Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 31 Mei 2022 22:01

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Zoon: 2 dagen kdv, 52 weken
Dochter: 2 dagen bso, 52 weken

Wij betalen ongeveer 1210 euro en krijgen iets van 620 euro terug. Ja het is veel geld, maar ik ben heel erg blij met hun plek (bso zit bij het kdv) en ze hebben zulke lieve leidsters.
december 2016
juli 2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 31 Mei 2022 23:01

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

500 netto voor drie middagen 😕 Elke keer als ik groei in functie, gaat de kot omlaag en heb ik eigenlijk voor niks loonsverhoging 😐😐
R. 2013
D. 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 31 Mei 2022 23:15

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Haha Ja Spencer dat heb ik ook met mijn laatste 3 verhogingen gehad. Echt preciés wat ik erbij kreeg kon ik aan de achterkant weer inleveren 😢 maar goed, je salarisopbouw is voor de lange termijn dan maar hè 🙃
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem332

Bericht 01 Jun 2022 06:43

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Spencer schreef:500 netto voor drie middagen 😕 Elke keer als ik groei in functie, gaat de kot omlaag en heb ik eigenlijk voor niks loonsverhoging 😐😐


Jaaa heel irritant, zeker als je je loonsverhoging halverwege een jaar door geeft. Dan moet je met terugwerkende kracht alles compenseren.
Daarom schatte we ons salaris plus loonsverhoging altijd hoger in.
<<

Anoniem327

Bericht 01 Jun 2022 06:56

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Betalen jullie partners niet mee aan de kinderopvang van hun eigen kinderen? Gaat hun loonsverhoging ook direct naar de kinderopvang? Of zijn jullie allemaal (bam-) moeders zonder vader in beeld?
<<

Anoniem332

Bericht 01 Jun 2022 07:02

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Sadie schreef:Betalen jullie partners niet mee aan de kinderopvang van hun eigen kinderen? Gaat hun loonsverhoging ook direct naar de kinderopvang? Of zijn jullie allemaal (bam-) moeders zonder vader in beeld?


Zeker wel. Maar maakt de loonsverhoging van hem of mij niet ‘leuker’ bij de toeslagen
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Jun 2022 07:32

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Sadie schreef:Betalen jullie partners niet mee aan de kinderopvang van hun eigen kinderen? Gaat hun loonsverhoging ook direct naar de kinderopvang? Of zijn jullie allemaal (bam-) moeders zonder vader in beeld?


Hoezo zijn dít de aannames waar je vanuit gaat? Jammer hoor. In mijn geval komt het omdat ik eventjes sneller stappen maakte in loon dan mijn man 😁 duh.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Jun 2022 07:44

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Ow ik heb om die reden weleens een salaris verhoging een paar maanden laten schieten en in het nieuwe kalenderjaar laten ingaan in overleg met mijn werkgever toen, was voordeliger 🤷‍♀️

Ik zie nooit een rekening van de opvang, mijn man betaald die allemaal van zijn rekening. Maar uiteindelijk hebben we 1 huishouden en telt de belastingdienst onze inkomens gewoon op en berekend de KOT dus ook over beide inkomens.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem327

Bericht 01 Jun 2022 08:22

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Ik bedoel meer dat je toch samen die verhoging opvangt? Dan is het toch nooit 1 op 1 te verrekenen met jouw loonsverhoging?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2022 08:32

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Nee maar hoe meer loon, hoe lager de KOT. Dus snap wel dat je dat als één op één voelt.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 01 Jun 2022 09:00

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

We betalen voor 3 dagen kdv 1371,37 en krijgen 405 euro KOT. Gelukkig tot nu toe steeds als een van ons salarisverhoging kreeg wel gehad dat dat netto meer was dan wat KOT minder werd. En uiteindelijk heeft je salaris (in de meeste gevallen) natuurlijk ook weer invloed op je pensioenopbouw.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Jun 2022 10:50

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Sadie schreef:Ik bedoel meer dat je toch samen die verhoging opvangt? Dan is het toch nooit 1 op 1 te verrekenen met jouw loonsverhoging?


Ik kreeg de loonsverhoging, ik betaal de opvang. Maar eindstand net zoveel last voor hem als voor mij aangezien we alles op 1 hoop gooien. Alleen denkt hij niet Yessss loonsverhoging ik ga shooooppen om vervolgens van een koude kermis thuis te komen.
R. 2013
D. 2016
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 01 Jun 2022 10:57

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Wat een bedragen... Wij betalen voor 2 kinderen 3 dagen in de week BSO om en nabij de 100 euro (in België).
<<

Anoniem327

Bericht 01 Jun 2022 11:16

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Spencer schreef:
Sadie schreef:Ik bedoel meer dat je toch samen die verhoging opvangt? Dan is het toch nooit 1 op 1 te verrekenen met jouw loonsverhoging?


Ik kreeg de loonsverhoging, ik betaal de opvang. Maar eindstand net zoveel last voor hem als voor mij aangezien we alles op 1 hoop gooien. Alleen denkt hij niet Yessss loonsverhoging ik ga shooooppen om vervolgens van een koude kermis thuis te komen.

Nee, omdat hij er waarschijnlijk niet zo bij stilstaat, omdat jij alles regelt en betaalt inzake de kinderopvang. Als hij loonsverhoging krijgt, dan ziet hij dat gewoon als loonsverhoging en gaat hij er iets leuks van doen (en terecht!)
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1842

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 01 Jun 2022 11:24

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Huh nee Sadie. Spencer zegt dat ze alles op 1 hoop gooien. Dus wie er dan ook loonsverhoging krijgt als dat vervolgens in mindering wordt gebracht op KOT dan kun je dat dus niet aan iets anders uitgeven.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1842

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 01 Jun 2022 11:25

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Sublimo schreef:Wat een bedragen... Wij betalen voor 2 kinderen 3 dagen in de week BSO om en nabij de 100 euro (in België).

Nou vind t ook flinke bedragen! Veel dingen zijn in Belgie stukken beter geregeld, valt me steeds vaker op.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Jun 2022 12:18

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Echt flinke bedragen inderdaad!

Wij betalen netto 950 euro voor twee dagen BSO voor twee kinderen en twee dagen opvang voor de jongste.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem327

Bericht 01 Jun 2022 13:12

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Max schreef:Huh nee Sadie. Spencer zegt dat ze alles op 1 hoop gooien. Dus wie er dan ook loonsverhoging krijgt als dat vervolgens in mindering wordt gebracht op KOT dan kun je dat dus niet aan iets anders uitgeven.

Zij regelt de kinderopvang, dus haar man heeft het waarschijnlijk niet eens door als de kot lager wordt. Plus dat hij het waarschijnlijk niet 1 op 1 aan zijn eigen inkomen/bonussen/loonsverhoging zal koppelen. Dat is namelijk best raar als je samen een kind hebt. Als je samen een hond neemt, dan zijn toch ook niet alle kosten (100%) maar voor 1 persoon? Waarom zou je dat wel zo zien als je samen een kind krijgt?

Als je nadenkt over de kinderopvangkosten en je wil dit afzetten tegen alleen je eigen inkomen, dan reken je dus maar met 50% van de kosten. Er is immers nog een andere ouder.
<<

Anoniem330

Bericht 01 Jun 2022 13:32

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Jun 2022 13:40

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Ik ben er intussen achter dat als ik inderdaad part time zou werken mijn verdiensten ongeveer net zo hoog zouden zijn als de kosten voor de kinderopvang. Dan kan je zeggen 'ja je deelt het samen', maar de verdiensten die er bij komen gaan er dan dus ook direct weer af. Nou vind ik dat zelf niet zo erg denk ik hoor, al zou meer geld altijd welkom zijn natuurlijk, maar in de praktijk verandert er dan dus gewoon niet iets op de rekening, er blijft hetzelfde over voor al het andere. Dan zouden we heel omslachtig kunnen gaan doen van hij betaalt 50% en ik betaal 50% aan de opvang (van dezelfde rekeningn) en van de rest betaal ik de boodschappen maar als alles op één hoop gaat, zie je daar toch geen verschil in. Dat gaat puur om het benoemen dan.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Jun 2022 13:54

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Heb trouwens een opvang vraag misschien dat iemand het hier weet, heb al geprobeerd de belastingdienst te bellen wachttijd langer dan een half uur

Ik ga in september een dag naar school en 20 uur werken, kan ik voor die dag school ook kinderopvang krijgen?
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Jun 2022 13:59

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Sadie schreef:
Max schreef:Huh nee Sadie. Spencer zegt dat ze alles op 1 hoop gooien. Dus wie er dan ook loonsverhoging krijgt als dat vervolgens in mindering wordt gebracht op KOT dan kun je dat dus niet aan iets anders uitgeven.

Zij regelt de kinderopvang, dus haar man heeft het waarschijnlijk niet eens door als de kot lager wordt. Plus dat hij het waarschijnlijk niet 1 op 1 aan zijn eigen inkomen/bonussen/loonsverhoging zal koppelen. Dat is namelijk best raar als je samen een kind hebt. Als je samen een hond neemt, dan zijn toch ook niet alle kosten (100%) maar voor 1 persoon? Waarom zou je dat wel zo zien als je samen een kind krijgt?

Als je nadenkt over de kinderopvangkosten en je wil dit afzetten tegen alleen je eigen inkomen, dan reken je dus maar met 50% van de kosten. Er is immers nog een andere ouder.


Het betalen doe ik omdat ik ooit eens de inlog voor de facturen heb aangemaakt en te lui ben om het wachtwoord te zoeken . Verder weet hij precies hoeveel kot we minder krijgen want daar klagen we graag over.
R. 2013
D. 2016
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 01 Jun 2022 14:22

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

sarah1985 schreef:Heb trouwens een opvang vraag misschien dat iemand het hier weet, heb al geprobeerd de belastingdienst te bellen wachttijd langer dan een half uur

Ik ga in september een dag naar school en 20 uur werken, kan ik voor die dag school ook kinderopvang krijgen?

Ja dat kan, als het een erkende opleiding is.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -opleiding
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 01 Jun 2022 14:27

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Wij betalen voor 2 dagen kdv €783,- en krijgen €466,- KOT. Dus netto €317,- per maand.

Vond het wel heftig dat je die KOT pas na 3 maanden kreeg. Wij konden de aanvraag pas toen in de maand dat ze ook daadwerkelijk begon. Mijn vriend kreeg een andere baan (32 uur met ouderschapsverlof) en ik ging die maand terug naar 28 uur. (Deels ouderschapsverlof en deels verlaging contracturen). De berekening wilde ik wel echt op basis van de nieuwe inkomens. Geen zin in gezeik.

Maar 3 maanden €783 euro aftikken merk je wel in de gazamelijke lasten. Lijkt me pittig als je dat moet zonder spaarpotje.
11.21
10.23
<<

Anoniem327

Bericht 01 Jun 2022 14:29

Re: Hoeveel betalen jullie voor kinderopvang

Marin schreef:Ik ben er intussen achter dat als ik inderdaad part time zou werken mijn verdiensten ongeveer net zo hoog zouden zijn als de kosten voor de kinderopvang. Dan kan je zeggen 'ja je deelt het samen', maar de verdiensten die er bij komen gaan er dan dus ook direct weer af. Nou vind ik dat zelf niet zo erg denk ik hoor, al zou meer geld altijd welkom zijn natuurlijk, maar in de praktijk verandert er dan dus gewoon niet iets op de rekening, er blijft hetzelfde over voor al het andere. Dan zouden we heel omslachtig kunnen gaan doen van hij betaalt 50% en ik betaal 50% aan de opvang (van dezelfde rekeningn) en van de rest betaal ik de boodschappen maar als alles op één hoop gaat, zie je daar toch geen verschil in. Dat gaat puur om het benoemen dan.


Denk dat je wel iéts over zult houden hoor Marin. En daarnaast je 13e maand, vakantiegeld, en je krijgt combinatiekorting bij de BD als je werkt met inkomensverschil.
Als je alles op een hoop gooit maakt het in de praktijk weinig uit idd. Je kunt als jij ook een inkomen hebt de boel ook naar rato gaan verdelen, voelt misschien ook wel prettig.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron