Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


laag-midden-hoog salaris

<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 20 Mei 2022 13:40

Re: laag-midden-hoog salaris

En je past je leven er natuurlijk ook wel op aan. Als je niet meer geld hebt, dan moet je wel.

Ik heb daar ook een tijd van rond moeten komen en ik heb nooit het gevoel gehad dat het heel erg krap was.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Mei 2022 13:50

Re: laag-midden-hoog salaris

Sadie schreef:
Jente schreef:Ik denk dat mensen daarvan prima rond kunnen komen, al zal het niet voor iedereen ruim zijn. Als ik naar mijn vriend en mezelf kijk (eerste kind op komst) dan komen wij nu rond van ongeveer 2500 euro. We verdienen wel meer, dus dat kan op de spaarrekening. Straks met kind zal dat (rondkomen van 2500 euro) lastiger worden omdat we de opvang moeten gaan betalen.
Maar dan hebben we wel een hypotheek van 1200 euro per maand en geen zorgtoeslag. Als je dus in de sociale huur zit, zorgtoeslag krijgt en meer kinderopvangtoeslag dan wij, dan kan ik me voorstellen dat je prima rond kunt komen van 2500 euro, ook als gezin.

Dat scheelt inderdaad. Wij betalen overal heel veel voor, dus daarom is mijn beeld waarschijnlijk vertekend. Als je minder verdient krijg je meer toeslagen en is alles goedkoper, dus dan is het anders.


Ja, je zal meer toeslagen krijgen dus op dat stuk zal het goedkoper zijn, maar boodschappen worden niet ineens goedkoper omdat je minder verdient. Het is ook een stukje levensstandaard; je gaat leven naar wat je te besteden hebt. En wat je besteden wil natuurlijk, de een wil graag elke week uiteten, terwijl een ander dat geen niet interesseert.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 20 Mei 2022 14:02

Re: laag-midden-hoog salaris

Wij leggen maandelijks 2350 bij elkaar op de gezamenlijke rekening en daar komen we prima van rond. Alles wat over is, kunnen we voor onszelf gebruiken of sparen. Wij krijgen geen toeslagen (ja kinderbijslag).

Ik vind 2500 netto voor een heel gezin ook weinig hoor, want dan zouden wij amper iets hebben voor bijvoorbeeld kleding, uitjes, cadeautjes, kapper, enz. Maar ik neem aan dat je dan nog wel wat toeslagen krijgt.
<<

Anoniem327

Bericht 20 Mei 2022 14:13

Re: laag-midden-hoog salaris

Tom schreef:
Sadie schreef:Dat scheelt inderdaad. Wij betalen overal heel veel voor, dus daarom is mijn beeld waarschijnlijk vertekend. Als je minder verdient krijg je meer toeslagen en is alles goedkoper, dus dan is het anders.


Ja, je zal meer toeslagen krijgen dus op dat stuk zal het goedkoper zijn, maar boodschappen worden niet ineens goedkoper omdat je minder verdient. Het is ook een stukje levensstandaard; je gaat leven naar wat je te besteden hebt. En wat je besteden wil natuurlijk, de een wil graag elke week uiteten, terwijl een ander dat geen niet interesseert.

Dat is zeker waar. Voor mij zijn dat soort dingen wel belangrijk.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers