Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slecht zicht

<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 04 Jun 2022 09:10

Re: Slecht zicht

Studiebol schreef:
Huppekee schreef:

Omdat zeker onder de 10-12 jaar kinderen gedruppeld moeten worden voor een betrouwbare meting. Dit mag een opticien niet doen. Vanaf 8 kan een optometrist meten (en druppelen) en alles daar onder alleen een orthoptist.


Nou toen ik dit las heb ik ff gegoogeld op de opticien waar wij zijn geweest. Juist ook omdat mijn dochter druppels heeft gehad:-). Maar er werkt daar iemand als optometrist. Nou weer wat geleerd. Bedankt! Ik wist dit niet. Maar het verklaard wel waarom daar meerdere kinderen zijn die ik ken!

Saij zou dat nog het overwegen zijn opticien waar een optometrist werkt? Ik kon toen echt binnen een week terecht.


Nee, heb gevraagd bij een goede opticien waar ik bij zit, is geen Specsavers, Pearl of Hans Anders. Ik zit namelijk bij Eye Wish. Maar zij zeggen, ga naar ziekenhuis of praktijk. Hier in huis zit wel een goede, maar ivm kosten ziekenfonds, zit je daar beter dan bij ons.
Maar ook omdat ze jonger dan 10 zijn doen ze geen oogtesten bij hun.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 21 Jul 2022 07:22

Re: Slecht zicht

Even weer een update
Vorige week woensdag met dochter naar optometrist geweest. Ze moet idd een bril. Haar zicht vond hij voor haar leeftijd niet heel goed.
Rechts-1.00 met cilinder afwijking van -0.75
Links -0.75 met cilinder afwijking van -0.50
Afgelopen zaterdag heeft ze een mooie bril uitgezocht. Als het goed is is hij met 2 weken klaar.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 Jul 2022 10:23

Re: Slecht zicht

Fijn dat er toch iets uitgekomen is. Hopelijk gaat de bril haar helpen.
Het zal even wennen worden.

Dochter vraagt hier nu zelf om haar bril als ik hem bijvoorbeeld vergeet naar beneden te nemen.

Gelukkig hebben ze tegenwoordig hele leuke modellen. Hier krijgt ze vaak complimenten over haar bril.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 04 Aug 2022 12:32

Re: Slecht zicht

Vanmorgen haar bril opgehaald. Ze kreeg hem op in de winkel, eerste wat ze zei: WOW! Alles is groter en scherp! Nu wil ze hem niet meer af.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 08 Nov 2022 16:08

Re: Slecht zicht

S. geeft sinds vorige week aan dat ze weer wazig begint te zien. Met bril ziet ze wazig, zonder bril ziet ze niet goed. Bril wil ze ook echt niet af.
Vanmorgen moest ik met haar mee school in. Ze wilde dat ik tegen haar juf zei dat ze het digibord niet goed kon zien. Vanaf morgen gaat ze ergens anders in de klas zitten.
Nu had ze 1 februari pas een controle afspraak staan. Vanmiddag gebeld en is nu ver naar voren gehaald. Over 2 weken moet ze weer druppen in de ogen krijgen. Of ogen zijn verbeterd of verslechterd.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers