Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


A merk versus B merk

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Mei 2022 23:00

A merk versus B merk

Welke A merken verkies je boven B/eigen merk.
Hoe kom ik hier op? Voor mijn verjaardag heb ik een zak uitdeel chips gekocht. Eigen merk en deze zijn we nu samen aan het buit maken en bij een zakje dacht ik toch. Deze moet ik gewoon A merk hebben

Pindakaas. Altijd Calvé.
Cola. Altijd Coco cola. Maar voor een mix is eigen merk prima
Nibbit. Deze was dus net eigen merk echt duidelijk harder qua bite. Minder lekker.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Mei 2022 23:33

Re: A merk versus B merk

Ik heb best veel dingen waarvan ik meestal/altijd het A merk heb volgens mij. Voordeel van A merken is ook dat ze regelmatig in de aanbieding zijn, 1+1 gratis soms zelfs, dus je hoeft helemaal niet (veel) duurder uit te zijn als je een beetje slim inkoopt.

Fanta (vroeger had ik altijd AH merk sinas, maar die had geen zero variant dus toen naar Fanta geswitcht)
Sprite (ook vanwege zero)
Venz hagelslag
Calve pindakaas
Pickwick thee
Bolletje crackers
Rijst van Fairtrade (telt dat als A merk? koop het iig vanwege het Fairtrade keurmerk)
Goudkuipje smeerkaas
Lipton icetea green
Suzi wan satésaus
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 07 Mei 2022 23:35

Re: A merk versus B merk

Ik koop eigenlijk heel veel huismerk. Van sommige producten hebben we wel liever het huismerk van AH of juist Lidl, maar A-merken hebben we niet voor heel veel producten. Als ik frisdrank koop is het wel altijd Coca Cola of Fanta, maar dat hebben we zelden in huis.
Verder koop ik A-merk kruidenmixen (bijv. tacokruiden van Santa Maria) omdat in de huismerk vaak vooral zout zit. Hetzelfde met bouillonblokjes, die kopen we van Knorr omdat die zonder zout en gistextract te krijgen zijn.
Bugles vind ik ook lekkerder van het A-merk, net als Tony's Chocolonely. Maar dat koop ik maar af en toe als het in de aanbieding is, ik koop ook vaak goedkopere chocola.

Overigens wen je ook wel aan andere smaken. Wij kopen altijd ijsthee van het huismerk van Lidl en die vind ik nu ook lekkerder dan die van Lipton. En het prijsverschil is enorm! Bij Lidl betalen we 85 cent voor 1,5 liter, voor Lipton bij AH betaal je 2,69 voor 1,5 liter.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 08 Mei 2022 08:26

Re: A merk versus B merk

- Calve pindakaas
- Lays paprikachips (andere smaken chips maakt ons niet zoveel uit of het een huismerk is)
- Duo penotti chocoladepasta
- CocaCola
- Wasmiddel (geen specifiek a merk, maar alle b merken zijn het qua geur niet)

Verder hebben we niet echt dingen waarvan het perse een A merk moet zijn.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 08 Mei 2022 08:39

Re: A merk versus B merk

Frisdrank Fanta en Coca Cola. Ijsthee alleen als het voor 50% is van Lipton.
Paprika chips van Croky.
M&ms.
Borrelnootjes van Duyvis.
Venz hageslag.
Calve pindakaas.
Bolletje beschuit.
Milner kaas.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Mei 2022 08:40

Re: A merk versus B merk

- Nutella
- lays wokkels en paprikachips
- campina lang lekker melk
- Coca-Cola (al hebben we dat nooit in huis)
- Fanta (al heb ik dat sinds een jaar ook niet meer in huis, maar als het iets anders is op een terras bv neem ik het niet.)
- unox klassieke tomatensoep
- unox knakworsten
- calve mayonaise
- Heinz ketchup
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mei 2022 09:15

Re: A merk versus B merk

Ik koop denk ik best veel A Merk. Even bij m'n meest gekochte boodschappen gekeken in de AH app van wat ik persé van dit merk wil:

Perla koffiebonen (maar dat is AH toch? Dus telt niet?)
Eru smeerkaas
Nutella of Duo Penotti (hoewel de AH pure chocopasta ook heel lekker is)
Coca Cola (Zero of Light)
Nalys keukenrol en Page wc papier
Becel boter
Heinz ketchup
Calve pindakaas toen we nog pindakaas in huis hadden.
Ella's kitchen fruitzakjes. Anderen vind ik ook wel prima maar deze 't fijnste.
Kikkoman sojasaus, andere vind ik echt minder lekker.
Let's discover the world together.
<<

Scheef

Bericht 08 Mei 2022 09:16

Re: A merk versus B merk

A-merken koop ik altijd:
Calve pindakaas
Hela curry
Eru smeerkaas
Oliehoorn mayonaise
Isey skyr
Heinz ketchup
Old Amsterdam
Nescafe goud oploskoffie creme

B-merken omdat ik die lekkerder vind:
Jumbo cola zero (ik vind coca cola zero teveel naar kaneel smaken sinds een paar jaar)
‘Bifi’ jumbo eigen merk
Wapenaer extra belegen en jong belegen kaas (Jumbo)
Jumbo jam light
Jumbo dolce gusto cups grande lungo
Laatst gewijzigd door Scheef op 08 Mei 2022 09:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 08 Mei 2022 09:19

Re: A merk versus B merk

Pindakaas van Calvé, ketchup van Heinz, mayonaise van Oliehoorn, thee van Pickwick & afwasmiddel van Dreft.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 08 Mei 2022 09:37

Re: A merk versus B merk

Ik ben niet zo merk vast mbt voeding, maar verzorging wel. Shampoo, douche schuim, tampons, tandpasta, zonnebrand, make up, alle gezichtsverzorging.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 08 Mei 2022 09:37

Re: A merk versus B merk

Oh behalve koffie dan, maar ik woon samen met een koffie snob.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 08 Mei 2022 09:52

Re: A merk versus B merk

Altijd A-merk: Dreft, vaatwastabletten (eens per jaar zo'n jaarvoorraad bij het kruidvat), cola, deodorant, tandpasta, wasverzachter, ketchup en fritessaus (alleen de A-merken hebben opties qua minder suikers en vetten, anders had ik waarschijnlijk een huismerk genomen), croma, olijfoliespray.

Altijd huismerk/B-merk/C-merk: Kaas (mijn vriend vind die van AH en Jumbo lekkerder, ik wissel nogal eens van merk), flesjes water met een fruitsmaakje, tomatenpuree, wraps (betere voedingswaarden dan de A-merken), chloor/bleek, allesreiniger, hypoallergeen kattenvoer, kattenbakvulling, gewone kwark/yoghurt, vegetarische frikandellen, de meeste vleesvervangers, smeerkaas 20+, koffiecups.

Waarschijnlijk vergeet ik nog wel een heleboel, en bij de overige dingen wisselen we een beetje tussen een A-merk en een goedkoper merk. We zoeken meer de aanbiedingen op, en soms zijn bij de Jumbo bepaalde A-merken structureel al goedkoper dan huismerken, daar let ik ook steeds meer op. Mijn vriend is wel meer geneigd om steeds een A-merk te pakken en minder naar de prijs te kijken. Voor hem staat A-merk doorgaans gelijk aan goed en lekker, maar we komen er gaandeweg wel steeds meer achter dat B-merken -soms zelfs beter zijn en vaak ook minstens zo lekker, zo dan niet lekkerder.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 08 Mei 2022 09:54

Re: A merk versus B merk

Pickwick thee
Unox knakworsten
Hela curry
Ice tea green van Lipton
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Mei 2022 10:42

Re: A merk versus B merk

Ik moet echt diep graven wat wij altijd merk kopen, en dit lijstje is best schokkend 🥂

- bier eigenlijk altijd Grolsch of van kleinere brouwerijen
- 43
- limoncello van Villa Massa
- brood van de bakker, is natuurlijk geen merk maar zou je wel soort van zo kunnen zien.
- nespresso koffie cups

Verder zijn we niet heel merkspecifiek heb jaren mijn boodschappen bij de Lidl gedaan waar ik dan alles kocht op wat specifieke dingen na die ik dan groot bij de Sligro inkocht en thee koop ik altijd los in de theewinkel.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mei 2022 10:48

Re: A merk versus B merk

Maple schreef:vaatwastabletten (eens per jaar zo'n jaarvoorraad bij het kruidvat),


Doe jij echt een jaar met die jaarvoorraad? Ik ben altijd benieuwd of dat iemand lukt. Wij doen daar twee of drie maanden mee ofzo. 😂 Maar ik draai twee afwassen per dag sowieso en met dineetjes vaak wel drie.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 08 Mei 2022 10:50

Re: A merk versus B merk

Ja dat redden we wel! Maar wij zijn maar met zijn tweetjes he, de vaatwasser staat hier geregeld maar eens in de twee dagen aan. En we zijn natuurlijk veel van huis vanwege werk, dus dat scheelt voor beiden alweer een maaltijd op de dag.

Oh, en drinken doen we nooit uit een glas, ik drink alleen maar water uit m'n thermos dopper die ik dagelijks gewoon onder de kraan afwas. En mijn vriend drinkt gewoon rechtstreeks uit de fles of het pak :laughcry: Scheelt iig wel een hoop vaat.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 08 Mei 2022 10:56

Re: A merk versus B merk

Drinken jullie dan nooit thee of koffie maple? Of een wijntje?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mei 2022 10:58

Re: A merk versus B merk

Ja dat zal wel veel verschil maken allemaal. Ik ben natuurlijk bovengemiddeld veel thuis met de kinderen en we drinken nog wel eens een wijntje. Ik let wel enigszins op dat ik niet voor elke scheet een nieuw glas of bord pak maar één vaat per dag redden we echt niet. Vaak twee zelfs niet, blijft er altijd wel iets op 't aanrecht staan.

Grappig dat het dus wel echt kan die jaarvoorraad voor een jaar! Dat zijn van die suffe dingen die ik me dan afvraag haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 08 Mei 2022 10:59

Re: A merk versus B merk

Wijntje nauwelijks, hooguit in het weekend. Thee alleen in de ochtend een mok (en mijn vriend niet, dus 1 theeglas), en verder drink ik thee op het werk. En koffie, áls ik koffie drink, ook alleen op het werk.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Mei 2022 11:07

Re: A merk versus B merk

Ik wil echt niet anders dan de Vaatwasblokjes van de Lidl. Komen super goed uit de testen en je betaald 2,79 voor 40 of 44 blokjes net of ze een aanbieding hebben of niet. Met de kerst kregen we een a-merk blokjes van mijn schoonouders en was blij dat die dingen op waren en ik weer terug kon op Lidl. Vaatwasser staat hier zo’n 5x per week aan ongeveer. Onze pannen mogen niet in de vaatwasser en we hebben een miele met 3 lades wat echt enorm veel scheelt in wat in de vaatwasser kan.
2015 💙
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 08 Mei 2022 11:14

Re: A merk versus B merk

Vaatwastabletten hadden we ook altijd die van Lidl, topdingen. Maar we gebruiken ze nu alleen nog op vakantie omdat we nog geen noodzaak zagen in een nieuwe vaatwasser kopen, hij schiet in storing met afpompen. Een nieuwe Jura had voor ons meer prioriteit 😅
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 08 Mei 2022 11:30

Re: A merk versus B merk

Marin wij zijn maar met 2 volwassenen die allebei buiten de deur werken, maar wij hebben ook elke dag een (redelijk) volle vaatwasser hoor. Ligt misschien ook aan de manier hoe je kookt. Bij ons is de keuken altijd 1 grote rampenzone na het avond eten.
<<

Pitty

Bericht 08 Mei 2022 11:34

Re: A merk versus B merk

Huh, 2x de vaatwasser aan? Ik heb een schijthekel aam dat ding uitruimen, dus ik doe het maar 1 keer per dag 😂

Tipje: zet met een dikke stift cijfers onder de glazen. Ik heb vorig jaar die plastic Ikea bekers weggedaan en van die kleine dikke glazen bij Ikea gekocht. Die gebruiken de kinderen nu voor thee in de ochtend en staat dan de hele dag op het aanrecht voor ranja en water. Alleen als ze tussen de middag melk drinken, krijgen ze een ander glas. En dat is dus vaak alleen op woensdag en in het weekend.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mei 2022 11:39

Re: A merk versus B merk

Wow met 5 kinderen maar één vaatwasser per dag. Dat vind ik oprecht indrukwekkend haha.
Dan kan ik me die glazen idd ook goed voorstellen. Hier houd ik die redelijk uit elkaar want dochter heeft nog een 360 beker.
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Mei 2022 12:29

Re: A merk versus B merk

Hier gaat om de dag de vaatwasser aan. Als ik thuis ben heel de dag, zet ik het s avonds aan.

Wijnglazen, pannen en kleine dingen was ik vaak gewoon nog af s avonds.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers