Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight watchers groepje

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jun 2022 09:13

Re: Weight watchers groepje

Dat gaat lekker, Elliot! Top! Hoe lang ben jij ook alweer?

Ik zat vanmorgen op -2.1. In vergelijking met vorige week vrijdag is dat -0.7, dus dat is oké. Zo lang er op de vrijdagen een dalende trend te zien is, ben ik tevreden.

Ik zit as we speak aan de mugcake van Elliot en die smaakt goed! Heb trouwens twee theelepels cacao gedaan, maakt qua punten geen verschil. Erbij heb ik nog een portie Lindahl's vanillekwark (1 punt). Dus in totaal 5 punten. Ga 'm vaker maken

Qua tussendoortjes eet ik echt van alles. Ik heb standaard de reepjes van Hero B'tween Zero in huis, 2 punten per stuk. We bakken vaak zelf kwarkbollen (3 punten), soms eet ik één of twee crackers met smeerkaas (eventueel met komkommer erop) (2 of 3 punten), twee volkoren beschuiten met aardbeien (2 punten), maar ook weleens gewoon een boterham met beleg of een Split (ijsje, 4 punten). Van alles dus.

Dit weekend wordt wel weer een beproeving, want vanavond gaan we naar een foodtruckfestival (er komt voor het eerst een oppasmeisje) en bij slecht weer wordt het een restaurant. Mogelijk gaan we dit weekend nog een keer met N, zondag een kinderverjaardag en dan zijn er nog twee muziekfeesten die hier worden opgenomen op zondag en maandag. Daar hoort misschien wel een klein biertje bij. :angel: Dus even zien hoe ik dat door ga komen allemaal.

In elk geval ga ik komende week even heel streng doen, want het weekend daarna ben ik een weekend weg en een dag naar een festival, dus is ook weer lastig. Het invullen van de punten laat ik op zulke dagen los trouwens, dus ik kijk verder ook niet meer naar m'n weekpunten, want die kloppen dan niet meer. Als ik een blauwe bol heb op een dag (dan mag ik geloof ik maximaal acht punten boven m'n dagpunten zitten) vind ik het een goede dag.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jun 2022 09:20

Re: Weight watchers groepje

Oh ja, in de WW-app staat ook een recept voor appel-banaanmuffins, die heb ik vorig jaar ook vaak gemaakt! Tot ik ze even helemaal zat was haha. Maar ze zijn op zich lekker (soort bananenbrood) en maar 1 punt per stuk! Ik nam er dan ook altijd twee, want één vond ik wel erg weinig. Denk dat ik ze binnenkort weer eens ga bakken.
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Jun 2022 10:16

Re: Weight watchers groepje

Oh dat klinkt goed, dat recept ga ik eens opzoeken!

Ik ben 1,72m. Moet dus echt wel rond de 70 wegen voor een gezond gewicht 😅

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jun 2022 10:22

Re: Weight watchers groepje

Ik vind BMI dus niet meer zo boeiend. Als ik ergens rond de 27-28 zit, vind ik het goed. Voor een 'gezond' BMI moet ik nog twintig kilo afvallen, maar daar ga ik niet meer aan beginnen. Sowieso heb ik de afgelopen twintig jaar misschien één jaartje een gezond BMI gehad. Maar BMI is sowieso zwaar overrated vind ik, want iedereen heeft een ander figuur en het zegt daarom zo weinig.
❤ 7 juni 2018
<<

Linvi

Bericht 24 Jun 2022 13:37

Re: Weight watchers groepje

Elliot schreef:13-14 punten per dag? Dat betekent dat je 12 porties van 100 gram groente hebt gegeten, dat is wel echt heel veel zeg 😳


Als voorbeeld woensdagmiddag, ik heb voor de lunch een courgette gebakken met bleekselderij tomaat en champignons. Dit waren al 8 punten.

Dan nog 2liter water op een dag, nog een punt erbij. Avondeten waren 75 gram volkoren noodles met 50 gr dijenfilet, mix van sperziebonen, rode en gele paprika, champignons en ui. Dit zijn weer 4 punten.
<<

Linvi

Bericht 24 Jun 2022 13:44

Re: Weight watchers groepje

@Elliot, fijn dat je goed bent afgevallen zeg!!
Dat recept van de appel/banaan muffins is echt een aanrader ja! Ik heb het vorig jaar ook een keer met peer en banaan gemaakt, was ook lekker!

@Bliss, fijn dat ook jij resultaat ziet!! De mugcake lijkt mij ook wel wat, net weekboodschappen gedaan en havermout gehaald dus ik ga hem ook eens proberen.

@all, zoeken jullie op de app van ww weleens recepten op? Ik vind daar zoveel leuke inspiratie!
Ik heb vandaag gewogen, ben vorige week maandag begonnen maar wil mn weegdag op vrijdag, dat komt beter uit mbt werken. Ik zit nu op 3,3kilo eraf! Ik ben wel ongesteld aan het worden en houdt vocht vast in handen en voeten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Jun 2022 14:32

Re: Weight watchers groepje

https://www.instagram.com/p/CeVOXKtDww1/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Deze is ook echt heel lekker en verantwoord!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jun 2022 15:25

Re: Weight watchers groepje

Lady schreef:https://www.instagram.com/p/CeVOXKtDww1/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Deze is ook echt heel lekker en verantwoord!


Oh die ziet er zeker lekker uit! Ga ik binnenkort eens maken.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Jun 2022 16:17

Re: Weight watchers groepje

Bliss schreef:
Lady schreef:https://www.instagram.com/p/CeVOXKtDww1/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Deze is ook echt heel lekker en verantwoord!


Oh die ziet er zeker lekker uit! Ga ik binnenkort eens maken.

Ik had zoetstof gebruikt, volgens het maatdopje die op het flesje zit. Had vergelijkbaar met 50 gram suiker gebruikt maar dat was wat te weinig. Ik ga het dubbele doen als ik hem weer ga maken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Jun 2022 16:47

Re: Weight watchers groepje

Lady schreef:
Bliss schreef:
Oh die ziet er zeker lekker uit! Ga ik binnenkort eens maken.

Ik had zoetstof gebruikt, volgens het maatdopje die op het flesje zit. Had vergelijkbaar met 50 gram suiker gebruikt maar dat was wat te weinig. Ik ga het dubbele doen als ik hem weer ga maken.

Ziet er lekker uit! Ik kan de link naar het recept niet vinden in linkinbio🧐
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 24 Jun 2022 18:31

Re: Weight watchers groepje

Joey schreef:
Lady schreef:Ik had zoetstof gebruikt, volgens het maatdopje die op het flesje zit. Had vergelijkbaar met 50 gram suiker gebruikt maar dat was wat te weinig. Ik ga het dubbele doen als ik hem weer ga maken.

Ziet er lekker uit! Ik kan de link naar het recept niet vinden in linkinbio🧐


Gelukkig kan google hem wel vinden :)

https://iksnoepgezond.nl/gezonde-frambozen-cake/
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 24 Jun 2022 18:59

Re: Weight watchers groepje

Ah thnx!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Jun 2022 19:05

Re: Weight watchers groepje

Lady schreef:
Bliss schreef:
Oh die ziet er zeker lekker uit! Ga ik binnenkort eens maken.

Ik had zoetstof gebruikt, volgens het maatdopje die op het flesje zit. Had vergelijkbaar met 50 gram suiker gebruikt maar dat was wat te weinig. Ik ga het dubbele doen als ik hem weer ga maken.


Ooh ik dacht zelfs dat ik hem wel zonder zoetstof kon maken, maar dat is geen aanrader dus?
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Jun 2022 19:40

Re: Weight watchers groepje

Bliss schreef:
Lady schreef:Ik had zoetstof gebruikt, volgens het maatdopje die op het flesje zit. Had vergelijkbaar met 50 gram suiker gebruikt maar dat was wat te weinig. Ik ga het dubbele doen als ik hem weer ga maken.


Ooh ik dacht zelfs dat ik hem wel zonder zoetstof kon maken, maar dat is geen aanrader dus?

Nee dat zou ik niet doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Jun 2022 11:09

Re: Weight watchers groepje

Linvi schreef:
Elliot schreef:13-14 punten per dag? Dat betekent dat je 12 porties van 100 gram groente hebt gegeten, dat is wel echt heel veel zeg 😳


Als voorbeeld woensdagmiddag, ik heb voor de lunch een courgette gebakken met bleekselderij tomaat en champignons. Dit waren al 8 punten.

Dan nog 2liter water op een dag, nog een punt erbij. Avondeten waren 75 gram volkoren noodles met 50 gr dijenfilet, mix van sperziebonen, rode en gele paprika, champignons en ui. Dit zijn weer 4 punten.

Dan heb je dus voor de lunch 800 gram groente gegeten en door je avondeten 400 gram? Gevoelsmatig zijn dat enorme porties, of valt dat wel mee?

♥♥
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Jun 2022 12:41

Re: Weight watchers groepje

Ik eet wel eens 500 gram wortels (in de auto, heb toch niks te doen dan), maar dan zit ik ook wel een paar uur propvol. Meer past echt niet 😂
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 25 Jun 2022 18:27

Re: Weight watchers groepje

Huh? Maar water en groente zijn toch geen punten? Of is dat voor iedereen anders? Ik gun mijzelf vaak onbeperkt groente😅
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jun 2022 19:11

Re: Weight watchers groepje

Nee je krijgt nu juist punten als je groente eet en genoeg water drinkt. 😃
❤ 7 juni 2018
<<

Linvi

Bericht 26 Jun 2022 09:52

Re: Weight watchers groepje

Elliot schreef:Dan heb je dus voor de lunch 800 gram groente gegeten en door je avondeten 400 gram? Gevoelsmatig zijn dat enorme porties, of valt dat wel mee?


Nee, naar mijn idee was het geen grote portie.
Ik zal het voortaan wegen nadat het gewokt is, want het was nooit 800gram nadat het "bewerkt" was. Ongekookt denk ik wel. Zal eens vooraf wegen en achteraf. Van een hele courgette blijft amper wat over nl.
<<

Linvi

Bericht 26 Jun 2022 09:53

Re: Weight watchers groepje

Spencer schreef:Ik eet wel eens 500 gram wortels (in de auto, heb toch niks te doen dan), maar dan zit ik ook wel een paar uur propvol. Meer past echt niet 😂
maar ook hier zit denk ik een verschil tussen gekookt en ongekookt. Want ik kan dus echt niet een hele zak ongekookte wortels weg krijgen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Jun 2022 09:12

Re: Weight watchers groepje

Ben zo trots op mezelf, er is nu precies 4 kilo af en het gaat echt lekker. Ik heb ook helemaal geen moeite met volhouden, het gaat gewoon top. Blij! 🤩

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Jun 2022 11:36

Re: Weight watchers groepje

Wat goed, Elliot! Fijn is dat hè, als je lekker in de flow zit? Ga zo door!

Ik had een slecht weekend met drank en allerlei eten. Hield veel vocht vast. Vanmorgen was het weer zo goed als weg, maar komend weekend wordt weer lastig. Tussendoor zo goed mogelijk aan de punten houden dan maar!
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Jul 2022 06:39

Re: Weight watchers groepje

Hoe is het hier? Bij mij gaat het nog wel aardig, al heb ik al de hele week enorme trek in babi pangang van de Chinees en ik zag dat dat rond de 25 punten ligt :laughcry: Dat vind ik dan weer zo zonde. Enerzijds denk ik; als ik het nou gewoon doe (kan opzich wel als ik m’n weekpunten in zet) dan is het uit m’n systeem. Maar anderzijds denk ik: als ik eraan toegeef is het hek van de dam. Ben ergens ook wel trots dat ik er al een week niet aan toegeef. De weegschaal zei vanmorgen -5,2 dus dat gaat allemaal nog lekker!

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Jul 2022 22:56

Re: Weight watchers groepje

Gaat lekker, Elliot! Ik zou dus lekker af en toe aan zo'n craving toegeven, daar zijn die weekpunten juist voor. En je zit er verder lekker in, dus het is vast niet zo dat je daarna weer alles eet wat los en vast zit.

Hier gaat het slecht, heb al twee weken überhaupt niks ingevuld in de app. Vorige week weekend weg geweest en naar een festival, veel slecht eten, daarentegen wel heel veel gelopen ook. Maar ik heb deze periode elke week etentjes en van alles op de planning, dus ik vind het momenteel erg lastig. Maar aangekomen ben ik ook niet, dus dat verbaasde me eerlijk gezegd wel! Ik ga denk ik maar proberen om de komende weken zo'n beetje rond dit gewicht te blijven (in elk geval niet aan te komen) en dan hoop ik na mijn vakantie weer wat serieuzer aan de slag te gaan. In elk geval wil ik wel weer gaan opletten dat ik op de dagen dat ik niks speciaals gepland heb, ik wel weer op de punten ga letten.
❤ 7 juni 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Jul 2022 15:30

Re: Weight watchers groepje

Goed bezig Elliot!
Soms moet je ook wel eens toegeven aan cravings, dan zijn ze weg en kun je weer door. Anders blijft het zo'n dingetje.

Zet hem op Bliss!


Dames, ik heb hulp, tips en een schop nodig.
Ik wil ZO graag, baal ZO van mezelf, maar ik krijg de knop NIET aan.
Voorgaande keren at ik veel ei, kipfilet, vers gemaakte pasta saus etc etc...
Maar op de een of andere manier staan veel etenswaren me momenteel onwijs tegen. Alleen bij de gedachte er aan word ik al misselijk. Ik weet niet of ik nou door die zure appel heen moet bijten, of wat dan ook, maar het belemmert me behoorlijk.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers