Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe jij 's avonds?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mei 2022 16:45

Wat doe jij 's avonds?

Vertel op! Wat doe jij allemaal in de avond? Uitgaande van een normale (doordeweekse) avond. Op het avondeten na natuurlijk, denk dat we dat allemaal doen.
TV kijken?
Lezen?
Hobby?
Sporten?
Nog wat werken?

Wat doe je graag en niet graag?
En hoe laat ga je ongeveer naar bed?
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 02 Mei 2022 16:53

Re: Wat doe jij 's avonds?

Op een doordeweekse avond doe ik graag:
- Eet ik graag met vrienden (liefst uit want dan hoeft niemand voor te bereiden of op te ruimen)
- 2x per week sport ik op een doordeweekse avond
- yoga/breathwork/meditatie bij een yogaschool
- Lekker in bad (vooral bij kouder weer). Dan kan ik echt even de dag loslaten
- serietje kijken op de bank met m'n vriend
- Ik heb nog weleens "speciale" dingen met werk wat een avond programma heeft. 1x per maand ongeveer.

Wat ik niet graag doe:
- Werken, ik heb tijd nodig af te schakelen. Als ik tot te laat werk slaap ik heel slecht.

Bedtijd
Ik ga meestal rond 22:30 naar boven en rond 23:00 slapen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 02 Mei 2022 17:04

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ik probeer 2 keer per week 's avonds te sporten, dit is dan doordeweeks.
Verder wandel ik soms.
Ik / we spreken af met vrienden.
Of een avondje met mijn man, dan kijken we een serie / film of zitten een hele avond te Regenwormen of Quixxen.

2x in de maand heb ik ook nog wel wat werkgerelateerds, vergaderen met mijn directe collega's of met alle collega's uit de regio.
Ook heb ik 1x in de maand mijn vrijwilligerswerk in de speelotheek, dat is op maandagavond.

Wat ik niet graag doe... Het huishouden of bijv. de belastingaangifte. Dit soort dingen probeer ik ook altijd overdag te doen, zodat er 's avonds lekker tijd is voor ontspanning.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 02 Mei 2022 17:05

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ik sport, heb theater- en zangles en eet met vrienden. En soms gewoon een avondje op de bank tv kijken :)
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 02 Mei 2022 17:11

Re: Wat doe jij 's avonds?

Dat ligt eraan of ik vrij ben of aan het werk ben.

Als ik vrij ben dan is het meestal tv kijken icm internetten.. In bad met een serie op Netflix of borrelen met vriendinnen. Avondje weg met mijn man. Mijn gellak verwijderen. Puzzelen, haken, spelletjes spelen. Aan de studie.

Nu met het mooie weer wandelen na het avondeten.

Als ik werk ben ik pas rond 22:30 uur thuis, dan ga ik meestal nog tv kijken icm internetten.

Ik hou niet van sporten dus doe dat nooit, alleen in mijn hoofd :)

Als ik de volgende ochtend moet werken (wekker om 5:45 uur) dan ga ik tussen 22:00 en 22:30 uur naar bed. Dit ook als ik de volgende dag vrij ben of naar school ga.

Als ik heb gewerkt ga ik meestal tussen 00:00 en 1:30 uur naar bed.
Laatst gewijzigd door Theeleut op 02 Mei 2022 17:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 02 Mei 2022 17:15

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ik ben meestal helemaal op 's avonds als de kinderen eenmaal in bed liggen. Het liefst kijk ik lekker een serie op de bank, alleen of samen met mijn man. Een keer in de week probeer ik mezelf zover te krijgen dat ik ga sporten, in het weekend doe ik dat 's ochtends, dat gaat me een stuk gemakkelijker af :smile: En woensdagavond is mijn zingavond, ik zing in een koor. Ik vind dat heerlijk om te doen en krijg daar zoveel energie van dat ik daarna veel te laat naar bed ga, maar dat heb ik er graag voor over. In bed wil ik altijd nog even lezen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 02 Mei 2022 17:19

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ik moet na het eten altijd de dieren verzorgen. Dat kost wel wat tijd (minimaal 1 uur) en fysieke inspanning maar ik doe het heel graag.
Daarna ga ik vaak op de bank zitten en tv kijken, in het ideale geval met chocolade of chips.
Soms doe ik iets op de naaimachine, werk aan mijn boek, werk voor t werk of ga ik ergens heen.

Het werken doe ik liever niet, net als mijn voorganger heb ik echt tijd nodig om te schakelen naar de rust stand.
Ik sport ook niet, dat heb ik wel geprobeerd, maar ik vind het niet leuk en met de paarden heb ik genoeg fysieke inspanning te doen.
Als ik moet werken wil ik rond tien uur in bed liggen, als ik vrij ben rond elf uur. Ik hou van slapen.
<<

Anoniem330

Bericht 02 Mei 2022 17:32

Re: Wat doe jij 's avonds?

Na het avondeten;

De vaat en de keuken opruimen of speelgoed opruimen met de meiden (dat wisselen we af of we doen het met z'n allen).
Daarna even tv kijken, dansen op de papegaaientwist en dat soort slechte hitjes of nog buiten spelen. Dat wisselen we meestal af en de ander doet dan even een was, stofzuigen of wat uitgebreider opruimen.
Daarna de kinderen naar bed. Ik meestal de oudste en m'n vriend de jongste.
Om goed 19:00 zitten dan de verplichtingen er op en dan kijk ik meestal een serie (tegenwoordig ook wel eens een film trouwens) of zit ik op m'n laptop wat te surfen of forummen.
Ik hou ook heel erg van borduren en legpuzzels. En ben ook zo nu en dan weer aan het haken. Maar meestal komt me niet zoveel uit handen helaas. Niet omdat ik moe ben, maar ik verdoe mijn tijd schijnbaar liever op het internet.

Sporten doe ik niet en rond 22u ga ik meestal douchen en naar bed. Maar soms zitten we zo te praten dat het ineens bijna 12 uur is haha. Dat vind ik denk ik wel het leukste, samen op de bank en dat er dan goede gesprekken ontstaan, al ben ik ook heel erg graag een deel van de avond echt alleen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 02 Mei 2022 18:09

Re: Wat doe jij 's avonds?

na het avondeten eerst de boel opruimen. Kleed ik me om in relaxt kleding. Daarna nog knuffelen en spelen met s. Om half 7 maakt man hem klaar voor de nacht rond 7 uur gaat hij op bed. Dan gaat man ook naar boven computeren. Ik kijk dan boulevard en ondertussen met de laptop op schoot bezig met fotoboek maken/op forum zitten/Youtube kijken. Als boulevard is afgelopen zet ik tv geluid stil en ga ik vlogs kijken op youtube tot 20.00 dan is het gtst tijd. Als dat is afgelopen komt man beneden. En gaan we samen iets kijken op tv. Rond 21.00 eten we nog wat vla en tussen 21.45/22.00 gaan we naar boven ik moet eerst nog medicijnen nemen. Meestal lig ik om 22.30 in bed en kijk dan nog tot 23.30 tv en dan ga ik slapen
Afbeelding
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 02 Mei 2022 18:17

Re: Wat doe jij 's avonds?

Op maandag sport ik (training) en op vrijdagavond hebben we vaak een wedstrijd. Daar moet ik me soms wel even toe zetten na een drukke werkweek, maar ik vind het leuk om wedstrijden te spelen en door op vrijdagavond te spelen hou ik de zaterdag lekker vrij voor mezelf. De andere avonden doe ik eigenlijk niet zo veel; beetje opruimen, spelletje op de computer, tv kijken, klusjes in huis. Doordeweeks spreek ik vrijwel nooit met vrienden af, ik werk fulltime en vind het wel lekker om 's avonds alleen te zijn.
Mijn vriend is bijna elke avond sporten en als hij thuiskomt kletsen we vaak nog een beetje of kijken we tv. Daardoor gaan we meestal wel laat naar bed, rond half 12.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 02 Mei 2022 18:25

Re: Wat doe jij 's avonds?

Helemaal niks!

Rond kwart voor 6 ben ik thuis met B. Dan koken. Dan komt man binnen. Dan eten. Dan ruim ik de keuken op en geeft man de laatste fles. Dan samen B. naar bed brengen. Dan doe ik nog gauw een wasje als mijn man de hond uitlaat. En dan rond half 8 ploffen we op de bank. Ik kijk dan series, man lummelt wat op z’n laptop.
Op woensdagavond sport ik.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Mei 2022 18:26

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ik doe 's avonds eigenlijk vrij weinig de laatste tijd. Na het eten ruim ik af of ik breng m'n dochter naar bed (we doen om en om) en verder hang ik meestal behoorlijk afgedraaid op de bank voor de tv. Dan kijk ik samen met m'n vriend een serie en rond 21.00 uur ga ik doordeweeks al vaak naar bed, dan kijk ik daar alleen nog iets op tv en ga ik nog even lezen of op m'n telefoon kijken (dat moet ik eigenlijk echt minder gaan doen). De tijden verschillen weleens, ligt er ook aan of ik moet werken de volgende dag.

Soms spreek ik met een vriend(in) af 's avonds, maar dat is dan meestal in het weekend.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mei 2022 18:33

Re: Wat doe jij 's avonds?

Wij ruimen na het eten altijd even op (speelgoed, keuken) en drinken een kopje koffie. Daarna ga ik dochter naar bed brengen en man gaat nog even Squla doen oid met zoon. Daarna komen zij naar boven en brengt hij zoon naar bed. Vaak lees ik ook nog even een boekje.
Als de kinderen slapen gaat man vaak sporten en heb ik tijd voor mezelf. Vaak pak ik de laptop, soms moet ik even iets doen op de laptop, soms ga ik TV kijken, een serie die ik alleen leuk vind bijv of beetje internetten.
Op de dagen dat m'n man 's avonds thuis is kijken we samen tv. Dat kan een serie die we samen kijken zijn of iets simpels op Discovery ofzo terwijl we lekker allebei internetten.

Ik heb er een hekel aan als het toch nog niet goed opgeruimd is (door ons allen hoor, ook mezelf) en ik kom beneden en het is nog een zooi. Dan herken ik zoo m'n moeders gemopper in mezelf haha.

We gaan vrijwel altijd tegelijk naar bed, meestal rond half 11.
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 02 Mei 2022 18:48

Re: Wat doe jij 's avonds?

Bliss schreef:Ik doe 's avonds eigenlijk vrij weinig de laatste tijd. Na het eten ruim ik af of ik breng m'n dochter naar bed (we doen om en om) en verder hang ik meestal behoorlijk afgedraaid op de bank voor de tv. Dan kijk ik samen met m'n vriend een serie en rond 21.00 uur ga ik doordeweeks al vaak naar bed, dan kijk ik daar alleen nog iets op tv en ga ik nog even lezen of op m'n telefoon kijken (dat moet ik eigenlijk echt minder gaan doen). De tijden verschillen weleens, ligt er ook aan of ik moet werken de volgende dag.

Soms spreek ik met een vriend(in) af 's avonds, maar dat is dan meestal in het weekend.


Eigenlijk precies dit. Ik kwakkel nogal met mijn gezondheid dus ben blij als ik het tot 21.00 heb gehaald.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mei 2022 18:51

Re: Wat doe jij 's avonds?

Wat rot dat je zo kwakkel Carra. Beterschap.
Let's discover the world together.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 02 Mei 2022 18:54

Re: Wat doe jij 's avonds?

Hangen op de bank. Lezen, slapen, knutselen, kletsen. Maar nagenoeg altijd samen met man. We kijken alle series samen, als ik knutsel, zit hij bij me aan tafel en op de bank hangen we samen. Zelfs dit zou hij mee kunnen lezen (ik hang tegen hem aan op de bank).
Vroeger waren we altijd bezig met klussen. We hadden altijd een klus om te doen. Maar mijn energie is op. En mijn man is liever bij me dan dat hij klust.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 02 Mei 2022 18:58

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ik sport drie avonden per week. Verder heb ik vaak nog wel een overleg of vergadering voor mijn vrijwilligerswerk. Dat is soms na het sporten, soms op een andere avond. Op een van de vrije avonden wandel ik regelmatig met een vriendin. Op eigenlijk alle avonden kijk ik voordat ik naar bed ga nog wel even een tv-programma. Daarmee schakel ik af.

Wat ik heel fijn vind is om op een vrije avond na het eten nog even in de tuin te rommelen. Daar heb ik bijna nooit tijd voor, maar ik geniet er wel van. Wat ik liever niet doe ‘s avonds is vergaderen, maar het hoort erbij. Ik vind het wel vervelend als ik meerdere overleggen in een week heb waardoor ik geen enkele vrije avond heb.

Over het algemeen probeer ik rond elf uur naar bed te gaan, maar dat wordt geregeld later. Ik heb moeite met op tijd gaan afronden, zit dan vaak nog een beetje op social media en moet daarna vaak nog douchen. Dus het gebeurt ook regelmatig dat ik pas rond twaalf uur op bed lig (en dat is echt te laat, vooral als ik de dag erna weer naar kantoor moet. Met thuiswerken heb ik wat meer speling).
<<

Linvi

Bericht 02 Mei 2022 18:58

Re: Wat doe jij 's avonds?

Mijn man kookt vrijwel altijd eten, meestal gaan we rond 17.30u aan tafel, afruimen doen we met z'n vieren, de kinderen gaan nog lekker buiten spelen en ik ruim de keuken op. Tegen 19.30u komen de kinderen binnen en zet ik ze om en om onder de douche, in de tussentijd vouw ik wat was op en leg ik kleding voor de dag daarna klaar, ik begin altijd heel vroeg met werken en zo hoeft mn man niet onnodig extra trap te lopen.

Als zoon gedoucht is, eet hij nog een banaan en geeft mijn man hem alvast drinken. Nadat dochter gedoucht is ga ik zelf snel onder de douche en ruim daarna de douche rommel op.
Dochter legt zelf kleding klaar en vraagt vaak even goedkeuring of dat oké is, help haar daarna dr haren uitkammen/ föhnen.

Als rond 20.45u de kids erin liggen kijken wij gtst terug en nog wat andere series of een film.
Tegen 23.30u ga ik naar bed, mijn man vaak tegen 24.00u.

Soms ga ik naar een vriendin of man naar een vriend, dan slaan de kids weleens een douchebeurt over en brengt 1 iemand beide kinderen naar bed.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Mei 2022 19:01

Re: Wat doe jij 's avonds?

Niks. Ik kijk tv, zit op m’n telefoon of ik lees wat, maar meer niet als het niet hoeft. Rond 23.00 ga ik de hond nog een laatste keer uitlaten, daarna douchen en rond 23.30/23.45 naar bed.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Mei 2022 19:06

Re: Wat doe jij 's avonds?

Eens per week eten met familie. Is me heel waardevol. ❤️ Verder door de week na 20.00 zo min mogelijk, liefst een chillen alleen of met mijn man. Nu het langer licht is vind ik het fijn om voor die tijd te wandelen (met dochter of met podcast) of te sporten. (Te) lang douchen doe ik ook graag. In het weekend hebben we nu het weer kan vaak borrels, etentje en verjaardagen ofzo. Rond half 11 gaan we naar bed.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 02 Mei 2022 19:07

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ik voel me echt een saaie kneus maar als ik alleen thuis ben in de avond (de laatste tijd helaas vaak) ben ik vaak ook gewoon alleen, zit ik een beetje in stilte wat te internetten en social media af te scrollen. Geen radio of tv aan. Na een werkdag vind ik het fijn om op die manier een beetje te ontprikkelen. Heel soms lees ik wat of speel ik even op de switch, kijk ik even het nieuws, of iets anders wat ik heel graag wil zien. Socializen doe ik eigenlijk vrijwel nooit in de avonduren, ben meestal wel echt op mezelf. Ik vind het wel lastig plannen, thuiskomen, nog moeten koken maar ook spullen voor morgen klaarleggen, soms nog wat opruimen. Mijn planning loopt dan eigenlijk altijd in de soep (ik kán gewoon niet plannen) en vaak gebeurt het dan dat ik rond 20:00 pas eet, soms nog later. Vandaag was het 19:15 :cheering:
Ik probeer dan altijd niet te laat naar bed te gaan, uiterlijk 22:00 maar ook dat lukt lang niet altijd. Vandaag lig ik denk ik wel vroeg want vannacht heb ik nog geen 4 uur geslapen.

Als mijn vriend thuis is, eten we vaak rond 19:00. Vaak kijken we samen een serie of film, of doen we een spelletje. En meestal gaan we rond 22:30 naar bed.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mei 2022 19:12

Re: Wat doe jij 's avonds?

Oh heerlijk juist Maple. Ik doe dat dus ook heel veel. En dat vind ik niet saai maar juist fijn.

Ik vind tv kijken vaak al te veel aan m'n hoofd. M'n man wil dan een serie kijken maar laat me eerst maar even. Vaak dus heerlijk als hij even gaat sporten dat ik even tot rust kom, en als we daarna nog puf hebben kunnen we tv kijken en anders niet.

Ik zie hier ook meerdere keren tv benoemd worden als 'niks'. Ik vind dat dus niet onder niks vallen.

Oh ja paar keer naar boven lopen voor zoon is ook wel onderdeel van de avond. 😂

En in de zomer (begint nu weer beetje te komen) even in de tuin een rondje lopen, evt sproeien en even kijken naar hoe het met alle bloemen gaat. Kan ik ook van tot rust komen.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Mei 2022 19:13

Re: Wat doe jij 's avonds?

SoGood schreef:Eens per week eten met familie. Is me heel waardevol. ❤️


Wat fijn dat dat kan! Vaste avond in de week?
Wij eten vaak in het weekend met schoonouders maar wel altijd spontaan. Maar wel heel fijn dat dat zo makkelijk kan.
Let's discover the world together.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 02 Mei 2022 19:14

Re: Wat doe jij 's avonds?

Momenteel nagenoeg niks. Na het avondeten is het terwijl man de tafel afruimt en de keuken opruimt:

- De jongens helpen met douchen en pyjama’s aan doen.
- Zelf douchen
- Jongens naar bed brengen
- Op de bank ploffen of zelfs na best een drukke dag zoals vandaag direct in bed. Daar dan wat op m’n telefoon lezen of kijken.

Kijk er naar uit om over een maand of 2 langzaam weer actiever te worden 😅.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Mei 2022 19:16

Re: Wat doe jij 's avonds?

Marin schreef:
SoGood schreef:Eens per week eten met familie. Is me heel waardevol. ❤️


Wat fijn dat dat kan! Vaste avond in de week?
Wij eten vaak in het weekend met schoonouders maar wel altijd spontaan. Maar wel heel fijn dat dat zo makkelijk kan.

Fijn is dat hè. Bij ons is het iedere woensdagavond met z’n achten. Is altijd vrijblijvend en nooit een verplichting maar iedereen plant zijn afspraken daaromheen. We slaan het echt zelden over.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers