Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Hoe is de verdeling bij jullie?

Wij werken beiden fulltime
5
6%
Wij werken beiden part time
23
26%
Ik werk fulltime, partner werkt part time
1
1%
Ik werk part time, partner werkt full time
44
50%
Partner werkt fulltime, ik werk niet
6
7%
Partner werkt part time, ik werk niet
1
1%
Ik werk fulltime, partner werkt niet
1
1%
Ik werk part time, partner werkt niet
2
2%
Wij werken beiden niet
1
1%
Ik heb geen partner en werk fulltime
2
2%
Ik heb geen partner en werk part time
2
2%
 
Aantal stemmen : 88
<<

Anoniem327

Bericht 01 Mei 2022 20:37

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Maple schreef:
Sadie schreef:Alsof een fysiek zwaar beroep per definitie zwaarder is, dat is zo'n onzin.

Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe een fysiek zwaar beroep een lichaam kan slopen. Als dat in wat minder uur in de week kan, dan graag. Bij een mentaal zwaar beroep kun je nog enigszins doseren, en heb je geen last van uiteindelijk lichamelijke klachten, zoals een gesloopte rug of artrose.

Met een mentaal zwaar beroep beland je in een burn out, lijkt me nou niet bepaald een pretje.
<<

Anoniem327

Bericht 01 Mei 2022 20:40

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Sadie schreef:Dat weet ik, dat het op papier zo werkt, maar toch zou het niet voelen als fulltime. Je hebt dan altijd een middag vrij in de week.


Ligt eraan hoe je je het indeelt. Je kunt een middag per week vrij nemen, je kunt 40h werken en extra vakantie opnemen, je kunt 4 x 9 werken, net wat je wil, en net wat past bij je privé situatie.
Ik zag je in een ander topic pleiten voor de 30urige werkweek als de norm. In veel branches schuiven we daar dus al dichter naar toe gelukkig. Jammer dat jouw werkgever daarin nog wat achter loopt.
<<

Anoniem330

Bericht 01 Mei 2022 20:41

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Sadie schreef:
Juliet schreef:
Fysiek is zo’n beroep toch per definitie zwaarder? Misschien mentaal niet, maar dat beweert toch ook niemand?

Hoeveel een baan van je vraagt zit niet alleen in het fysieke, maar dat snap je misschien niet als je nooit een mentaal zware baan hebt gehad, waarbij echt iets van je intellect wordt gevraagd?

Zo, zit het weer lekker op je high horse?
<<

Anoniem330

Bericht 01 Mei 2022 20:41

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Sadie schreef:
Maple schreef:Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe een fysiek zwaar beroep een lichaam kan slopen. Als dat in wat minder uur in de week kan, dan graag. Bij een mentaal zwaar beroep kun je nog enigszins doseren, en heb je geen last van uiteindelijk lichamelijke klachten, zoals een gesloopte rug of artrose.

Met een mentaal zwaar beroep beland je in een burn out, lijkt me nou niet bepaald een pretje.

Dat kan met een fysiek zwaar beroep net zo goed. Dus dan heb je dubbelop.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 01 Mei 2022 20:43

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Sadie schreef:
Maple schreef:Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe een fysiek zwaar beroep een lichaam kan slopen. Als dat in wat minder uur in de week kan, dan graag. Bij een mentaal zwaar beroep kun je nog enigszins doseren, en heb je geen last van uiteindelijk lichamelijke klachten, zoals een gesloopte rug of artrose.

Met een mentaal zwaar beroep beland je in een burn out, lijkt me nou niet bepaald een pretje.

Gaan we nou echt een discussie voeren wat zwaarder is? Mijn intentie was duidelijk te maken dat iedere sector zijn eigen bepaling kent van wat een fulltime dienstverband is. En dat is van allerlei factoren afhankelijk, onder andere de intensiteit van het beroep. Die bepalingen maak ik niet, dus je mag er wat van vinden, maar die discussie hoef je niet met mij aan te gaan. Ik vind het vooral bijzonder dat je het heel erg gek lijkt te vinden dat de definitie 'fulltime' in sommige sectoren anders is dan volgens jouw maatstaven. Je kunt ook denken: Oh, daar zijn vast redenen voor. Zonder meteen je afgunst te laten blijken.
<<

Anoniem327

Bericht 01 Mei 2022 22:30

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Maple schreef:
Sadie schreef:Met een mentaal zwaar beroep beland je in een burn out, lijkt me nou niet bepaald een pretje.

Gaan we nou echt een discussie voeren wat zwaarder is? Mijn intentie was duidelijk te maken dat iedere sector zijn eigen bepaling kent van wat een fulltime dienstverband is. En dat is van allerlei factoren afhankelijk, onder andere de intensiteit van het beroep. Die bepalingen maak ik niet, dus je mag er wat van vinden, maar die discussie hoef je niet met mij aan te gaan. Ik vind het vooral bijzonder dat je het heel erg gek lijkt te vinden dat de definitie 'fulltime' in sommige sectoren anders is dan volgens jouw maatstaven. Je kunt ook denken: Oh, daar zijn vast redenen voor. Zonder meteen je afgunst te laten blijken.

Die bepaling hangt niet af van de zwaarte van de functie. In het onderwijs is bijvoorbeeld 42 uur pas fulltime, dat heeft te maken met de vakanties.

Sommige bedrijven kiezen er zelf voor om van 32, 34 of 36 uur fulltime te maken. Dit wordt tegenwoordig ingezet om personeel te trekken en heeft niks te maken met de mentale of fysieke belasting van het werk.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 01 Mei 2022 22:34

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Vriend werkt 40u per week
Ik werk 24u per week
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Mei 2022 22:38

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Als iemand met 38 uur zou zeggen dat hij part time werkt, zou ik vooral heel hard lachen. Of je werkgever het nou in 36 of 40 giet, lijkt mij gewoon fulltime. En als je bijvoorbeeld van 9-17 werkt, met een uur onbetaalde pauze, kom je al ver zonder hele middagen vrij.
R. 2013
D. 2016
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 01 Mei 2022 22:40

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Mijn man en ik werken momenteel beiden niet. Ik werkte voorheen parttime als makelaar, maar zie mezelf niet terugkeren in die tak. Voor nu vind ik het prima zo en ik zie wel weer of er wat anders op mijn pad komt.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Anoniem327

Bericht 01 Mei 2022 22:51

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Barclay schreef:Mijn man en ik werken momenteel beiden niet. Ik werkte voorheen parttime als makelaar, maar zie mezelf niet terugkeren in die tak. Voor nu vind ik het prima zo en ik zie wel weer of er wat anders op mijn pad komt.

Hoe komen jullie nu rond?
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 01 Mei 2022 23:06

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

We hebben spaargeld en houden ons momenteel bezig met huizen flippen. Daarin hebben we dus wel wat werkzaamheden, maar dat doen we op ons gemak en voelt ook niet als ‘werk’ omdat het voor onszelf is.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mei 2022 23:09

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Oh wat fijn dat jullie dat zo kunnen doen momenteel Barclay. Brengt het ook veel rust met M? Hoe werkt opvang daar eigenlijk? Beetje soortgelijk als hier of toch weer anders?
Let's discover the world together.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1704

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 01 Mei 2022 23:37

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Sadie schreef:
Radler schreef:
In de zorg valt 36uur onder fulltime, meer kan je niet werken en eigenlijk is 36uur al een uitzondering.

Wat weinig. Voor mij zou dat voelen als parttime.


Tja dat mag voor jou zo voelen.
Met een werktelefoon die gewoon de hele dag aan staat en alle regelzaken etc wat erbij komt kijken, de contacten met cliënten wanneer je thuis bent, even een telefoontje opnemen, mailtje beantwoorden, appje college beantwoorden etc etc zou ik willen dat ik mn werk / privé wat beter zou kunnen afstemmen en kaderen. De ene week maar ik 60uur en de andere week 30 uur.
Soms zou ik liever 40 uur op kantoor of waar dan ook willen werken en gewoon thuis vrij zijn (hoewel dat vast ook niet altijd zo is) dan zoals nu. Hoewel ik mn werk heel erg leuk vind en juist de hectiek en geen dag die hetzelfde is prettig vind. Maar voor mijn gevoel sta ik hele dagen aan. Mijn werkdagen lopen dan ook van 7u tot 22uur, 5/6 dagen per week en soms met uren ertussen dat je geen cliënten of regelzaken hebt. Die uren ben je dan vrij maar sta je alsnog aan en continue gedachte “straks weer aan het werk” en vaak tijd die je alsnog gebruikt voor werkgerelateerde zaken.

Maar zo makkelijk (altijd een middag vrij) als jij dit schetst zo is het dus absoluut niet.
Zo heeft elke baan zijn voordelen en nadelen en zal er voor elke functie, aantal uren, keuzes hoe de uren in te vullen wel iets te zeggen zijn.
Juli 2019
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 23:46

Bericht 02 Mei 2022 00:00

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Marin schreef:Oh wat fijn dat jullie dat zo kunnen doen momenteel Barclay. Brengt het ook veel rust met M? Hoe werkt opvang daar eigenlijk? Beetje soortgelijk als hier of toch weer anders?


Eigenlijk brengt het rust voor ons allemaal dat we het zo kunnen doen. We hebben een grote playpen waar M. heerlijk in kan spelen als we aan het klussen zijn en kunnen op die manier prima zijn ritme volgen. Ik heb hem dus nog niet naar de opvang hoeven brengen dus ik weet eigenlijk nog niet hoe dat hier is.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 00:01

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Wat fijn!
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 02 Mei 2022 06:33

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Oh barclay, dat zou ik ook wel willen doen.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 02 Mei 2022 13:20

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Ik vind het ook wel een vreemde uitspraak dat je met 36 uur werken altijd een middag vrij hebt. Dat ligt toch helemaal aan hoe dat ingedeeld is?
Plus ik vind de weken waar ik tegen de 30 uur aan loop altijd heel druk. In loondienst heb ik geen vast rooster dus dat kan tussen 8.30 en 22u zijn, daarnaast mijn twee orkesten waar ook thuis altijd wel werk voor te verzinnen is.. Ik heb soms geen dagdeel echt vrij, ondanks dat dat dan maar 30 uur zijn.
Voor mij is het wel een bewuste keus niet fulltime te werken. Ik vind de balans tussen werk en vrije tijd heel erg fijn. Betekent dat we wellicht minder te besteden hebben maar daar krijg ik dan vrije tijd voor terug. Ik ben ook heel dankbaar dat ik dat als alleenstaande moeder eigenlijk altijd zo voor elkaar heb kunnen krijgen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 13:25

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Dat vind ik bij jou ook altijd bewonderingswaardig Kira. Zeker omdat je altijd bent blijven geloven in je droom (muziek) en dat combineert met het praktische (andere baan).
Let's discover the world together.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 02 Mei 2022 13:43

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Dat vind ik lief, maar de laatste tijd twijfel ik wel eens aan m'n keuzes. Ik heb m'n zoon niet kunnen geven wat ik misschien wel had kunnen doen als ik een fulltime baan had gehad, een andere studie had gedaan etc.
Soms spoken zulke gedachten door m'n hoofd. Maargoed, het is een blije jongvolwassene en ik voel me doorgaans ook prima dus het is zoals het is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 13:46

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Ja dat snap ik en kan ik ook begrijpen. Ik herken het gevoel maar dan met andere keuzes. Ik denk dat je je dat ook prima mag afvragen maar dat je ook blij kunt zijn met wat je je zoon wel hebt kunnen geven en jezelf hebt kunnen ontwikkelen. Je moet maar bedenken dat het niet allemaal kan. Als je dat pad had gekozen (heb ook net je andere reactie op ander topic gelezen) dan had je deze dingen die je nu doet weer niet kunnen doen. Hopelijk helpt die gedachte je. Ik probeer daar iig zo over na te denken.
Let's discover the world together.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1099

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 02 Mei 2022 13:51

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Ja klopt ook helemaal hoor. Ik kan het meestal ook wel weer naast me neer leggen. Maar neemt niet weg dat ik toch zo af en toe daar over nadenk. Het kan inderdaad niet allemaal en soms volg je gewoon een pad en maak je keuzes in die richting. Dat zal jij ook herkennen.
Verder ben ik wel ook heel blij dat ik dingen kan doen die ik leuk vind. Er zijn ook mensen in mijn situatie die zich dag in, dag uit uit de naad moeten werken om rond te komen en die vrije tijd niet hebben (in combinatie met een leuke baan).
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 04 Mei 2022 03:40

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Sadie schreef:Met een mentaal zwaar beroep beland je in een burn out, lijkt me nou niet bepaald een pretje.


Dat is zo niet waar.
Je raakt niet alleen in een burn out door mentaal zwaar werk.
Ik heb in een burn out gezeten, maar fysiek was ik ook totaal gesloopt.

En 36 uur werken in de zorg is fulltime, omdat je onregelmatig werkt. En het is fysiek en mentaal een zwaar beroep.
Mijn rug heb ik totaal kapot gewerkt met 24 uur.
Nu mag en kan ik geen fysiek zwaar werk meer verrichten, dit op advies van artsen.
Werk nu 18 uur en vind het heerlijk. Fysiek zwaar is het niet meer, wel mentaal, maar dit is wat ik aan kan 😊
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Mei 2022 07:22

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Saji schreef:
Sadie schreef:Met een mentaal zwaar beroep beland je in een burn out, lijkt me nou niet bepaald een pretje.


Dat is zo niet waar.
Je raakt niet alleen in een burn out door mentaal zwaar werk.
Ik heb in een burn out gezeten, maar fysiek was ik ook totaal gesloopt.

En 36 uur werken in de zorg is fulltime, omdat je onregelmatig werkt. En het is fysiek en mentaal een zwaar beroep.
Mijn rug heb ik totaal kapot gewerkt met 24 uur.
Nu mag en kan ik geen fysiek zwaar werk meer verrichten, dit op advies van artsen.
Werk nu 18 uur en vind het heerlijk. Fysiek zwaar is het niet meer, wel mentaal, maar dit is wat ik aan kan 😊


Ze is weer aan het zuigen. In de zorg vallen mensen op het moment massaal om door burn-outs helaas.
2015 💙
<<

Scheef

Bericht 04 Mei 2022 08:18

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Wettelijk is het cao of bedrijfsbeleid afhankelijk wat fulltime is, kan allee tussen 36 en 40 uur zijn. Daar is zelfs het minimumloon op gebaseerd, op wat fulltime in de betreffende sector is.

Ik heb 40 uur fulltime gewerkt in een eerdere baan en dat was minder zwaar dan 32 uur parttime in mijn huidige baan. En ik heb met mijn 32 uur werken niet eens een middag vrij, dus daar lul je gewoon wat Sadie. Het is echt afhankelijk van zoveel factoren.
En ik werk op contract 32 uur, maar in de praktijk zijn het er heel vaak 38-40 uur. Gisteren heb ik van 11:15-23:00 uur gewerkt want collega ziek, geen vervanging te vinden, cliënt in mega crisis. En dat zijn tijden die de laatste tijd meer regel dan uitzondering zijn. Omdat er geen vervangers zijn te vinden en we toch een minimum aantal personeelsleden op de vloer moeten hebben om de zorg te kunnen waarborgen, maar ook om veiligheid te kunnen garanderen voor cliënten maar zeer zeker ook voor personeel. En dat doe ik met veel liefde want ik houd van mijn werk.En ik wil graag fulltime werken, want ben er toch al 5-6 dagen per week, maar meer uren dan 32 geven ze niet ivm ‘flexibele schil’. Jammer dus, het is lang niet altijd niet willen dat mensen niet fulltime werken. En als er wel parttime gewerkt wordt om welke reden dan ook: lijkt me alleen maar positief en gezonder.

Maar dan maar blaten dat je alles van 40-36 uur fulltime ziet en je dan zo lekker een middag vrij hebt: je hebt echt geen idee waarover je lult.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 04 Mei 2022 08:36

Re: Ouders met kinderen: Hoeveel werken jullie?

Minx schreef:
Saji schreef:
Dat is zo niet waar.
Je raakt niet alleen in een burn out door mentaal zwaar werk.
Ik heb in een burn out gezeten, maar fysiek was ik ook totaal gesloopt.

En 36 uur werken in de zorg is fulltime, omdat je onregelmatig werkt. En het is fysiek en mentaal een zwaar beroep.
Mijn rug heb ik totaal kapot gewerkt met 24 uur.
Nu mag en kan ik geen fysiek zwaar werk meer verrichten, dit op advies van artsen.
Werk nu 18 uur en vind het heerlijk. Fysiek zwaar is het niet meer, wel mentaal, maar dit is wat ik aan kan 😊


Ze is weer aan het zuigen. In de zorg vallen mensen op het moment massaal om door burn-outs helaas.


Dit is zeker waar Minx.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers