Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hart onder de riem steken

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 26 Apr 2022 14:36

Hart onder de riem steken

Hi lieve meiden,

Één van m’n beste vriendinnen is ongewenst kinderloos (vervroegde overgang) en heeft het daar heel moeilijk mee. Ze is nog wel bezig met ivf maar wel in Duitsland want hier in NL hebben ze de hoop al opgegeven.
Het is haar grootste wens om moeder te worden en begrijpelijkerwijs is dit een enorm verdriet voor haar. Ik heb haar gevraagd hoe ze wil dat ik ermee om ga en ze gaf aan dat ik er maar niet naar moet vragen.
Afgelopen weekend begon ze er wel zelf over, lukt haar niet om nog af te spreken met zwangere vriendinnen, heeft hele zware sombere dagen. Ze houdt wel hoop en ik probeer er positief in mee te gaan want ik geloof dat dat helpt in het succes.

Ik wil haar graag iets kleins geven om haar te laten weten dat ik aan haar denk. Dacht aan een edelsteen die staat voor vruchtbaarheid of en dergelijk cadeau maar wellicht sla ik daarmee de plank volledig mis?

Wat is jullie ervaring hiermee? Ik heb zelf geen kinderwens en vind het dus lastig me in haar te verplaatsen. Laatste wat ik wil is haar nog rotter te laten voelen maar het voelt zo machteloos haar zo verdrietig te zien.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 26 Apr 2022 14:44

Re: Hart onder de riem steken

*weg
Laatst gewijzigd door Tove_ op 01 Jun 2023 20:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 26 Apr 2022 14:52

Re: Hart onder de riem steken

Dank voor je reactie Tove! De kans is inderdaad heel klein gezien ze amper nog eitjes aanmaakt. Maar er is nog steeds een kans dus daar houdt ze zich aan vast.
Dank voor de link, zoiets vind ik ook leuk idd!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 26 Apr 2022 14:54

Re: Hart onder de riem steken

Wat lief van je Feline. Goed idee. Ik zou ook niet gaan voor iets dat vruchtbaarheid symboliseert maar meer iets als kracht of wat Tove zegt. Hopelijk mag de wens van je vriendin uitkomen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 26 Apr 2022 15:18

Re: Hart onder de riem steken

Heel lief, wat naar voor je vriendin. Ik ben het eens met mijn voorgangers, edelsteen heel mooi idee maar inderdaad niet iets met vruchtbaarheid.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 26 Apr 2022 15:45

Re: Hart onder de riem steken

Wat een lief idee! Eens met mijn voorgangers, ik zou niet iets met vruchtbaarheid doen. Zelf zou ik, vanwege geloof, niet blij zijn met zo'n edelsteen, maar je kent haar vast goed genoeg om te weten dat het oké is. Iets anders kan misschien zijn om met haar iets ontspannends te doen, bijv. een massage. Maar al aan haar denken vind ik een heel lief gebaar.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 26 Apr 2022 15:57

Re: Hart onder de riem steken

Oeh, massage is ook een goed idee maar wel prijziger dan ik in m’n hoofd had :) Maar dat is wel echt heel fijn denk ik.
Ze krijgt ook alleen maar het advies dat ze het moet loslaten maar dat lukt natuurlijk niet.
Fijn dat jullie zo meedenken!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 26 Apr 2022 16:29

Re: Hart onder de riem steken

Loslaten ja. Mensen bedoelen het ongetwijfeld goed. Maar probeer dat maar eens bij je allergrootste, diepgewortelde wens. Fijn dat ze zo’n lieve vriendin heeft als jij.
<<

Linvi

Bericht 26 Apr 2022 16:37

Re: Hart onder de riem steken

In plaats van een edelsteen misschien een klavertje vier?

Lief van je, dat zak ze vast waarderen!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17375

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Apr 2022 17:24

Re: Hart onder de riem steken

Helemaal eens met voorgangers. Ik kreeg eens van een collega een (goedkoop nep)armbandje met daaraan een heel lief beschermengeltje want ze wilde laten weten dat ze aan me dacht. Dat engeltje heb ik nog steeds en vond ik echt een heel lief en fijn kado.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 26 Apr 2022 18:35

Re: Hart onder de riem steken

SoGood schreef:Loslaten ja. Mensen bedoelen het ongetwijfeld goed. Maar probeer dat maar eens bij je allergrootste, diepgewortelde wens. Fijn dat ze zo’n lieve vriendin heeft als jij.


Ja, vind het ook een nutteloze, bijna kwetsende, opmerking.
Ik hoop echt dat het hen gegund is dit jaar!

Beschermengeltje vind ik ook een mooie Zora!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Apr 2022 18:45

Re: Hart onder de riem steken

Wij kregen destijds een gelukspoppetje die namen we altijd mee naar het ziekenhuis

Oh en dat advies van loslaten is zo vreselijk. Ook vaak gehoord
Afbeelding
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 26 Apr 2022 18:49

Re: Hart onder de riem steken

Ik heb een tijdje terug een klein zakje gekregen met meerdere symbolen van geluk: een gelukspoppetje, een muntje, een klavertjevier vier en een heel klein buddha’tje. Dat vond ik echt enorm lief.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 26 Apr 2022 19:19

Re: Hart onder de riem steken

Dit is misschien wel leuk dan idd? Met een lief kaartje erbij!

https://www.bol.com/nl/nl/p/zakje-geluk ... uctPageUrl
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 26 Apr 2022 19:23

Re: Hart onder de riem steken

Heel leuk idee dat zakje geluk! Lief dat je zo aan haar denkt!! Hopelijk gaat haar grootste wens in vervulling.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Apr 2022 19:34

Re: Hart onder de riem steken

ja zoiets zou ik zelf leuk vinden
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Apr 2022 02:07

Re: Hart onder de riem steken

Bij mijn vriendin is het uiteindelijk wel gelukt na zo’n 9 miskramen en die heb ik meegenomen naar zo’n kamer waar je met een baseball bat alles kort en klein mag slaan. Was ge-wel-dig. Weet niet of dat bij jullie er ook is, maar is wel goed om wat agressie en pijn weg te slaan.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron