Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voedingsbeleid basisschool

<<

Anoniem327

Bericht 16 Mei 2022 17:32

Voedingsbeleid basisschool

Vandaag door de juf van mijn oudste op de vingers getikt. Ik had twee volkoren wraps meegegeven met kipfilet, zuivelspread, dunne reepjes paprika en komkommer. Kennelijk gaat dit in tegen het voedselbeleid op school. Alleen brood mag.

Ik vind dit zo karig en Hollands. Alsof alleen brood goed is voor de lunch? Ik ben zelf voor een deel opgegroeid in een ander deel van de wereld en daar zit er zoveel meer variatie in wat kinderen eten.

Ik twijfel of ik hiermee naar de directie moet stappen. Ik vind het ergens belachelijk dat mijn kerngezonde kind, dat wel iets extra kan gebruiken (hij heeft bijna ondergewicht) niks anders mag dan brood. Elke dag brood, daar ben je toch een keer klaar mee?

Hoe doen jullie dit? Wat is het beleid van school? Is dit overal normaal, of alleen op onze school?
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 16 Mei 2022 17:35

Re: Voedingsbeleid basisschool

Hmm dat vind ik ook wel wat beperkt. Ik kan me voorstellen dat je gezond eten mee moet geven, maar volkoren wraps met dat beleg lijkt me prima gezond.

Bij ons zijn ze niet zo heel streng, maar woensdag is fruitdag (maar je mag ook groente meegeven, of zelfs een boterham als je kind niets van fruit of groente lust). Ik had laatst dus worteltjes met humus meegegeven aan de kinderen op woensdag en daar kwam toen ook commentaar op. Dat vond ik eerlijk gezegd ook wel wat suf...
<<

Anoniem331

Bericht 16 Mei 2022 17:37

Re: Voedingsbeleid basisschool

Oh dat vind ik ook heel ouderwets en achterhaald.
Zou daar ook best tegenin gaan en de discussie hebben over wat wel of niet gezond is.

Ik snap best dat we richtlijnen zijn, maar deze raken dan kant nog wal.

Ik heb het zelf trouwens nog nooit mee gemaakt dat iemand iets zei van wat de kinderen mee nemen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 16 Mei 2022 17:42

Re: Voedingsbeleid basisschool

Mijn dochter krijgt ook eens een wrap mee, niet eens volkoren. Nog nooit wat van gezegd.

Vandaag had ze ook wat pastasalade die over was van gisteren, ook geen probleem!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem331

Bericht 16 Mei 2022 17:44

Re: Voedingsbeleid basisschool

In eet zelf trouwens ook niet graag 5 dagen brood. Dus waarom zou een kind dat wel moeten?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 16 Mei 2022 17:55

Re: Voedingsbeleid basisschool

Staat er niks over in de schoolgids? Of is er iets in de nieuwsbrief over gecommuniceerd? Als dat niet het geval is zou ik ook wellicht naar directie stappen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 16 Mei 2022 17:58

Re: Voedingsbeleid basisschool

Ik vind het sowieso al stom als de school beleid heeft over het eten, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Ik zou mailen.
<<

Anoniem327

Bericht 16 Mei 2022 18:05

Re: Voedingsbeleid basisschool

Ik heb het opgezocht en gezonde voeding is officieel beleid. Maar over wat precies gezond is verschillen de meningen natuurlijk.

Het stomme is dat er steeds meer kinderen bijkomen met overgewicht, dus ik snap dat de school streng wil zijn, maar ik vind dat ze behoorlijk doorslaan.

Het gekke is dat een gezonde koek wel mag, terwijl ook die koeken bomvol suiker zitten. Ik geef mijn kinderen nooit koek mee, altijd fruit, maar ik zou graag meer variëren voor de lunch, bijvoorbeeld (havermout of bananen) pannenkoeken, of een restje eten van de dag ervoor (couscoussalade, dat soort dingen).
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 16 Mei 2022 18:08

Re: Voedingsbeleid basisschool

Hier zou dat best mogen. Wit brood mag bijvoorbeeld ook.
Nu worden ze er niet blij van als je bijvoorbeeld steeds 2 naturel wraps met Nutella mee geeft.
Voorkeur is gewoon brood met enigszins gezond beleg. Ik geef altijd 1 hartig en 1 zoet mee. En vaak gewone melk. Maar Yoki mag ook. Kleine pauze mogen koekjes trouwens niet. Dan moet je echt fruit meegeven. Anders krijg je wel commentaar.
2016
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 16 Mei 2022 18:14

Re: Voedingsbeleid basisschool

Ik zou opnieuw in gesprek gaan met juf, mocht het hoe en waarom je onvoldoende duidelijk zijn.

Edit: hier geldt overigens 'gezond' als maatstaf, maar de invulling hiervan is aan ouders.

Mijn dochter drinkt op school water, heeft altijd fruit mee en een gezonde lunchbox (brood/wraps/groente etc.). De keer dat ze eens eens een kerstboomsnoepje in haar trommel had, eindigde in een opmerking van juf. En dan denk ik joh, er zijn kinderen die dagelijks fristi, chocomelk, zoet beleg etc. mee hebben. Maargoed.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 16 Mei 2022 18:38

Re: Voedingsbeleid basisschool

Bij ons heeft de basisschool ook een ‘gezonde voeding’ beleid. Daar heb ik al diverse discussies over gehouden. In het beleid staat inderdaad voor tussen de middag een volkoren boterham met mager beleg.

Over wat gezond is valt een discussie te houden. Persoonlijk vind ik brood niet altijd de meest gezonde optie. Van koolhydraten gaat je suiker omhoog om daarna weer snel te zakken. Daar krijg je een after dinner dip van. Ik eet al 3 jaar geen brood meer en ben veel fitter.

Mijn dochter is bijvoorbeeld gek op vers gemaakte soep, dit eet ze ook gewoon koud. School was niet blij met het meegeven van soep. Stel je voor dat ze het omgooit… Ondertussen prefereert school wel een beker water ipv pakjes drinken, met bekers heb je dat ‘omgooi risico’ natuurlijk niet…

Een paar maanden geleden had ik wat bananen en eieren over. Toen heb ik banaan-ei omelet meegegeven. Mocht ook niet want pannenkoek is slecht. We hebben het over een banaan en een ei geprakt en gebakken in boter. Kom op even. Juf kon het onderscheid niet maken dus het mocht in het vervolg niet meer mee.

Zo zijn er nog wel wat puntjes zoals het ontbreken van een koelkast waardoor het eten in de tassen moet blijven en die tassen hangen tegen de kachel bij de jassen. Gezond eten is in mijn ogen ook voedselveilig eten.

Maar goed dit zijn discussies die ga ik toch niet winnen en ik geef het gewoon mee of juf het leuk vind of niet. Het zijn mijn kinderen en ik bepaal wat ik gezond vind voor ze om te eten. Als ik ze voor de eerst pauze een snicker meegeef en voor de lunchpauze een blikje cola hebben ze een reden om te zeuren, in dit geval niet.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 16 Mei 2022 18:40

Re: Voedingsbeleid basisschool

Ysa schreef:Ik zou opnieuw in gesprek gaan met juf, mocht het hoe en waarom je onvoldoende duidelijk zijn.

Edit: hier geldt overigens 'gezond' als maatstaf, maar de invulling hiervan is aan ouders.

Mijn dochter drinkt op school water, heeft altijd fruit mee en een gezonde lunchbox (brood/wraps/groente etc.). De keer dat ze eens eens een kerstboomsnoepje in haar trommel had, eindigde in een opmerking van juf. En dan denk ik joh, er zijn kinderen die dagelijks fristi, chocomelk, zoet beleg etc. mee hebben. Maargoed.


Oh ja de koekje in de trommel opmerking heb ik ook eens gehad. Keurig een briefje in de trommel dat dat niet de bedoeling was. Dochter heeft de volgende dag express nog een koekje mee gekregen. Juf weer boos en dochter at het koekje voor de neus van juf op ‘Van mama moet ik altijd alles op eten’
<<

Ginny

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1034

Geregistreerd: 22 Okt 2021 18:55

Bericht 16 Mei 2022 18:42

Re: Voedingsbeleid basisschool

Ik ben zelf juf en heb nog nooit ouders op de vingers getikt over het eten van hun kind.
Ik let er eigenlijk ook niet echt op, ik check van sommige kinderen wel even of ze überhaupt eten/drinken (dat vragen de ouders me dan, die kinderen eten of drinken slecht).

Ooit had een leerling die week 2x een stuk taart mee tijdens de lunch, dat heb ik toen wel even overlegd met de ouders. Ze hadden het over van een verjaardag, hartstikke leuk maar die andere 24 kinderen keken toen wel heel sip naar hun bammetjes 😉 Ik zou dat stuk taart dan lekker voor thuis bewaren.

Zelf eet ik bijna nooit brood, maar meestal wat crackers met beleg of skyr/kwark. Dat zien de kinderen ook. Hierdoor nemen meer kinderen nu ook bakjes yoghurt met muesli mee, hartstikke leuk.
<<

Anoniem327

Bericht 16 Mei 2022 18:51

Re: Voedingsbeleid basisschool

Pluis schreef:Bij ons heeft de basisschool ook een ‘gezonde voeding’ beleid. Daar heb ik al diverse discussies over gehouden. In het beleid staat inderdaad voor tussen de middag een volkoren boterham met mager beleg.

Over wat gezond is valt een discussie te houden. Persoonlijk vind ik brood niet altijd de meest gezonde optie. Van koolhydraten gaat je suiker omhoog om daarna weer snel te zakken. Daar krijg je een after dinner dip van. Ik eet al 3 jaar geen brood meer en ben veel fitter.

Mijn dochter is bijvoorbeeld gek op vers gemaakte soep, dit eet ze ook gewoon koud. School was niet blij met het meegeven van soep. Stel je voor dat ze het omgooit… Ondertussen prefereert school wel een beker water ipv pakjes drinken, met bekers heb je dat ‘omgooi risico’ natuurlijk niet…

Een paar maanden geleden had ik wat bananen en eieren over. Toen heb ik banaan-ei omelet meegegeven. Mocht ook niet want pannenkoek is slecht. We hebben het over een banaan en een ei geprakt en gebakken in boter. Kom op even. Juf kon het onderscheid niet maken dus het mocht in het vervolg niet meer mee.

Zo zijn er nog wel wat puntjes zoals het ontbreken van een koelkast waardoor het eten in de tassen moet blijven en die tassen hangen tegen de kachel bij de jassen. Gezond eten is in mijn ogen ook voedselveilig eten.

Maar goed dit zijn discussies die ga ik toch niet winnen en ik geef het gewoon mee of juf het leuk vind of niet. Het zijn mijn kinderen en ik bepaal wat ik gezond vind voor ze om te eten. Als ik ze voor de eerst pauze een snicker meegeef en voor de lunchpauze een blikje cola hebben ze een reden om te zeuren, in dit geval niet.

Mij stoort het vooral dat het beleid totaal niet consequent wordt toegepast. Bijvoorbeeld een liga milk break wordt goedgekeurd en andere koeken die juf associeert met gezond, maar een pannenkoek gemaakt van melk/bloem en eieren niet, of met banaan, of havermout. Wat is er zo fout aan een pannenkoek? Een wrap is bijna alleen maar tarwebloem en er zit 10x minder suiker in dan in die koek (ik heb het net opgezocht).
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 16 Mei 2022 19:05

Re: Voedingsbeleid basisschool

Ik vind variatie in een gezonde voedingspatroon heel belangrijk. Ik zou dus juist zeggen dat een wrap of bananenpannenkoekje o.i.d. juist een wenselijke afwisseling is.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 16 Mei 2022 19:15

Re: Voedingsbeleid basisschool

Ik vind dat school zich niet te veel met het eten moet bemoeien. Als het echt extreem is dan is het natuurlijk goed om hierover in gesprek te gaan, zo had een klasgenootje van mijn zoon in de kleuterklas elke dag voor de kleine pauze sinsas of cola met een gevulde koek/boterkoek enz. Ik denk dat iedereen het erover eens is dat dat niet de bedoeling is. Maar "boterhammen met gezond beleg". Tja, wat is dan gezond. Ik vind vleeswaren op brood niet gezond, maar de juf vast wel. Mijn kinderen mogen qua drinken alleen water of melk mee van school. Ik vind melk niet per se gezond maar school blijkbaar wel.
Dus zolang het inderdaad geen stukken taart zijn zou school het wat mij betreft bij de ouders moeten laten. Wraps, banaan ei pannenkoekjes, soep, pastasalade enz zou gewoon moeten kunnen vind ik.
2010 2012
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 16 Mei 2022 19:19

Re: Voedingsbeleid basisschool

Sadie schreef:
Pluis schreef:Bij ons heeft de basisschool ook een ‘gezonde voeding’ beleid. Daar heb ik al diverse discussies over gehouden. In het beleid staat inderdaad voor tussen de middag een volkoren boterham met mager beleg.

Over wat gezond is valt een discussie te houden. Persoonlijk vind ik brood niet altijd de meest gezonde optie. Van koolhydraten gaat je suiker omhoog om daarna weer snel te zakken. Daar krijg je een after dinner dip van. Ik eet al 3 jaar geen brood meer en ben veel fitter.

Mijn dochter is bijvoorbeeld gek op vers gemaakte soep, dit eet ze ook gewoon koud. School was niet blij met het meegeven van soep. Stel je voor dat ze het omgooit… Ondertussen prefereert school wel een beker water ipv pakjes drinken, met bekers heb je dat ‘omgooi risico’ natuurlijk niet…

Een paar maanden geleden had ik wat bananen en eieren over. Toen heb ik banaan-ei omelet meegegeven. Mocht ook niet want pannenkoek is slecht. We hebben het over een banaan en een ei geprakt en gebakken in boter. Kom op even. Juf kon het onderscheid niet maken dus het mocht in het vervolg niet meer mee.

Zo zijn er nog wel wat puntjes zoals het ontbreken van een koelkast waardoor het eten in de tassen moet blijven en die tassen hangen tegen de kachel bij de jassen. Gezond eten is in mijn ogen ook voedselveilig eten.

Maar goed dit zijn discussies die ga ik toch niet winnen en ik geef het gewoon mee of juf het leuk vind of niet. Het zijn mijn kinderen en ik bepaal wat ik gezond vind voor ze om te eten. Als ik ze voor de eerst pauze een snicker meegeef en voor de lunchpauze een blikje cola hebben ze een reden om te zeuren, in dit geval niet.

Mij stoort het vooral dat het beleid totaal niet consequent wordt toegepast. Bijvoorbeeld een liga milk break wordt goedgekeurd en andere koeken die juf associeert met gezond, maar een pannenkoek gemaakt van melk/bloem en eieren niet, of met banaan, of havermout. Wat is er zo fout aan een pannenkoek? Een wrap is bijna alleen maar tarwebloem en er zit 10x minder suiker in dan in die koek (ik heb het net opgezocht).


Bij ons wordt geen enkel koekje goedgekeurd. Ook de Liga milkbreak niet. Waar ik mij vooral aan stoor is het totaal niet flexibel zijn. Het is brood en blijft brood. Een wrap bevat veel minder suiker en is belegd met kip en groente al veel gezonder dan een broodje kaas. Maar nee, juf houdt het bij het broodje kaas.
<<

Anoniem327

Bericht 16 Mei 2022 19:26

Re: Voedingsbeleid basisschool

Lexi schreef:Ik vind dat school zich niet te veel met het eten moet bemoeien. Als het echt extreem is dan is het natuurlijk goed om hierover in gesprek te gaan, zo had een klasgenootje van mijn zoon in de kleuterklas elke dag voor de kleine pauze sinsas of cola met een gevulde koek/boterkoek enz. Ik denk dat iedereen het erover eens is dat dat niet de bedoeling is. Maar "boterhammen met gezond beleg". Tja, wat is dan gezond. Ik vind vleeswaren op brood niet gezond, maar de juf vast wel. Mijn kinderen mogen qua drinken alleen water of melk mee van school. Ik vind melk niet per se gezond maar school blijkbaar wel.
Dus zolang het inderdaad geen stukken taart zijn zou school het wat mij betreft bij de ouders moeten laten. Wraps, banaan ei pannenkoekjes, soep, pastasalade enz zou gewoon moeten kunnen vind ik.

Op onze school (en veel andere scholen) moet het beleg 'mager' zijn. Ik vind dat stom, want mijn zoon heeft vet nodig en iets dat goed vult. Hij is aan de dunne kant en heeft veel nodig omdat hij zo energiek is.

Maar nee, het beleid is bepaald op de angst dat steeds meer kinderen overgewicht hebben, dus alle kinderen mogen alleen mager beleg op hun boterham 🥴
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mei 2022 19:40

Re: Voedingsbeleid basisschool

Wat een streng beleid!

Hier is het beleid wel gezond en ik houd me daar enigszins aan maar soms krijgt hij ook wel zoet beleg naar school. Vanochtend hadden we alleen nog maar beschimmeld brood zag ik dus heb ik een plak ontbijtkoek met wat wortel en stukjes kaas in z'n broodtrommel gedaan. Niks over gehoord. Maar bijv met het paasontbijt dat we voor een ander kindje moesten maken wist ik niet of ik er nou een paaseitje bij mocht doen (gelukkig wel gedaan want mijn zoon kreeg toen dus een cupcake...)

Ik zou het idd heel storend vinden als een wrap niet mag. En ik bak vaak bananenbrood met courgette en wortel erdoor voor hem. Maar uit voorzorg geef ik dat dan alleen thuis. Geen zin in gedoe.
Let's discover the world together.
<<

Scheef

Bericht 16 Mei 2022 19:41

Re: Voedingsbeleid basisschool

Hier heeft school ook gezond eten beleid. Kleine pauze mag enkel fruit of groenten (vind ik prima, kregen ze toch al.

Drinken staan ze het volgende toe:
Water
Melk
Yoghurtdrink (yogi of optimel ofzo)
Thee zonder suiker

Lunch:
Bruin brood (boterhammen dus)
Mager gezond beleg (vinden zij 30+ kaas, mager vleesbeleg, slankie smeerkaas, leverpastei(?), (kruiden)roomkaas, hummus)
Pindakaas/notenpasta

Ik vind het ver gaan, dochter houdt namelijk niet van brood. Wel van crackers, wraps, salades, yoghurt met fruit en noten. Maar dat past niet binnen het ‘gezonde’ beleid van school.

Zoon moet 1,5-2 liter drinken op een dag ivm zijn nieren. Minder mag echt niet. In overleg met kinderarts drinkt hij al jaren suikervrije ranja, omdat hij anders niet voldoende drinkt op een dag. Maar daar heb ik echt enorme ruzie voor moeten maken en zelfs de kinderarts school moeten laten bellen, anders had het niet gemogen. Dat vind ik echt wel ver gaan hoor.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 16 Mei 2022 19:56

Re: Voedingsbeleid basisschool

Onze dochter vindt elke dag hetzelfde juist heel fijn, die zou je dus sowieso al niet heel gelukkig maken met een overgebleven wrap of pannekoek, terwijl ze die wel graag lust. In het begin stopte ik er nog weleens wat extra in, tomaatjes of een plak komkommer. Maar toen kreeg ik een keer een surimistick terug, ze zei dat de juf gezegd had dat het een snoepje was. Toen ik er goed naar keek begreep ik de verwarring ook wel, je zou het aan kunnen zien voor een zuurstokje. Ben ik verder niet op teruggekomen omdat het toen een eenmalige invaller was.

Op woensdag is het koekendag en dan mag ze wel een koekje mee. Ze vraagt zelf vaak ook om melk dan, in plaats van water. Op woensdag vind ik dat wel fijner, dan heeft ze een korte dag en staat het niet zo lang.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 16 Mei 2022 20:08

Re: Voedingsbeleid basisschool

Mager beleg voor kinderen, daar sla je wat mij betreft ook echt de plank mis.

Gelukkig zijn er geen regels bij ons op school, ik denk dat je wel aangesproken wordt als het te gortig wordt. Volgens mij heb ik wel eens left over pizza of pannenkoeken meegegeven.
Verder eten ze altijd witbrood omdat ze bruin glutenvrij brood echt niet lekker vinden. En L nog vaak met hagelslag, vruchtenhagel of vlokken.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mei 2022 20:22

Re: Voedingsbeleid basisschool

Scheef ik vind het idd in geval van beide kinderen onnodig advies zeg. Het gaat in beide gevallen om het belang van het kind. Stom zeg!
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 16 Mei 2022 20:31

Re: Voedingsbeleid basisschool

Sadie schreef:
Lexi schreef:Ik vind dat school zich niet te veel met het eten moet bemoeien. Als het echt extreem is dan is het natuurlijk goed om hierover in gesprek te gaan, zo had een klasgenootje van mijn zoon in de kleuterklas elke dag voor de kleine pauze sinsas of cola met een gevulde koek/boterkoek enz. Ik denk dat iedereen het erover eens is dat dat niet de bedoeling is. Maar "boterhammen met gezond beleg". Tja, wat is dan gezond. Ik vind vleeswaren op brood niet gezond, maar de juf vast wel. Mijn kinderen mogen qua drinken alleen water of melk mee van school. Ik vind melk niet per se gezond maar school blijkbaar wel.
Dus zolang het inderdaad geen stukken taart zijn zou school het wat mij betreft bij de ouders moeten laten. Wraps, banaan ei pannenkoekjes, soep, pastasalade enz zou gewoon moeten kunnen vind ik.

Op onze school (en veel andere scholen) moet het beleg 'mager' zijn. Ik vind dat stom, want mijn zoon heeft vet nodig en iets dat goed vult. Hij is aan de dunne kant en heeft veel nodig omdat hij zo energiek is.

Maar nee, het beleid is bepaald op de angst dat steeds meer kinderen overgewicht hebben, dus alle kinderen mogen alleen mager beleg op hun boterham 🥴


Ja dat vind ik dus belachelijk.

Mijn zoon heeft autisme. Eet al vanaf groep 1 (nu groep 8) elke dag hetzelfde op brood. En drinkt elke dag hetzelfde, alleen fruit verschilt. Zou echt kansloos zijn als hij opeens mager beleg moest gaan eten, dan eet hij gewoon niet. Qua drinken heeft hij altijd een Dopper water en een Dopper met een heel klein laagje siroop en water. Maar dat mag dus eigenlijk niet meer van school, maar melk drinkt hij niet. Ik geef het dus gewoon nog steeds mee, die Dopper is rood dus je zie niet of het water of hele lichte siroop is. Nog niks over gehoord van school.

Maar zo zullen er heel veel kinderen zijn die een reden hebben om anders te eten en drinken dan school voorschrijft. Net als jouw kinderen die niet gebaat zijn bij mager beleg. Dan slaat die bemoeienis van school de plank echt mis.
2010 2012
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Mei 2022 20:39

Re: Voedingsbeleid basisschool

Sublimo schreef:
Bij ons zijn ze niet zo heel streng, maar woensdag is fruitdag (maar je mag ook groente meegeven, of zelfs een boterham als je kind niets van fruit of groente lust). Ik had laatst dus worteltjes met humus meegegeven aan de kinderen op woensdag en daar kwam toen ook commentaar op. Dat vond ik eerlijk gezegd ook wel wat suf...


Hadden ze ook uitgelegd waarom ze dan commentaar hadden op wortel met humus als groenten ook mogen? Snap dat echt niet nee!
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers