Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw woonomgeving

<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1114

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 01 Jun 2022 12:09

Re: Jouw woonomgeving

Haha Blue Phone,
Mensen bellen mij altijd dat ze mijn huis niet kunnen vinden, dus het verdwalen is heel herkenbaar. Ben trouwens toen ik hier net woonde ook eens zelf verdwaald. Was aan het wandelen met m'n zoon toen nog in de kinderwagen en toen wist ik de weg niet meer terug 🙈
Ik woon ook in een hoekhuis, gelukkig, zou niet midden in zo'n rij willen wonen. Qua licht in de woning vooral.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Jun 2022 13:56

Re: Jouw woonomgeving

Ik vind het super mooi om te lezen wat iedereen fijn vindt aan hele diverse buurten en plekken. Op sommige plekken zou ik echt nooit willen wonen, hoe jullie het omschrijven, maar wel fijn dat de bewoners zelf er heel blij van worden en genieten. Dat vind ik zo mooi aan de mens: iedereen is anders en heeft andere verlangens, doelen en dromen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 01 Jun 2022 16:37

Re: Jouw woonomgeving

Ik woon in een klein dorpje. We wonen in een 2 onder 1 kap woning, op de hoek van een straat.

Wat ik hier fijn aan vind, is het ons kent ons, m'n familie woont erg dichtbij. De school en BSO zitten op loopafstand. In het dorp zelf hebben we 2 supermarkten, 3 snackbars, kapper, drogist, bakker en een slager.

Ik mis het om even lekker (snel) te kunnen shoppen in m'n eigen buurt. De bouwwinkels en de bekendere (kleding)winkels en drogisten zitten allemaal in een ander dorp/stad. Hiervoor ben ik zo'n 10/15 minuutjes met de auto onderweg.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1843

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 01 Jun 2022 16:54

Re: Jouw woonomgeving

Tabbie schreef:Ik vind het super mooi om te lezen wat iedereen fijn vindt aan hele diverse buurten en plekken. Op sommige plekken zou ik echt nooit willen wonen, hoe jullie het omschrijven, maar wel fijn dat de bewoners zelf er heel blij van worden en genieten. Dat vind ik zo mooi aan de mens: iedereen is anders en heeft andere verlangens, doelen en dromen.

Ja leuk he Tabbie? Vind ik ook. Is ook de reden waarom ik op dit forum zit. Je gaat toch vaak om met mensen die een beetje hetzelfde zijn als jij, met dezelfde voorkeuren. Ik vind 't leuk en interessant om te lezen hoe verschillend mensen zijn.
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 01 Jun 2022 17:08

Re: Jouw woonomgeving

Ik zou bijna denken dat ik in dezelfde wijk woon als jij blue phone.

Ik woon in een buitenwijk van een middelgrote stad. Het is een groene wijk met veel wandelmogelijkheden. Er zitten veel sportfaciliteiten op loopafstand. Het centrum is ongeveer een kwartier fietsen. Ik woon hier heel prettig maar we willen wel graag verhuizen naar een grotere woning. Helaas zitten we als starters vast in de huidige woningmarkt. Maar mocht het lukken om een leuk huis te kunnen kopen dan mag dat prima in deze wijk zijn.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 01 Jun 2022 17:19

Re: Jouw woonomgeving

Marin schreef:En hoe bevalt het nu na een jaar in het noordoosten Giselle? Merk je veel verschil met jullie vorige plek?


Nog geen jaar, maar we vinden het hier heerlijk. Zo rustig en stil en ruimtelijk allemaal. We waren vandaag in onze oude woonplaats en dat was druk en hutjemutje op elkaar en het stinkt. En je hoort alleen maar verkeer, thuis horen we vogeltjes en hebben we eekhoorntjes in de tuin. Nee, wij gaan nooit meer terug hoor!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Jun 2022 18:53

Re: Jouw woonomgeving

Wij wonen in een rustig dorp zonder voorzieningen. Ik hou van onze vrije uitzicht achter. En het feit dat mijn familie en vrienden nu weer heel dichtbij wonen. Het is ook hier rustig, stil en ruimtelijk. En toch zitten we met ruim 5min in een grote stad, met een kwartier in het centrum en is het OV ook goed daarheen. Daar was ik als kind erg blij mee. We wonen binnen 10 minuten lopen van een bos waar we (en de kinderen) niet op uitgekeken raken. En ik kan langs 2 andere mooie routes lopen als ik bijv 5km wil lopen. Door een natuurgebied of door de weilanden.
Eventueel verhuizen we nog naar een dorp verderop waar meer vrienden en m'n zusje wonen, en waar ook voorzieningen zijn, en clubs voor de kinderen. Dan missen we wel de mooie gebieden op loopafstand maar met oudere kinderen krijgen we daar ook wel weer gemak voor terug.

En ik mis alles wat Max zegt.
Laatst gewijzigd door Joey op 01 Jun 2022 18:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2022 18:55

Re: Jouw woonomgeving

Wat een verschil Giselle!

Ja leuk om te lezen hè Tabbie en Max.
Ik merk ook dat het bij mij veranderd is. Al houd ik nog steeds van dat echte stedelijke met die buzz om je heen, maar ik zou er niet (meer) hoeven wonen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 01 Jun 2022 19:07

Re: Jouw woonomgeving

Waar moet ik beginnen? Ik heb het gevoel dat ik in de fijnste buurt van Nederland woon. Het is vlakbij het strand, vlakbij de stad, vlakbij gezellige straatjes en koffietentjes, vlakbij winkels, school en sport, maar toch ligt ons huis in een rustig en prachtig natuurgebied aan het water.

Ik kan me echt niks meer wensen dan wat we hier hebben opgebouwd. Sinds we hier wonen, heb ik voor het eerst in mijn leven het gevoel dat ik nergens anders wil zijn dan hier.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 01 Jun 2022 19:12

Re: Jouw woonomgeving

Ik woon net als Joey in een rustig dorp zonder voorzieningen. Helaas ook niet in de buurt van een stad. Voor een supermarkt moeten we ook een dorp verder, maar 5 km stelt ook zoveel niet voor.
We wonen wel aan de rand van het dorp, kijken aan de zijkant en aan de voorkant mooi vrij weg over de weilanden. We hebben een ruime tuin. De kinderen kunnen al jaren in hun eentje buiten spelen, ze kennen ook alle kinderen. Mijn familie woont in hetzelfde dorp. Onze kinderen gaan eigenlijk dagelijks wel even bij opa en oma langs.
Ik zou het wel fijn vinden om wat dichter bij een stad te wonen, het maakt de wereld dan ook wat groter voor de kinderen. Nu heb ik het idee dat ze toch wel wat wereldvreemd opgroeien.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 01 Jun 2022 19:57

Re: Jouw woonomgeving

Ik vind het fijn dat alles (op kleine schaal) dichtbij is. Om de hoek een drogist en supermarkt, zitten ook 3 goede scholen naast elkaar op loopafstand. Was even kiezen welke het beste bij ons paste. Zit een treinstation in het centrum. Dat vond ik wel belangrijk voor de kinderen, ik kwam uit een klein dorp en moest bij veel gebracht en gehaald worden. Als ze ouder zijn kunnen ze zelfstandiger ergens heen. In het centrum zitten ook nog een aantal winkels, waarmee we eigenlijk qua alles uit de voeten kunnen.
Er zit ook een fijne horeca-gelegenheid op loopafstand, waar de kinderen lekker kunnen spelen. Spreek daar vaak af met mensen, veel vinden het de moeite om er een aantal kilometer voor te rijden, dus dat is wel geluk hebben. Zwembad, waarbij sommige ouders ook zo 10 km voor rijden omdat de zwemlessen goed aangeschreven staan zit in de wijk.

Familie mis ik wel in de omgeving, met een daarbij horend netwerk. We zijn hier gaan wonen vanwege werk, er valt een hoop te kiezen voor ons hier. Mijn werk hoort dus ook bij die woonomgeving, hoef maar 3 kilometer te fietsen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jun 2022 22:23

Re: Jouw woonomgeving

Ik woon in het dorp waar ik ook geboren ben. Is een groot dorp, we hebben zelfs een action dat vinden mensen vaak bijzonder. Wij wonen heel dichtbij de winkels. Ook de toekomstige basisschool is dichtbij, de opvang is 10 min lopen. We hebben mooie wandel routes hier. Ons favoriete restaurant is dichtbij.

Mijn familie woont ook in het dorp. We zij zo in de stad sinds een paar jaar hebben we nieuwe sneller wegen hier. Kortom ik ga hier nooit weg.
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Jun 2022 09:17

Re: Jouw woonomgeving

Tabbie schreef:Ik vind het super mooi om te lezen wat iedereen fijn vindt aan hele diverse buurten en plekken. Op sommige plekken zou ik echt nooit willen wonen, hoe jullie het omschrijven, maar wel fijn dat de bewoners zelf er heel blij van worden en genieten. Dat vind ik zo mooi aan de mens: iedereen is anders en heeft andere verlangens, doelen en dromen.


Volgens mij is het ook voor een deel concessies doen. Helemaal op alle vlakken perfect wonen naar je ideale plaatje kun je denk ik moeilijk. Wat is bijv. belangrijker: Ga je voor een bepaald type huis, (woon/grond)oppervlakte, inhoud, vrij inzicht/nauwelijks inkijk of is juist de woonomgeving doorslaggevend en dan heb je ook nog rekening te houden met je budget.

Ik weet dat buitenstaanders (buiten de regio) van mijn omgeving denken: Hoe kun je nu relatief dichtbij (ik zie en hoor ze niet landen overigens, maar alleen vliegen en dan moeten ze ook nog eens deze kant op vliegen) de vliegbasis gaan wonen. Echter niet veel mensen verdiepen zich daarin, want de straaljagers mogen maar op bepaalde tijdstippen vliegen en nachtvluchten (in het donker) zijn maar enkele weken per jaar. Dan heb je er s'avonds enigszins last van. Daarnaast is mijn huis dusdanig goed geïsoleerd dat ik het amper meer hoor. Bij mijn ouders thuis hoor je ze beter, maar ook daar vond ik het altijd wel meevallen. Bij Schiphol wonen is heel anders lijkt mij, want daar wordt constant gevlogen en dat is bij een militaire basis niet het geval.

De drukke weg in de buurt van mijn achtertuin heb ik meer last van qua geluid (ik zie het verkeer niet), maar ook dat valt eigenlijk wel mee als de spits voorbij is en geloof mij maar ik heb liever die weg dan dat ik achterburen heb die zowel in mijn tuin als naar binnen kunnen kijken en herrie maken in hun achtertuin (lees, saaie muziek hard zetten etc..). Nu kan ik namelijk zelf mijn soort muziek opzetten buiten in mijn tuin en heeft niemand last van mij.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1957

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 02 Jun 2022 09:33

Re: Jouw woonomgeving

Wij wonen in een heel klein dorpje op het platteland zonder voorzieningen. Wat ik heel erg fijn vind hier is de rust, wanneer je buiten komt hoor je over het algemeen alleen de vogeltjes fluiten. Wat ik ook fijn vind is dat ik bijna iedereen wel ken, dat hier in het dorp mijn schoonfamilie woont en dat ik hier nu vriendinnen heb. We hebben echt ons leven hier opgebouwd en ik voel mij hier helemaal thuis, ondanks dat ik hier niet vandaan kom.

Wat ik soms mis is dat ik niet even lopend of met de fiets naar een winkel kan. Dat is nu op 10-15 min. afstand met de auto. Prima te doen, maar dichterbij was ook wel fijn geweest.
2011 2012 2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 02 Jun 2022 15:00

Re: Jouw woonomgeving

Wij wonen in een leuk dorp net over de grens. Onze straat is een hele rustige, doodlopende straat waar bijna alleen maar gezinnen wonen (leeftijd van kinderen in de straat varieert denk ik van 3 jaar tot 15 jaar). Ik vind onze straat echt heel erg leuk: mijn zus woont hier ook, de kinderen kunnen gewoon op straat spelen en ze spelen ook echt heel veel met/bij buurkinderen. Eerst woonden we op 200m van school, nu is dat 2,5 km geworden. Supermarkten, bakkers, slagers zijn er genoeg hier in de buurt, de bib en het zwembad op loopafstand, speeltuinen en bossen op loopafstand. Voorheen woonden we langs een drukke baan waar ik niet kon slapen met de raam open. Hier wonen we in een hele rustige straat waar dat dus wel prima kan, heerlijk. Ik wil hier nooit meer weg.
2012 & 2016
<<

Anoniem330

Bericht 02 Jun 2022 20:51

Re: Jouw woonomgeving

Wij wonen buitenaf, maar aan de rand van een groot dorp. Eekhoorntjes in de tuin, vogeltjes die fluiten, aan de rand van een bos. Snelweg vlakbij, maar we hebben er geen last van. Ik ben gek op de rust en theoretisch gezien zouden we in de blote kont door de tuin kunnen rennen en niemand die het ziet. Binnen 5 minuten met de auto in het centrum en bij school/supermarkt.

Wat ik wel jammer vind is dat het centrum 20 minuten wandelen is en we zo buitenaf wonen dat we geen leuk straatje of hofje met buren (en dus buurtkinderen) hebben. Aan de andere kant kan je hier om 1 uur 's nachts nog rustig gaan klussen en heeft ook niemand last van een feestje.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Jun 2022 06:58

Re: Jouw woonomgeving

We wonen in een woonwijk in een kleine stad. Ons huis ligt niet aan een straat, de achtertuin komt uit op een speeltuin en de voortuin op een stoep en een speeltuin. De school is een paar minuten lopen, zonder doorgaande weg. De supermarkt is ook twee minuten lopen, het station 8 minuten en het centrum 12 minuten. Alles is dus dichtbij.

De kinderen spelen al jaren alleen buiten, ze kunnen ver komen zonder straat over te steken. Ook kunnen ze (9&5) alleen van en naar school als het moet. Allemaal heel gemoedelijk en veilig.

Enige nadeel wat er is, het is 80km van mijn werk 🙈🙈
R. 2013
D. 2016
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers