Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Luxe om thuis te blijven?

<<

Anoniem327

Bericht 02 Mei 2022 09:45

Re: Luxe om thuis te blijven?

Tom schreef:
Sadie schreef:Ben je ook niet in staat om je kind op te halen?


Onder schooltijd niet nee, wie zou er dan voor de klas moeten?

Echte excessen daargelaten natuurlijk, dan is er een mouw aan te passen. Maar in eerste instantie wordt r in ons geval verlangd dat mn vriend een stuk oppakt.

Ik bedoel op normale dagen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Mei 2022 09:46

Re: Luxe om thuis te blijven?

Sadie schreef:
Tom schreef:
Onder schooltijd niet nee, wie zou er dan voor de klas moeten?

Echte excessen daargelaten natuurlijk, dan is er een mouw aan te passen. Maar in eerste instantie wordt r in ons geval verlangd dat mn vriend een stuk oppakt.

Ik bedoel op normale dagen.


Leg me eens uit wat het verschil is met mn werkdagen?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 02 Mei 2022 09:50

Re: Luxe om thuis te blijven?

HollyGolightly schreef:
Signature schreef:Nogmaals, ik heb niks tegen fulltime werkende ouders. Ik heb wat tegen 5 dagen opvang om luxe te kunnen leven.

Dat ze dan geen kinderen moeten krijgen. Het is me wat.



Dat is me nogal een conclusie zeg.

Macaron, die vraag heb ik je een paar pagina's terug al antwoord op gegeven.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Mei 2022 09:51

Re: Luxe om thuis te blijven?

Tom schreef:
Sadie schreef:Ik bedoel op normale dagen.


Leg me eens uit wat het verschil is met mn werkdagen?

Kun jij je kind op normale werkdagen ophalen na schooltijd? Ik bedoel gewoon als school of de bso is afgelopen, niet tussendoor vanwege ziekte. Of ben je elke dag tot 6 uur 's avonds aan het werk?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Mei 2022 09:55

Re: Luxe om thuis te blijven?

Sadie schreef:
Tom schreef:
Leg me eens uit wat het verschil is met mn werkdagen?

Kun jij je kind op normale werkdagen ophalen na schooltijd? Ik bedoel gewoon als school of de bso is afgelopen, niet tussendoor vanwege ziekte. Of ben je elke dag tot 6 uur 's avonds aan het werk?


Ik zie dat ik je eerdere bericht maar selectief gelezen had.
Na schooltijd; nee. Leerkrachten zijn niet (meteen) vrij als de kinderen naar huis zijn. Einde van de opvangdag? Ja, dat doe ik structureel, een enkele uitzondering daargelaten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem326

Bericht 02 Mei 2022 10:08

Re: Luxe om thuis te blijven?

Signature schreef:
HollyGolightly schreef:
Dat ze dan geen kinderen moeten krijgen. Het is me wat.



Dat is me nogal een conclusie zeg.

Macaron, die vraag heb ik je een paar pagina's terug al antwoord op gegeven.


Na, je hebt er wel een aantal keer een aanzet tot gegeven. Gewoon niet doen. Fulltime werkende ouders kunnen prima ouders zijn. Net als ouders die niet fulltime werken. Fulltime werkende ouders met een Porsche kunnen prima ouders zijn, net als ouders zonder Porsche. En er zijn ouders die helaas niet goed zijn voor hun kinderen. Maar verreweg de meeste ouders willen het aller allerbeste voor hun kind en doen hun uiterste best. Op hun manier. Niet aan jou om daar iets van te vinden. Of wat tegen te hebben. Het zijn jouw kinderen niet. En het is jouw leven niet.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 02 Mei 2022 10:14

Re: Luxe om thuis te blijven?

Mij heb je niet over een porsche gehoord hoor. Maar ik bepaal zelf wel even of ik ergens iets van vind of niet.
<<

Anoniem330

Bericht 02 Mei 2022 10:17

Re: Luxe om thuis te blijven?

Signature schreef:
HollyGolightly schreef:
Dat ze dan geen kinderen moeten krijgen. Het is me wat.



Dat is me nogal een conclusie zeg.

Macaron, die vraag heb ik je een paar pagina's terug al antwoord op gegeven.

Ja ik heb je reactie toen ook gezien, maar ik word er niet echt wijzer van.
Dus 3 dagen werken puur voor de luxe is wel goed, maar als je al 3 dagen werkt en er nog 2 bij doet voor de luxe dan niet?

Je zei dat je het wel ziet en hoort op het schoolplein, maar ik kan me nog steeds echt niet voorstellen dat er zoveel ouders zijn die beide fulltime werken en hun kinderen 5 dagen naar de opvang brengen, puur en alleen voor luxe.

Ik stel mijn vragen echt niet om vervelend te zijn. Ik snap het gewoon niet.
Dat het jouw keuze niet zou zijn snap ik wel, maar ik vind het niet netjes om te zeggen dat het niet in het belang van het kind zou zijn, want dat weet je toch gewoonweg niet? Eigenlijk zeg je dan dat de ouders alleen aan hun eigen belang denken en niet aan hun kinderen/gezin?
<<

Anoniem326

Bericht 02 Mei 2022 10:20

Re: Luxe om thuis te blijven?

Signature schreef:Mij heb je niet over een porsche gehoord hoor. Maar ik bepaal zelf wel even of ik ergens iets van vind of niet.


Nou ja je schetst wel steeds een bepaald type ouder die het volgens jou niet goed doet. Je bepaalt zeker of je ergens iets van vindt. Maar het is wel een oordeel over de opvoeding van een ander. We willen niet dat dat gezegd wordt over thuisblijfmoeder (nou van die thuisblijfmoeders daar vind ik wel wat van hoor, zitten maar thuis en geven het voorbeeld aan hun dochters om afhankelijk te zijn van een man). Dit voelt niet fijn voor een thuisblijfmoeder om te lezen. Dat voelt als een akelig oordeel. En zo lezen jouw posts ook. En ja je moet het helemaal zelf bepalen of je iets vindt of niet. Maar het maakt een mens niet leuker.

Voor de goede orde ik denk zo niet over thuisblijfmoeders. En er zijn legio ambitieuze en onafhankelijke vrouwen opgevoed door thuisblijfmoeders.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 02 Mei 2022 10:35

Re: Luxe om thuis te blijven?

Sadie schreef:
Tom schreef:Nou dan ben ik ook een slechte moeder; op mijn werkdagen ben ik in principe niet in staat om zoontje naar school (straks) of opvang te brengen en ook niet om thuis te blijven bij ziekte.


Gelukkig kan mn vriend dat makkelijker.

Marin, ik denk dat jullie het prima geregeld hebben. En goed dat je zelf bezig bent met werk etc.

Ben je ook niet in staat om je kind op te halen?


Ik ook niet hoor Tom 😉
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1114

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 02 Mei 2022 11:05

Re: Luxe om thuis te blijven?

Jeetje wat een discussie hier ineens zeg!
Marin, wat goed dat je je zo staande houdt na die domme aanvallende opmerkingen van Sadie.
Mijn vader werkte niet fulltime vroeger maar er gingen dagen voorbij zonder dat ik hem zag. Hij was pianoleraar dus begon rond 15u te werken als ik uit school kwam en was vaak rond 22u weer thuis als ik in bed lag. Hij haalde me dus nooit uit school, was niet bij de gesprekken en ook niet bij de kerstmusical. Ik loop nu bij de psychiater met een trauma. Grapje dus, ik heb helemaal niks gemist.
Mijn moeder werkte ook maar die was dus in de middag thuis voor al deze dingen.
Volgens Sadie is niks goed, fulltime, parttime, twee werkende ouders, 1 werkende ouder. Alleen haar eigen situatie is perfect.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 02 Mei 2022 11:17

Re: Luxe om thuis te blijven?

HollyGolightly schreef:Nou ja je schetst wel steeds een bepaald type ouder die het volgens jou niet goed doet. Je bepaalt zeker of je ergens iets van vindt. Maar het is wel een oordeel over de opvoeding van een ander. We willen niet dat dat gezegd wordt over thuisblijfmoeder (nou van die thuisblijfmoeders daar vind ik wel wat van hoor, zitten maar thuis en geven het voorbeeld aan hun dochters om afhankelijk te zijn van een man). Dit voelt niet fijn voor een thuisblijfmoeder om te lezen. Dat voelt als een akelig oordeel. En zo lezen jouw posts ook. En ja je moet het helemaal zelf bepalen of je iets vindt of niet. Maar het maakt een mens niet leuker.

Voor de goede orde ik denk zo niet over thuisblijfmoeders. En er zijn legio ambitieuze en onafhankelijke vrouwen opgevoed door thuisblijfmoeders.


Ik heb nergens een porsche benoemd, dat was iemand anders. En over die ouders waar ik een mening over heb, die waren zelf vrij duidelijk, zoals je kunt lezen in Lexi dr post. Dat gaat om specifieke mensen. Ik heb het daarbij niet over iedereen die allebei fulltime werken. Wel heb ik een mening over 5 dagen kinderopvang als dat niet noodzakelijk is.

Ik heb nergens aangegeven dat mensen geen kinderen moeten krijgen wanneer ze allebei fulltime werken. Dat waren jouw onnozele woorden die je mij in de mond legt. Ik heb gezegd dat ik er wat van vind als een luxe levensstijl boven het belang van je kinderen gaat. En ik denk niet dat kinderen een villa, 4 x per jaar een verre reis en 2 of meerdere flinke auto's voor de deur nodig hebben en de voorkeur hebben om 5 dagen naar de opvang te gaan om dat waar te kunnen maken. Kinderen kunnen prima opgroeien met minder. Je kunt mij niet wijsmaken dat die zaken in het belang van de kinderen zijn.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 02 Mei 2022 11:21

Re: Luxe om thuis te blijven?

For what it’s worth: ik ben het met je eens signature
Afbeelding
Afbeelding
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 02 Mei 2022 11:21

Re: Luxe om thuis te blijven?

Macaron schreef:Je zei dat je het wel ziet en hoort op het schoolplein, maar ik kan me nog steeds echt niet voorstellen dat er zoveel ouders zijn die beide fulltime werken en hun kinderen 5 dagen naar de opvang brengen, puur en alleen voor luxe.

Ik stel mijn vragen echt niet om vervelend te zijn. Ik snap het gewoon niet.
Dat het jouw keuze niet zou zijn snap ik wel, maar ik vind het niet netjes om te zeggen dat het niet in het belang van het kind zou zijn, want dat weet je toch gewoonweg niet? Eigenlijk zeg je dan dat de ouders alleen aan hun eigen belang denken en niet aan hun kinderen/gezin?


Dus jij denkt dat een villa, verre luxe reizen, 2 flinke auto's voor de deur in het belang van de kinderen kan zijn? Ik zie niet in hoe. Ik zeg daarbij niet dat het slecht is voor kinderen als dat haalbaar is door niet 5 dagen naar de opvang te hoeven.

Ik heb nergens aangegeven dat ik dit op het schoolplein hoor en zie. Ook niet dat er over het algemeen genomen heel veel ouders zijn die dit doen. In sommige omgevingen is het schijnbaar wel een meer voorkomend iets dan in andere omgevingen. In onze huidige omgeving komt dat niet veel voor.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 11:27

Re: Luxe om thuis te blijven?

Maar wie zegt (tenzij ze het zelf letterlijk zo zeggen) dat die mensen dat belangrijker vinden dan hun kinderen? Het kan toch ook naast elkaar leven? En ja die mensen werken dan heel veel en ik zou dat zelf niet ambiëren, maar een luxe leefstijl zegt toch niets over hoeveel ze van hun kinderen houden? Ik vind het gewoon onnodig om daar conclusies aan te verbinden als buitenstaander.

En ik denk zeer zeker dat verre reizen wél in het belang (de culturele ontwikkeling) kunnen zijn van de kinderen, bijvoorbeeld.

Ik snap echt wel het type mens dat je bedoelt en ik heb daar persoonlijk niks mee maar ik probeer gewoon verder te kijken dan dat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Mei 2022 11:36

Re: Luxe om thuis te blijven?

Signature schreef:
Macaron schreef:Je zei dat je het wel ziet en hoort op het schoolplein, maar ik kan me nog steeds echt niet voorstellen dat er zoveel ouders zijn die beide fulltime werken en hun kinderen 5 dagen naar de opvang brengen, puur en alleen voor luxe.

Ik stel mijn vragen echt niet om vervelend te zijn. Ik snap het gewoon niet.
Dat het jouw keuze niet zou zijn snap ik wel, maar ik vind het niet netjes om te zeggen dat het niet in het belang van het kind zou zijn, want dat weet je toch gewoonweg niet? Eigenlijk zeg je dan dat de ouders alleen aan hun eigen belang denken en niet aan hun kinderen/gezin?


Dus jij denkt dat een villa, verre luxe reizen, 2 flinke auto's voor de deur in het belang van de kinderen kan zijn? Ik zie niet in hoe. Ik zeg daarbij niet dat het slecht is voor kinderen als dat haalbaar is door niet 5 dagen naar de opvang te hoeven.

Ik heb nergens aangegeven dat ik dit op het schoolplein hoor en zie. Ook niet dat er over het algemeen genomen heel veel ouders zijn die dit doen. In sommige omgevingen is het schijnbaar wel een meer voorkomend iets dan in andere omgevingen. In onze huidige omgeving komt dat niet veel voor.

Ik denk dat weinig geld hebben schadelijker kan zijn voor kinderen dan veel geld hebben. Met de nadruk op 'kan zijn', want ook met weinig geld kun je je kinderen een fijne jeugd geven, maar het is wel moeilijker.
<<

Anoniem330

Bericht 02 Mei 2022 11:42

Re: Luxe om thuis te blijven?

Signature schreef:
Macaron schreef:Je zei dat je het wel ziet en hoort op het schoolplein, maar ik kan me nog steeds echt niet voorstellen dat er zoveel ouders zijn die beide fulltime werken en hun kinderen 5 dagen naar de opvang brengen, puur en alleen voor luxe.

Ik stel mijn vragen echt niet om vervelend te zijn. Ik snap het gewoon niet.
Dat het jouw keuze niet zou zijn snap ik wel, maar ik vind het niet netjes om te zeggen dat het niet in het belang van het kind zou zijn, want dat weet je toch gewoonweg niet? Eigenlijk zeg je dan dat de ouders alleen aan hun eigen belang denken en niet aan hun kinderen/gezin?


Dus jij denkt dat een villa, verre luxe reizen, 2 flinke auto's voor de deur in het belang van de kinderen kan zijn? Ik zie niet in hoe. Ik zeg daarbij niet dat het slecht is voor kinderen als dat haalbaar is door niet 5 dagen naar de opvang te hoeven.

Zoals ik al zei, de meeste mensen maken hoogstwaarschijnlijk de beste keuze in het belang van hun gezin en de gezinssituatie. De villa en de verre luxe reizen zijn dan een gevolg van veel werken, maar je weet toch helemaal niet of dat de reden is dat er zoveel gewerkt wordt?

Ik zou ook nog wel meer willen werken, maar wij vinden de opvang te duur om dat te doen. Ik heb daar baad bij, veel werken. Ik ontspan op mijn werk en kom er tot rust. Thuis zitten met kleine kinderen is gewoon niet mijn ding, de stress en het constante aan staan maakt me ongelukkig. Er zijn echt veel ouders (moeders) die dit hebben, maar die cijferen zichzelf weg omdat 'omdat het zo niet hoort' en vanwege oordelen overal. Hurray voor diegene die dat niet doet en ook het eigen geluk (en dus het belang van het hele gezin) belangrijk vindt.
Werken of meer werken is in best veel gevallen in het belang van het gezin. Dat er vervolgens 4x per jaar een vakantie mogelijk is, is een gevolg en niet de oorzaak.

Je hebt gewoon geen idee. Ieder huisje heeft z'n kruisje werd hier al eerder gezegd.

Andere moeders, moeders met oordelen, zijn de reden dat ik niet tegen mensen vertel dat onze jongste 4 dagen naar de opvang gaat of meteen er bij zeg dat het maar tijdelijk is.
Waarom? #doeslief
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 11:47

Re: Luxe om thuis te blijven?

Macaron schreef:Andere moeders, moeders met oordelen, zijn de reden dat ik niet tegen mensen vertel dat onze jongste 4 dagen naar de opvang gaat of meteen er bij zeg dat het maar tijdelijk is.
Waarom? #doeslief


Ja dit dus. Ik heb dit dus de andere kant op (wat al besproken is hoor, maar ik zeg dan dus ook direct 'maar ik wil wel weer werken hoor'). Dat indekken herken ik. Ik kan nu wel tegen je zeggen dat je dat niet moet doen, maar ik snap je wel. En daarom probeer ik er dus niet over te oordelen bij hoe anderen het oplossen en alleen te kijken naar wat voor mij en ons als gezin werkt. En voor jou en jullie is dat idd weer anders.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 02 Mei 2022 11:52

Re: Luxe om thuis te blijven?

30% van de kinderen op mijn werk in de leeftijd 0-4 komen 4 of 5 dagen op de opvang, op sommige locaties (wijk afhankelijk) is het uitzondering als je minder dan 3 dagen komt, want daar werken beide ouders gewoon (meer dan) fulltime om rond te kunnen komen. En dat is niet voor luxe, maar voor leven.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem327

Bericht 02 Mei 2022 12:02

Re: Luxe om thuis te blijven?

Pippa schreef:30% van de kinderen op mijn werk in de leeftijd 0-4 komen 4 of 5 dagen op de opvang, op sommige locaties (wijk afhankelijk) is het uitzondering als je minder dan 3 dagen komt, want daar werken beide ouders gewoon (meer dan) fulltime om rond te kunnen komen. En dat is niet voor luxe, maar voor leven.

Ik denk inderdaad dat in arme wijken dit veel meer voorkomt. Als je beiden minimumloon verdient, zul je beiden fulltime moeten werken om rond te komen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Mei 2022 12:04

Re: Luxe om thuis te blijven?

Ik denk dat er ook in ‘villawijken’ genoeg gezinnen zijn die fulltime moeten werken omdat er ‘zo nodig een groot huis gekocht moest worden’ en die met minder dan 2x fulltime niet bekostigd kan worden.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem330

Bericht 02 Mei 2022 12:10

Re: Luxe om thuis te blijven?

Tom schreef:Ik denk dat er ook in ‘villawijken’ genoeg gezinnen zijn die fulltime moeten werken omdat er ‘zo nodig een groot huis gekocht moest worden’ en die met minder dan 2x fulltime niet bekostigd kan worden.

En waar verhuizen naar goedkoper, een kleinere auto of het kind van paardrijden halen geen optie is, want gezichtsverlies en roddels. Het is allemaal niet zo simpel. Je weet het gewoon niet.
En ja daar zou je schijt aan moeten hebben, net als dat ik er eigenlijk ook schijt aan moet hebben en Marin ook, maar het doet toch iets met je.

Ik wilde graag weer een kleine stadsauto en die heb ik nu sinds 2 weken. Hiervoor had ik een flinke Mercedes. De eerste 'nou de zaken gaan niet zo best zeker' is alweer gevallen. Ik geef daar niks om, maar eerlijk is eerlijk; ik zou het wel rot vinden als mensen die hun oordeel klaar hebben dat als waarheid rond gaan strooien.

Instagram is ook een plaag voor ouders (moeders) eigenlijk. Het leven is niet insta perfect. Zo, nou. Dat was het weer met mijn preekje. :afro:
<<

Anoniem327

Bericht 02 Mei 2022 12:17

Re: Luxe om thuis te blijven?

Dat maak je er zelf van. Ik heb zelf geen Facebook, geen tiktok, geen insta, geen LinkedIn, helemaal niks. Je bent niet verplicht mee te doen aan al die fratsen. In welke auto je rijdt interesseert de meeste mensen geen bal. Lekker doen waar jij je goed bij voelt.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 02 Mei 2022 12:18

Re: Luxe om thuis te blijven?

Ja lekker makkelijk gezegd vanuit jouw ideale wereld ook.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem330

Bericht 02 Mei 2022 12:20

Re: Luxe om thuis te blijven?

Sadie schreef:Dat maak je er zelf van. Ik heb zelf geen Facebook, geen tiktok, geen insta, geen LinkedIn, helemaal niks. Je bent niet verplicht mee te doen aan al die fratsen. In welke auto je rijdt interesseert de meeste mensen geen bal. Lekker doen waar jij je goed bij voelt.

Nou uit een ander topic blijkt toch anders. En hier ook. :elephant:

Ik probeer ook lekker te doen waar ik me goed bij voel en dat zou nog net een beetje makkelijker gaan als we wat minder oordelen allemaal.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers