Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Jun 2022 14:33

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Per maand kost de gastouder zo'n €600-700 (elke maand variabel met aantal werkdagen / vrije dagen). Dit is voor 2,5 dag per week (24 uur) voor één kind.

De BSO kost €850 per maand voor twee kinderen. Ze blijven twee dagen over met de lunch en gaan twee middagen. Onze middelste gaat middagen vanaf 13u naar de opvang, omdat de 'instroom'kleuters alleen de ochtend naar school gaan. Volgend jaar zal het zo'n €700 zijn.

De teruggave staat nu op €600 per maand, maar die is iets hoger. Het verschil krijgen we dan volgend jaar terug, maar dan hoeven we niet terug te betalen bij een salariswijziging of roosteraanpassing. Het zal erop neerkomen dat we dat we netto ruim €800 betalen voor drie kinderen 2/2,5 dag.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jun 2022 14:44

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Harrison schreef:
sarah1985 schreef:Heb trouwens een opvang vraag misschien dat iemand het hier weet, heb al geprobeerd de belastingdienst te bellen wachttijd langer dan een half uur

Ik ga in september een dag naar school en 20 uur werken, kan ik voor die dag school ook kinderopvang krijgen?

Ja dat kan, als het een erkende opleiding is.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -opleiding

Oh haha zo makkeli kan het dus zijn. Is me alleen niet duidelijk moet ik dan de uren school bij uren werk op tellen
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2022 14:51

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Holden schreef:
Marin schreef:Ik ben er intussen achter dat als ik inderdaad part time zou werken mijn verdiensten ongeveer net zo hoog zouden zijn als de kosten voor de kinderopvang. Dan kan je zeggen 'ja je deelt het samen', maar de verdiensten die er bij komen gaan er dan dus ook direct weer af. Nou vind ik dat zelf niet zo erg denk ik hoor, al zou meer geld altijd welkom zijn natuurlijk, maar in de praktijk verandert er dan dus gewoon niet iets op de rekening, er blijft hetzelfde over voor al het andere. Dan zouden we heel omslachtig kunnen gaan doen van hij betaalt 50% en ik betaal 50% aan de opvang (van dezelfde rekeningn) en van de rest betaal ik de boodschappen maar als alles op één hoop gaat, zie je daar toch geen verschil in. Dat gaat puur om het benoemen dan.


Denk dat je wel iéts over zult houden hoor Marin. En daarnaast je 13e maand, vakantiegeld, en je krijgt combinatiekorting bij de BD als je werkt met inkomensverschil.
Als je alles op een hoop gooit maakt het in de praktijk weinig uit idd. Je kunt als jij ook een inkomen hebt de boel ook naar rato gaan verdelen, voelt misschien ook wel prettig.


Ja is ook zo hoor dat je altijd wel wat meer krijgt. Maar in de basis ga ik maar van ong gelijkspel uit. Al is kdv natuurlijk nog maar twee jaar nodig voor ons, daarna wordt 't alleen maar bso en dst scheelt ook. Dat lees ik hier ook wel echt terug idd. Dat geeft hoop haha.

Pre kinderen deden we 't ook beetje naar rato, in de zin van dat hij alle huis kosten deed en ik de boodschappen. Maar nu is 't sowieso allemaal vanuit hem (ook mijn vaste lasten) en als dan de kdv kosten erbij komen en dat ong gelijk is aan mijn inkomsten voelt dat wel logisch 't zo te zien. Om het dan per kostenpost te verdelen naar rato voelt voor mij denk ik wat arbitrair. Maar dat zien we tzt wel. Eerst maar eens weten of ik überhaupt wat ga verdienen haha. Dit loopt wel wat op de zaken vooruit maar goed vind het wel verstandig erover na te denken wat de kosten gaan zijn.
Let's discover the world together.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 01 Jun 2022 15:04

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

En je pensioenopbouw niet vergeten Marin! Werken loont uiteindelijk in financieel opzicht altijd.

Wij betalen netto €1.080,- voor twee kinderen 3 dagen per week naar de kinderopvang.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem327

Bericht 01 Jun 2022 15:36

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Hoe kan het dat je maar zo weinig gaat verdienen, Marin? En waarom zou jouw man niet mee willen betalen aan de kinderopvang? Jouw tijd en energie zijn nu ook niet gratis he? Het wordt alleen niet in geld uitgedrukt en jouw man hoeft jou er niet voor te betalen, maar als jullie wel gebruik gaan maken van professionele opvang, dan is het echt heel normaal dat beide ouders daaraan meebetalen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2022 15:55

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Ja is ook zo hoor Kaat!

Sadie, ik maak een redelijk realistische inschatting van de inkomsten op part time basis in de branche waar ik in wil werken. Zal misschien iets meer zijn hoor, ook afhankelijk van aantal uur natuurlijk.
En ja natuurlijk wil hij meebetalen. Of alles betalen. Alleen voelt dat wat arbitrair voor mij om dat evenredig of naar rato te verdelen maar dat had je al kunnen lezen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 01 Jun 2022 16:07

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Wat het ook nog lastig maakt, bedenk ik me net, is het grote inkomensverschil. Voor de hoogte van de KOT geldt het verzamelinkomen, Als een partner heel veel verdient en de ander juist heel weinig, krijg je weinig KOT wat voor de laagstverdienende partner nadelig uitpakt.
<<

Anoniem327

Bericht 01 Jun 2022 16:19

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Bedenk wel dat het belastingtechnisch gunstig is om in Nederland allebei te werken. Daarbij krijg je waarschijnlijk vakantiegeld, een 13e maand, pensioenopbouw, misschien een laptop, telefoon, lease auto en compensatie op je zorgkosten (?) Je investeert in je eigen mogelijkheden en (financiële) toekomst en breid je bubbel uit met andere contacten en een professioneel netwerk. Bedenk dat deze situatie maar voor 2 jaar is, daarna heb je alleen bso nodig en dat kost een stuk minder.

Ik zou ervoor gaan en je man serieuzer nemen in zijn rol als vader. Hij mag best iets van zijn tijd en vermogen inzetten voor zijn bloedeigen kinderen.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 01 Jun 2022 16:21

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

sarah1985 schreef:
Harrison schreef:Ja dat kan, als het een erkende opleiding is.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -opleiding

Oh haha zo makkeli kan het dus zijn. Is me alleen niet duidelijk moet ik dan de uren school bij uren werk op tellen

Is die schooldag ook in je contract opgenomen?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jun 2022 16:25

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Burn schreef:
sarah1985 schreef:Oh haha zo makkeli kan het dus zijn. Is me alleen niet duidelijk moet ik dan de uren school bij uren werk op tellen

Is die schooldag ook in je contract opgenomen?

Het is via mijn werk . Dus gok van wel
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2022 17:25

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Holden schreef:Wat het ook nog lastig maakt, bedenk ik me net, is het grote inkomensverschil. Voor de hoogte van de KOT geldt het verzamelinkomen, Als een partner heel veel verdient en de ander juist heel weinig, krijg je weinig KOT wat voor de laagstverdienende partner nadelig uitpakt.


Ja dat zal inderdaad wel. Maar ook wel weer logisch want het gezamenlijke toetsingsinkomen is dan natuurlijk hoog. Maar je moet idd het laagst aantal uren opgeven. Nou ja het is wat het is. Eerst maar eens zien wat 't echt wordt.

Sadie ja die secundaire voorwaarden tellen ook mee natuurlijk, dat was ook al gezegd door anderen.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 01 Jun 2022 17:36

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Marin schreef:Ook geen BSO Lady? Of komen jullie met je wisseldiensten altijd uit? Lijkt me zo'n gepuzzel maar ook wel heel handig op de één of andere manier.

Nee, ook geen BSO. Dat wilden wel maar onze kinderopvang biedt geen flexibele opvang aan en dat hebben we echt nodig. Maar we hebben gemiddeld twee ochtenden en twee middagen per maand opvang nodig en dat vangen mijn vader en schoonmoeder gelukkig voor ons op.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2022 17:57

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Oh wat fijn zeg!
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 01 Jun 2022 18:57

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Wij betalen €470,-

Dit is voor 2 kinderen 1 middag BSO per week.
We hebben een 48-weken contract.
Dus ze mogen alle donderdagen komen, met uitzondering van de middelste 4 weken van de zomervakantie. Ook zijn Hemelvaart en de week tussen kerst en oud&nieuw uitgesloten.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 01 Jun 2022 19:14

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Ik heb dat nu niet helemaal scherp, omdat er dit jaar wat wisselingen zijn met de jongste die straks ook op het kdv start, maar het is ongeveer € 1300 netto voor 3 kinderen. Twee daarvan zitten twee dagen op het kdv en 1 zit twee dagen op de bso. De oudste gaat niet meer naar de bso, wel naar de vso, omdat ik de kinderen dan tegelijk kan wegbrengen.

Ik vind het altijd ontzettend veel geld. De oudste ging 10 jaar geleden voor het eerst naar het kdv en daar betaalden we bruto net zoveel voor 3 dagen als nu voor de jongste bruto per 2 dagen. De prijzen zijn echt ontzettend gestegen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Jun 2022 19:24

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Wij betalen zo'n 1800 voor 2 dagen KDV (2 kinderen) en 2 dagen BSO (1 kind).

Na de zomer gaat onze middelste zoon ook naar school, dus dan wisselt zijn KDV naar BSO. Dat bespaart bruto zo'n 260 euro, maar netto is dat een stuk minder.

We krijgen ongeveer de helft terug aan KOT.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Jun 2022 19:25

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Ik betaal voor 2 kinderen voor 40 weken (wel over 52 weken uitgesmeerd) het volgende:
ze gaan 4 dagen per week naar de voorschoolse opvang (van 7.00 uur tot 8.30 uur, ontbijt krijgen ze daar dan) in de oneven weken (dus gemiddeld 2x per week)
Ik betaal €201,04 en krijg €141 KOT. Dus zelf betaal ik ongeveer €60,-


En dan betaal ik per kind ook voor de overblijf en daar krijg ik niks van vergoed. Dat is €2,95 per keer per kind, gemiddeld €30,- per maand.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2022 19:26

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Wow wat veel GP. Fijn dat jullie zoveel terug krijgen.
Let's discover the world together.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Jun 2022 19:33

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Marin schreef:Wow wat veel GP. Fijn dat jullie zoveel terug krijgen.


Ja best bizar eigenlijk he? Gelukkig is het percentage KOT voor je tweede en derde kind een stuk hoger dan voor de eerste, anders was het helemaal om te huilen.

Wij hebben trouwens wel geluk dat we bij het KDV alleen de uren betalen die we zelf hebben aangegeven te gebruiken. Bij de BSO is het een vast aantal uren dat je moet betalen, daarom is dat relatief veel duurder (want we benutten niet de maximale tijd).
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers