Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Luxe om thuis te blijven?

<<

Anoniem327

Bericht 02 Mei 2022 08:21

Re: Luxe om thuis te blijven?

Marin schreef:Ja natuurlijk en nee ons kind heeft nog niet echt speelafspraakjes.

Waarom niet? Bij ons op school begint dat in groep 1/2 al.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 02 Mei 2022 08:25

Re: Luxe om thuis te blijven?

Hé, maar er wordt niet gezegd dat dit een hele school betreft toch? Dat zou wel gek zijn want ik was zelf fulltime thuis 🤣 en Lexi werkte ook niet veel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 08:25

Re: Luxe om thuis te blijven?

Sadie schreef:Ik ken ze niet, terwijl ik omringd wordt door hardwerkende tweeverdieners in een villawijk.


Ik denk dat je buurt dan toch te min is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Mei 2022 08:26

Re: Luxe om thuis te blijven?

Marin schreef:
Olíve schreef:
En het gaat nu alleen maar over 5 dagen BSO of niet bij school staan, maar een, in mijn ogen, veel belangrijker punt: in het weekend niks ondernemen (niet eens kleien) want ouders zijn moe van hun werkweek. Dat is wat het nog extremer maakt.


Maar dan nog he, en ik klink nu als een ontzettende moraalridder hoor (te erg) maar hoe weet je dat dan van andere gezinnen? (niet jij, maar in 't algemeen). Zelfs als een kind dat zou vertellen tijdens een play date dat z'n moeder in het weekend te moe is om te kleien, dan nog zou ik dat niet interpreteren als dat die ouders noooit wat met de kinderen doen. Maar misschien kan ik me er ook wel gewoon niks bij voorstellen hoor. En bovendien zal dit misschien vast wel voorkomen bij een enkeling maar kan me niet voorstellen dat 'een hele school' aan kinderen zulke ouders heeft. In mijn hoofd is dit een beetje speculerend oordelen over een extreem klinkende situatie.

Edit: Signature, ik begrijp uit jouw bericht dat jij dat soort dingen dan dus hoort van de ouders zelf?

Ik zou daar ook niet over oordelen nee als een kind zoiets zegt. Ik heb zelf ook wel eens geen zin om te kleien, nou en? Het leven is niet altijd een pretpark en niet alles draait altijd om de kinderen. Dat lijkt me een heel gezonde boodschap om mee te krijgen voor kinderen.

Daarbij weet je niet wat er speelt in een gezin. Misschien heeft die moeder wel long covid, of hebben ze net met z'n allen doodziek in quarantaine gezeten. Of misschien zijn er andere redenen waarom het niet lekker loopt.

Dat geoordeel vind ik zo rot.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 02 Mei 2022 08:28

Re: Luxe om thuis te blijven?

Sadie schreef:Ik ken ze niet, terwijl ik omringd wordt door hardwerkende tweeverdieners in een villawijk.


Mensen in de zorg die niet in een villawijk kunnen wonen werken ook hard.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 02 Mei 2022 08:33

Re: Luxe om thuis te blijven?

Maple schreef:
Marin schreef:
En er dan zo'n keihard (onzinnig maar los daarvan) oordeel terug komt. Dat zegt met name gewoon zoveel over wat voor persoon Sadie is.

Ik denk vooral dat Sadie een bepaalde sicko mind heeft, en ze helemaal niet zo in het leven staat. Sterker nog, dat ze niet eens weet hoe ze in het leven staat, en deze houding waarschijnlijk nodig heeft, dat anderen zich onzeker over zichzelf en hun keuzes gaan voelen, zodat zij zich weer beter voelt. Ofzo. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo koele, kille en 1000% zakelijke persoonlijkheid van zichzelf heeft, zonder enige vorm van warmte of het vermogen om zich in te leven in een andere situatie. Dit is gewoon gespeeld, en het erge is, ik stink er elke keer weer in omdat ze haarfijn weet hoe te triggeren.


Ik maak dit voor het eerst mee op het forum, vind het uiterst onprettig en heb erover gedacht om ermee te kappen, maar ben er ondertussen achter waar ze me aan doet denken en sindsdien moet ik er gewoon om lachen en negeer ik het vooral. Er zijn namelijk twee opties wat mij betreft: 1. Ze liegt. 2. Ze heeft een zeer laag EQ. In ken namelijk in het echte leven iemand die ook roomser dan de paus is, altijd alles het beste kan, en die bepaalde dingen die normale mensen wel meemaken "zich niet kan voorstellen". Grijze haren? Zij nooooooit hoor. Maatje groter? Nee hoor, nog altijd dezelfde maat (maar wel als een rollade eruit zien). Een ziekte? Waarom zou zij ziek worden, dat gaat haar niet gebeuren hoor. Klussen? Kan ze als de beste. Spaans? Kan ze vloeiend. Piano? Makkelijk. Alleen weet ik dus dat die persoon helemaaaal niet alles het beste kan ;-) Het is geen kwaadwil bij haar, eerder gewoon een beetje dommigheid en gebrek aan EQ. Maakt het niet minder irritant, maar ik probeer het dus maar gewoon van me af te laden glijden ;-)
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 02 Mei 2022 08:35

Re: Luxe om thuis te blijven?

Sadie schreef:
Daarbij weet je niet wat er speelt in een gezin. Misschien heeft die moeder wel long covid, of hebben ze net met z'n allen doodziek in quarantaine gezeten. Of misschien zijn er andere redenen waarom het niet lekker loopt.


Och Sadie. Covid bestond er toen nog helemaal niet. En wanneer je met ouders communiceert en ze je vanalles vertellen over hun auto, huis en vakanties dan ben je in contact met mensen en weet je wel een beetje wat er speelt..
Of denk je dat mensen op je af komen om even te plempen dat ze een nieuwe auto hebben gekocht, een nieuw huis of om even te melden dat ze op reis zijn geweest om vervolgens weer weg te lopen?

Volgens mij heb jij je oordeel altijd klaar staan 🤣
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 08:38

Re: Luxe om thuis te blijven?

Ze doet me een beetje aan één van m'n buurvrouwen denken qua communicatie. Daarvan denk ik na een gesprek met haar altijd hè wat was dit voor gesprek? Dit is wel een villawijk dus het zou kunnen. 😝
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Mei 2022 08:43

Re: Luxe om thuis te blijven?

Sadie schreef:
Olíve schreef:

Ik ken ze niet, terwijl ik omringd wordt door hardwerkende tweeverdieners in een villawijk. Alle kinderen spelen hier veel buiten met elkaar, omdat dat hier kan. Het is hier namelijk veilig met weinig verkeer en veel groen. Dat geeft al zoveel voordelen voor de kinderen.

Daarom ben ik erg benieuwd waar deze wijk dan ligt, of zou het een kletspraatje zijn? Het raken om het raken?[/quote]

Nee, dat is wat jij vooral doet. Daar kan ik hier verder niemand op betrappen.
<<

Anoniem330

Bericht 02 Mei 2022 08:44

Re: Luxe om thuis te blijven?

Sadie schreef:
Dat geoordeel vind ik zo rot.

:smile:

Ik kan niet meer hoor. Geef me incontinentieverband.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Mei 2022 08:48

Re: Luxe om thuis te blijven?

Sadie verzint gewoon alles bij elkaar. Waarom ga je er zo op in. Het leven dat ze schetst heeft ze niet.

Wat mij betreft oordeelt signature ook behoorlijk. Ze weet dat hier meerdere forummers zijn die ft werken. Maar haalt wel elke keer weer opnieuw fulltime werkende ouders aan. Als je opvoeding in de geschiedenis plaatst dan is het maar een zeer kleine periode in de tijd dat moeders (geen vaders) de tijd hadden om met een kopje thee en koekjes thuis te zitten na school en met hun kinderen te spelen.(Al denk ik dat dat samen spelen vooral iets van deze tijd is). Dat zijn wij geweest met onze moeders. Hun eigen moeders (even afhankelijk van je leeftijd) hadden vaak veel kinderen. Zes of soms wel meer. Geen wasmachine, stofzuiger, vaatwasser, etc. Zij waren altijd bezig met het huishouden. En hadden geen tijd om na school te kleien). Kleine kinderen liepen met grote kinderen mee naar school. Speelafspraakjes waren er niet. Kinderen speelden buiten met buurtkinderen. Uitjes en activiteiten waren er niet. Op de enige rustdag, zondag, ging je naar de kerk. En een moeder was geen thuisblijfmoeder maar een hardcore huisvrouw. Kinderen zijn allemaal groot geworden. Zonder play dates, een kleiende moeder of een parttime werkende vader. In veel andere landen is fulltime werken voor beide ouders en een naschools programma de norm. Ook daar gaat niks fout. Net als er niks fout gaat bij kinderen van wie de moeder wel volledig thuis is. Dus doe waar je je goed bij voelt. Ben blij dat je een keuze hebt (want dat is de luxe) en houdt het bij jezelf.
<<

Anoniem330

Bericht 02 Mei 2022 08:51

Re: Luxe om thuis te blijven?

HollyGolightly schreef:Sadie verzint gewoon alles bij elkaar. Waarom ga je er zo op in. Het leven dat ze schetst heeft ze niet.

Wat mij betreft oordeelt signature ook behoorlijk. Ze weet dat hier meerdere forummers zijn die ft werken. Maar haalt wel elke keer weer opnieuw fulltime werkende ouders aan. Als je opvoeding in de geschiedenis plaatst dan is het maar een zeer kleine periode in de tijd dat moeders (geen vaders) de tijd hadden om met een kopje thee en koekjes thuis te zitten na school en met hun kinderen te spelen.(Al denk ik dat dat samen spelen vooral iets van deze tijd is). Dat zijn wij geweest met onze moeders. Hun eigen moeders (even afhankelijk van je leeftijd) hadden vaak veel kinderen. Zes of soms wel meer. Geen wasmachine, stofzuiger, vaatwasser, etc. Zij waren altijd bezig met het huishouden. En hadden geen tijd om na school te kleien). Kleine kinderen liepen met grote kinderen mee naar school. Speelafspraakjes waren er niet. Kinderen speelden buiten met buurtkinderen. Uitjes en activiteiten waren er niet. Op de enige rustdag, zondag, ging je naar de kerk. En een moeder was geen thuisblijfmoeder maar een hardcore huisvrouw. Kinderen zijn allemaal groot geworden. Zonder play dates, een kleiende moeder of een parttime werkende vader. In veel andere landen is fulltime werken voor beide ouders en een naschools programma de norm. Ook daar gaat niks fout. Net als er niks fout gaat bij kinderen van wie de moeder wel volledig thuis is. Dus doe waar je je goed bij voelt. Ben blij dat je een keuze hebt (want dat is de luxe) en houdt het bij jezelf.

Goed punt. Ja je hele reactie is goed, maar dit viel me wel op.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Mei 2022 08:54

Re: Luxe om thuis te blijven?

Signature schreef:
Sadie schreef:
Daarbij weet je niet wat er speelt in een gezin. Misschien heeft die moeder wel long covid, of hebben ze net met z'n allen doodziek in quarantaine gezeten. Of misschien zijn er andere redenen waarom het niet lekker loopt.


Och Sadie. Covid bestond er toen nog helemaal niet. En wanneer je met ouders communiceert en ze je vanalles vertellen over hun auto, huis en vakanties dan ben je in contact met mensen en weet je wel een beetje wat er speelt..
Of denk je dat mensen op je af komen om even te plempen dat ze een nieuwe auto hebben gekocht, een nieuw huis of om even te melden dat ze op reis zijn geweest om vervolgens weer weg te lopen?

Volgens mij heb jij je oordeel altijd klaar staan 🤣

Dat je weet wat voor auto mensen hebben, betekent niet dat je weet wat er speelt achter de voordeur. Ieder huisje heeft zijn kruisje en niet alles is met geld of meer vrije tijd op te lossen.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 02 Mei 2022 08:59

Re: Luxe om thuis te blijven?

Nogmaals, ik heb niks tegen fulltime werkende ouders. Ik heb wat tegen 5 dagen opvang om luxe te kunnen leven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 09:05

Re: Luxe om thuis te blijven?

Ik kan me voorstellen over wat voor type mens je het hebt Signature maar dan nog vind ik dat je daar niet zo over kunt oordelen. Ook zij zijn meer dan alleen dat. En als het nog steeds zo is, mag je er idd best wat van vinden maar ik vind het zelf niet zo netjes om daar dan echt over te oordelen. Het strookt niet met het familieleven wat ik zelf heb en ambieer maar het kan me niet zoveel schelen hoe anderen hun leven indelen.

Verder hele goede post Holly.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem330

Bericht 02 Mei 2022 09:06

Re: Luxe om thuis te blijven?

Signature schreef:Nogmaals, ik heb niks tegen fulltime werkende ouders. Ik heb wat tegen 5 dagen opvang om luxe te kunnen leven.

En 4 dagen dan om luxe te kunnen leven? Of 3? Waar ligt dan die grens?
En 3 dagen KDV en 2 dagen opa&oma is dat anders?

Ik ben toch heel nieuwsgierig waar die grens ligt. Hierboven zei iemand ook al; ik kan stoppen met werken maar dan kan ik niet meer sushi eten en weekendjes weg. Heb je daar dan ook iets op tegen? Of ligt het er dan aan waar die kinderen op die werkdagen zijn?
<<

Anoniem327

Bericht 02 Mei 2022 09:09

Re: Luxe om thuis te blijven?

HollyGolightly schreef:
Wat mij betreft oordeelt signature ook behoorlijk. Ze weet dat hier meerdere forummers zijn die ft werken. Maar haalt wel elke keer weer opnieuw fulltime werkende ouders aan. Als je opvoeding in de geschiedenis plaatst dan is het maar een zeer kleine periode in de tijd dat moeders (geen vaders) de tijd hadden om met een kopje thee en koekjes thuis te zitten na school en met hun kinderen te spelen.(Al denk ik dat dat samen spelen vooral iets van deze tijd is). Dat zijn wij geweest met onze moeders. Hun eigen moeders (even afhankelijk van je leeftijd) hadden vaak veel kinderen. Zes of soms wel meer. Geen wasmachine, stofzuiger, vaatwasser, etc. Zij waren altijd bezig met het huishouden. En hadden geen tijd om na school te kleien). Kleine kinderen liepen met grote kinderen mee naar school. Speelafspraakjes waren er niet. Kinderen speelden buiten met buurtkinderen. Uitjes en activiteiten waren er niet. Op de enige rustdag, zondag, ging je naar de kerk. En een moeder was geen thuisblijfmoeder maar een hardcore huisvrouw. Kinderen zijn allemaal groot geworden. Zonder play dates, een kleiende moeder of een parttime werkende vader. In veel andere landen is fulltime werken voor beide ouders en een naschools programma de norm. Ook daar gaat niks fout. Net als er niks fout gaat bij kinderen van wie de moeder wel volledig thuis is. Dus doe waar je je goed bij voelt. Ben blij dat je een keuze hebt (want dat is de luxe) en houdt het bij jezelf.

Eens. Ik vind dat hier op het forum vooral het oordeel over fulltime werkende moeders erg hard is. Maar de vaders werken dan weer wel massaal fulltime en dat wordt allemaal prima gevonden. Er wordt zelfs benadrukt hoe betrokken deze ft werkende vaders zijn, maar o wee als een moeder het waagt ft te werken, dan is het oordeel meedogenloos.

Ik vind het echt jammer dat er zo wordt geoordeeld.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Mei 2022 09:10

Re: Luxe om thuis te blijven?

Macaron schreef:
Signature schreef:Nogmaals, ik heb niks tegen fulltime werkende ouders. Ik heb wat tegen 5 dagen opvang om luxe te kunnen leven.

En 4 dagen dan om luxe te kunnen leven? Of 3? Waar ligt dan die grens?
En 3 dagen KDV en 2 dagen opa&oma is dat anders?

Ik ben toch heel nieuwsgierig waar die grens ligt. Hierboven zei iemand ook al; ik kan stoppen met werken maar dan kan ik niet meer sushi eten en weekendjes weg. Heb je daar dan ook iets op tegen? Of ligt het er dan aan waar die kinderen op die werkdagen zijn?

Je mag niet luxe leven. Als het te luxe wordt dan moet je minder gaan werken 🤣
<<

Anoniem326

Bericht 02 Mei 2022 09:13

Re: Luxe om thuis te blijven?

Signature schreef:Nogmaals, ik heb niks tegen fulltime werkende ouders. Ik heb wat tegen 5 dagen opvang om luxe te kunnen leven.

Dat ze dan geen kinderen moeten krijgen. Het is me wat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 09:16

Re: Luxe om thuis te blijven?

Sadie schreef:Eens. Ik vind dat hier op het forum vooral het oordeel over fulltime werkende moeders erg hard is. Maar de vaders werken dan weer wel massaal fulltime en dat wordt allemaal prima gevonden. Er wordt zelfs benadrukt hoe betrokken deze ft werkende vaders zijn, maar o wee als een moeder het waagt ft te werken, dan is het oordeel meedogenloos.

Ik vind het echt jammer dat er zo wordt geoordeeld.



Als je zelf niet zo hard over full time werkende vaders zou oordelen zou ik je misschien nog ergens serieus nemen. Maar nu natuurlijk niet, dat begrijp je zelf waarschijnlijk ook wel.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 02 Mei 2022 09:36

Re: Luxe om thuis te blijven?

Marin schreef:
Sadie schreef:Eens. Ik vind dat hier op het forum vooral het oordeel over fulltime werkende moeders erg hard is. Maar de vaders werken dan weer wel massaal fulltime en dat wordt allemaal prima gevonden. Er wordt zelfs benadrukt hoe betrokken deze ft werkende vaders zijn, maar o wee als een moeder het waagt ft te werken, dan is het oordeel meedogenloos.

Ik vind het echt jammer dat er zo wordt geoordeeld.



Als je zelf niet zo hard over full time werkende vaders zou oordelen zou ik je misschien nog ergens serieus nemen. Maar nu natuurlijk niet, dat begrijp je zelf waarschijnlijk ook wel.

Ik probeer de ridiculiteit te laten zien van dat geoordeel over ft werkende moeders door te wijzen op de dubbele moraal.

Daarnaast viel het me op dat je schreef over de opvoedkundige ideeën van andere stellen, alsof dit een ver van je bed show is, terwijl je zelf met zo iemand in bed ligt.

Er bestaan heel verschillende vormen van ft werken. Als je in principe niet in staat bent om je kind naar school te brengen, of op te halen. En als je niet thuis kunt blijven bij plotselinge ziekte van je kind, of je kind niet kunt ophalen als het ineens ziek wordt, dan is dit een totaal andere invulling van het ouderschap dan een ouder die ft werkt, maar die gewoon beschikbaar is voor de kinderen indien nodig en die zelf actief is in het ouderschap ipv alles op de partner af te schuiven.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Mei 2022 09:39

Re: Luxe om thuis te blijven?

Nou dan ben ik ook een slechte moeder; op mijn werkdagen ben ik in principe niet in staat om zoontje naar school (straks) of opvang te brengen en ook niet om thuis te blijven bij ziekte.


Gelukkig kan mn vriend dat makkelijker.

Marin, ik denk dat jullie het prima geregeld hebben. En goed dat je zelf bezig bent met werk etc.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 02 Mei 2022 09:41

Re: Luxe om thuis te blijven?

Tom schreef:Nou dan ben ik ook een slechte moeder; op mijn werkdagen ben ik in principe niet in staat om zoontje naar school (straks) of opvang te brengen en ook niet om thuis te blijven bij ziekte.


Gelukkig kan mn vriend dat makkelijker.

Marin, ik denk dat jullie het prima geregeld hebben. En goed dat je zelf bezig bent met werk etc.

Ben je ook niet in staat om je kind op te halen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2022 09:43

Re: Luxe om thuis te blijven?

Tom schreef:
Marin, ik denk dat jullie het prima geregeld hebben. En goed dat je zelf bezig bent met werk etc.


Ik maak me er ook niet echt druk om dat een nep forummer in haar hoofd heeft bedacht hoe mijn gezin wel of niet functioneert. 😒
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Mei 2022 09:45

Re: Luxe om thuis te blijven?

Sadie schreef:
Tom schreef:Nou dan ben ik ook een slechte moeder; op mijn werkdagen ben ik in principe niet in staat om zoontje naar school (straks) of opvang te brengen en ook niet om thuis te blijven bij ziekte.


Gelukkig kan mn vriend dat makkelijker.

Marin, ik denk dat jullie het prima geregeld hebben. En goed dat je zelf bezig bent met werk etc.

Ben je ook niet in staat om je kind op te halen?


Onder schooltijd niet nee, wie zou er dan voor de klas moeten?

Echte excessen daargelaten natuurlijk, dan is er een mouw aan te passen. Maar in eerste instantie wordt r in ons geval verlangd dat mn vriend een stuk oppakt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers