Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inpakken

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 19 Apr 2022 13:16

Inpakken

Hoe ga jij te werk als je gaat inpakken voor vakantie?
Wij gaan vrijdag een week in eigen land op vakantie en ik twijfel het meest over de kleding.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Apr 2022 13:27

Re: Inpakken

Ik ben een redelijk efficiënte inpakker vind ik zelf.
Ik maak van te voren lijstjes met de dingen die ik echt niet wil vergeten en niet standaard zijn (bijv zwemluiers, speelgoed). Die vink ik dan af tijdens het inpakken.

Kleren pak ik gewoon de dag van te voren in. Ik loop dan gewoon de kast / m'n lichaam na, heb ik alles? Prima, hop in de koffer/tas. Ik ben geen supernette inpakker maar het past altijd. Ik neem plastic tasjes mee voor schoenen en vuile was.
Ik neem iig altijd wat truien mee maar verder gewoon shirtjes / blousjes. Ik ben niet zo'n koukleum. Waar wij naar toe gaan is het rond de 16 a 20 gr dus net als hier ong.

Ik pak in voor de kinderen, dat is logisch in ons geval want ik heb het meeste tijd daarvoor. Ze hebben allebei hun eigen weekendtas (van Fresk, de grote versie, aanrader!).
Mn man pakt zijn eigen spullen.

Ik pak meestal één dag van te voren in. Als ik 't langer van te voren inpak weet ik niet meer of ik't nou allemaal mee heb en dan ga ik twijfelen en weer overhoop halen. Dus kan beter gewoon hop in één keer doen doen.

Ik ga komende vrijdag weer inpakken want we gaan zaterdag ook op vakantie. Fijne vakantie!
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Apr 2022 13:34

Re: Inpakken

Ik schrijf meestal van te voren op wat ik allemaal wil meenemen en hoeveel.
Ik deel dit in in onderdelen zoals slapen/douche/basis/uit eten etc.
Kleding die ik mee wil nemen en moet wassen, die was ik nog en dan pak ik de dag van te voren alles in. Koffer of tas op bed, lijstje erbij en alles pakken.

Zeker in de tijd dat ik met de motor op vakantie ging en de ruimte beperkt was, was het heel effectief inpakken. Want zo hield ik zelfs nog ruimte over in mijn tassen :D.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 25 Jul 2020 04:39

Bericht 19 Apr 2022 13:41

Re: Inpakken

Ik heb altijd wel een soort lijstje, maar begin standaard te laat… vaak de avond ervoor of de ochtend van vertrek en loop vervolgens als een kip zonder kop het hele huis door 100x heen en weer…

Je kan wel stellen dat ik alles behalve een efficiënte handige inpakker ben haha
08-03-2010
08-02-2016
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 19 Apr 2022 13:52

Re: Inpakken

Ik werk ook met lijstjes, maar als ik te vroeg begin twijfel ik of ik dingen heb ingepakt die ik al heb afgestreept 🙈
Kleren voor de kinderen vind ik nu het meest irritant, omdat zomerkleren van de oudste van vorig jaar niet allemaal meer past en ik wel al nieuw heb gekocht, maar dan moet ik goed checken wat nog wel en niet kan. De jongste gaat ook over naar een andere maat, dus dat is ook uitzoekwerk. Dat maakt het voor mij stressvol. Gelukkig pakt m'n man het daadwerkelijk in. Voor onze kleren hebben we een weekendtas met wieltjes en daar past nog altijd alles van ons 4en in.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Apr 2022 13:54

Re: Inpakken

Ik vind inpakken zo'n gedoe. Maakte eerst ook altijd lijstjes, maar de laatste tijd niet echt meer. Maar kleding vind ik gewoon het lastigst, en ik wil overal matching schoenen bij als het even kan. Heb ooit weleens zeven paar schoenen/sandalen mee gehad voor een weekje vakantie hahaha. Dus uiteindelijk sta ik vaak als een kip zonder kop dingen in de koffer te gooien en zie ik het allemaal wel.
❤ 7 juni 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 19 Apr 2022 13:56

Re: Inpakken

Ik bedenk van te voren hoeveel setjes ik nodig heb en leg de dagen vooraf alvast klaar zodra het schoon is wat ik dan niet meer aan moet trekken omdat het anders in de was ligt als ik het wil inpakken. Als ik met de auto op vakantie ga dan breng ik de dagen voor mijn vakantie ook al dingen naar de achterbak als ik bv wil gourmetten, kan die alvast daarheen. Een dag van te voren kijk ik dan alles na, haal ik eventueel nog zaken weg, ik reis graag licht, en pak ik alles netjes in. Mijn dochter mag voor haar zelf nog wat speelgoed pakken in een tasje dat dan in de auto gaat. En als we met het vliegtuig gaan dan moet het in haar handbagage passen. Als ik vlieg dan neem ik eigenlijk altijd alleen maar handbagage mee.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 19 Apr 2022 15:27

Re: Inpakken

Ik begin meestal een paar dagen van tevoren al met af en toe wat kleding klaarleggen op een (niet gebruikt) bed. Ongeveer een dag van tevoren ga ik dan checken of ik genoeg setjes heb en zoek ik de andere dingen, zoals een toilettas en schoenen erbij. Ik neem altijd teveel kleding mee, maar heb meestal wel alle noodzakelijke dingen bij me. En mijn regel is eigenlijk wel; zolang het in de tas/koffer past mag het nog mee. Dat betekent dus ook dat weleens last minute dat extra badlaken er nog uit moet om ruimte te maken voor kleding.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 19 Apr 2022 17:00

Re: Inpakken

Wij gebruiken ook lijstjes, ik weet even niet welk programma dat is.
Daarin hebben we ooit een weekend weg en een zomervakantie lijst in aangemaakt en deze lopen we dan na om in te pakken, ideaal!
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 19 Apr 2022 17:10

Re: Inpakken

Ik pak altijd dag/avond van te voren pas in.
Pak setjes kleding bij elkaar en ga dan gewoon kast langs bij mezelf en dochtertje. Vriend pakt zelf in😉
Dan badkleding en handdoeken en toilet spullen die ik niet gebruik doe ik in toilettas en dan als laatste de rest.
Speelgoed niet teveel maar meestal boekjes, knutsel, spelletjes en knuffel/popje.
Tablet en andere apparatuur als laatste in handbagage.
En eten/drinken voor onderweg t laatste.
Geen lijstjes hier dus maar mocht ik wat vergeten zijn dan koop ik t daar!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11590

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Apr 2022 09:51

Re: Inpakken

Ik pak kamer voor kamer in en loop het hele huis door. Voor mijn vriend ligt het er aan hoe lang en waarheen we weggaan. Ben ik wat vergeten koop ik het wel. Zo spannend is het meestal niet.
2015 💙
<<

Anoniem327

Bericht 20 Apr 2022 10:14

Re: Inpakken

Ik heb geen lijstjes. Ja, 1 lijstje in mijn hoofd van de dingen die we echt niet moeten vergeten: paspoorten, laders, medicatie, lenzen, zwemkleding indien relevant, knuffels.
Voor de rest is het gewoon voor de kinderen en mijzelf wat kleding, ondergoed, sokken, klaar. Wij kamperen nooit, dat scheelt denk ik. En mijn vriend pakt voor zichzelf, en ook vaak voor de kinderen trouwens.
<<

Anoniem327

Bericht 20 Apr 2022 17:16

Re: Inpakken

Wij gaan heel vaak (lange) weekenden weg, 2-4 nachten. Inmiddels kunnen we supergoed en snel inpakken voor de hele familie. Ik doe altijd mijn eigen spullen en alles voor de kinderen, behalve de kleding. Mijn man doet de was en pakt in voor zichzelf en zorgt voor de kinderen hun kleding.

Binnen een uurtje zijn we klaar om te vertrekken. Doordat we dit zo vaak doen is 1-3 weken geen probleem meer, want dan pak je hetzelfde in maar dan alleen voor meer dagen kleding.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Apr 2022 19:47

Re: Inpakken

Kunnen je kinderen niet gewoon hun eigen koffer/tas inpakken?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 20 Apr 2022 20:42

Re: Inpakken

Ik neem aan dat je niet die van mij bedoelt :wink:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Apr 2022 20:49

Re: Inpakken

Nee :)
Bedoelde Sadie.
<<

Anoniem327

Bericht 20 Apr 2022 20:50

Re: Inpakken

Nee daar zijn ze te klein voor.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 20 Apr 2022 20:56

Re: Inpakken

Ik heb een excel en die werk ik altijd af. Ik heb lijstjes voor verschillende soorten reizen, huisje, festival, kamperen etc. en die update ik elk jaar even en ga dan afstrepen. Denk dat ik met kamperen nu wel in een uurtje klaar kan zijn, boodschappen doen niet meegeteld.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Apr 2022 21:01

Re: Inpakken

Sadie schreef:Nee daar zijn ze te klein voor.

Hoe oud zijn ze dan?

Sowieso vind ik het interessant vanaf welke leeftijd kinderen zelf hun koffers mogen pakken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Apr 2022 21:03

Re: Inpakken

Tabbie schreef:
Sadie schreef:Nee daar zijn ze te klein voor.

Hoe oud zijn ze dan?

Sowieso vind ik het interessant vanaf welke leeftijd kinderen zelf hun koffers mogen pakken.


Ik denk dat onze kids (of iig, jouw oudste dan haha) in zekere zin daar al bij te betrekken zijn. Als ik tegen J zeg pak een shirt en broek dan doet hij dat ook. Klein beginnen en soms denken, zou ik niet kiezen maar ach…

Ik regel meestal kleding voor mezelf, voor J en de randzaken. Vriend zorgt voor eigen kleding en dat mixen we, indien nodig, in de koffer(s).
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Apr 2022 21:06

Re: Inpakken

Ja dat doe ik inderdaad nu al. Hij heeft zijn eigen koffer dat hij mag inpakken. Daar zitten bijna altijd vooral knuffels en boekjes in. Vind het goed en slim om ze al vroeg te betrekken en verantwoordelijkheid te geven. Al is het maar een beetje.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Apr 2022 21:15

Re: Inpakken

Ik maak van tevoren een lijstje. Ik hou buienradar in de gaten een paar dagen van tevoren, dan weet ik wat voor kleding we mee moeten nemen. Ik pak in voor mezelf en de jongste. De middelste doet het samen met mij. De oudste (13 jaar) doet het zelf en maakt een lijstje waar ik ook even overheen kijk, want anders vergeet ze gerust sokken of ondergoed in te pakken. De oudste twee hebben een eigen koffertje waar alles in moet passen aan kleding en speelgoed/vermaak.
Mijn man pakt zijn eigen spullen in.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 20 Apr 2022 21:28

Re: Inpakken

Tabbie schreef:Ja dat doe ik inderdaad nu al. Hij heeft zijn eigen koffer dat hij mag inpakken. Daar zitten bijna altijd vooral knuffels en boekjes in. Vind het goed en slim om ze al vroeg te betrekken en verantwoordelijkheid te geven. Al is het maar een beetje.


Eens. Ik pak de koffers voor de kinderen ook altijd samen met ze in. Zo voorkom ik ook een "Ik wilde dat mijn broccolijurk ook mee was." Geef de oudste instructies dat ze bijvoorbeeld 3 jurken en 5 onderbroeken in moet pakken mag ze zelf weten welke.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Apr 2022 21:31

Re: Inpakken

Ik vond mezelf goed bezig met alles in 4 weekendtassen (op wieltjes). Maar als ik dan lees dat het ook in 1 tas past...

Ik heb sowieso te veel kleding ingepakt maar vind dat lastig inschatten voor twee weken. Sowieso blijven mijn kinderen geen 24 uur schoon. Haha! Ik moet nog even iets bedenken voor de spullen die we onderweg nodig hebben. De benen van mijn kinderen zijn te lang geworden dus ik kan niks meer onder hun voeten zetten.

Ik geloof dat ik ook type kip zonder kop ben.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 20 Apr 2022 21:37

Re: Inpakken

Mijn oudste heeft nu ook al een beetje meegekeken en meebeslist welke kleren en welk speelgoed mee gaat.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers