Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is jouw jaarsalaris?

Wat is jouw bruto jaarsalaris?

Ik werk niet
6
5%
<€10.000
1
1%
€10.000-20.000
5
5%
€20.000-30.000
27
25%
€30.000-40.000
24
22%
€40.000-50.000
18
16%
€50.000-60.000
12
11%
€60.000-70.000
8
7%
€70.000+
9
8%
 
Aantal stemmen : 110
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Apr 2022 20:43

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

In de zorg is 28 uur al een groot contract. Zeker voor een niveau 2+. Dat is vaak lastiger qua planning. Contracten in de zorg van 32 uur zijn er niet extreem veel. Contracten van 36 uur wat in de cao VVT fulltime is zie je bijna niet omdat het met de onregelmatigheid bijna niet weg te plannen is. Fulltime werken in een 9-5baan is veel beter planbaar dan onregelmatig.
2015 💙
<<

Anoniem327

Bericht 28 Apr 2022 20:44

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Bij mijn werkgever kan het in eerste instantie ook niet. Ze willen eerst dat je ervaring opdoet en binding krijgt het het bedding, daarvoor moet je meer uren maken. 32 uur is het minimum.

Nu het werk me makkelijk afgaat kan ik terug in uren. Ze weten wat ze aan me hebben, daarvoor hoef ik niet altijd meer aanwezig te zijn. Ik kan veel vanaf huis doen en het is routine geworden. Als ze me nodig hebben sta ik stand by.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 28 Apr 2022 20:46

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Harrison schreef:Bij mijn werkgever kan het ook gewoon niet, minimum is 32 uur. Tenzij je ouderschapsverlof hebt maar dat is contractueel dan ook nog steeds 32 uur.


Als het tijdens ouderschapsverlof kan, dan moet het normaal ook kunnen. Je kunt zoiets niet zomaar weigeren, daar moet een werkgever hele gegronde redenen voor hebben. Mijn haren gaan altijd een beetje overeind staan van werkgevers die zeggen dat je niet minder kunt werken, (bijna) iedereen is vervangbaar.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 28 Apr 2022 20:51

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Tsja ik kan wel 24 uur gaan werken (dat wil ik overigens niet) maar daar heb ik alleen mezelf mee want het werk wordt er niet minder van en de baan delen kan ook niet. Ik zou dus ook niet 1 dag per week ouderschapsverlof nemen, dan eerder een paar weken fulltime.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 28 Apr 2022 21:08

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Scandic schreef:
JustMeDaan schreef:
Niveau 2 plus.(wel 3 gedaan toen ik begon maar veel te jong toen en nu vind ik het wel best zo) Max trede. Maar daarvoor werk ik me wel 6 slagen in de rondte door al jaren personeelstekort/bezuinigingen enz.


Dan vind ik het echt wel een prima salaris. Apothekersass. is niveau 4 en dus hetzelfde salaris. Maar op één of andere manier hoor je over dat beroep/salaris nooit iets 😅


Er zit (volgens mij) nog wel een mega verschil in het verplicht avonddienst, nachtdienst, weekenddienst en feestdagen werken. Door de ORT is het salaris misschien redelijk oké, maar ik vind het veel te laag voor de werkdruk en gevraagde flexibiliteit.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Apr 2022 21:10

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Gelukkig voor leerkrachten is het salaris in het onderwijs de laatste jaren wel flink gestegen. Toen ik begon, in 2011, verdiende ik volgens mij iets van 2200 euro bruto per maand op fulltimebasis. Echt weinig dus.
❤ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 28 Apr 2022 21:27

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Green_Pepper schreef:
Scandic schreef:
Dan vind ik het echt wel een prima salaris. Apothekersass. is niveau 4 en dus hetzelfde salaris. Maar op één of andere manier hoor je over dat beroep/salaris nooit iets 😅


Er zit (volgens mij) nog wel een mega verschil in het verplicht avonddienst, nachtdienst, weekenddienst en feestdagen werken. Door de ORT is het salaris misschien redelijk oké, maar ik vind het veel te laag voor de werkdruk en gevraagde flexibiliteit.


Er werken ook apothekersassistenten in het ziekenhuis en in de poliklinische apotheek (24/7 open) en met avond/weekendiensten en consignatiediensten. Ik werkte ook feestdagen, avonden en weekenden in het ziekenhuis en dan had je nog 24/7 een diensttelefoon ook. Eén van de redenen dat ik gestopt ben in het ziekenhuis overigens.
<<

Anoniem327

Bericht 28 Apr 2022 21:33

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Scandic schreef:
Harrison schreef:Bij mijn werkgever kan het ook gewoon niet, minimum is 32 uur. Tenzij je ouderschapsverlof hebt maar dat is contractueel dan ook nog steeds 32 uur.


Als het tijdens ouderschapsverlof kan, dan moet het normaal ook kunnen. Je kunt zoiets niet zomaar weigeren, daar moet een werkgever hele gegronde redenen voor hebben. Mijn haren gaan altijd een beetje overeind staan van werkgevers die zeggen dat je niet minder kunt werken, (bijna) iedereen is vervangbaar.

In heel veel sectoren is het normaal dat je toch behoorlijk wat uren werkt. Het is al bijzonder dat het in 32 uur per week kan. Je hebt toch behoorlijk wat verantwoordelijkheid in veel functies en dat kun je nu eenmaal niet altijd allemaal in 24 uur proppen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 28 Apr 2022 21:36

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Scandic schreef:
Green_Pepper schreef:
Er zit (volgens mij) nog wel een mega verschil in het verplicht avonddienst, nachtdienst, weekenddienst en feestdagen werken. Door de ORT is het salaris misschien redelijk oké, maar ik vind het veel te laag voor de werkdruk en gevraagde flexibiliteit.


Er werken ook apothekersassistenten in het ziekenhuis en in de poliklinische apotheek (24/7 open) en met avond/weekendiensten en consignatiediensten. Ik werkte ook feestdagen, avonden en weekenden in het ziekenhuis en dan had je nog 24/7 een diensttelefoon ook. Eén van de redenen dat ik gestopt ben in het ziekenhuis overigens.


Daar heb je gelijk in. Ik dacht dat het een mindere belasting was (qua aantallen van die diensten), maar misschien is dat verschil minder dan ik dacht.

Begrijpelijk wel dat je daarom gestopt bent. Het lijkt mij ook enorm zwaar.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 28 Apr 2022 22:50

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Ik zit rond de 42k met 32 uur werken bij de Rijksoverheid.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 28 Apr 2022 22:57

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Minx schreef:In de zorg is 28 uur al een groot contract. Zeker voor een niveau 2+. Dat is vaak lastiger qua planning. Contracten in de zorg van 32 uur zijn er niet extreem veel. Contracten van 36 uur wat in de cao VVT fulltime is zie je bijna niet omdat het met de onregelmatigheid bijna niet weg te plannen is. Fulltime werken in een 9-5baan is veel beter planbaar dan onregelmatig.


32 uur zie je bij ons wel vrij veel maar meer niet inderdaad. Dat is lastig in te plannen omdat de diensten vaak geen 8 uur zijn. Als je alleen diensten draait van 8 uur zou 36 uur prima in te plannen zijn maar omdat er vaak ook diensten zijn van 5/6/7 uur is zoveel werken niet te doen.
2010 2012
<<

Katie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 235

Geregistreerd: 11 Dec 2019 20:15

Bericht 28 Apr 2022 23:12

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Wat ik ook zo vervelend vind van het werken in de zorg is dat het management en je team vaak verwachten dat je in je vrije tijd ook altijd bereikbaar bent. Dat naast al de lichamelijke en geestelijke belasting op de werkvloer zelf.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 29 Apr 2022 06:57

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Dat is in de kinderopvang inderdaad ook zo. Gelukkig doet mijn werkgever dit niet, vrije dag is ook echt vrij. Heel blij mee want het gebeurt bij de meeste instanties ook anders! Maar door alle personeelstekorten gebeurt het ook wel eens dat ik zelf toch aanbied om op mijn vrije dag te komen werken.

Ik heb het eerder gezegd maar voor onze sector zou ik het fijn vinden als er nog eens een flinke salarisverhoging in zou zitten. Ik zit aan mijn max inmiddels, en heb altijd geroepen dat de kinderopvang echt niet slecht verdient. Maar inmiddels begin ik daarvan terug te komen. De werkdruk is enorm, wordt alleen nog maar versterkt door personeelstekort. We zijn er altijd, de hele sector heeft tijdens corona zonder klagen doorgewerkt. Zoveel bijtaken en randzaken, het werk is inmiddels zoveel meer en dan alleen maar opvangen van kinderen en zorgen dat die kinderen een leuke dag hebben, we gaan in ons werk veel meer de diepte in tegenwoordig. En dat vind ik niet erg, dat vind ik leuk. Maar ergens steekt het dan wel als ik hoor dat de salarissen van leerkrachten in het PO (terecht!) verhoogd worden, maar ik in deze tijd toch een beetje moet puzzelen met het salaris wat ik krijg, en alles wat duurder wordt.
<<

Anoniem327

Bericht 29 Apr 2022 07:24

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Eigenlijk zou er een vaste standaard moeten komen voor dit soort beroepen die worden bekostigd uit de staatskas. Dit kun je koppelen aan de opleiding die ervoor nodig is.

Waarom zouden mbo medewerkers in de zorg en kinderopvang niet naar een vergelijkbare schaal LA kunnen, waar de basisschooldocenten nu uitkomen. Ik vind echt dat ze dit dik verdienen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 29 Apr 2022 08:02

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

En als de verdiensten van mbo-ers in het onderwijs en opvang afzet tegen wat mbo-ers verdienen bij de overheid (gemeentes) is het weinig.
Bij gemeentes verdien je als mbo-er het meest. Nog meer dan in het bedrijfsleven.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 29 Apr 2022 08:16

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Ik vind het inderdaad sowieso absurd wat ambtenaren verdienen in vergelijking met andere door de overheid gefinancieerde banen. En wat er vervolgens alsnog verspild wordt door domme fouten.

Ik zit net boven de 30.000 op dit moment, maar ik werk ook maar 24 uur. Overigens denk ik dat ik hier sowieso minder zal verdienen dan in het ziekenhuis, maar de regelmatige en flexibele werktijden, vakantiedagen en minder extreme werkdruk zijn me ook heel wat waard.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 29 Apr 2022 08:18

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Oh en ik vind doktersassistenten en apothekersassistenten inderdaad ook zwaar onderbetaald. Ik heb dat periodes fulltime gedaan tussen mijn studie door en dat was echt hard werken, vaker niet dan wel tijd voor lunch of je kop thee en dan hield ik netto hooguit 1500 over. En eigenlijk is het door de werkdruk bij veel praktijken bijna niet fulltime te doen.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2351

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 29 Apr 2022 09:51

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Ik werk 24 uur in de horeca en verdien een kleine 19k per jaar. Het is dat ik het leuk vind, voor het geld hoef ik het echt niet te doen. Maar een financieel extraatje is altijd lekker natuurlijk.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Apr 2022 10:59

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Whatever schreef:Ik vind het inderdaad sowieso absurd wat ambtenaren verdienen in vergelijking met andere door de overheid gefinancieerde banen. En wat er vervolgens alsnog verspild wordt door domme fouten.

Ik zit net boven de 30.000 op dit moment, maar ik werk ook maar 24 uur. Overigens denk ik dat ik hier sowieso minder zal verdienen dan in het ziekenhuis, maar de regelmatige en flexibele werktijden, vakantiedagen en minder extreme werkdruk zijn me ook heel wat waard.


Hangt ook maar net van de functie af. Ik werk ook voor de rijksoverheid en verdien met 32 uur ongeveer net zoveel als jij met 24 uur. Niet per se een vetpot dus.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 29 Apr 2022 12:50

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Arwyn schreef:
Whatever schreef:Ik vind het inderdaad sowieso absurd wat ambtenaren verdienen in vergelijking met andere door de overheid gefinancieerde banen. En wat er vervolgens alsnog verspild wordt door domme fouten.

Ik zit net boven de 30.000 op dit moment, maar ik werk ook maar 24 uur. Overigens denk ik dat ik hier sowieso minder zal verdienen dan in het ziekenhuis, maar de regelmatige en flexibele werktijden, vakantiedagen en minder extreme werkdruk zijn me ook heel wat waard.


Hangt ook maar net van de functie af. Ik werk ook voor de rijksoverheid en verdien met 32 uur ongeveer net zoveel als jij met 24 uur. Niet per se een vetpot dus.


Oh sorry, staat er een beetje onduidelijk met eerste alinea en tweede alinea. Maar ik bedoelde het eerste stuk ook meer in het algemeen en juist ook voor niet-artsen functies in de zorg die echt slecht betaald zijn. Als arts valt dat gelukkig nog best wel mee. En ik weet niet wat jij doet natuurlijk en hoe dat dan is in vergelijking met vergelijkbare functies qua opleiding/verantwoordelijkheid in de zorg.
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 22:22

Bericht 29 Apr 2022 15:18

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Iets meer dan 60.000 bruto p/j bij 36 uur in de zorgsector
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 29 Apr 2022 16:51

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

*
Laatst gewijzigd door Thunder op 01 Mei 2022 11:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Apr 2022 19:19

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Whatever schreef:Oh en ik vind doktersassistenten en apothekersassistenten inderdaad ook zwaar onderbetaald. Ik heb dat periodes fulltime gedaan tussen mijn studie door en dat was echt hard werken, vaker niet dan wel tijd voor lunch of je kop thee en dan hield ik netto hooguit 1500 over. En eigenlijk is het door de werkdruk bij veel praktijken bijna niet fulltime te doen.


Eens. Ik vind dat ik idd weinig verdien. Veel kennis moet hebben en ook nog eens altijd mega hard moet lopen. Altijd druk en veel bezuinigingen.
Ben er nog niet helemaal achter hoelang ik hiermee door wil.
2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Apr 2022 20:14

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Whatever schreef:
Arwyn schreef:
Hangt ook maar net van de functie af. Ik werk ook voor de rijksoverheid en verdien met 32 uur ongeveer net zoveel als jij met 24 uur. Niet per se een vetpot dus.


Oh sorry, staat er een beetje onduidelijk met eerste alinea en tweede alinea. Maar ik bedoelde het eerste stuk ook meer in het algemeen en juist ook voor niet-artsen functies in de zorg die echt slecht betaald zijn. Als arts valt dat gelukkig nog best wel mee. En ik weet niet wat jij doet natuurlijk en hoe dat dan is in vergelijking met vergelijkbare functies qua opleiding/verantwoordelijkheid in de zorg.

Het ging mij om het ambtenaren stukje, dat je dan niet per se heel veel verdient.
Dat de lonen in de zorg omhoog mogen staat voor mij buiten kijf.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

LaLou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 27 Dec 2021 23:11

Bericht 05 Jun 2022 22:10

Re: Wat is jouw jaarsalaris?

Leuk topic, vind het wel interessant om te lezen hoeveel anderen verdienen omdat er en op de een of andere manier nogal een taboe op lijkt te liggen om dit te bespreken.

Ik heb trouwens tussen de 20.00-30.000 gestemd. Ik werk gemiddeld 10-15 uur in de week, ik ben zzp'er.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers