Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hormonale klachten

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 28 Apr 2022 20:25

Hormonale klachten

Vertel, hebben jullie ook zo'n last van die verrekte hormonen? Ik heb twee keer per maand toch wel flink last. De maand na de vaccinaties het afgelopen jaar nog meer dan normaal en het lijkt nu ook wel heftiger na corona. Maar had de afgelopen dagen echt flinke buikpijn en steken af en toe en ik heb ook één tot twee keer per maand echt zo'n verschrikkelijke hoofdpijn! Die houdt dan ook zeker 24 uur aan. Gisteren was het weer zover, de hele dag hoofdpijn en tig paracetamols geslikt en vannacht ook twee keer wakker geworden met zo'n bonzend hoofd dat ik bijna niet rechtop kon gaan zitten. Vanmorgen trok het gelukkig weer langzaamaan weg, maar heb de hele dag nog zo'n mistig gevoel in m'n hoofd gehad.

Later dit jaar ga ik m'n spiraal laten verwijderen en ik ben erg benieuwd of dat invloed gaat hebben op de klachten.

Wat voor klachten hebben jullie zoal?
❤ 7 juni 2018
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1638

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 28 Apr 2022 20:48

Re: Hormonale klachten

Ik had - achteraf door de pil/hormonen - hele erge migraine. Dit werd als maar erger tot er eigenlijk geen opties meer over bleven, behalve zware medicatie. Daar paste ik voor en ben nu 4/5 maanden gestopt. Ik had buiten dat verder nooit klachten tijdens anticonceptie, maar das nu wel anders (zelf een topic over aangemaakt).
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 28 Apr 2022 20:52

Re: Hormonale klachten

Moe moe moe moe. Verder fysiek bijna niks, af en toe eens buikpijn maar niet noemenswaardig. M'n belastbaarheid is 2/3 dagen in de maand echt minimaal en dan doe ik naast werken zo min mogelijk. De kinderen kan ik dan ook slecht handelen. Kort lontje, prikkelbaar, negatieve gedachten. Na m'n laatste zwangerschap heb ik ook vaak een halve dag een grieperig gevoel.

Ben al heel blij dat het nog maar 2/3 dagen per maand is. Het is een tijd geweest dat ik er langer in de maand wel dan niet last van had. Toen ook wel bij de huisarts geweest. Is wel al een jaar of 10 terug. Huisarts wilde me wel doorsturen naar de ggz voor evt uiteindelijk anti depressieva. Ben er meerdere keren voor geweest toen en achteraf jammer dat er nooit benoemd is dat stoppen met anti conceptie van invloed zou kunnen zijn. Ik denk dat dat echt oa erg verbeterd is door te stoppen met de anticonceptiepil.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 28 Apr 2022 20:56

Re: Hormonale klachten

Hier geen anticonceptie uiteraard maar weg mega last van hormonen. Stemminsgwisselingen, niet normaal. Vaak moet ik erom lachen maar de laatste tijd nog vaker werkt het vooral heel erg tegen me.
De periode rond m’n eisprong vind ik dan weer wel grappig, dan vind ik serieus iedereen lief 😅

Binnenkort zal ik moeten beginnen met hormonen spuiten. Zie er zo ontzettend tegenop. Niet tegen het spuiten maar wel tegen de effecten van de hormonen. Ik hoop maar dat ik een niet al te grote heks word.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Apr 2022 21:35

Re: Hormonale klachten

Ik heb altijd van dit soort klachten dus weet nooit zo goed of dat nou hormonaal is of niet. Bij m'n vorige spiraal voelde ik m'n eisprong wel heel, daar had ik wel echt buikpijn van.
Let's discover the world together.
<<

Pitty

Bericht 28 Apr 2022 21:39

Re: Hormonale klachten

Ik gebruik geen hormonale anticonceptie maar sinds de eerste coronaprik is mijn hele cyclus in de war en heb ik megahoofdpijn als ik ongesteld ben.
<<

Anoniem327

Bericht 29 Apr 2022 06:30

Re: Hormonale klachten

Dit is de reden dat ik al 10 jaar geen kunstmatige hormonen meer in mijn lichaam meer stop. Ik kan daar totaal niet tegen, dus zodra ik doorhad wat een grote impact het op mij had, ben ik ermee gestopt.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 29 Apr 2022 07:23

Re: Hormonale klachten

Ik gebruik sinds een jaar of 10 geen hormonale anticonceptie meer. Sinds ik moeder ben, heb ik enorm veel last van mijn cyclus. Ik houd deze bij met de app Maya. Ik heb een heel regelmatige cyclus en kan op de app dus ook goed zien wanneer ik weer last van buikpijn en vermoeidheid ga hebben. Voorheen tijdens de eisprong een dag, dat werden 2 dagen en inmiddels heb ik ruim een week erge buikpijn en ben ik die week ook ruim een maat dikker (buik en benen, ik houd dan vocht vast denk ik).

Heel erg vervelend. Voorheen dacht ik elke maand dat ik ziek werd, nu weet ik dat het de eisprong is. Het wordt inmiddels echt vervelend, aangezien de eisprong al snel na mijn menstruatie komt en ik daar dus zo lang last van heb, dat ik me maar een week per maand oké voel.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 29 Apr 2022 07:24

Re: Hormonale klachten

Ik ga hierna ook echt niet meer terug naar kunstmatige hormonen. Bang voor een ongeplande zwangerschap ben ik toch al niet zo, dus dat moet te doen zijn.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 29 Apr 2022 07:26

Re: Hormonale klachten

Ik voelde me beter met de pil geloof ik. Maar ik wil het ook niet meer. Ik ga me nu verdiepen in voeding en evt supplementen, om mijn hormonen wat te sturen.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 29 Apr 2022 07:27

Re: Hormonale klachten

Ik was met de pil zo afgevlakt, alsof geen enkele emotie oprecht was, ofzo.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Apr 2022 10:40

Re: Hormonale klachten

Ja. Zo erg dat ik juiste weer een spiraal heb genomen (hormonen met hormonen bestrijden aldus mijn gynaecoloog). Dit hielp niet voldoende en daarom slik in sinds vorig jaar zomer antidepressiva. Dit helpt voor mij heel goed.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem330

Bericht 29 Apr 2022 11:52

Re: Hormonale klachten

Sadie schreef:Dit is de reden dat ik al 10 jaar geen kunstmatige hormonen meer in mijn lichaam meer stop. Ik kan daar totaal niet tegen, dus zodra ik doorhad wat een grote impact het op mij had, ben ik ermee gestopt.

Dit. Al is dat nog geen 10 jaar, maar kom wel in de buurt.

En na de geboorte van de jongste was ik lang niet in balans. Met vreselijke PMS buien tot gevolg (dat ik nog nooit een moord begaan heb mag een wonder zijn). Dus ik ben aan mezelf gaan werken, vitamines slikken, nouja een heel riedeltje 'selfcare'. Ik bekijk 2 cyclussen hoe het gaat en pas dan wat aan (of niet) tot ik de juiste balans gevonden heb.
Heb al een maand of 3 niet meer zulke buien gehad, dus het gaat de goede kant op. :banaan:
<<

Anoniem327

Bericht 29 Apr 2022 11:57

Re: Hormonale klachten

Macaron schreef:
Sadie schreef:Dit is de reden dat ik al 10 jaar geen kunstmatige hormonen meer in mijn lichaam meer stop. Ik kan daar totaal niet tegen, dus zodra ik doorhad wat een grote impact het op mij had, ben ik ermee gestopt.

Dit. Al is dat nog geen 10 jaar, maar kom wel in de buurt.

En na de geboorte van de jongste was ik lang niet in balans. Met vreselijke PMS buien tot gevolg (dat ik nog nooit een moord begaan heb mag een wonder zijn). Dus ik ben aan mezelf gaan werken, vitamines slikken, nouja een heel riedeltje 'selfcare'. Ik bekijk 2 cyclussen hoe het gaat en pas dan wat aan (of niet) tot ik de juiste balans gevonden heb.
Heb al een maand of 3 niet meer zulke buien gehad, dus het gaat de goede kant op. :banaan:

Ik ben benieuwd wat je allemaal slikt en doet, wil je daar iets meer over vertellen?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1290

Geregistreerd: 08 Feb 2021 14:35

Bericht 29 Apr 2022 12:01

Re: Hormonale klachten

Ik heb een maand de supplementen van SUPS gebruikt (voorheen the mom plan geloof ik). Ik had het idee dat het echt hielp bij de vermoeidheid en de pijn. Ik vind het nu alleen helaas te duur nu ik in de ww zit (3 potjes voor €50 waar je een maand mee doet).
<<

Anoniem330

Bericht 29 Apr 2022 12:11

Re: Hormonale klachten

Sadie schreef:
Macaron schreef:Dit. Al is dat nog geen 10 jaar, maar kom wel in de buurt.

En na de geboorte van de jongste was ik lang niet in balans. Met vreselijke PMS buien tot gevolg (dat ik nog nooit een moord begaan heb mag een wonder zijn). Dus ik ben aan mezelf gaan werken, vitamines slikken, nouja een heel riedeltje 'selfcare'. Ik bekijk 2 cyclussen hoe het gaat en pas dan wat aan (of niet) tot ik de juiste balans gevonden heb.
Heb al een maand of 3 niet meer zulke buien gehad, dus het gaat de goede kant op. :banaan:

Ik ben benieuwd wat je allemaal slikt en doet, wil je daar iets meer over vertellen?

Vitamine B complex (B12 en foliumzuur o.a.). Schijnt heel goed te zijn bij PMS klachten.
Los een hoge dosering ijzer. Die was tijdens m'n zwangerschap al laag en bleef daarna laag .
Daarnaast nog afwisselend magnesium en zink.

Ik ben ook bijna volledig gestopt met koffie en cola (zero) drinken omdat ik last van Rosacea heb en ik las dat cafeïne ervoor zorgt dat die bloedvaatjes verwijden en je dus een extra een rooie kop krijgt. Ik weet niet of dat nog effect heeft op m'n algehele gesteldheid, maar ik voel me er wel goed bij.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 29 Apr 2022 13:43

Re: Hormonale klachten

Hier ook geen anticonceptie met hormonen. Ben daar in 2014 mee gestopt en begin er nooit meer aan. Heb hele lichte menstruaties (ook na mijn zwangerschap) en eigenlijk nooit buikpijn. Met de pil/mirena/implanon was dat altijd drama.

Enige wat ik nu wel heb, is een dag of 3 ontiegelijke PMS. Als ik de borstvoeding afgebouwd heb tzt, dan begin ik weer met teunisbloemolie capsules. Werkt bij mij erg goed (na de tweede maand begon ik duidelijk verschil te merken).
11.21
10.23

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers