Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor soort werk doe jij?

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 01 Mei 2022 11:22

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Macaron schreef:Ach nou. Een beetje levendigheid hoef je niet meteen af te kappen toch? 😁


Nee in dit geval misschien niet. Het was ook niet onaardig bedoeld naar Fred en Believe. Sorry als dat zo overkwam. Ik had zelf gewoon geen zin om hier doorheen te spitten qua lezen met twee kleintjes thuis en wilde gewoon sneller naar de rest van de antwoorden.

Maar nogmaals, het was niet onaardig bedoeld.

Ik vind het wel echt zo interessant te lezen wat iedereen doet.

@Bliss, geven de adviseurs dan echt enkel advies? Hier op de afdeling zit maar 1 communicatieadviseur en zij doet ook gewoon nog het concrete werk zelf. Het is meer dat ze adviseur is, omdat ze zzp-er is en dus een externe.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 01 Mei 2022 14:09

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Ik ben juridisch adviseur op het gebied van bestuursrecht bij een samenwerkingsverband van gemeenten.

Niet quoten aub
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 814

Geregistreerd: 11 Jan 2022 12:02

Bericht 01 Mei 2022 14:15

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Ik ben commercieel medewerker bij een adviesbureau voor de publieke sector.

Er werken bij ons bedrijf honderden jonge universitair geschoolde adviseurs die bij gemeenten advies geven over ruimtelijke ordening, jeugdzorg, financiën, noem maar op. Ik help ervoor te zorgen dat die adviseurs opdrachten krijgen, door contact met de gemeenten te onderhouden. Erg leuk werk!

Amandine, ik denk dat jij mijn werkgever wel kent dan!
T (2008) en I (2013)
<<

Anoniem327

Bericht 01 Mei 2022 14:18

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Tabbie schreef:
@Bliss, geven de adviseurs dan echt enkel advies? Hier op de afdeling zit maar 1 communicatieadviseur en zij doet ook gewoon nog het concrete werk zelf. Het is meer dat ze adviseur is, omdat ze zzp-er is en dus een externe.


Vaak zijn de adviseurs verantwoordelijk over het strategische aspect van communicatie. Wat is onze boodschap, waar staan we voor, in welke landschap opereren we, wie is onze doelgroep, waar en hoe benaderen we die, wat hebben we daarvoor nodig, wanneer zijn we succesvol? Een communicatiestrategie ontwikkelen, jaarlijkse communicatieplannen schrijven, stakeholder analyses, afstemmen met andere teams, aan tafel met het MT/de directie, dat zijn dingen die adviseurs (althans bij ons) doen. De medewerkers maken de content, dus schrijven de stukjes, verzamelen input voor de nieuwsbrief, beheren de socials, bewaken de huisstijl, dat soort dingen. Waarbij je dus vaak ziet dat de adviseurs hier ook nog wel wat in doen, want het werk is deadline gevoelig en moet gewoon af.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 01 Mei 2022 14:19

Re: Wat voor soort werk doe jij?

@Filoria vast wel, maar er zijn wel meer van dit soort bureau's :wink: Ik ben wel ooit mijn werkende leven bij zo'n bureau begonnen!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 01 Mei 2022 15:41

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Holden schreef:
Tabbie schreef:
@Bliss, geven de adviseurs dan echt enkel advies? Hier op de afdeling zit maar 1 communicatieadviseur en zij doet ook gewoon nog het concrete werk zelf. Het is meer dat ze adviseur is, omdat ze zzp-er is en dus een externe.


Vaak zijn de adviseurs verantwoordelijk over het strategische aspect van communicatie. Wat is onze boodschap, waar staan we voor, in welke landschap opereren we, wie is onze doelgroep, waar en hoe benaderen we die, wat hebben we daarvoor nodig, wanneer zijn we succesvol? Een communicatiestrategie ontwikkelen, jaarlijkse communicatieplannen schrijven, stakeholder analyses, afstemmen met andere teams, aan tafel met het MT/de directie, dat zijn dingen die adviseurs (althans bij ons) doen. De medewerkers maken de content, dus schrijven de stukjes, verzamelen input voor de nieuwsbrief, beheren de socials, bewaken de huisstijl, dat soort dingen. Waarbij je dus vaak ziet dat de adviseurs hier ook nog wel wat in doen, want het werk is deadline gevoelig en moet gewoon af.


Ja goede beschrijving! En dat zie ik mezelf dus niet 1-2-3 doen (want ik vind het gewoon spannend en m'n faalangst popt dan meteen weer op), maar als ik dat ooit zou willen, moet er misschien ook nog wel een extra opleiding of in elk geval een gedegen inwerktraject aan voorafgaan. En inderdaad, de adviseurs voeren zelf ook weleens wat uit en posten bijvoorbeeld iets op social media of wat dan ook, maar het liefst zo min mogelijk. Mij lijkt een combi ervan wel een keer mooi. Want doorgroeien is wel leuk na een tijdje, maar het praktische vind ik ook gewoon leuk om te doen. Dus we zullen zien hoe het loopt.
❤ 7 juni 2018
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 01 Mei 2022 16:36

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Wat leuk om al die verschillende beroepen te lezen.

Ik werk als adviseur bij de afdeling WW. Erg leuk en afwisselend werk. Het geeft veel voldoening om mensen weer op weg te kunnen helpen naar werk.
Laatst gewijzigd door Juliet op 01 Mei 2022 22:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 01 Mei 2022 16:39

Re: Wat voor soort werk doe jij?

@Fred heb je er nooit over gedacht om bij een klein bedrijf op de administratie te werken waarbij je ook neventaken hebt? Ik lees vaak over hoe saai je je werk vind, ik heb ongeveer dezelfde opleiding en werk gedaan maar ben op een gegeven moment bij kleinere bedrijven gaan werken. Hier hoefde ik niet 40 uur per week op een stoel te zitten en constant met m’n hoofd in de administratie maar kan ik ook af en toe even een vrachtwagen laden of lossen of even bijspringen op een andere afdeling. Juist die afwisseling van de ‘spin in het web’ functies vind ik erg prettig.

Inmiddels ben ik directeur van een bedrijf met 5 medewerkers en ben ik nog steeds de spin in het web maar dan voor mezelf en in m’n eigen tempo
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mei 2022 19:40

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Goeie tip Pluis!
Is er idd niet een bedrijf wat gerelateerd is aan één van je andere interesses waarbij ze een finance functie hebben? Geeft waarschijnlijk net een andere dimensie idd.
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 01 Mei 2022 20:55

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Gympie schreef:Ik beoordeel aanvragen voor een persoonsgebonden budget en ik controleer het gebruik van toegekende budgetten op doelmatigheid en of situaties veilig en verantwoord zijn. Erg leuke functie waarvoor ik veel bij mensen thuis of in de instelling waar ze verblijven kom. De doelgroepen zijn uiteenlopend van ouderen tot ggz’ers tot gehandicapte kinderen.

Wat leuk! Doe je dat voor een zorgverzekering, of doe je ook de aanvraag bij een zorgverzekering?
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 01 Mei 2022 21:07

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Ik doe dat voor de Wet langdurige zorg. Dat is zorgkantoor (en wordt inderdaad door een zorgverzekeraar uitgevoerd). Maar niet verwarren met PGB’s binnen de zorgverzekeringswet. Dat is een andere tak :). Als dit onduidelijk is wat ik zeg, snap ik dat volledig haha.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 01 Mei 2022 21:24

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Ik werk als ambulant begeleidster en kom bij mensen thuis, doelgroep en vraag van de cliënt(en) lopen erg uit een. Hiervoor werkte ik op woonlocaties in de gehandicaptenzorg.
Begin zeer waarschijnlijk naar de zomervakantie met de opleiding HBO social work in combinatie met mijn huidige werk.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 01 Mei 2022 21:31

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Ik werk op de verkoop binnendienst afdeling van een bedrijf die bloemen en planten verpakkingen verkoopt.
Ik doe dit bij het team Engeland / Ierland maar ook de algemene telefoon met de daaruit komende werkzaamheden doe ik samen met het hele binnendienst team
08-03-2010
08-02-2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Mei 2022 21:39

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Wat leuk Dobby! En echt wat voor deze regio ja!
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Mei 2022 21:44

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Gympie interessant, ik vind de zorgkantoren altijd zo’n vaag begrip terwijl het bedrijf waar ik werk er veel mee te maken heeft. Ik heb er vooral heel weinig gevoel bij.
2015 💙
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 01 Mei 2022 22:33

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Ik ben kapster! Of mooiere naam..😁 hairstyliste!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Mei 2022 00:01

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Klopt, Pluis en zo'n functie had ik kunnen hebben maar toen ben ik elders gaan werken omdat ik daar meer kon verdienen en de arbeidsvoorwaarden beter waren (4 dagen werken ipv 5). Achteraf gezien erg veel spijt van gehad.
Nu zou ik met naar de centen en voorwaarden hebben gekeken en mijn hart volgen. Doorgroeien naar een directeurs functie bij zo'n bedrijf hoeft niet. Sowieso pas ik beter bij kleinere bedrijven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 00:02

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Waarom ga je niet alsnog naar zoiets kijken dan Fred? Klinkt toch fijn!?
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Mei 2022 00:07

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Dan moeten die van wel langs komen. Punt was ook een beetje als je alleen op zo'n functie zit dat betalingen ook in vakanties van jou door moeten gaan. Denk aan salarisbetalingen. Ach, wie weet komt er nog eens zoiets voorbij.
In ieder geval ben ik rustig verder aan het zoeken nu, want bij mijn huidige werkgever word ik niet vrolijk van de gang van zaken. De financiële afdeling is daar letterlijk het afvoerputje.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 02 Mei 2022 11:12

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Klopt inderdaad Fred, mijn broer moet op vakantie wel even werken om de salarissen te laten betalen. En mijn schoenbroer moest dat ook. Maar dat gaat dan om een uurtje werk.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 02 Mei 2022 11:16

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Heel erg leuk om van jullie allemaal meer te lezen over jullie beroepen!
Er is echt zo ontzettend veel mogelijk op werkgebied. Leuk die diversiteit ook hier.

Ik werk met g.edupeerde ouders in de t.oeslagena.ffaire bij een gemeente. Dit doe ik nu een jaar en zoals het er nu naar uit ziet stopt ons project voorlopig nog niet (helaas...).

Graag niet quoten :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Mei 2022 11:18

Re: Wat voor soort werk doe jij?

MrsMath schreef:Klopt inderdaad Fred, mijn broer moet op vakantie wel even werken om de salarissen te laten betalen. En mijn schoenbroer moest dat ook. Maar dat gaat dan om een uurtje werk.


Ook al gaat het om een uurtje werk dit zou door meer dan 1 persoon gedaan moeten kunnen worden. Want wat als die persoon uitvalt. Moet zeggen dat bij ons op het werk ook een hele lange tijd 1 persoon verantwoordelijk is geweest alleen dat is natuurlijk wel een enorm risico.
2015 💙
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Mei 2022 11:44

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Leuk Gympie! Ik doe nu een cursus Zorgadministratie/Zorgregistratie dus dat komt veel voorbij. Wat is het zorglandschap in NL ingewikkeld, veel ingewikkelder dan ik dacht. Moet me er nog flink in verdiepen voor ik examen kan doen 😅
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 02 Mei 2022 14:15

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Gympie, ik snap wat je bedoelt. Leuk!

Scandic, het is ook ingewikkeld. Zoveel wetten, zoveel uitvoerenden.

Winegum, wat moet dat een frustrerend project zijn. Wel ‘mooi’ om aan bij te dragen. Maar lijkt me ook heel zwaar. Ik heb drie jaar geleden bijna een baan aangenomen bij de Belastingdienst Toeslagen. Maar ben elke dag nog blij dat ik daar toch vanaf heb gezien omdat het niet goed voelde.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 02 Mei 2022 14:40

Re: Wat voor soort werk doe jij?

Ik werk als onderzoeksa.rts bij een centrum dat clinical trials doet.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers