Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe kleding kopen

<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 19 Mei 2022 07:25

Nieuwe kleding kopen

Hoe vaak kopen jullie nieuwe kleding?
Willen jullie ieder seizoen een nieuwe garderobe of draag je ook nog kleding van voorgaande jaren? Kijk jij specifiek wat je nodig hebt of koop je gewoon alles wat je leuk vind?

Eerst kocht ik altijd heel veel. Ik wilde continu nieuwe dingen aan en was nooit tevreden. Heel vermoeiend. Ieder nieuw seizoen ging ik weer op zoek naar de leukste en nieuwste outfits.
Ik zat altijd slecht in mijn vel en probeerde dat zo te camoufleren. Inmiddels heb ik dit niet meer. Ik denk beter na of ik iets echt nodig heb en of het echt een aanvulling is op mijn kastinhoud. En ben ook tevreden met wat ik al heb.
Ook al koop ik natuurlijk nog graag nieuwe dingen en vind ik het nog steeds heerlijk om te shoppen, haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Mei 2022 08:51

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik ben geen grote shopper en echt winkelen in de stad doe je me helemaal geen plezier mee. Het liefste koop ik af en toe wat. Daardoor koop ik het hele jaar door wel dingen maar nooit veel of duur. Ik ben vorig jaar naar zo'n grote winkel geweest waar je echt de wereld aan kleren kan kopen en kwam ik met tassen vol en hoewel het gros erg leuk is (draag vandaag een shirtje er van toevallig) is dat toch niet echt mijn manier van winkelen, op een gegeven moment raak ik verzadigd en maak ik geen heldere keuzes meer haha. Dus liever hier en daar wat kopen, van de Hema tot leuke boetiekjes in het dorp van ons of m'n moeder.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Mei 2022 08:58

Re: Nieuwe kleding kopen

Winkelen in de stad vind ik ook een verschrikking! En zo’n hele grote winkel lijkt me ook niks. Een vriendin van mij gaat echt heel gericht twee keer per jaar naar zo’n grote bekende in het noorden met vriendinnen, daar vertelt ze dan heel enthousiast over maar dat lijkt mij dus helemaal niets.
Ik ga een paar keer per jaar door mijn kleding heen en dingen die ik niet meer draag gaan naar vriendinnen of een inzamelpunt. Dan weet ik per seizoen wat ik heb en wat ik eventueel ‘nodig’ heb (uiterst relatief natuurlijk). Ik probeer wel echt voor de lange termijn te kopen, goede kwaliteit en niet te modisch. Ik wil jaren met kleren kunnen doen. En dan koop ik gericht, en ook bij een select aantal winkels en merken. Daar ga ik dan fysiek heen, online doe ik alleen dingen waarvan ik de maten exact ken, want ik vind die hele keten verschrikkelijk en wil daar niet aan meedoen. Ook koop ik vaker tweedehands. Ik wil nog steeds minder kopen, want de kleding industrie is verschrikkelijk vervuilend. Dat blijft lastig want ik word ook echt blij van mooie kleding en schoenen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mei 2022 09:05

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik koop alleen als ik iets nodig heb vaak. Als mijn spijkerbroeken weer door zijn bij de benen koop ik wat nieuws. Als ik weer wat truitjes weggooi komt er wat nieuws. Ik denk dat ik het afgelopen jaar ongeveer €500 heb uitgegeven aan nieuwe kleding en dat is dan inclusief bh’s van €100 per stuk.
Ben geen grote shop fan en denk altijd genoeg kleding in de kast. Daarnaast koop ik vaak wel duurdere kleding die niet seizoensgebonden zijn en ook langer mee gaan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 19 Mei 2022 09:47

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik koop weinig kleding..en als ik t koop,moet ik per ongeluk tegen iets aan lopen.
Al mijn jeans komen van de kringloop...sommige jurkjes ook.
Ik heb daar merkbroeken vandaan gehaald die uitstekend pasten.
Niet omdat ik perse kringloopkleding wil,maar 9mdat ik dan op zoek ben naar iets anders en dan toch even kijk of er iets bij zit voor me.
Lingerie geef ik dan wel weer meer aan uit,omdat ik t mooi vind en het echt lekker moet zitten.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Mei 2022 10:35

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik koop graag kwaliteit en draag mijn kleding lang. Ik hou daarom van tijdloos en minder van trends. Ik heb werkelijk laatst nog iets gedragen dat ik 15 jaar geleden gekocht heb. Wel is mijn lijf verandert na 2 kinderen en ben ik langzaam mijn garderobe aan het veranderen. Voor elk nieuw kledingstuk moet er een oude weer uit. Ik zoek momenteel ook elke 2 maanden mijn kast uit en koop verder enkel wat ik nodig heb. Momenteel zoek ik een bruin vest/jackje. Verder heb ik niets nodig.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Mei 2022 10:35

Re: Nieuwe kleding kopen

Overigens koop ik wel veel kinderkleding, maar momenteel 90% tweedehands.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Mei 2022 10:36

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik ga tegenwoordig meestal voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Winkels als H&M kom ik niet, draag liever wat duurdere merken zoals Scotch en Soda. Ik draag kleding gerust aantal jaren tegenwoordig.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 19 Mei 2022 11:13

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik koop vrijwel nooit kleding, zeker sinds corona niet meer. Ik werk veel thuis en dan kies ik meestal voor makkelijke kleding. Voor naar kantoor en naar vrienden of uitgaan heb ik wel wat kleding, maar erg weinig vergeleken met anderen. Ik vind het gewoon niet leuk om te winkelen, online shoppen vind ik ook niks aan omdat ik vaak niet weet welke maat ik moet hebben. En ik geef mijn geld gewoon liever uit aan andere dingen dan kleding.
Wel ga ik steeds meer voor kwaliteit. Ik ga graag naar een fijne winkel waar ik goed geholpen word en vind het dan niet erg om daar iets meer aan uit te geven. Liever 10 duurdere mooie kledingstukken dan een kast vol van de Primark.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Mei 2022 11:26

Re: Nieuwe kleding kopen

Lady schreef:Ik ga tegenwoordig meestal voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Winkels als H&M kom ik niet, draag liever wat duurdere merken zoals Scotch en Soda. Ik draag kleding gerust aantal jaren tegenwoordig.


Precies dit, behalve Scotch en Soda 😁 Er zit bij ons een winkel in de stad met zoveel leuke kleding, daar koop ik heel vaak dingen. Prijzig, dat wel. Sommige kledingstukken heb ik echt al 10-15 jaar, zoals spijkerjasjes, en die draag ik nog steeds met veel plezier.
<<

Anoniem327

Bericht 19 Mei 2022 11:42

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik vind van Scotch & Soda de kwaliteit juist wat tegenvallen, of heb ik dan gewoon pech gehad met mijn aankopen?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Mei 2022 12:26

Re: Nieuwe kleding kopen

Echt nauwelijks iets... Denk misschien 1x per jaar iets. Het afgelopen jaar heb ik alleen maar een aantal sportsokken en nieuwe sokken gekocht (denk dat ik nog geen 25 euro kwijt ben geweest). Ik baal dat de broeken die ik aan heb niet meer verkrijgbaar zijn. Dat zijn zulke fijne en duurzame broeken waar ik jarenlang mee doe (geen spijkerbroeken, bepaalde zwarte broeken van Cars). Mijn voorraad is daar nu echt bijna van op.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Mei 2022 13:47

Re: Nieuwe kleding kopen

Holden schreef:Ik vind van Scotch & Soda de kwaliteit juist wat tegenvallen, of heb ik dan gewoon pech gehad met mijn aankopen?

Ik vind sowieso de kwaliteit van kleding achteruit gaan. Waar ik normaal pas na 1 jaar mijn broeken van Tommy kapot had bij de benen heb ik dat nu al na 8-9 maanden. Ben daarom ook goedkopere broeken gaan kopen. Laatst een broek van Levi’s die binnen 6 maanden kapot was.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Mei 2022 13:50

Re: Nieuwe kleding kopen

Holden schreef:Ik vind van Scotch & Soda de kwaliteit juist wat tegenvallen, of heb ik dan gewoon pech gehad met mijn aankopen?

Het wisselt maar de meeste item blijven bij mij wel heel mooi.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Mei 2022 13:51

Re: Nieuwe kleding kopen

Scandic schreef:
Lady schreef:Ik ga tegenwoordig meestal voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Winkels als H&M kom ik niet, draag liever wat duurdere merken zoals Scotch en Soda. Ik draag kleding gerust aantal jaren tegenwoordig.


Precies dit, behalve Scotch en Soda 😁 Er zit bij ons een winkel in de stad met zoveel leuke kleding, daar koop ik heel vaak dingen. Prijzig, dat wel. Sommige kledingstukken heb ik echt al 10-15 jaar, zoals spijkerjasjes, en die draag ik nog steeds met veel plezier.

Ik heb hier ook één fijne winkel waar ik bijna alles koop.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem327

Bericht 19 Mei 2022 14:12

Re: Nieuwe kleding kopen

Lady schreef:
Holden schreef:Ik vind van Scotch & Soda de kwaliteit juist wat tegenvallen, of heb ik dan gewoon pech gehad met mijn aankopen?

Het wisselt maar de meeste item blijven bij mij wel heel mooi.


Nu je het zegt, ik ben as we speak mijn kasten opnieuw aan het inruimen voor de zomer (lekker tijdens het thuiswerken) en ik heb 1 shirt van hen dat ik ook alweer 4-5 jaar heb geloof ik, blijft prachtig.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Mei 2022 14:25

Re: Nieuwe kleding kopen

Fred schreef:Echt nauwelijks iets... Denk misschien 1x per jaar iets. Het afgelopen jaar heb ik alleen maar een aantal sportsokken en nieuwe sokken gekocht (denk dat ik nog geen 25 euro kwijt ben geweest). Ik baal dat de broeken die ik aan heb niet meer verkrijgbaar zijn. Dat zijn zulke fijne en duurzame broeken waar ik jarenlang mee doe (geen spijkerbroeken, bepaalde zwarte broeken van Cars). Mijn voorraad is daar nu echt bijna van op.


Maar Fred, afritsbroeken kunnen anno 2022 ook echt niet meer. :laughcry:

Ik heb trouwens ook een hekel aan echt shoppen in de stad, helemaal op drukke zaterdagen ofzo. Totale overprikkeling! Maar ik koop het hele jaar door wel wat, het liefst iets wat makkelijk voor handen is. Dus iets bij de Hema of Norah (want die zitten hier in het winkelcentrum) en anders online. Maar ik verander ook elk halfjaar van gewicht zo ongeveer, dus ik doe bijna nooit jaren met een kledingstuk. Of het past ineens weer nadat het een paar jaar niet gepast heeft.
❤ 7 juni 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Mei 2022 14:38

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik koop wel regelmatig iets nieuws. Nu 'moet' ik ook wel, want ik pas nog niet in de kleding van voor mijn zwangerschap. Probeer wel dingen te kopen via Vinted, maar dat vind ik voor mezelf wel lastig qua maat en pasvorm.

Als een kledingstuk echt fijn is, kan ik het gerust meerdere jaren dragen. Maar op sommige dingen ben ik na 1 seizoen uitgekeken.. Ik let er wel op dat ik kleding van bv katoen koop en zo min mogelijk polyester ed. Dit omdat katoen beter te recyclen is.

Er is bij mij wel echt winst te halen vind ik zelf. Mijn kledingkast is niet meer zo vol als die geweest is, maar kan zeker minder.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 22 Mei 2022 22:14

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik koop ook regelmatig iets nieuws. Online surfen voor kleding doe ik nog veel vaker. Ik zou graag meer investeren in items, maar val bijna altijd terug op merken als Vila / Vero Moda. Wanneer ik een blouse van drie keer zo duur zie, ga ik toch twijfelen of ik het dan wel genoeg draag en laat het dan hangen, om weer een blouse te kopen die ‘iedereen’ heeft.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 22 Mei 2022 22:34

Re: Nieuwe kleding kopen

15 jaar geleden kocht ik wekelijks een set van 200 of 300 euro. Had ik het gedragen, dan wilde ik het niet meer aan. Ik woonde op dat moment nog thuis en betaalde geen kostgeld, dus het was mogelijk. Samen met mijn creditcard. 🙈😵‍💫

Nu koop ik maandelijks iets. Ik bestel voornamelijk bij Zalando en/of About You. Het merk is alleen nu Only en/of Vero Moda en geen Replay en Diesel meer. En na 1 keer dragen, doe ik ze nog steeds graag aan. Ik denk dat het nu 50 euro per maand is? Soms meer, soms minder.
<<

Anoniem327

Bericht 22 Mei 2022 22:48

Re: Nieuwe kleding kopen

Silly-One schreef:
Holden schreef:Ik vind van Scotch & Soda de kwaliteit juist wat tegenvallen, of heb ik dan gewoon pech gehad met mijn aankopen?

Ik vind sowieso de kwaliteit van kleding achteruit gaan. Waar ik normaal pas na 1 jaar mijn broeken van Tommy kapot had bij de benen heb ik dat nu al na 8-9 maanden. Ben daarom ook goedkopere broeken gaan kopen. Laatst een broek van Levi’s die binnen 6 maanden kapot was.

Hoe kan dit? Ik draag mijn Levi broeken jarenlang. Ik heb er eentje van 10 jaar geleden die ik nog steeds draag. Ze gaan nooit stuk?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Mei 2022 22:54

Re: Nieuwe kleding kopen

Bliss schreef:
Fred schreef:Echt nauwelijks iets... Denk misschien 1x per jaar iets. Het afgelopen jaar heb ik alleen maar een aantal sportsokken en nieuwe sokken gekocht (denk dat ik nog geen 25 euro kwijt ben geweest). Ik baal dat de broeken die ik aan heb niet meer verkrijgbaar zijn. Dat zijn zulke fijne en duurzame broeken waar ik jarenlang mee doe (geen spijkerbroeken, bepaalde zwarte broeken van Cars). Mijn voorraad is daar nu echt bijna van op.


Maar Fred, afritsbroeken kunnen anno 2022 ook echt niet meer. :laughcry:

Ik heb trouwens ook een hekel aan echt shoppen in de stad, helemaal op drukke zaterdagen ofzo. Totale overprikkeling! Maar ik koop het hele jaar door wel wat, het liefst iets wat makkelijk voor handen is. Dus iets bij de Hema of Norah (want die zitten hier in het winkelcentrum) en anders online. Maar ik verander ook elk halfjaar van gewicht zo ongeveer, dus ik doe bijna nooit jaren met een kledingstuk. Of het past ineens weer nadat het een paar jaar niet gepast heeft.


Haha, meer mensen uit mijn dorp shoppen graag bij onze Hema. Ik was vanmiddag op een festivalletje voor kinderen en zag twee vrouwen met dezelfde Hema-jurk als ik aan had. 😅
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 22 Mei 2022 22:54

Re: Nieuwe kleding kopen

Silly-One schreef:
Holden schreef:Ik vind van Scotch & Soda de kwaliteit juist wat tegenvallen, of heb ik dan gewoon pech gehad met mijn aankopen?

Ik vind sowieso de kwaliteit van kleding achteruit gaan. Waar ik normaal pas na 1 jaar mijn broeken van Tommy kapot had bij de benen heb ik dat nu al na 8-9 maanden. Ben daarom ook goedkopere broeken gaan kopen. Laatst een broek van Levi’s die binnen 6 maanden kapot was.

Ik vind dit ook altijd zo'n domper bij dure broeken. Ze gaan helemaal niet lang (er) mee. Ik had ook een Tommy broek die echt m'n lievelings was, ook meerdere keren dezelfde gekocht. En steeds na een jaar of sneller kapot. Na een jaar vind ik nog steeds snel overigens.
Maar met andere merken ook gehad..

Ik heb onlangs wel veel nieuws gekocht. Had na 2 zwangerschappen, een steeds veranderend lichaam en veel ouder kleding weggedaan nauwelijks meer wat. Ik vind het helemaal niet leuk om kleding te kopen (wel om wat nieuws te hebben). Doe er wel graag lang mee, omdat dat duurzaam is maar ook zodat ik minder vaak iets hoef te zoeken. Voor de herfst/winter mag ik weer op zoek want daar geldt helaas hetzelfde voor.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 22 Mei 2022 23:34

Re: Nieuwe kleding kopen

Sadie schreef:
Silly-One schreef:Ik vind sowieso de kwaliteit van kleding achteruit gaan. Waar ik normaal pas na 1 jaar mijn broeken van Tommy kapot had bij de benen heb ik dat nu al na 8-9 maanden. Ben daarom ook goedkopere broeken gaan kopen. Laatst een broek van Levi’s die binnen 6 maanden kapot was.

Hoe kan dit? Ik draag mijn Levi broeken jarenlang. Ik heb er eentje van 10 jaar geleden die ik nog steeds draag. Ze gaan nooit stuk?


Volgens mij ligt het ook aan het model en de stof. Ik heb een paar Levi’s 711, dat zijn best goedkope broeken (€119) en gaan bij mij ook vrij snel kapot. Een donkerblauwe heb ik bijna een jaar erg veel gedragen en die was ineens niet meer mooi (model eruit bij de knieën en wat vaak) en een grijze die ging boven de knieen kapot, daar werd de stof ineens dun en kwam er zwart door het grijze heen (de lichte vezels gingen eruit zeg maar). Maar omdat ze wel mooi en lekker zitten en toch niet duur zijn, koop ik ze toch steeds opnieuw.
<<

Aquariumvis

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 02 Nov 2020 22:28

Bericht 22 Mei 2022 23:50

Re: Nieuwe kleding kopen

Ik heb een hekel aan winkelen; althans het urenlange geslenter door winkels(traten). Ik ben meer van het snelle ‘even spieken’ en window shoppen. Zie ik iets tofs neem ik het mee, maar dat is niet vaak.
Vaker ga ik gericht kijken voor een bepaalde spijkerbroek of blazer/jas oid
Maar ik ben vaak al gauw klaar met geslenter.
Bij h&m wil ik nog weleens een broek scoren (zeker nu niet alles meer stretch is gelukkig, wat een verschrikking die afzakdingen)
Maar ik probeer kwalitatief beter kledingstukken te scoren. Zeker nu ik wat ouder ben en precies weet wat mijn stijl is en wat me leuk staat. In doe echt lang met kleding zolang het netjes blijft.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron