Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe jij 's avonds?

<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 12 Mei 2022 22:31

Re: Wat doe jij 's avonds?

Holden schreef:
Beau schreef:Vanavond hadden wij juist de discussie dat werken niet meer loont. En mensen voor 18 euro bruto hun nest niet meer uitkomen. Nu ben ik voor veel minder mijn nest uitgekomen, maar goed als een weekendje weg enkel geldt voor 2verdieners...want je moet wel genieten... strookt niet met elkaar... Want wij zijn ook 2verdieners en hebben wel geld, maar geen tijd voor weekendjes weg.


Ik snap je bericht niet helemaal denk ik. Maar waarom heb je geen tijd voor weekendjes weg?


Mijn man werkt 6 dagen pw.

Maar mijn tekst begon heel goed, halverwege was ik mijn punt kwijt. 😂 Normale mensen klikken dan weg. Ik niet. 🙈
<<

Anoniem327

Bericht 13 Mei 2022 09:41

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ga je dan niet zelf een weekend weg? Of met een vriend, of vriendin? Je hoeft niet per se met je man te gaan, toch? Ik zou ervoor passen het werk van je man zo'n grote rol te laten spelen in je leven. Dat hij 6 dagen wil werken, dat is zijn keuze, daar hoef jij niet de dupe van te zijn.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Mei 2022 09:52

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ik gok dat ze graag een weekend weg wil met haar vriend.

Daarbij ga jij toch ook puur een weekend weg als besparing van reistijd naar je vader. Dat vind ik ook geen weekend weg. Sowieso: kan je niet gewoon bij hem logeren.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Mei 2022 10:13

Re: Wat doe jij 's avonds?

Tabbie schreef:Ik gok dat ze graag een weekend weg wil met haar vriend.

Daarbij ga jij toch ook puur een weekend weg als besparing van reistijd naar je vader. Dat vind ik ook geen weekend weg. Sowieso: kan je niet gewoon bij hem logeren.

We zijn dan wel degelijk een weekend weg. We bezoeken mijn vader en gaan daarna naar een vakantiepark en de kinderen hebben plezier in het zwembad en in de speeltuinen op het park. Zodra we in een hotel of huisje zijn, voelt het voor ons als vakantie. Uit eten gaan, een uitgebreid verzorgd ontbijtbuffet, de volgende dag fietsen of wandelen op een plek die we nog niet goed kennen, een leuk uitstapje maken. Dat voelt echt als een weekend weg.

Dat we ook mijn ernstig zieke vader bezoeken doet daar niks aan af. Hij is belangrijk voor ons, dus we investeren graag als gezin tijd in hem. Bij hem logeren is te druk voor hem, vanwege zijn ziekte.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 13 Mei 2022 11:11

Re: Wat doe jij 's avonds?

Sadie schreef:
Tabbie schreef:Ik gok dat ze graag een weekend weg wil met haar vriend.

Daarbij ga jij toch ook puur een weekend weg als besparing van reistijd naar je vader. Dat vind ik ook geen weekend weg. Sowieso: kan je niet gewoon bij hem logeren.

We zijn dan wel degelijk een weekend weg. We bezoeken mijn vader en gaan daarna naar een vakantiepark en de kinderen hebben plezier in het zwembad en in de speeltuinen op het park. Zodra we in een hotel of huisje zijn, voelt het voor ons als vakantie. Uit eten gaan, een uitgebreid verzorgd ontbijtbuffet, de volgende dag fietsen of wandelen op een plek die we nog niet goed kennen, een leuk uitstapje maken. Dat voelt echt als een weekend weg.

Dat we ook mijn ernstig zieke vader bezoeken doet daar niks aan af. Hij is belangrijk voor ons, dus we investeren graag als gezin tijd in hem. Bij hem logeren is te druk voor hem, vanwege zijn ziekte.


En haar vriend is belangrijk voor haar. Dus dat zij liever een weekend met hem weg gaat doet niks af aan weg met vriendinnen of niet weg gaan. Lastig te begrijpen hè dat een ander hun keuzes ook prima zijn net zoals die van jou dat zijn.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem327

Bericht 13 Mei 2022 11:20

Re: Wat doe jij 's avonds?

JustMeDaan schreef:
Sadie schreef:We zijn dan wel degelijk een weekend weg. We bezoeken mijn vader en gaan daarna naar een vakantiepark en de kinderen hebben plezier in het zwembad en in de speeltuinen op het park. Zodra we in een hotel of huisje zijn, voelt het voor ons als vakantie. Uit eten gaan, een uitgebreid verzorgd ontbijtbuffet, de volgende dag fietsen of wandelen op een plek die we nog niet goed kennen, een leuk uitstapje maken. Dat voelt echt als een weekend weg.

Dat we ook mijn ernstig zieke vader bezoeken doet daar niks aan af. Hij is belangrijk voor ons, dus we investeren graag als gezin tijd in hem. Bij hem logeren is te druk voor hem, vanwege zijn ziekte.


En haar vriend is belangrijk voor haar. Dus dat zij liever een weekend met hem weg gaat doet niks af aan weg met vriendinnen of niet weg gaan. Lastig te begrijpen hè dat een ander hun keuzes ook prima zijn net zoals die van jou dat zijn.

Kennelijk vindt haar vriend het niet belangrijk, anders zou hij wel minder gaan werken. Niemand hoeft 6 dagen per week te werken, we leven niet meer in de jaren '20.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 13 Mei 2022 11:21

Re: Wat doe jij 's avonds?

Sadie schreef:
JustMeDaan schreef:
En haar vriend is belangrijk voor haar. Dus dat zij liever een weekend met hem weg gaat doet niks af aan weg met vriendinnen of niet weg gaan. Lastig te begrijpen hè dat een ander hun keuzes ook prima zijn net zoals die van jou dat zijn.

Kennelijk vindt haar vriend het niet belangrijk, anders zou hij wel minder gaan werken. Niemand hoeft 6 dagen per week te werken, we leven niet meer in de jaren '20.


Kennelijk vinden ze het beide prima zo. Anders zou hij wel minder gaan werken. Je mag gewoon 6 dagen per week werken als je dat wilt.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 13 Mei 2022 11:22

Re: Wat doe jij 's avonds?

Er zijn zat mensen die 6 dagen in de week moeten werken...2022 of niet..
Hoe kom je aan die wijsheid,Sadie.
Misschien in jouw wereld niet..maar wel in de mijne.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 13 Mei 2022 11:27

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ochjeej. Hoe anderen erin staan boeit me niet, maar als ik een weekend weg ga, dan is het met mijn man. Ga ik op visite, dan is het mét man. Vriendenuitje, mét mijn man.

Ik ga binnenkort wel het terras op met een vriendin, maar gan we een weekendje weg, dan is het met mijn en haar man. En in haar geval, haar kinderen.

Edit: We zijn geboren in getogen in hetzelfde dorp. We hadden toen we samenkwamen al veel gezamenlijke vrienden en dat breid zich alleen maar uit. Mijn man is mijn ontbijt, lunch, diner en snack haha
Laatst gewijzigd door Mia op 13 Mei 2022 11:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9781

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Mei 2022 11:36

Re: Wat doe jij 's avonds?

Beau, ik snap je heel goed hoor. Ik vind een weekendje weg met mijn vriend heel anders dan met een vriendin.
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 13 Mei 2022 11:47

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ik had zo'n hekel aan stelletjes die met stelletjes uitgingen en/of dezelfde vrienden hadden. Blijkt dat ik het toch fantastisch vind. Want herinneringen maak ik het liefst met mijn man haha en anderen mogen mee, maar hoeft niet. Wij zijn al leuk van onszelf 🙈😂😂😂
<<

Pitty

Bericht 13 Mei 2022 11:53

Re: Wat doe jij 's avonds?

Hier sla jij echt compleet de plank mis Sadie. Er zijn heel veel mensen, laten we ze de ambachtslieden noemen, de schilder, loodgieter, de kraanmachinist die gewoon zes dagen per week werken om uberhaupt rond te kunnen komen. Net deze week op het nieuws dat er steeds meer mensen aankloppen bij de voedselbank en die gewoon meer dan fulltime werken maar gewoon niet rond kunnen komen met de stijgende prijzen.

En als we het nu toch hierover hebben: nee, deze mannen (het zijn voornamelijk mannen namelijk) kunnen dus niet altijd hun kinderen naar school brengen bijvoorbeeld. De metselaar staat namelijk voor 07:00 uur 's ochtends al op de bouwplaats te werken. Bij anderen ziet het leven er anders uit en het je bent bevoorrecht dat het allemaal bij jullie zo vlekkeloos, zonder financiele zorgen, verloopt. En dan is het een voorrecht om minder te kunnen werken.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 13 Mei 2022 12:46

Re: Wat doe jij 's avonds?

Sadie heeft geen bouwvakkers of technische mensen in haar omgeving. Tot er storing is of verbouwd moet worden en de elektricien/bouwvakker/monteur zegt ‘Sorry ik werk maar 3 dagen’ dan wil ze wel graag snel geholpen worden…

De lonen van technisch personeel zijn op zich niet slecht. Het probleem is alleen dat ze wel 6 dagen moeten werken om door het werk heen te komen.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Mei 2022 12:52

Re: Wat doe jij 's avonds?

Pluis schreef:Sadie heeft geen bouwvakkers of technische mensen in haar omgeving. Tot er storing is of verbouwd moet worden en de elektricien/bouwvakker/monteur zegt ‘Sorry ik werk maar 3 dagen’ dan wil ze wel graag snel geholpen worden…

De lonen van technisch personeel zijn op zich niet slecht. Het probleem is alleen dat ze wel 6 dagen moeten werken om door het werk heen te komen.

Als ik mijn been breek wil ik ook snel geholpen worden, maar dat kan prima door verpleegkundigen die in shifts werken. Zo ook met een electricien. Je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat dit werk alleen in zes dagen gedaan kan worden.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Mei 2022 12:53

Re: Wat doe jij 's avonds?

Tabbie schreef:Beau, ik snap je heel goed hoor. Ik vind een weekendje weg met mijn vriend heel anders dan met een vriendin.

Als hij niet wil, dan houdt het op.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Mei 2022 12:55

Re: Wat doe jij 's avonds?

Pitty schreef:Hier sla jij echt compleet de plank mis Sadie. Er zijn heel veel mensen, laten we ze de ambachtslieden noemen, de schilder, loodgieter, de kraanmachinist die gewoon zes dagen per week werken om uberhaupt rond te kunnen komen. Net deze week op het nieuws dat er steeds meer mensen aankloppen bij de voedselbank en die gewoon meer dan fulltime werken maar gewoon niet rond kunnen komen met de stijgende prijzen.

En als we het nu toch hierover hebben: nee, deze mannen (het zijn voornamelijk mannen namelijk) kunnen dus niet altijd hun kinderen naar school brengen bijvoorbeeld. De metselaar staat namelijk voor 07:00 uur 's ochtends al op de bouwplaats te werken. Bij anderen ziet het leven er anders uit en het je bent bevoorrecht dat het allemaal bij jullie zo vlekkeloos, zonder financiele zorgen, verloopt. En dan is het een voorrecht om minder te kunnen werken.

Het zou al heel veel schelen als de vrouwen van deze mannen ook gaan werken, of meer uren gaan werken. Met allebei 5 dagen werken, kun je prima het weekend vrijhouden, ook als je een laag betaalde baan hebt.

De reden dat dit soort mannen vaak 6 dagen werken, is omdat hun vrouwen het vertikken om meer dan 2 of 3 dagen te werken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Mei 2022 12:57

Re: Wat doe jij 's avonds?

Wat weet jij toch veel van de beweegredenen van heel veel mensen. Zo bijzonder is dat altijd.
Let's discover the world together.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 13 Mei 2022 13:05

Re: Wat doe jij 's avonds?

Sadie schreef:
Pluis schreef:Sadie heeft geen bouwvakkers of technische mensen in haar omgeving. Tot er storing is of verbouwd moet worden en de elektricien/bouwvakker/monteur zegt ‘Sorry ik werk maar 3 dagen’ dan wil ze wel graag snel geholpen worden…

De lonen van technisch personeel zijn op zich niet slecht. Het probleem is alleen dat ze wel 6 dagen moeten werken om door het werk heen te komen.

Als ik mijn been breek wil ik ook snel geholpen worden, maar dat kan prima door verpleegkundigen die in shifts werken. Zo ook met een electricien. Je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat dit werk alleen in zes dagen gedaan kan worden.


Nee Dat komt omdat er steeds meer hoog opgeleiden komen die niet aan een baan komen en er steeds minder mensen kiezen voor een ambacht/werken met de handen zoals dus metselaar/loodgieter/timmerman omdat het lager betaald is. Er zijn simpelweg te weinig ambachtslieden om in shifts te werken.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem327

Bericht 13 Mei 2022 13:07

Re: Wat doe jij 's avonds?

JustMeDaan schreef:
Sadie schreef:Als ik mijn been breek wil ik ook snel geholpen worden, maar dat kan prima door verpleegkundigen die in shifts werken. Zo ook met een electricien. Je houdt jezelf voor de gek als je denkt dat dit werk alleen in zes dagen gedaan kan worden.


Nee Dat komt omdat er steeds meer hoog opgeleiden komen die niet aan een baan komen en er steeds minder mensen kiezen voor een ambacht/werken met de handen zoals dus metselaar/loodgieter/timmerman omdat het lager betaald is. Er zijn simpelweg te weinig ambachtslieden om in shifts te werken.

In de zorg zijn ook tekorten 💡
<<

Pitty

Bericht 13 Mei 2022 13:11

Re: Wat doe jij 's avonds?

Ik ga ermee stoppen. Ik maak me alleen maar enorm kwaad. 'dit soort mannen' hoe krijg je het je strot uit.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Mei 2022 13:15

Re: Wat doe jij 's avonds?

Pitty schreef:Hier sla jij echt compleet de plank mis Sadie. Er zijn heel veel mensen, laten we ze de ambachtslieden noemen, de schilder, loodgieter, de kraanmachinist die gewoon zes dagen per week werken om uberhaupt rond te kunnen komen. Net deze week op het nieuws dat er steeds meer mensen aankloppen bij de voedselbank en die gewoon meer dan fulltime werken maar gewoon niet rond kunnen komen met de stijgende prijzen.

En als we het nu toch hierover hebben: nee, deze mannen (het zijn voornamelijk mannen namelijk) kunnen dus niet altijd hun kinderen naar school brengen bijvoorbeeld. De metselaar staat namelijk voor 07:00 uur 's ochtends al op de bouwplaats te werken. Bij anderen ziet het leven er anders uit en het je bent bevoorrecht dat het allemaal bij jullie zo vlekkeloos, zonder financiele zorgen, verloopt. En dan is het een voorrecht om minder te kunnen werken.

Die metselaar begint om 7 uur, maar zijn werkdag eindigt al om een uur om 3/half 4, dus hij kan prima boodschappen doen, schoonmaken, opruimen, eten maken en dan zijn kind ophalen. Eigenlijk net zoals vrouwen dat doen die vroeg met werken beginnen.

Je hoeft echt geen afwezige vader te zijn omdat je vroeg begint met werken.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 13 Mei 2022 13:16

Re: Wat doe jij 's avonds?

Huh? Beau heeft toch helemaal geen kinderen? Ze geeft alleen maar aan dat d'r man geen weekendje weg wilt omdat hij ervoor kiest om 6 dagen in de week te werken.
<<

Anoniem327

Bericht 13 Mei 2022 13:18

Re: Wat doe jij 's avonds?

Max schreef:Huh? Beau heeft toch helemaal geen kinderen? Ze geeft alleen maar aan dat d'r man geen weekendje weg wilt omdat hij ervoor kiest om 6 dagen in de week te werken.

Ik reageer op de post van Pitty, daarin heeft ze het wel over een vader.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 13 Mei 2022 13:22

Re: Wat doe jij 's avonds?

Sadie schreef:
JustMeDaan schreef:
Nee Dat komt omdat er steeds meer hoog opgeleiden komen die niet aan een baan komen en er steeds minder mensen kiezen voor een ambacht/werken met de handen zoals dus metselaar/loodgieter/timmerman omdat het lager betaald is. Er zijn simpelweg te weinig ambachtslieden om in shifts te werken.

In de zorg zijn ook tekorten 💡


Ja dat heb ik na 18 jaar in het vak wel gemerkt ja.
D. 💙14-01-2019💙
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 13 Mei 2022 13:24

Re: Wat doe jij 's avonds?

Sadie schreef:
Pitty schreef:Hier sla jij echt compleet de plank mis Sadie. Er zijn heel veel mensen, laten we ze de ambachtslieden noemen, de schilder, loodgieter, de kraanmachinist die gewoon zes dagen per week werken om uberhaupt rond te kunnen komen. Net deze week op het nieuws dat er steeds meer mensen aankloppen bij de voedselbank en die gewoon meer dan fulltime werken maar gewoon niet rond kunnen komen met de stijgende prijzen.

En als we het nu toch hierover hebben: nee, deze mannen (het zijn voornamelijk mannen namelijk) kunnen dus niet altijd hun kinderen naar school brengen bijvoorbeeld. De metselaar staat namelijk voor 07:00 uur 's ochtends al op de bouwplaats te werken. Bij anderen ziet het leven er anders uit en het je bent bevoorrecht dat het allemaal bij jullie zo vlekkeloos, zonder financiele zorgen, verloopt. En dan is het een voorrecht om minder te kunnen werken.

Die metselaar begint om 7 uur, maar zijn werkdag eindigt al om een uur om 3/half 4, dus hij kan prima boodschappen doen, schoonmaken, opruimen, eten maken en dan zijn kind ophalen. Eigenlijk net zoals vrouwen dat doen die vroeg met werken beginnen.

Je hoeft echt geen afwezige vader te zijn omdat je vroeg begint met werken.


Die werkdagen eindigen vaak om 16 uur. En dan is het meestal nog een eind naar huis rijden. Hopelijk niet in de file.
D. 💙14-01-2019💙
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers