leuk centrum, gemoedelijk, heerlijk strand, vlakbij Lissabon.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 09 Jun 2022 13:30

Re: Weekje naar de zon: wat zou jij kiezen?

Vrijwel alle maatschappijen hebben regels, maar die zijn meestal dat je een verklaring nodig hebt tussen de 28 en 36 weken en dat je na 36 weken niet meer mag vliegen. Van de maatschappijen die ik tot nu toe heb gecheckt (o.a. Ryanair, TUI, KLM) is alleen Wizzair een uitzondering. Daar mag je eerder al niet meer vliegen.

Bedankt voor al jullie tips! Ik heb nog lichte twijfel omdat ik niet zo'n zin heb in de chaos op Schiphol of Eindhoven, maar ik denk dat we dit weekend wel een knoop gaan doorhakken!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers