Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel kinderen

<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 31 Mei 2022 18:14

Re: Hoeveel kinderen

Sadie schreef:Wij hebben best veel gezinnen met 3 en 4 kinderen om ons heen en mijn indruk is dat dit een stuk lastiger is. De gezinnen maken op mij niet zo'n gelukkige indruk als ik eerlijk ben. De stress spat er meest van de tijd vanaf en de ouders lijken elkaar en zichzelf kwijtgeraakt te zijn.

Volgens mij is het vooral een hoop geregel en stress als je zo'n groot gezin hebt en er is weinig tijd voor elkaar en voor jezelf, maar dat is mijn indruk.


Ik zie hetzelfde met gezinnen met 1/2 kinderen.
Als ik spreek voor mijn eigen gezin. 3 is mooi! Heeft de 1 even geen zin, is er altijd een ander. Ze zijn een 3 eenheid. En ja, soms is het veel en onhandig en onpraktisch, maar ik vond het niet heel anders dan met 2. Alleen maar mooier, hoe de band tussen de kinderen zich ontwikkelt en er tussen alle kinderen iets anders is.
Tijd voor elkaar hebben we genoeg. Maar wij hebben daar ook bewust voor gewaakt.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 31 Mei 2022 18:16

Re: Hoeveel kinderen

Ik wilde altijd 2 of 3 kinderen. Na de eerste kwam de tweede vrij snel, tot hij geboren was dacht ik dat we het bij 2 zouden laten. Maar ik had al snel de wens voor een derde, al twijfelde ik wel nog. Mijn vriend heeft heel lang gezegd dat hij 2 druk genoeg vond maar begon een jaar geleden ook ineens te twijfelen. En nu is de derde er en snap ik niet meer waarom ik ooit twijfelde haha. Als we ruimte, tijd en geld genoeg hadden zouden we ook nog wel voor een 4e kunnen gaan denk ik maar voor nu voelt het heel compleet.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11397

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 31 Mei 2022 18:33

Re: Hoeveel kinderen

Ik wilde er altijd 3 of 4. Ik vind het nu wel goed zo met alle zorgen om de jongste. Ik zou misschien nog wel een derde willen zodat de oudste niet alleen achter blijft. Maar dat moet dan met een nieuwe partner en ik ben al bijna 40. Dus wordt het niet meer.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Mei 2022 18:39

Re: Hoeveel kinderen

Sadie schreef:Wij hebben best veel gezinnen met 3 en 4 kinderen om ons heen en mijn indruk is dat dit een stuk lastiger is. De gezinnen maken op mij niet zo'n gelukkige indruk als ik eerlijk ben. De stress spat er meest van de tijd vanaf en de ouders lijken elkaar en zichzelf kwijtgeraakt te zijn.

Volgens mij is het vooral een hoop geregel en stress als je zo'n groot gezin hebt en er is weinig tijd voor elkaar en voor jezelf, maar dat is mijn indruk.


One is a pet, two is a zoo.

Maar heb niet het idee / gevoel bij anderen dat een derde of vierde nou zoveel stress mee brengt. Die gaan juist wat meer op in het geheel is mijn indruk. Maar geen eigen ervaring hoor. Al ervaar ik dit zelf bij nummer 2 ook wel meer dan bij 1. Die hobbelt gewoon mee met de chaos.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 31 Mei 2022 18:43

Re: Hoeveel kinderen

Boerenkool schreef:
Sadie schreef:Wij hebben best veel gezinnen met 3 en 4 kinderen om ons heen en mijn indruk is dat dit een stuk lastiger is. De gezinnen maken op mij niet zo'n gelukkige indruk als ik eerlijk ben. De stress spat er meest van de tijd vanaf en de ouders lijken elkaar en zichzelf kwijtgeraakt te zijn.

Volgens mij is het vooral een hoop geregel en stress als je zo'n groot gezin hebt en er is weinig tijd voor elkaar en voor jezelf, maar dat is mijn indruk.


Ik zie hetzelfde met gezinnen met 1/2 kinderen.
Als ik spreek voor mijn eigen gezin. 3 is mooi! Heeft de 1 even geen zin, is er altijd een ander. Ze zijn een 3 eenheid. En ja, soms is het veel en onhandig en onpraktisch, maar ik vond het niet heel anders dan met 2. Alleen maar mooier, hoe de band tussen de kinderen zich ontwikkelt en er tussen alle kinderen iets anders is.
Tijd voor elkaar hebben we genoeg. Maar wij hebben daar ook bewust voor gewaakt.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen is mijn beeld niet zo positief en hoor ik de ouders voornamelijk zuchten over hoe veel het allemaal is.

Wij waren laatst op bezoek bij een gezin met 4 kinderen en de ouders waren alleen maar van hot naar her aan het rennen. Ik heb geen gesprek kunnen voeren, niet met de moeder en niet met de vader. Letterlijk werd iedere seconde ingenomen door een van de kinderen (11 9, 7 en 2 jaar oud).

Toen we terug in de auto zaten, waren we zo blij met onze 2 kinderen. Bij ons is het vaak rustig in huis en we kunnen prima een gesprek met elkaar voeren.
<<

Anoniem327

Bericht 31 Mei 2022 18:43

Re: Hoeveel kinderen

Ach ja, er zullen qua stress zoveel meer factoren een rol spelen dan alleen het aantal kinderen. Tegelijkertijd, ik heb er twee en zou er niet aan moeten denken er nog meer te hebben. Druk zat! Vroeger wilde ik helemaal geen kinderen, dus heb mijn grenzen al flink verlegd.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 31 Mei 2022 19:00

Re: Hoeveel kinderen

Ik denk dat dat ook heel afhankelijk is van het type kind en ouder.
Wij hebben er drie en het is dat de jongste gewoon nog wat meer zorg nodig heeft qua voeding, verschonen ed, maar verder heb ik niet het idee dat het er zoveel drukker van is geworden of dat wij als ouders meer stress hebben. Sowieso zijn wij geen mensen die snel stress hebben, dat scheelt.

Ik heb overigens altijd gedacht dat ik 2 of 3 kinderen wilde. Het zijn er uiteindelijk 3 geworden en hier blijft het ook bij.
Toen ik jonger was dacht ik altijd dat ik de 1e wilde rond m'n 24e en dan voor m'n 30e klaar. Dat is niet gelukt, maar zo is het ook goed :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 31 Mei 2022 19:06

Re: Hoeveel kinderen

Ik heb nooit een bepaalde wens gehad of een bepaald beeld. Ik heb nu 2 kinderen, ben bijna 41, en héél soms zou ik nog een derde willen, maar het is goed zo.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 31 Mei 2022 19:10

Re: Hoeveel kinderen

Ik had nooit echt een beeld hierbij, ik denk dat ik dacht aan 1 of 2,maar in ieder geval niet meer. Toen we voor de eerste gingen en toen ik zwanger was dacht ik dat het wel bij 1 zou blijven, al lag dat niet vast of zo. Op een gegeven moment kwam toch de wens voor een tweede. Ik sluit een derde nog niet uit, al ga ik er vanuit dat dat niet meer gaat gebeuren. Twee lijkt me om diverse redenen praktischer al zouden praktische redenen nooit de doorslag geven voor mij. Maar mijn hogere leeftijd en verhoogde kans op complicaties zijn voor mij wel redenen om het waarschijnlijk niet meer te willen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 31 Mei 2022 19:18

Re: Hoeveel kinderen

Ik hoefde niet zo nodig kinderen en werd toen ongepland zwanger. Dat was zo’n verrassing en bleek toch wel leuk dat ik er sowieso nog één bij wilde. Dat ging helaas niet zo vanzelf als bij de eerste, maar ook nummer 2 kwam er. Toen wilden we ook nog wel een derde, maar onze jongste bleek niet gezond en blijkt veel zorg nodig te hebben. We hebben de wens voor een derde daarom laten varen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 31 Mei 2022 20:36

Re: Hoeveel kinderen

Ik had graag een groot gezin gehad maar ik ben zeer dankbaar voor het mini-gezin dat ik nu heb.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 31 Mei 2022 21:04

Re: Hoeveel kinderen

Zo lang ik me kan herinneren heb ik een wens voor 3 of 4 kinderen en wilde ik jong moeder worden. De drie kinderen zijn er ♥️ Na de oudste twee neeg ik meer naar vier. Inmiddels wordt mijn gevoel dat het met drie goed en fijn is juist steeds sterker. Ik heb geen kinderwens momenteel. Nu ben ik ‘pas’ 32, dus wie weet wat we over een paar jaar zouden willen. Op dit moment zijn er nog twee cryo’s ingevroren, die laten we voorlopig bewaren.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 31 Mei 2022 22:36

Re: Hoeveel kinderen

Ik had vroeger alleen in gedachten dat ik graag kinderen zou willen, niet hoeveel. Na de eerste wilden we graag nog een tweede. De wens voor een derde was er wel maar niet heel sterk, tot 1,5 jaar geleden (10 jaar na de geboorte van de middelste). En nu hebben we drie kinderen en zijn we compleet.
Het leeftijdsverschil vinden we helemaal geen probleem tussen de oudste twee en de jongste, we genieten bewuster, het loopt makkelijk, de oudsten zijn gek op de jongste en de jongste is gek op haar broer en zus.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 31 Mei 2022 22:58

Re: Hoeveel kinderen

Ik wilde rond de 25 kinderen, het liefst twee. Ik kreeg twee kinderen, waarvan de eerste op mijn 25e.

Erg blij dat het ons zo makkelijk gegund is 😊
R. 2013
D. 2016
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 31 Mei 2022 23:02

Re: Hoeveel kinderen

Ik heb altijd wel aan 4 kinderen gedacht en wilde die het liefst wel vrij jong. Man zei altijd 2. Maar door ‘mijn’ 4 gingen we voor 3. Bij de eerste was ik nog net 25. Tijdens de zwangerschap van de 3e was ik ook wel overtuigd dat het daarna klaar was, omdat man het er bij wilde laten en omdat ik zwanger zijn écht niet prettig vind. Maar toch bleef ik de wens houden voor die 4e. Man zei lang van niet(praktische bezwaren), maar toch is hij bijgedraaid. Nog eentje erbij leek hem toch wel gezellig en de bezwaren die hij had waren prima op te lossen. De kinderen kunnen het ook allemaal zo fijn met elkaar vinden enz. Dus nu komt binnen een maandje nummer 4. Dan is het wel echt klaar.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 31 Mei 2022 23:09

Re: Hoeveel kinderen

Spencer schreef:Ik wilde rond de 25 kinderen, het liefst twee. Ik kreeg twee kinderen, waarvan de eerste op mijn 25e.

Erg blij dat het ons zo makkelijk gegund is 😊


25 is wel veel! 🤪
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 31 Mei 2022 23:11

Re: Hoeveel kinderen

Sadie schreef:
Boerenkool schreef:
Ik zie hetzelfde met gezinnen met 1/2 kinderen.
Als ik spreek voor mijn eigen gezin. 3 is mooi! Heeft de 1 even geen zin, is er altijd een ander. Ze zijn een 3 eenheid. En ja, soms is het veel en onhandig en onpraktisch, maar ik vond het niet heel anders dan met 2. Alleen maar mooier, hoe de band tussen de kinderen zich ontwikkelt en er tussen alle kinderen iets anders is.
Tijd voor elkaar hebben we genoeg. Maar wij hebben daar ook bewust voor gewaakt.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen is mijn beeld niet zo positief en hoor ik de ouders voornamelijk zuchten over hoe veel het allemaal is.

Wij waren laatst op bezoek bij een gezin met 4 kinderen en de ouders waren alleen maar van hot naar her aan het rennen. Ik heb geen gesprek kunnen voeren, niet met de moeder en niet met de vader. Letterlijk werd iedere seconde ingenomen door een van de kinderen (11 9, 7 en 2 jaar oud).

Toen we terug in de auto zaten, waren we zo blij met onze 2 kinderen. Bij ons is het vaak rustig in huis en we kunnen prima een gesprek met elkaar voeren.


Ik had laatst een gezin met 2 kinderen hier op bezoek, nou die hebben de hele tent afgebroken. Man ik was kapot daarna.

Had ook kraambezoek van een gezin met 3 kinderen, die hebben rustig gespeeld en ook nog alles opgeruimd daarna!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Jun 2022 06:40

Re: Hoeveel kinderen

Van kinds af aan wilde ik altijd jongen moeder worden en zag ik mezelf met 2 kindjes (2 meisjes haha). En vriend wilde ook graag 2 kinderen (een jongen en meisje). Het heeft allemaal wat langer geduurd maar oh wat was ik blij toen ik van onze eerste zwanger was! Daarna heb ik wel veel getwijfeld of ik wel een tweede zou willen. Ik vond zwanger zijn echt niet leuk, heb chronische pijn overgehouden aan de bevalling en ben daarna in een depressie beland mede door de hormonen. En praktisch hebben we ook maar 2 slaapkamers, dus met 1 kind klopte voor mij het al. Toch bleef de gedachte er, wilde ik zo snel mogelijk weer zwanger worden en vriend zijn kinderwens was ook nog aanwezig. Toen ik ook zag hoe graag onze zoon met andere kinderen wil spelen, en ik ondanks wederom een pittige zwangerschap dat slecht eindigde, na veel gesprekken inderdaad nog graag een 2de wilde, is onze jongste er nu. Ik kan mij nu niet meer voorstellen dat ik ooit getwijfeld heb!

Voor vriend is het zo helemaal compleet. En ik geniet volop van mijn kinderen. Soms denk ik weleens: er mag best nog een kindje bij. Maar daar gaan wij niet meer bewust voor. De mmm is klaar voor ons.
<<

Anoniem332

Bericht 01 Jun 2022 06:58

Re: Hoeveel kinderen

Ik wilde geen kinderen. Jong moeder worden leek mij al helemaal niks. Ik gruwelde van een burgerlijk plaatje wat ik daarbij maakte in mijn hoofd. Toen ik zag dat dat niet hoefde, werd ik snel zwanger.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 01 Jun 2022 07:37

Re: Hoeveel kinderen

Vroeger wilde ik altijd jong moeder worden, mijn moeder was 23 toen ze mij kreeg en dat leek mij wel wat. Hoeveel kinderen ik wilde toen, weet ik niet meer. Misschien had ik wel geen aantal in mijn hoofd.
Maar toen had ik geen idee van studeren enzo, dus toen ik op mijn 23e nog aan het studeren was, had ik aboluut nog geen zin in kinderen. Ik twijfelde toen of ik ze überhaupt wel wilde, burgerlijk gedoe allemaal 😅 en toen de eerste vriendinnen kinderen kregen, zag ik het helemaal niet meer zitten, het was zo'n gedoe om met hen iets af te spreken en ze waren alleen maar moe. En ze deden niet eens moeite om uit te leggen hoe ze zich voelden 'dat snap je niet, want je hebt zelf geen kinderen', zeiden ze dan. Ik vond dat zo'n stomme uitspraak en dat zorgde er mede voor dat ik helemaal niet meer wilde. Tot ik mijn vriend leerde kennen en toen kwam er ineens wel een kinderwens. Hij moest er wel even aan wennen, hij is drie jaar jonger dan ik, maar uiteindelijk wilde hij ook. Ook toen hadden we geen idee van hoeveel kinderen, we wilden eerst ervaren hoe het zou zijn om ouders te zijn. Na de eerste hebben we een tijd gedacht dat het daarbij zou blijven, maar toen zij 1,5 was, kwam de wens voor een tweede. En nu is het goed, we willen niet nog meer kinderen.
december 2016
juli 2019
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 01 Jun 2022 08:19

Re: Hoeveel kinderen

Ik wilde er altijd 2...na de 1ste kreeg ik miskramen en toen was t wel klaar voor me.
Mijn dochter wilde nooit kinderen...echt niet..never...
Nu heeft ze er 8..t kan raar lopen.
<<

Anoniem330

Bericht 01 Jun 2022 10:45

Re: Hoeveel kinderen

Danny schreef:Ik wilde er altijd 2...na de 1ste kreeg ik miskramen en toen was t wel klaar voor me.
Mijn dochter wilde nooit kinderen...echt niet..never...
Nu heeft ze er 8..t kan raar lopen.

Is jouw dochter ook bekend op Insta?
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 01 Jun 2022 14:58

Re: Hoeveel kinderen

Ik wilde graag jong moeder worden en 3 kinderen. Dat is gelukt 🤣
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 01 Jun 2022 18:24

Re: Hoeveel kinderen

Ik heb geen idee,Macaron...dan weer wel en dan weer niet.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 01 Jun 2022 19:32

Re: Hoeveel kinderen

Mijn man en ik wilden beiden graag 4 kinderen. Inmiddels is die geboren en is het voor mijn man klaar. Ik zou best nog een vijfde willen, maar dat gaat niet meer gebeuren. Dat is goed, maar dat is wel echt een verstandelijke keuze, mijn gevoel zegt iets anders.

Ik vind het qua drukte wel meevallen. Er zit wel aardig wat leeftijdsverschil tussen de kinderen. De oudste 2 zijn al behoorlijk zelfstandig. Als mijn man en ik even samen op pad willen, dan past de oudste op de derde. De vierde nemen we dan wel mee.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers