Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Een vijfdaagse werkweek is niet meer van deze tijd

Eens
13
81%
Oneens
3
19%
 
Aantal stemmen : 16
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 24 Apr 2022 09:24

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Karnemelk. Heerlijk.. geniet ervan!!
<<

Anoniem327

Bericht 24 Apr 2022 09:47

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Beau schreef:Vroeger was het normaal om 40u per week te werken. Ik ben jaren alleen geweest en om comfortabel te leven moest ik 40u werken. Maar nu ga ik nooit meer 40u werken. 20 uur is meer dan genoeg. Het past ook helemaal niet bij ons inkomen, mijn man verdiend per week wat ik per maand binnenhaal, en ik vind het belangrijker om meer tijd met onze honden te spenderen dan op kantaar aanwezig te zijn. Er is gewoon zoveel meer belangrijk dan geld uit loondienst halen. Vooral omdat mijn man 4x mijn maandloon haalt. 🙈


Ben je weer aan het werk Beau? Fijn dat het jullie goed gaat.

Alhoewel ik zelf 5 dagen werk, ben ik in algemene zin voor een kortere werkweek als norm. Ik denk dat dat mannen en vrouwen kan helpen een betere werk-privé balans te realiseren. Nu is de aanleiding in dit topic de wens van werknemers, maar het is natuurlijk een grotere opgave die raakt aan hoe we onze samenleving inrichten. Zoals Marin al opmerkte, zullen er in zo’n geval meer mensen aan het werk moeten. Zijn die er? Wordt werken aantrekkelijker voor thuisblijvers als parttime de norm wordt? Kunnen we daarmee het economisch niveau op peil houden, of willen er zelfs radicaler zijn en het idee van groei loslaten, dat zijn wel spannende vragen vind ik.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 24 Apr 2022 14:29

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Ik heb nog nooit fulltime gewerkt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 17:55

Bericht 24 Apr 2022 15:23

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Holden schreef:
Beau schreef:Vroeger was het normaal om 40u per week te werken. Ik ben jaren alleen geweest en om comfortabel te leven moest ik 40u werken. Maar nu ga ik nooit meer 40u werken. 20 uur is meer dan genoeg. Het past ook helemaal niet bij ons inkomen, mijn man verdiend per week wat ik per maand binnenhaal, en ik vind het belangrijker om meer tijd met onze honden te spenderen dan op kantaar aanwezig te zijn. Er is gewoon zoveel meer belangrijk dan geld uit loondienst halen. Vooral omdat mijn man 4x mijn maandloon haalt. 🙈


Ben je weer aan het werk Beau? Fijn dat het jullie goed gaat.



Nog niet. Maar mijn uzb is eigenrisicodrager en moet me aan werk helpen. Dus morgen mogen ze starten. 🙈 Had donderdag gebeld, maar iedereen vrij. Dus morgen weer een dag.

Voor het geld hoef ik het niet te doen. Mijn man verdiend meer dan voldoende. Maar het saldo op eigen rekening moet weer omhoog. Voelt toch als falen als je geld van een ander gebruikt en zelf niets hebt. En zijn geld is mijn geld... Maar toch...
<<

Anoniem327

Bericht 24 Apr 2022 15:35

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Snap ik, fijner om je eigen broek op te kunnen houden en een nuttige dagbesteding te hebben. Ik hoop dat ze snel wat leuks voor je hebben!
<<

Anoniem327

Bericht 25 Apr 2022 15:04

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Danny schreef:.Of t nou uit de tijd is of niet... er zijn zat mensen die gewoon aan de 5 daagse werkweek of langer zitten..omdat t niet anders kan...kinderen of niet.
En er zijn mensen die in de gelegenheid zijn om minder dan dat te werken..elke situatie en mens is anders.

Als je alleenstaand bent, dan snap ik dit wel. Alleen al om te wonen ben je veel geld kwijt en je kunt die kosten met niemand delen. Stel je verdient minimumloon, dan moet je wel fulltime werken om rond te komen (en zelfs dan is het moeilijk).

Met z'n tweeën is dit wel een ander verhaal. Als je allebei 32 uur werkt, dan is dit 64 uur in totaal. Daarmee verdien je samen voldoende om rond te komen.

Heel veel stellen doen het immers ook met 1x 40 + 1x 24, of 1x 36 uur en 1x 20 uur, of 1x 60 uur en 1x 0 uur. Dan kom je ook op (ongeveer) die 64 uur uit. Het is onzin dat 2x 32 uur dan ineens niet zou kunnen financieel gezien.
<<

Anoniem327

Bericht 25 Apr 2022 15:11

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Spencer schreef:Ik kan mijn geheim met je delen hoor.

Mijn man gaat om half 9 naar z'n werk en brengt de kinderen altijd naar school. Ik ga met de trein naar mijn werk, iets meer dan een uur. Die tijd gebruik ik om te leren.

Ik werk 1 dag van 12-21 en heb dan een hele ochtend tijd voor mezelf.

Ik werk 1 of 2 dagen thuis en doe de was in m'n pauze. Ik vouw de was 's avonds als de kinderen douchen. Kwestie van bijhouden, dan is het niet veel werk.

We hebben een robot stofzuiger dus mijn man neemt in de ochtend alles af en veegt het op de grond. Doordat er elke dag twee keer wordt gestofzuigd loop je viezigheid niet door huis en is dweilen weinig werk.

Op woensdag werk ik tot 14u en heb ik de middag vrij voor de kinderen.

We eten hello fresh en ik kies vaak de recepten van 20 minuten.

Ik doe altijd als de kinderen net slapen een half uurtje wat in huis. Mijn man doet grotere dingen op de doordeweekse dag die hij vrij is, hij werkt op zaterdag middag/avond.


En mijn werk is flexibel, als het nodig is kan ik naar het consultatiebureau/kinderen uit school halen/wat er maar nodig is.

Met wisselende en flexibele werktijden is het makkelijker kan ik me voorstellen. Bij ons is zwemles moeilijk om te regelen, omdat de wachtlijsten zo gigantisch zijn, dus toen wij na 1 jaar eindelijk aan de beurt waren, konden we geen tijd kiezen die ons goed uitkwam. Dat werd dinsdag 4 uur. Dit is maar 1 voorbeeld. Wij kunnen dit opvangen, omdat we beiden maar 32 uur werken, maar ik moet vaak denken aan ouders die allebei fulltime werken.

Maar als je nachten werkt wordt het alweer anders. Of je hebt 3 diensten van 12 uur en de rest van de tijd vrij. Dan lukt het wel met die zwemles Maar als je allebei vaste dagen hebt van 9 tot 5 wordt het lastiger. Dat is bijna niet te doen, want allerlei sporten en clubjes beginnen al om 4 uur en feestjes zijn bij ons vaak op woensdagmiddag vanaf 2 uur 's middags.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 29 Apr 2022 08:20

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Als je snachts werkt ,wil je als je thuiskomt slapen...en niet naar de zwemles of vroege voetbaltraining.
Ik heb ooit in 4ploegendienst gewerkt en stortte echt in als ik nachtdienst had gehad.
Natuurlijk..er zullen wakkere mensen zijn die wel na hun nightshift nog van alles doen...maar ik was dan echt wel klaar.
<<

Anoniem327

Bericht 29 Apr 2022 08:48

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Danny schreef:Als je snachts werkt ,wil je als je thuiskomt slapen...en niet naar de zwemles of vroege voetbaltraining.
Ik heb ooit in 4ploegendienst gewerkt en stortte echt in als ik nachtdienst had gehad.
Natuurlijk..er zullen wakkere mensen zijn die wel na hun nightshift nog van alles doen...maar ik was dan echt wel klaar.

Ik bedoel dat je dan eerst gaat slapen en daarna naar zwemles kan met je kind. Zo doen heel veel ouders dat met onregelmatige tijden. Stel je werkt van 6 uur 's avonds tot 6 uur 's ochtends, dan slaap je van 7 tot een uur of 2-3 en kun je daarna je kind van school halen en naar zwemles, of een andere sport.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 29 Apr 2022 09:05

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Dat zou inderdaad kunnen...helaas waren de zwemlessen en voetbal altijd smorgens nogal vroeg...allemaal voltooid verleden tijd voor me..
Ach..we doen t allemaal op onze eigen manier..;)
<<

Anoniem327

Bericht 29 Apr 2022 09:07

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Hoe kan dat? 's Ochtends zitten kinderen van die leeftijd toch op school? Hier is zwemles op doordeweekse dagen van 2 uur 's middags tot half6 s avonds.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 29 Apr 2022 10:12

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Ik had vroeger van 7 tot half 8 zwemles, op dinsdag en donderdag. En dat was ver fietsen en mijn moeder had geen auto. Heb het weer koud als ik er aan denk.


Overigens heb ik niet perse flexibele werktijden, ik werk op kantoor. Maar wel een flexibele werkgever 😊
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Apr 2022 10:26

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Sadie schreef:Hoe kan dat? 's Ochtends zitten kinderen van die leeftijd toch op school? Hier is zwemles op doordeweekse dagen van 2 uur 's middags tot half6 s avonds.


Met onregelmatige diensten kan je ook in het weekend werken en dan naar zwemles of hockey moeten natuurlijk.

Oh en ik deed het zelf niet erg goed op twee uur slaap na een nacht werken. Dan had ik wel minstens 5 uur nodig.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 29 Apr 2022 10:28

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Dat regel je onderling. Als je werkt tijdens de hockeytraining in het weekend dan doet de andere ouder dat.

Maar doordeweeks kan het juist makkelijker zijn voor degene met onregelmatige uren om bijvoorbeeld de kinderen op te halen van school na geslapen te hebben in de ochtend en vroege middag.

Als je allebei fulltime onder kantooruren werkt, dan lukt die zwemles om 3 of 4 uur 's middags niet.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 30 Apr 2022 11:05

Re: Vijfdaagse werkweek niet meer van deze tijd?

Ik had zelf altijd zwemles om 7 uur 's morgens...en de kinderen en kleinkinderen nu ook.
Nogmaals Sadie...t is voor iedereen anders.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers