Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoffig huis

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 28 Apr 2022 11:53

Stoffig huis

Kan het dat het ene huis stoffiger is dan het andere? Ik woon hier nu 12 jaar en het valt me al zo lang op hoe stoffig het hier is. Ik heb in 2 appartementen (beide eerste en tweede verdieping maisonnette) en in 2 huizen gewoond (beide rijtjeshuizen van 6 meter breed in een vrij krappe woonwijk, bouwjaar 1976 en nu 1982), en hier is het echt het stoffigst. Als ik heb gestofzuigd en gedweild, voel ik de dag erna alweer stof onder mijn voeten.

Komt het dan echt doordat ik voorheen alleen woonde en nu met zijn drieën? Ik kan er gewoon niet tegenop stoffen lijkt het wel.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 28 Apr 2022 12:01

Re: Stoffig huis

Ja dat kan 😁
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Apr 2022 12:10

Re: Stoffig huis

Ik woon op een bouwplaats dus hier altijd zand en stof in huis. Ik ken je ellende :)
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 28 Apr 2022 12:11

Re: Stoffig huis

Hopelijk is ons nieuwe huis minder stoffig dan! Ik vind het hier nooit écht lekker schoon.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 28 Apr 2022 12:12

Re: Stoffig huis

Feline schreef:Ik woon op een bouwplaats dus hier altijd zand en stof in huis. Ik ken je ellende :)


Wij gaan binnenkort verhuizen en ons nieuwe huis is dan nog niet klaar. De kelder en de tuin moeten dan nog gedaan worden. En naast ons worden ook 2 huizen gebouwd, dus het zal voorlopig wel zo blijven. Op zoek naar een poetshulp dan maar!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 28 Apr 2022 12:15

Re: Stoffig huis

Ja, ik heb ook nog een hond dus dat helpt ook niet echt mee haha. Mijn schoonmaakster komt één keer per week en stoft dan alles af dus het voelt hier wel redelijk schoon.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Apr 2022 17:23

Re: Stoffig huis

Heel herkenbaar.
In huidige huis is ook veel stoffiger dan ons oude.

Als ik 1 of 2 dagen niet gestofzuigd heb is het alsof er 3 weken niks in huis gedaan is. Zeker nu de kat weer begint te verharen. Vreselijk irritant.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 28 Apr 2022 21:09

Re: Stoffig huis

Wat gek dat op de dag dat ik me deze vraag stelde er een topic over is! Ik vroeg me dat dus vanmorgen ook af: waarom is het hier zo stoffig?? Ik heb er geen antwoord op, vind het wel schijtirritant!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem327

Bericht 29 Apr 2022 07:41

Re: Stoffig huis

Natuurlijk maakt het uit met hoeveel mensen je in een huis woont en of je huisdieren hebt. Ook de omgeving waarin het huis staat maakt uit en de ligging van het huis.

Toen ik op mezelf woonde in een appartement hoefde ik haast niet schoon te maken. Ik was de hele dag weg, de hele dag naar de uni en daarna direct door om te werken. Als je ergens amper bent, dan valt het mee met de hoeveelheid tijd die je kwijt bent aan opruimen en schoonmaken.

Nu wonen we in een huis van 170m2 met twee kinderen en een kat is dat een ander verhaal. Zeker als we allemaal veel thuis zijn, kun je de hele dag opruimen en schoonmaken, maar is het aan het einde van de dag alsnog een bende.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 29 Apr 2022 08:25

Re: Stoffig huis

Dat is hier ook hoor. Maar in dit huis ligt echt overal stof. Op de plinten (ben ik even blij dat we die in ons nieuwe huis in de muren hebben laten stuken!), op de vensterbanken, onder de bedden en kasten, echt bizar veel meer dan in vorige huizen. Ook in de kamers die we niet of nauwelijks gebruiken.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 29 Apr 2022 08:37

Re: Stoffig huis

Ons oude huis was veel stoffiger dan dit huis. Waar ik daar echt iedere dag dacht, waarom is het nu alweer stoffig?! Kan ik in dit huis rustig 2 weken niet stoffen en er nog niets van denken.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2022 08:41

Re: Stoffig huis

Ik merk het alleen aan het zwarte tapijt in de hal, gang en trap. Dat wordt echt snel vies. Maar meer met kleine stukjes hout, vuil, zand, dat soort werk.
En onder de kinderstoelen in de woonkamer elke dag zo veel kruimels. Je kan wel bezig blijven idd.

Echt stof merk ik niet zoveel van. Het wordt elke week schoon gemaakt.
Let's discover the world together.
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 29 Apr 2022 08:49

Re: Stoffig huis

Wij hebben vooral meer stof als het droger is in huis. Vooral in wintermaanden is het erger (bij droog weer).
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Apr 2022 09:05

Re: Stoffig huis

Bij ons ook hoor, vooral nu de buitendeur weer vaak openstaat en door de ramen komt er ook veel stof en andere zooi binnen van alle bomen. Wij hebben ook zo’n boom in de tuin, die gaat over een maand ongeveer al zijn blaadjes/zaadjes verliezen, dan is het helemaal drama voor een week. Overigens blij met die boom hoor, is een hele mooie.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 29 Apr 2022 13:03

Re: Stoffig huis

Wij hebben boven wel altijd de ramen open staan (ook bij min 10) en beneden de dauerluftung. Daar komt natuurlijk ook wel weer stof door naar binnen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Apr 2022 19:39

Re: Stoffig huis

Wij merken ook veel verschil. Ons huidige huis is een stuk minder stoffig dan het vorige huis. Hier staan de ventilatieroosters overigens ook altijd open.
2015 💙
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 29 Apr 2022 20:34

Re: Stoffig huis

Kan het misschien ook een deel luchtvervuiling zijn? Zag ooit eens op tv een gezin, die hadden het heel extreem, echt zwart stof op de vensterbanken.

Wij laten de robotstofzuiger elke dag een rondje doen, dat scheelt wel een hoop. Ook al zien we het niet liggen, na een dag of 2 is het reservoir vol. En alles wat in het reservoir zit dwarrelt niet meer door het huis heen. Hij is overigens niet supergrondig (al 7 jaar oud ook), maar het helpt dus wel om het algemene stofniveau omlaag te krijgen.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 29 Apr 2022 21:34

Re: Stoffig huis

Wij hebben sinds een jaar een luchtreiniger in huis staan en die zuigt dus echt veel stof op. Elke week stofzuig ik het rooster schoon en valt me echt op hoeveel er toch blijkbaar in de lucht dwarrelt. Waarschijnlijk ook van bomen buiten, kinderen die vanalles meepakken en met periodes bouwstof van onze verbouwingen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 30 Apr 2022 09:08

Re: Stoffig huis

Oh dat klinkt handig namaste! Die wil ik straks ook een.

Een robotstofzuiger hebben wij ook, alleen geeft die een foutmelding en ik krijg hem niet gemaakt. Hij zegt iets met front bumper, maar ik heb geen idee welk woord ervoor komt. Ik heb hem al 10x grondig schoongemaakt, maar het helpt niet. Dus ik denk dat we straks maar een nieuwe aanschaffen.

Alleen hebben we het alarm beneden erop staan als we in bed liggen, dus die stofzuiger moet zijn rondje maken als we nog wakker zijn.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 30 Apr 2022 13:09

Re: Stoffig huis

Die van ons zuigt als we niet thuis zijn. Dus bijvoorbeeld 08.45 gaat hij aan, de oudste moet een kwartier eerder op school zijn ,dus dan zijn we er niet meer. Zet hem ook vaak aan als ik even boodschappen ga doen oid.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 30 Apr 2022 17:25

Re: Stoffig huis

Wij zetten het alarm erop als we gaan, dus eigenlijk moet hij dan wel stofzuigen als we thuis zijn (of buiten).

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers