Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe jij 's avonds?

<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 13 Mei 2022 13:44

Re: Wat doe jij 's avonds?

JustMeDaan schreef:
Sadie schreef:Die metselaar begint om 7 uur, maar zijn werkdag eindigt al om een uur om 3/half 4, dus hij kan prima boodschappen doen, schoonmaken, opruimen, eten maken en dan zijn kind ophalen. Eigenlijk net zoals vrouwen dat doen die vroeg met werken beginnen.

Je hoeft echt geen afwezige vader te zijn omdat je vroeg begint met werken.


Die werkdagen eindigen vaak om 16 uur. En dan is het meestal nog een eind naar huis rijden. Hopelijk niet in de file.


En vergeet niet dat als je wekker om 5.30 gaat en je de hele dag blij buiten mag metselen, om 16.00 aan mag sluiten in de file, het al een uitdaging is om de ogen open te houden tot etenstijd
<<

Anoniem327

Bericht 13 Mei 2022 14:26

Re: Wat doe jij 's avonds?

Pluis schreef:
JustMeDaan schreef:
Die werkdagen eindigen vaak om 16 uur. En dan is het meestal nog een eind naar huis rijden. Hopelijk niet in de file.


En vergeet niet dat als je wekker om 5.30 gaat en je de hele dag blij buiten mag metselen, om 16.00 aan mag sluiten in de file, het al een uitdaging is om de ogen open te houden tot etenstijd

Dan kun je beter niet aan kinderen beginnen, die hebben namelijk wel gewoon aandacht liefde en verzorging nodig, ongeacht jouw moeheid. Als je het niet aankunt om te werken en voor je kinderen te zorgen, dan kun je er beter niet aan beginnen.
<<

Anoniem330

Bericht 13 Mei 2022 14:28

Re: Wat doe jij 's avonds?

Sadie schreef:
Pluis schreef:
En vergeet niet dat als je wekker om 5.30 gaat en je de hele dag blij buiten mag metselen, om 16.00 aan mag sluiten in de file, het al een uitdaging is om de ogen open te houden tot etenstijd

Dan kun je beter niet aan kinderen beginnen, die hebben namelijk wel gewoon aandacht liefde en verzorging nodig, ongeacht jouw moeheid. Als je het niet aankunt om te werken en voor je kinderen te zorgen, dan kun je er beter niet aan beginnen.

Gelukkig ken jij alleen maar voorspoed in je leven. Hier, nog een veer in je arie. 🦚
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 13 Mei 2022 14:31

Re: Wat doe jij 's avonds?

Sadie..zou je willen stoppen met invullen voor andere mensen wat ze moeten doen en laten.
Ik heb t vaker gezegd...iedere situatie en ieder mens is anders.
Dat belerende vingertje mag je achterwege laten.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 13 Mei 2022 14:49

Re: Wat doe jij 's avonds?

Sadie schreef:
Pluis schreef:
En vergeet niet dat als je wekker om 5.30 gaat en je de hele dag blij buiten mag metselen, om 16.00 aan mag sluiten in de file, het al een uitdaging is om de ogen open te houden tot etenstijd

Dan kun je beter niet aan kinderen beginnen, die hebben namelijk wel gewoon aandacht liefde en verzorging nodig, ongeacht jouw moeheid. Als je het niet aankunt om te werken en voor je kinderen te zorgen, dan kun je er beter niet aan beginnen.


Misschien had je zelf beter niet aan kinderen kunnen beginnen. Lijkt me zeer traumatisch om een moeder te hebben die meer tijd spendeert aan forumtrollen dan aan haar kinderen
<<

Anoniem327

Bericht 13 Mei 2022 14:50

Re: Wat doe jij 's avonds?

Danny schreef:Sadie..zou je willen stoppen met invullen voor andere mensen wat ze moeten doen en laten.
Ik heb t vaker gezegd...iedere situatie en ieder mens is anders.
Dat belerende vingertje mag je achterwege laten.

Dat kan wel zijn, maar kinderen hebben daar geen boodschap aan, die zullen toch echt elke dag opgehaald moeten worden, ongeacht hoe moe jij bent.

Kun je dat niet aan? Ook prima natuurlijk, maar dan zijn kinderen niet zo'n goed idee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mei 2022 14:51

Re: Wat doe jij 's avonds?

Je benadert dit allemaal wel heel erg vanuit een hoogopgeleidde bubbel. Eens met Pitty en Pluis dus.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem330

Bericht 13 Mei 2022 15:02

Re: Wat doe jij 's avonds?

Pluis schreef:
Sadie schreef:Dan kun je beter niet aan kinderen beginnen, die hebben namelijk wel gewoon aandacht liefde en verzorging nodig, ongeacht jouw moeheid. Als je het niet aankunt om te werken en voor je kinderen te zorgen, dan kun je er beter niet aan beginnen.


Misschien had je zelf beter niet aan kinderen kunnen beginnen. Lijkt me zeer traumatisch om een moeder te hebben die meer tijd spendeert aan forumtrollen dan aan haar kinderen

😆
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 13 Mei 2022 15:04

Re: Wat doe jij 's avonds?

Nou sorry maar hoogopgeleide bubbel of niet. Het is gewoon grote nonsens. En ik snap heel goed dat mensen er kwaad om worden.
Volgens mij heb je echt geen idee hoe het er in de echte grote mensenwereld aan toe gaat Sadie en ben jij je hele leven al gepamperd.
<<

Anoniem330

Bericht 13 Mei 2022 15:08

Re: Wat doe jij 's avonds?

Het nadeel van zo'n klein forum is ook dat de pest overal zit nu. Op andere fora heb je ook altijd wel een paar van zulke figuren, maar daar is er makkelijk omheen te forummen, hier niet.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 13 Mei 2022 15:13

Re: Wat doe jij 's avonds?

Macaron schreef:Het nadeel van zo'n klein forum is ook dat de pest overal zit nu. Op andere fora heb je ook altijd wel een paar van zulke figuren, maar daar is er makkelijk omheen te forummen, hier niet.


Tis idd jammer want op zich heeft ze soms wel juist net een andere mening die ook verfrissend kan zijn maar niet op deze manier. Kun je op dit forum niet iemand blokkeren? Wellicht als iedereen dat massaal doet, de lol er ook voor haar vanaf gaat.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mei 2022 15:22

Re: Wat doe jij 's avonds?

Kira schreef:Nou sorry maar hoogopgeleide bubbel of niet. Het is gewoon grote nonsens. En ik snap heel goed dat mensen er kwaad om worden.
Volgens mij heb je echt geen idee hoe het er in de echte grote mensenwereld aan toe gaat Sadie en ben jij je hele leven al gepamperd.


Ja dat bedoel ik toch ook? Dat ze geen idee heeft van wat ze zegt.
Let's discover the world together.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 13 Mei 2022 15:24

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ja dat is waar, maar ik vind het niet niet te maken hebben met hoogopgeleid. Dat is meer wat ik bedoelde.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Mei 2022 15:28

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ik leef al een hele tijd in deze grote mensen wereld en ben nooit gepamperd. Ik ben al 20 jaar zelfstandig en heb er altijd hard voor gewerkt.

Jullie kunnen toch niet ontkennen dat er verantwoordelijkheden komen kijken bij het krijgen van kinderen? Je kunt je niet alleen maar richten op je werk, dat is eenvoudigweg geen optie als er mensen om je heen afhankelijk van je zijn.

Ik denk juist dat mannen die alleen maar werken en waarvoor verder alles wordt geregeld en verzorgd, gepamperd worden. Hun houding betekent immers dat dit deel op een ander terechtkomt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mei 2022 15:29

Re: Wat doe jij 's avonds?

DronkenTaart schreef:
Macaron schreef:Het nadeel van zo'n klein forum is ook dat de pest overal zit nu. Op andere fora heb je ook altijd wel een paar van zulke figuren, maar daar is er makkelijk omheen te forummen, hier niet.


Tis idd jammer want op zich heeft ze soms wel juist net een andere mening die ook verfrissend kan zijn maar niet op deze manier. Kun je op dit forum niet iemand blokkeren? Wellicht als iedereen dat massaal doet, de lol er ook voor haar vanaf gaat.

Je kan iemand op negeren zetten. Dan zie je niet gelijk alle berichten alleen als ze eventueel gequote worden volgens mij
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 13 Mei 2022 15:31

Re: Wat doe jij 's avonds?

Sommige mensen, mannen, moeten heel hard werken voor hun geld om rond te komen. Die kunnen niet zeggen tegen de baas "Ajuu paraplu ik ga m'n kind van school halen" want dan komen ze simpelweg niet meer rond.
En vaak werken die vrouwen ook gewoon fulltime. En als ze parttime werken is dat een keus, en die mag je gewoon zelf maken gelukkig.
Laatst gewijzigd door Kira op 13 Mei 2022 15:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Mei 2022 15:32

Re: Wat doe jij 's avonds?

Kira schreef:Sommige mensen, mannen, moeten heel hard werken voor hun geld om rond te komen. Die kunnen niet zeggen tegen de baas "Ajuu paraplu ik ga m'n kind van school halen" want dan komen ze simpelweg niet meer rond.

Voor vrouwen is dit anders? Vrouwen hebben geen geld nodig om rond te komen?
Laatst gewijzigd door Anoniem327 op 13 Mei 2022 15:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 13 Mei 2022 15:32

Re: Wat doe jij 's avonds?

Natuurlijk moeten de kinderen opgehaald worden,moe of niet..en bepaalde dingen ben ik met je eens...maar t gaat erom dat je je een oordeel over andere mensen aanmatigt.
Laat iedereen in zn waarde..je kent de omstandigheden van anderen niet.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mei 2022 15:34

Re: Wat doe jij 's avonds?

Kira schreef:Ja dat is waar, maar ik vind het niet niet te maken hebben met hoogopgeleid. Dat is meer wat ik bedoelde.

Je merkt heel snel dat mensen in hun eigen bubbel zitten met gelijk gezinde en daardoor slecht zien hoe andere mensen het hebben.
Als je alleen maar omgaat met mensen die op WO niveau werken dan heb je geen ook voor hoe de wereld van een Mbo geschoolde in elkaar zit. Ik merk echt aan mijn leerlingen dat deze groep totaal andere verwachtingen hebben van het leven en hoe over ze gedacht wordt. Ik merk dit bij Sadie ook. Ze heeft haar bubbel en kan. Iet zien dat waarde en normen in een andere bubbel 180 graden anders is dit ook niet zeker veranderen. En zij blijft hameren op haar bubbel en beleving wat dat is heilig.
Niemand heeft hier aan ontevreden te zijn over de rol verdeling in huis, maar toch kort zij vertellen dat het anders moet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 13 Mei 2022 15:36

Re: Wat doe jij 's avonds?

Sadie schreef:
Kira schreef:Sommige mensen, mannen, moeten heel hard werken voor hun geld om rond te komen. Die kunnen niet zeggen tegen de baas "Ajuu paraplu ik ga m'n kind van school halen" want dan komen ze simpelweg niet meer rond.

Voor vrouwen is dit anders? Vrouwen hebben geld nodig om rond te komen?



Nee Sadie, voor vrouwen is dit niet anders. Maar we hadden het hier over mannen. Wel bij de les blijven he.
Als je het zo stelt als jij zegt, mag dus niemand kinderen nemen. Want als je parttime werkt kom je normaal gesproken niet rond (we zijn namelijk niet allemaal grootverdieners) en kun je je kind niks bieden.
Maar als je fulltime werkt, of meer omdat het soms echt niet anders kan ben je je kinderen ook niet waard.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1045

Geregistreerd: 30 Apr 2022 06:39

Bericht 13 Mei 2022 15:38

Re: Wat doe jij 's avonds?

SO, ja ik snap je punt inderdaad. Alleen de hoogopgeleide mensen die ik ken zijn heel nuchtere mensen met beide beentjes op de grond en kunnen heel goed met een andere blik naar de maatschappij kijken. En blazen al helemaal niet hoog van de toren.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Mei 2022 15:42

Re: Wat doe jij 's avonds?

Kira schreef:SO, ja ik snap je punt inderdaad. Alleen de hoogopgeleide mensen die ik ken zijn heel nuchtere mensen met beide beentjes op de grond en kunnen heel goed met een andere blik naar de maatschappij kijken. En blazen al helemaal niet hoog van de toren.

Je hebt altijd uitzonderingen. Van wie hebben wij last qua terroristen. Net die hekken die zeggen het in naam van te doen. Terwijl 99% gewoon mensen zijn maar die worden wel aangekeken door het gedragen van die 1%
Ik lees alles van Sadie ondertussen met een kruiwagen zout.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mei 2022 15:47

Re: Wat doe jij 's avonds?

Kira, waar ik op doelde is met name dat Sadie zei dat iemand toch niet 6 dagen hoeft te werken. Natuurlijk zijn er mensen die überhaupt gewoon moeten werken om financieel rond te komen. Dat is geen kwestie van willen of kunnen maar gewoon van doen. Sadie en haar man kunnen rondkomen van elk 3 dagen werken. Dat is een voorrecht. En om met dat salaris (waar ze voor werken en voor gestudeerd hebben hoor, niks ten nadele daarvan maar het is wel een voorrecht) elk weekend in een vakantiehuis te kunnen zitten, überhaupt niet druk te hoeven maken over de hoge benzineprijzen momenteel om elk weekend 4 uur te kunnen rijden.
Dat bedoel ik met haar bubbel. Ik zit zelf ook in een bubbel, iedereen, maar ik heb idd altijd zelf nog het idee dat ik hopelijk iig enige vorm van empathie voor de medemens heb ongeacht wat iemands achtergrond is.
Dat mis ik bij Sadie. Zij zegt simpelweg waarom zou iemand zes dagen werken?
Nou omdat daar diverse redenen voor zijn, daarom. Zij mist die empathie.

(we zeggen min of meer hetzelfde hoor, jij en ik)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem330

Bericht 13 Mei 2022 15:48

Re: Wat doe jij 's avonds?

DronkenTaart schreef:
Macaron schreef:Het nadeel van zo'n klein forum is ook dat de pest overal zit nu. Op andere fora heb je ook altijd wel een paar van zulke figuren, maar daar is er makkelijk omheen te forummen, hier niet.


Tis idd jammer want op zich heeft ze soms wel juist net een andere mening die ook verfrissend kan zijn maar niet op deze manier. Kun je op dit forum niet iemand blokkeren? Wellicht als iedereen dat massaal doet, de lol er ook voor haar vanaf gaat.

Ja dat kan. En negeren kan natuurlijk ook massaal, maar dat gebeurt niet.
En het irritante is dat ik het laatst compleet met haar eens was, dat in een reactie zei en ze toen alsnog de boel zo draaide dat het een flauw verhaal werd en ik echt geen idee meer had wat ze nou zei. Het is gewoon sarren/trollen voor haar pleziertje.
Het lastige is alleen dat het het mes bij elke terugkeer dieper gestoken wordt en het straks een keer de doodsteek wordt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Mei 2022 15:49

Re: Wat doe jij 's avonds?

Macaron schreef:
DronkenTaart schreef:
Tis idd jammer want op zich heeft ze soms wel juist net een andere mening die ook verfrissend kan zijn maar niet op deze manier. Kun je op dit forum niet iemand blokkeren? Wellicht als iedereen dat massaal doet, de lol er ook voor haar vanaf gaat.

Ja dat kan. En negeren kan natuurlijk ook massaal, maar dat gebeurt niet.
En het irritante is dat ik het laatst compleet met haar eens was, dat in een reactie zei en ze toen alsnog de boel zo draaide dat het een flauw verhaal werd en ik echt geen idee meer had wat ze nou zei. Het is gewoon sarren/trollen voor haar pleziertje.
Het lastige is alleen dat het het mes bij elke terugkeer dieper gestoken wordt en het straks een keer de doodsteek wordt.


En dan verdwijnt ze weer en komt ze over jaar week terug met andere naam. Zou oud als de weg naar Rome dit.
Ik zei het vanmiddag nog ergens. Zo jammer dit, want ze is best een frisse wind die we kunnen gebruiken hier maar er valt geen zinnig gesprek te voeren. Precies wat jij hier zegt ja.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers