Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Apart van elkaar slapen

<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 02 Jun 2022 08:14

Re: Apart van elkaar slapen

Sadie schreef:
Max schreef:Ik denk dat t persoonlijk is hoeveel waarde je eraan hecht. Wij slapen dus minder goed, maar kiezen er bewust voor om elke nacht samen te slapen. Ik zou het lichamelijke contact dan teveel missen. Bij ons werkt t dus wel goed voor de binding. Maar iedereen moet doen wat voor hen het beste werkt.

Dat je niet samen slaapt, betekent niet dat het lichamelijke contact minder is. Er zijn zoveel meer plekken en momenten waarop je intimiteit kunt ervaren, dat hoeft niet in 1 bed te gebeuren, of in een en dezelfde slaapkamer.

Of wel, je kunt bijvoorbeeld samen inslapen, of 's ochtends de ander opzoeken om erbij te kruipen als deze net wakker is en jij al langer wakker bent. Toen wij een tijdje apart sliepen deden we dat soort dingen aan de lopende band. De intimiteit werd er niet minder van.

Je hebt duidelijk niet goed gelezen. Ik heb al meerdere malen aangestipt dat wij een ander slaapritme hebben vanwege werk. We kunnen dus niet samen inslapen, want als ik aan t inslapen ben is hij nog aan t werk. We kunnen elkaar niet 'sochtends opzoeken want ik ben al de deur uit voordat hij wakker wordt. Hartstikke fijn dat dit voor jullie wel werkte, maar voor ons dus niet. Volgens mij is dit ook niet een kwestie van "gelijk" hebben. Elke mens is anders en heeft andere behoeftes. Ik geef alleen aan dat IK (persoonlijk) daar niet blij van zou worden als langdurige oplossing.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 02 Jun 2022 08:17

Re: Apart van elkaar slapen

Zo is het bij ons nu ook hoor, Max. Dat jij je het in jullie situatie niet voor kunt stellen is alleen maar super fijn, want dat betekent dat jullie op deze manier gewoon prima aan jullie nachtrust toe komen. Ik heb beide situaties gehad in een relatie en als je die nachtrust niet vindt, geef je uiteindelijk wel aan het (elke nacht) apart slapen toe.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 02 Jun 2022 08:20

Re: Apart van elkaar slapen

Ja dat zou ook kunnen Maple! Hier gaat t een beetje in fases. Sommige fases doe ik echt geen oog dicht en andere gaat t wel ok. We hebben er eigenlijk nog nooit aan gedacht om apart te gaan slapen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Jun 2022 08:36

Re: Apart van elkaar slapen

Wij slapen heel af en toe apart, als m'n vriend verkouden is en nog harder snurkt dan normaal bijvoorbeeld. Of als ik een periode van heel slecht slapen heb. M'n vriend gaat dan in het bed van m'n stiefdochter liggen (die er dan niet is uiteraard). Hij is altijd degene die weggaat, omdat hij overal makkelijk kan slapen. Al is dat bed wel aan de kleine kant voor hem, dus echt ideaal is het niet.

Toen ik met m'n nekhernia zat, kon ik totaal niet slapen in bed. Ik heb toen een paar weken beneden op de bank geslapen, daar vond ik wat meer ondersteuning.
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 02 Jun 2022 08:58

Re: Apart van elkaar slapen

In mijn situatie zou ik dat heel ongezellig vinden, want ik slaap beter met hem dan zonder hem maar als hij mega zou snurken en ik daardoor de hele nacht wakker zou liggen zou ik voor mijn nachtrust kiezen :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jun 2022 09:01

Re: Apart van elkaar slapen

Ik slaap op onze bank eigenlijk ook wel lekker. Heb ook wel eens hoogzwanger er op geslapen, juist lekker dat steuntje in de rug.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 02 Jun 2022 09:20

Re: Apart van elkaar slapen

Marin schreef:Geef je geen borstvoeding meer Marsy of zijn het gekolfde flesjes? Wel lekker dat je het zo kan verdelen. Al vond ik slapen op de stoel in de baby kamer ook niet erg. Ook soort apart slapen haha.


Gekolfde fles. Doe ik elke ochtend, dan heb ik fijn flesje vol. Ja vind het heerlijk! Ik vind voeden heerlijk hoor, maar slapen nog meer ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Jun 2022 10:02

Re: Apart van elkaar slapen

Haha ja snap ik!
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Jun 2022 11:35

Re: Apart van elkaar slapen

Ik zou het vreselijk vinden en er dus wel problemen mee hebben. Ik heb ontzettend veel geluk dat m’n man niet snurkt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Jun 2022 11:38

Re: Apart van elkaar slapen

Lady schreef:Ik zou het vreselijk vinden en er dus wel problemen mee hebben. Ik heb ontzettend veel geluk dat m’n man niet snurkt.


Ik ook!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 02 Jun 2022 11:48

Re: Apart van elkaar slapen

Marsy31 schreef:
Marin schreef:Geef je geen borstvoeding meer Marsy of zijn het gekolfde flesjes? Wel lekker dat je het zo kan verdelen. Al vond ik slapen op de stoel in de baby kamer ook niet erg. Ook soort apart slapen haha.


Gekolfde fles. Doe ik elke ochtend, dan heb ik fijn flesje vol. Ja vind het heerlijk! Ik vind voeden heerlijk hoor, maar slapen nog meer ;)



Mijn man deed ook altijd de nachten, hij functioneert veel beter op korte nachten dan ik. Groot gelijk dat je het dan zo doet.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 02 Jun 2022 12:15

Re: Apart van elkaar slapen

Wij slapen regelmatig apart. Man snurkt af en toe behoorlijk en ik slaap veel beter als ik alleen slaap. Man ligt bij zoon op de kamer als we apart slapen. Zoon hoopt elke avond dat we apart slapen omdat hij het zo gezellig vindt om samen met mn man te slapen.
2010 2012
<<

Anoniem327

Bericht 02 Jun 2022 13:18

Re: Apart van elkaar slapen

LaLou schreef:
Marsy31 schreef:
Gekolfde fles. Doe ik elke ochtend, dan heb ik fijn flesje vol. Ja vind het heerlijk! Ik vind voeden heerlijk hoor, maar slapen nog meer ;)



Mijn man deed ook altijd de nachten, hij functioneert veel beter op korte nachten dan ik. Groot gelijk dat je het dan zo doet.

Wij deden het ook altijd zo dat mijn man de late voeding in de nacht deed en ik de vroege ochtendvoeding. Vaak ging ik om 8 of 9 uur 's avonds al naar bed, zodat ik echt een lang stuk achter elkaar kon slapen.

Ondanks dat onze kinderen geen goede slapers waren hebben we hierdoor nooit veel slaaptekort gehad.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 02 Jun 2022 13:30

Re: Apart van elkaar slapen

Ik denk dat te weinig slapen (op den duur) meer kapot maakt dan apart slapen. Ik heb jaren veel en veel te weinig geslapen dus ik zou nu sowieso voor goed slapen kiezen, denk ik. Dan is mijn leven namelijk een stuk zonniger en leuker.
Mijn man werkt 5 nachten en snurkt niet maar wanneer hij wel zou snurken oid zou ik die 2 nachten die we samen hebben wel samen slapen en de andere nachten slaap inhalen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 02 Jun 2022 13:31

Re: Apart van elkaar slapen

Ik snap wel dat veel mensen dat doen. Ik woon niet samen dus we hebben de luxe om apart te slapen en doen dat ook regelmatig omdat we beiden slechter slapen naast elkaar.
In het weekend vinden we het dan wel gezellig om bij elkaar te zijn maar dan kunnen we ook wat langer blijven liggen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Jun 2022 14:29

Re: Apart van elkaar slapen

LaLou schreef:Haha, wij slapen apart met precies die reden. En het bevalt ons beiden heel goed. Als we willen, kruipen we bij elkaar. Man snurkt en ik slaap heel licht, als we samen slapen zijn we de volgende dag altijd moe. Apart slapen was voor ons een hele goede keuze, nu een veel fijnere relatie 😁


Het is bij ons precies andersom. Mijn vriend slaapt heel licht en wordt overal wakker van.
Ik slaap heel goed maar snurk. Hij maakte mij dan constant wakker en lag alsnog wakker. Nu slapen we apart en ik vind dat heerlijk! Ik heb helemaal geen zin om steeds wakker gemaakt te worden nu de kinderen eindelijk wel goed slapen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 02 Jun 2022 19:50

Re: Apart van elkaar slapen

Wij hebben ook een logeerbed op zolder waar ik regelmatig lig. Mijn man snurkt ook verschrikkelijk.
Als ik dan wakker word ga ik plassen en loop ik daarna direct door naar zolder 🤣
Ga dan echt niet proberen om in te slapen naast dat gezaag.
2016
<<

Anoniem331

Bericht 02 Jun 2022 20:37

Re: Apart van elkaar slapen

Ik zoek ook een ander plek als ik de slaap niet te pakken krijg. Mn oude bed staat op de zolder. Niet wakker liggen voor of om een ander. Daar functioneer ik heel slecht op.
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 02 Jun 2022 21:31

Re: Apart van elkaar slapen

Olíve schreef:
LaLou schreef:Haha, wij slapen apart met precies die reden. En het bevalt ons beiden heel goed. Als we willen, kruipen we bij elkaar. Man snurkt en ik slaap heel licht, als we samen slapen zijn we de volgende dag altijd moe. Apart slapen was voor ons een hele goede keuze, nu een veel fijnere relatie 😁


Het is bij ons precies andersom. Mijn vriend slaapt heel licht en wordt overal wakker van.
Ik slaap heel goed maar snurk. Hij maakte mij dan constant wakker en lag alsnog wakker. Nu slapen we apart en ik vind dat heerlijk! Ik heb helemaal geen zin om steeds wakker gemaakt te worden nu de kinderen eindelijk wel goed slapen.


Haha, nou ja toch? Genoeg slapeloze nachten gehad. Nu lekker doorslapen!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 03 Jun 2022 10:09

Re: Apart van elkaar slapen

Wij slapen samen (of halverwege de nacht met zijn drieën) maar mijn man heeft weleens nachten waarin hij weinig kan slapen en dan verhuist hij, zoals vannacht, naar onze logeerkamer op de andere verdrieping. Voor sporadisch gesnurk heb ik oordopjes. 😀
<<

Anoniem334

Bericht 03 Jun 2022 11:45

Re: Apart van elkaar slapen

Wij slapen nooit apart. Als mijn man te onrustig is (snurkt of weet ik veel) of iemand is ziek kruip ik wel eens op de bank. Ik kan daar net zo goed slapen als in mijn bed dus als dat een keer voor een half nachtje de oplossing is dan is dat geen probleem. Oordopjes gebruik ik niet want ik wil de kinderen kunnen horen.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 03 Jun 2022 17:04

Re: Apart van elkaar slapen

Tegenwoordig slapen we nog zelden apart. Ik heb aantal jaar terug oordoppen voor de nacht laten aanmeten en sinds dien slaap ik een stuk beter en hoor ik zijn gesnurk in principe niet. Tenzij ik zelf aan het spoken ben door mijn fibromyalgie.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 03 Jun 2022 17:55

Re: Apart van elkaar slapen

Mijn man snurkt en zo hard, dat slapen naast hem niet mogelijk is. En dat snurken is vooral gekomen van zijn hartkwaal en in gewicht aankomen.

Ik geloof dat we al sinds 2016 niet meer samen slapen. En dat is prima. Seksleven nog steeds goed, dus als het enige minpuntje is dat we niet samen slapen, dan is dat prima.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers