Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pijn in 1 borst

<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 12 Mei 2022 22:30

Pijn in 1 borst

Ik heb sinds 1,5 week ineens een rare pijn in 1 borst. Ik kan de pijn niet precies aanwijzen en als ik voel, voel ik niks. De pijn ‘wandelt’ ook een beetje, elke keer andere plek in de borst.

Het zit alleen links. Als ik een stevige sport bh draag is het bijna weg. De pijn voelt zeurderig, brandend, scheurend. Niet mega erg maar wel super irritant. Als ik in beweging ben is het weg. Tis er vooral als ik stilzit.

Als het blijft ga ik sowieso naar de dokter maar herkent iemand dit? Ik vind het doodeng.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Mei 2022 07:17

Re: Pijn in 1 borst

Ik kan het niet gelijk verklaren. Zit het echt in je borst-borst of onder je borst in je thorax?

Als het al zo lang aanhoudt is een bezoekje huisarts natuurlijk nooit overbodig. Bij mij gaan niet gelijk alarmbellen rinkelen overigens hoor.
Laatst gewijzigd door Lady op 13 Mei 2022 09:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 13 Mei 2022 08:00

Re: Pijn in 1 borst

Het zit idd aan de onderkant van de borst daar waar normaal de beugel zit op de rib een beetje, de overgang. Het straalt uit afhankelijk van de beweging en als ik een bh draag is het zo goed als weg.

Kan je het verklaren ja? Waar denk je aan?
<<

Scheef

Bericht 13 Mei 2022 09:20

Re: Pijn in 1 borst

Klinkt naar Charles, zou er toch een keer naar laten kijken.
Ik denk dat Lady bedoelde: ik kan het niet gelijk verklaren.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 13 Mei 2022 09:30

Re: Pijn in 1 borst

Typefout inderdaad 🤗
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 13 Mei 2022 10:21

Re: Pijn in 1 borst

dank jullie!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Mei 2022 11:22

Re: Pijn in 1 borst

Ik heb dit ook een tijd gehad! Dat was wel tijdens mijn zwangerschap, maar echt precies wat jij omschrijft. Het voelde als mijn huid heel gevoelig was maar ook dieper binnenin deed het zeer, ook soms het gevoel alsof mijn rib in die buurt beurs was maar als ik er dan op duwde deed het geen pijn. Het ging vanzelf over, ik denk dat het misschien iets met een zenuw te maken had die door de zwangerschap een beetje klem zat maar geen idee of dat ook echt klopt of kan.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 16 Mei 2022 20:15

Re: Pijn in 1 borst

Ben je inmiddels bij de dokter geweest Charles? Ik herken het ook wel, maar bij mij is het net wat anders. Bij mij zijn het de ene keer een soort van steken en de andere keer is het een beurs gevoel. Als ik op mijn ribben druk voelt het vaak ook beurs. Bij mij hebben ze het helemaal nagekeken, maar ze weten niet wat het is. Ze denken dat het van spanning/stress komt. Ik krijg jaarlijks een mammografie (om andere reden) en de arts gaf aan dat borstkanker eigenlijk bijna nooit begint met pijn. Dat stelde mij wat dat betreft wel gerust.
2011 2012 2017
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 17 Mei 2022 10:01

Re: Pijn in 1 borst

Zo fijn dat jullie reageren!

Hoe jullie het beschrijven is het hier ook wel. Soms doet de huid of de rib pijn. Als ik de pijn dan probeer te zoeken vindt ik hem niet. en als ik dan per ongeluk langs mijn borst ga bijv met jas aandoen voel ik het weer.

Ik heb er met de dokter over gemaild en die raadde me aan teunisbloemolie te slikken. Als het niet beter wordt moet ik alsnog langskomen. Ik heb een paar dagen een stevige sport bh aangehad en het voelt nu al wat beter. Het is bij vlagen ook weg. Dus even aankijken…
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 21 Mei 2022 08:36

Re: Pijn in 1 borst

Ik herken dit wel, ik heb ook met regelmaat pijn aan mijn linkerborst. Dezelfde kenmerken als jij benoemd.
De kinderen komen ‘s ochtends naast me liggen en dan klimmen ze over me heen en drukken dan op m’n borst en dat doet dan zo’n pijn.

Laatst weer een afspraak gemaakt bij de huisarts hiervoor maar kon pas 1,5 week later terecht en toen was het weer even over. Het komt en gaat bij mij.
Ik loop er al lang mee, ben er ook al eens voor naar het ziekenhuis geweest en toen zei de arts dat ik heel veel klieren heb in mijn borst wat dat zou kunnen verklaren.

Waarom raadde de huisarts teunisbloemolie aan?

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers