Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Camper, of vakantiehuis?

Wat zou jij kiezen?

Camper
18
49%
Vakantiehuisje
19
51%
 
Aantal stemmen : 37
<<

Anoniem327

Bericht 21 Mei 2022 18:39

Camper, of vakantiehuis?

Wat zouden jullie kopen als geld geen issue was? Een vakantiehuisje, of toch een camper?

Ik ben zo aan het twijfelen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 21 Mei 2022 18:43

Re: Camper, of vakantiehuis?

Een camper, geen twijfel mogelijk. Ik ga liever elke keer naar een andere plek dan altijd op dezelfde plek.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem331

Bericht 21 Mei 2022 18:57

Re: Camper, of vakantiehuis?

Geen twijfel voor mij, camper. Je bent je oprit af en je hebt vakantie!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Mei 2022 19:21

Re: Camper, of vakantiehuis?

Een vakantiehuisje, want een camper hebben we al 😅


Toen we onze camper kochten waren we nog aan het twijfelen tussen beide. Uiteindelijk dus voor de camper gekozen omdat je dan alle kanten op kan. Bij een vakantiehuisje ‘moet’ je altijd naar dezelfde plek.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem327

Bericht 21 Mei 2022 19:23

Re: Camper, of vakantiehuis?

Ooh La La! schreef:Een vakantiehuisje, want een camper hebben we al 😅


Toen we onze camper kochten waren we nog aan het twijfelen tussen beide. Uiteindelijk dus voor de camper gekozen omdat je dan alle kanten op kan. Bij een vakantiehuisje ‘moet’ je altijd naar dezelfde plek.

Hoe bevalt de camper? Ik ben er totaal niet in thuis, dus geen idee waar ik moet beginnen met zoeken, maar het idee vind ik leuk, dat je elk moment kunt vertrekken en veel vrijheid hebt waar je heen gaat.

Mag je overal zomaar staan in Nederland? Of huur je dan een standplaats op een camping?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Mei 2022 19:37

Re: Camper, of vakantiehuis?

Wij hebben een camper, we gebruiken hem nooit dus hij staat weer te koop (we hebben hem een jaar). Ik vind er niks aan, ik word echt kriegelig van die kleine ruimte met 3 man (en we hebben een grote camper). Dus zeker een huisje voor mij, maar dan wel ook nog gewoon op vakantie naar andere plaatsen hoor. Huisje lekker verhuren.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Mei 2022 19:38

Re: Camper, of vakantiehuis?

Sadie schreef:
Ooh La La! schreef:Een vakantiehuisje, want een camper hebben we al 😅


Toen we onze camper kochten waren we nog aan het twijfelen tussen beide. Uiteindelijk dus voor de camper gekozen omdat je dan alle kanten op kan. Bij een vakantiehuisje ‘moet’ je altijd naar dezelfde plek.

Hoe bevalt de camper? Ik ben er totaal niet in thuis, dus geen idee waar ik moet beginnen met zoeken, maar het idee vind ik leuk, dat je elk moment kunt vertrekken en veel vrijheid hebt waar je heen gaat.

Mag je overal zomaar staan in Nederland? Of huur je dan een standplaats op een camping?


Nee, Nederland is vrij streng en je mag niet op veel plaatsen zomaar overnachten. Dus dan ga je naar een camping of camperplaats. In sommige landen mag je op veel parkeerplaatsen ook ‘s nachts staan. Dat hebben we vroeger heel veel gedaan.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Mei 2022 19:40

Re: Camper, of vakantiehuis?

Wat wij trouwens belangrijk vonden toen we de camper kochten: ruim, badkamertje met douche en wc (geen porta potti bv), een groot bed en een tafel, dus niet iets hoeven ombouwen (het derde bed trek je omlaag boven de tafel), automaat en een garage voor de tuintafel en stoelen, kinderspeelgoed, buggy, enz.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mei 2022 20:20

Re: Camper, of vakantiehuis?

Ik toch uiteindelijk een camper. Lastige keuze wel. Maar ik ervaar nu de schoonfamilie een huis heeft dat het echt wel zo is dat ik geen zin heb om wéér er heen te gaan. Luxe probleem en we doen dat dus ook niet persé. Maar misschien een vakantiehuis op plek naar keuze dat me al meer aanspreekt. Lastig. Misschien toch de vakantiewoning. Toch iets meer comfort.
Let's discover the world together.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Mei 2022 20:24

Re: Camper, of vakantiehuis?

Het lijkt mij dus heerlijk om een vakantiehuisje te hebben (of een chalet) niet te ver weg, maximaal 1,5 u rijden ofzo. Dan zou ik me daar af en toe even terugtrekken. Computer mee en thuiswerken, of een weekendje, of vanuit daar gewoon naar het werk rijden. Lekker je spullen ter plekke, alleen kleren en tandenborstel meenemen en gaan. En dan de omgeving daar leren kennen en mensen leren kennen. Lijkt me toch wel leuk. Hier uit de buurt hebben meerdere mensen een huis in Spanje, die doen daar ook wel eens samen dingen. Lijkt me toch wel leuk.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 21 Mei 2022 20:38

Re: Camper, of vakantiehuis?

Vakantiehuis, op de veluwe in ons geval. Hopelijk binnen 5 jaar werkelijkheid 🙂
<<

Anoniem328

Bericht 21 Mei 2022 20:41

Re: Camper, of vakantiehuis?

Zonder twijfel een camper.
Wij gaan nooit 2x naar dezelfde plek, laat staan de hele tijd. Lijkt me dus echt niks een vakantiehuis.

Een camper daarentegen en de vrijheid die het met zich meebrengt, heerlijk!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mei 2022 20:44

Re: Camper, of vakantiehuis?

Wat ik bij een camper tegen vond vallen in Canada/Amerika (maar dat was echt een grote zoals je ze in Nederland niet ziet) was dat de spontaniteit een beetje verdwijnt. Zagen we een leuk fruitkraampje langs de weg? Spontaan even stoppen was lastig met lange remweg en zomaar ergens parkeren was ook haast niet te doen, zelfs niet daar. En stond je eenmaal op de camping en wilde je toch nog even weg? Moest je weer alle hook ups er af halen etc.
Ik vond het geweldig en zou het best nog een keer willen maar ik vond het ook wel nadelen tov een auto. Misschien dat dat met een kleinere camper of caravan die je natuurlijk los koppelt al beter is.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Mei 2022 20:49

Re: Camper, of vakantiehuis?

Alexis schreef:
Sadie schreef:Hoe bevalt de camper? Ik ben er totaal niet in thuis, dus geen idee waar ik moet beginnen met zoeken, maar het idee vind ik leuk, dat je elk moment kunt vertrekken en veel vrijheid hebt waar je heen gaat.

Mag je overal zomaar staan in Nederland? Of huur je dan een standplaats op een camping?


Nee, Nederland is vrij streng en je mag niet op veel plaatsen zomaar overnachten. Dus dan ga je naar een camping of camperplaats. In sommige landen mag je op veel parkeerplaatsen ook ‘s nachts staan. Dat hebben we vroeger heel veel gedaan.


Precies dit ja.
Nou gaan wij het liefst richting Zweden en Noorwegen en daar heb je het zogenaamde allemansrecht, wat inhoudt dat je overal mag kamperen.

Wij hebben ook een grote camper (een oude Hymer uit ‘86) met daarin 6 slaapplekken. 2 hebben we niet in gebruik, dat is de treinzit dus we hoeven niks om te bouwen als we met z’n 4en weg zijn. Wat ons betreft de beste aankoop ooit in ieder geval ☺️
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem332

Bericht 21 Mei 2022 20:54

Re: Camper, of vakantiehuis?

Ja die mobiliteit lijkt mij ook lastig.
Wij waren ooit aan het kamperen. We hadden onze tent net zo snel staan als dat onze buren de camper in parkeerde.

Lijkt mij ook onhandig dat je of het Ov moet gebruiken of je boeltje moet pakken als je op een afgelegen plek staat. Niet overal kan je fietsen.

Ik denk toch liever een vakantie huis dichtbij huis. Waar je makkelijk in het weekend heen kan met natuur erbij.
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 21 Mei 2022 20:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1301

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 21 Mei 2022 20:54

Re: Camper, of vakantiehuis?

Ja wij vonden Noorwegen ook fijn, en we gingen vaak naar Frankrijk. Daar mag het ook op veel plaatsen (toen tenminste, ik ga al 25 jaar niet meer kamperen).
<<

Anoniem336

Bericht 21 Mei 2022 20:56

Re: Camper, of vakantiehuis?

Een vakantiehuis. We hebben al een camper. Het is wel een wens van ons, een vakantiehuis voor de verhuur en voor eigen gebruik.
Wellicht, ooit...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9770

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Mei 2022 21:07

Re: Camper, of vakantiehuis?

Vakantiehuis. Ik zou best een camper willen huren in het buitenland, maar niet hier in nederland hebben. Vroeger wel hoor, zo n kleintje, maar met 2 kids liever niet. Mijn ouders hebben een staancaravan, dat gebruik ik ook als vakantiehuisje en ik vind het heerlijk. Alles is er, enorm veel comfort en het is voor iedereen max 1 uur rijden. Met mooi weer zit ik dus daar met de kids. Lekker naar het zwembad/strand/speeltuin daar en genieten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25108

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Mei 2022 21:11

Re: Camper, of vakantiehuis?

Mij lijkt dat dus ook niks, met een heel gezin in zo'n kleine ruimte bivakkeren. Dus geen camper voor mij (en ook geen vakantiehuis overigens :laughcry: )! Maar als ik mocht kiezen, zou ik inderdaad voor een vakantiehuis niet al te ver van huis gaan. Lekker om af en toe een weekendje naartoe te gaan en eventueel te verhuren. Hoewel ik ergens in Italië ook best een vakantiehuis zou willen hebben nu ik erover nadenk.
❤ 7 juni 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Mei 2022 21:15

Re: Camper, of vakantiehuis?

Voordeel met een camper vind ik juist dat de kinderen hele dagen buiten zijn (en wij zelf ook). Dus het opgepropt zitten ervaren wij helemaal niet zo. Zelfs tijdens onze wintertripjes niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2512

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 21 Mei 2022 21:20

Re: Camper, of vakantiehuis?

Met een camper valt het me vaak wel op dat mensen alsnog een tijd bezig zijn met opzetten. Spullen van het bed afhalen, luifel ervoor, vaak nog een tentje erbij. Het even ergens heenrijden en neerploffen valt in de praktijk een beetje tegen. Daarnaast moet dan alles weer ingeklapt worden als je even een boodschap wil doen.

Vakantiehuis zou ik dan weer niks vinden, tenzij hij met een teleportatieplatform komt. Ik zou geen zin hebben elke keer naar dezelfde plek te reizen. Vaak wordt hij ook verhuurd en dan zitten er alsnog vreemden in je huisje. Ik zou het dan wel tof vinden om zo nu en dan in een ander land te zitten, vandaar het teleporteren. Als dat kon zou ik wel iets in Noorwegen willen hebben, aan een meertje.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Mei 2022 21:22

Re: Camper, of vakantiehuis?

Mijn vriend wil heel graag met een camper op vakantie, langer reizen en het liefst zelf ook kopen. Ik zie eigenlijk precies de nadelen die Marin helaas ook noemt. En ook wat anderen zeggen over met kinderen in zo'n kleine ruimte trekt me totaal niet. Geloof wel dat je veel buiten bent, maar vooral er in slapen met z'n allen lijkt me ruk. Ooit als ze in een tentje erbij kunnen zie ik het beter zitten. Momenteel zitten we 2 weken op dezelfde camping. Terwijl we normaal meer van het rondreizen waren. Dan zie ik toch ook de voordelen van een camper wel. Slapen de kinderen altijd op dezelfde plek en ben je toch steeds ergens anders.
Tussen camper en vakantiehuis zou ik wel een camper kiezen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43702

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Mei 2022 21:26

Re: Camper, of vakantiehuis?

Joey schreef:Geloof wel dat je veel buiten bent, maar vooral er in slapen met z'n allen lijkt me ruk.


Wij hadden toen in Amerika echt specifiek gezocht naar eentje met een aparte slaapkamer voor onze zoon (toen 2 jaar) die daar dan in een Deryan tentje sliep. En wij in de cab over. Op die manier hoefden we ook niets om te bouwen enz. Alleen de slide out van zijn slaapkamer.
En deze camper had vier normale autostoelen dus hij kon gewoon in een autostoeltje direct achter ons en niet op een bank in de camper aan de eettafel. Vond dat een veel veiliger gevoel.
Maar goed dat werd dus een camper die alleen in Canada te huur was en vlogen we daardoor op Vancouver ipv Seattle. Was een prima compromis haha. Maar we waren wel vrij veeleisend denk ik idd. Met z'n allen in één ruimte zou ik (nog steeds) niet zien zitten. Zeker niet met regen.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Mei 2022 21:29

Re: Camper, of vakantiehuis?

Ik heb gestemd op camper. Daar hebben we al jaren ervaring mee. Maar wat iedereen zegt is waar. Je kunt geen kant op. Erg lastig met parkeren. Dus wij gingen echt van camping naar camping en dan in Frankrijk naar zo'n grote supermarkt langs de snelweg. Daar parkeer je dan gewoon op een dubbel vak.
Nu de camper weg is uit de familie hebben we zelf voor een caravan gekozen.
Geen idee of dit goed gaat bevallen. Het reizen vind ik wel echt saaier. Maar ter plaatse hebben we wel lekker een auto.
Vakantiehuisje lijkt me niet leuk omdat je steeds naar dezelfde plek gaat. Mijn ouders hebben dat. Ik vind daar niets aan. Tenzij het misschien aan het strand is. Wij wonen bijna in Duitsland dus aan het strand komen wij amper. Dat lijkt me dan wel tof.
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Mei 2022 21:40

Re: Camper, of vakantiehuis?

Ik heb slechts 1 seizoen ervaring met een camper maar ik ervaar het helemaal niet zo dat je geen kant op kunt. Het is wel echt een andere manier van vakantie hebben idd maar ik vond dat niet vervelend. Wat beter plannen qua boodschappen, vouwfietsjes oid en loopfietsjes mee, hefbed dat gewoon opgemaakt en wel naar beneden kwam, en wij hadden ook geen spul op ons bed liggen oid. Niks verbouwen. Enige wat we deden was camper evt waterpas zetten, luifel uitdraaien, en dat is het. Ja, en je stoel uitklappen 🙃
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers