Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Inpakken

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 20 Apr 2022 21:49

Re: Inpakken

Olivia schreef:Ik vond mezelf goed bezig met alles in 4 weekendtassen (op wieltjes). Maar als ik dan lees dat het ook in 1 tas past...

Ik heb sowieso te veel kleding ingepakt maar vind dat lastig inschatten voor twee weken. Sowieso blijven mijn kinderen geen 24 uur schoon. Haha! Ik moet nog even iets bedenken voor de spullen die we onderweg nodig hebben. De benen van mijn kinderen zijn te lang geworden dus ik kan niks meer onder hun voeten zetten.

Ik geloof dat ik ook type kip zonder kop ben.


Zo’n tas hebben wij en daar passen de kleren van ons en de kinderen in voor een week. We nemen altijd teveel mee, maar er is ook een wasmachine aanwezig in het huisje, dus die optie is er ook nog. Afbeelding
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Apr 2022 21:49

Re: Inpakken

Ik heb vandaag ook alvast een speelgoedtas ingepakt. Maar dat bepaal ik, niet hij. Ik kan veel beter bepalen wat handig is en wat niet. Al moet ik zeggen dat ik nu ook voor allebei één setje Lego / Duplo mee heb, omdat we die toevallig allebei dubbel gekregen hebben en dus is 't niet zo erg als er iets kwijt raakt. En verder wat dingetjes voor in de auto en in de hotelkamer, van die kleine autootjes. Hij had die uitgezocht bij de kermis en eerst dachten we oh nee wat een plastic zooi maar toen ook dat dat juist wel handig was voor op reis. Die gaan dus ook mee.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 20 Apr 2022 21:58

Re: Inpakken

De keuzes worden wel beperkt in de zin dat ze tussen dingen kan kiezen. Ze wilde een puzzel mee van 100 stukjes, maar dat lijkt me niet handig, dus dat wordt dan een nee.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Apr 2022 22:00

Re: Inpakken

Haha ja dat lijkt me niet zo handig.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 20 Apr 2022 22:20

Re: Inpakken

We pakken meestal vrijdag in als zij op school zitten. Zij mogen dan zelf hun knuffel erin doen en een boek kiezen om mee te nemen en vaak nog iets waarmee ze op dat moment veel bezig zijn.

Het echte inpakwerk doen wij. Anders hebben we alleen prinsessenjurken, laarzen en zes teddyberen mee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2022 05:32

Re: Inpakken

Oh en wij nemen dit keer geen kinderwagen of buggy mee. Vind ik wel spannend voelen maar het hotel waar we heen gaan heeft allemaal verschillende types te leen, die je ook mee mag nemen op dagtripjes enzo. Dus eigenlijk zouden we dan min of meer de buggy voor de terugreis (één nachtje in Duits hotel) meenemen en waarschijnlijk maakt het zelfs net het verschil tussen wel of niet de dakkoffer op de auto. Tja dan gokken we 't er toch maar op. Maar voelt toch wel spannend!
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 21 Apr 2022 16:46

Re: Inpakken

Oh maar dan zou ik m wel thuis laten hoor. Liever niet dan wel mee slepen :wink:
Alvast een fijne vakantie!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2022 16:47

Re: Inpakken

Dank je, jij ook!
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 21 Apr 2022 17:11

Re: Inpakken

Zoon heeft een koffertje waar die op kan zitten en die mag hij zelf vullen met speelgoed, zolang hij nog dicht kan, meestal vol gepropt met auto’s en bussen. En ik neem dan los wat andere handige dingen mee zoals boek / tekenen / etc.

Ik begin week van te voren met dingen klaar leggen en dan werk dan alles bij op lijstje, vergeet eigenlijk nooit wat.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 21 Apr 2022 20:33

Re: Inpakken

Ik pak in principe alles voor iedereen als we met z'n 4en weggaan.

Voor m'n man maak ik stapeltjes op bed en die kijkt het na of hij toch niet een ander shirt oid mee wil.

Dan gooi ik alles in de gang bij de voordeur en m'n man zorgt ervoor dat alles in de auto en dakkoffer komt.

Voor ons werkt deze verdeling prima.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem327

Bericht 21 Apr 2022 21:18

Re: Inpakken

Als ik jouw man was zou ik dat een prima verdeling vinden. Eén uur werk (en zorgen dat alles van tevoren gewassen en opgevouwen is) ten opzichte van vijf minuten werk.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 21 Apr 2022 21:27

Re: Inpakken

Dat is inderdaad precies de reden waarom mijn man het prima vind. Hij ligt 55 minuten op de bank te zappen en ik ben een uur alles bij elkaar aan het grijpen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 21 Apr 2022 22:40

Re: Inpakken

Burn schreef:Dat is inderdaad precies de reden waarom mijn man het prima vind. Hij ligt 55 minuten op de bank te zappen en ik ben een uur alles bij elkaar aan het grijpen.



🤣
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7543

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 21 Apr 2022 22:53

Re: Inpakken

Ik maak een lijstje en dan pak ik 1 dag van te voren in. Eerder begon ik wel eens eerder maar dan kon er heel veel nog niet ingepakt worden of het zat nog in de was of zo, dus dan was het eigenlijk alleen maar inefficiënt. Ik pak mijn eigen spullen in en mijn man ook maar diedoet dat zonder lijstje (en ik pak altijd zijn zwembroek, die is hij ooit een keer vergeten en toen we thuis kwamen lag ie nog op het bed, dus dat is een soort grapje tussen ons geworden). De spullen voor de kinderen doen we samen.
Ik ben wel fan van mijn lijstje, ik snap echt niet dat mensen kunnen inpakken zonder, maar goed ik maak voor alles lijstjes haha 🤣
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 22 Apr 2022 00:07

Re: Inpakken

Ik pak de ochtend van vertrek in want anders raak ik overzicht kwijt doordat we spullen nog gebruiken die mee moeten. Ik loop het huis door per kamer en gooi alles op 1 hoop. Man gooit zijn spullen erbij en zoon mag zelf koffer inpakken, maar die kijken we wel even na. Ook zijn eigen speelgoed pakt hij in, maar ik neem wel nog wat dingen mee waarvan ik denk dat die van pas komen (vliegtuig is anders dan kamperen). Ik doe vervolgens alles in de koffers want ik wil graag weten wat waar zit. Zijn meestal met een half uurtje wel klaar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 22 Apr 2022 07:27

Re: Inpakken

Sadie schreef:Als ik jouw man was zou ik dat een prima verdeling vinden. Eén uur werk (en zorgen dat alles van tevoren gewassen en opgevouwen is) ten opzichte van vijf minuten werk.

Wie weet doet de man van Burn altijd de was.
Lekker makkelijk dat Burn dan alleen wat stapeltjes kleding uitzoekt en haar man dan ook nog eens alles in de auto moet stoppen zeg.
10.04.17
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Apr 2022 08:13

Re: Inpakken

Eind van de middag gaan we een weekendje weg. Ik pak na de lunch dan alles in. Ga als een malle alle kamers langs en pak wat we nodig hebben.

Als we met de camper weg gaan doe ik dit eigenlijk net zo alleen scheelt het dan dat we geen tassen in hoeven te pakken. Soms spreid ik het wat uit, dan pak ik vast spullen die we niet meer in huis gebruiken en leg die vast in de camper, en de dingen die speciaal voor de camper zijn komen van zolder en leg ik op hun plek (beddengoed bijvoorbeeld).

Uiteindelijk pak ik altijd voor iedereen in 🤪
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Apr 2022 08:32

Re: Inpakken

Mijn man pakt zelf in maar ik zit er wel altijd gezellig bij met een kopje koffie. Dat is jaren geleden zo ontstaan en is eigenlijk soort traditie geworden. Kan ie af en toe wat oordeel / advies vragen. Hoort bij de voorpret.

UITPAKKEN voor hem is daarentegen een ander verhaal. Hij laat het altijd maanden liggen. Hij heeft net z'n tas gepakt die nog op de grond lag van vorige zomer. Grote irritatie van mij maar ik vertik het ook te doen voor hem.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6227

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Apr 2022 08:55

Re: Inpakken

Hahaha Marin dat opruimen herken ik wel. Niet van na een vakantie/reis (dat doet hij wel) maar gewassen overhemden hangen altijd weken, of nouja meer maanden om gestreken te worden. Het i heb het wel eens opgepakt maar de volgende keer gebeurt het weer net zo dus daar ben ik mee gestopt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 22 Apr 2022 09:01

Re: Inpakken

We gaan maandag op vakantie. Ik pak de spullen voor mezelf in (goh) en voor mijn dochter aangezien mijn man gewoon het eerste en beste uit haar kast trekt en ik meer van het combineren ben. Mijn man voor zichzelf. Ik pak meestal ook wat speelgoed, spelletjes etc samen met dochter in. We gaan meestal naar een huisje en ik pak dan ook nog wat boodschappen bij elkaar voor de eerste dag. Man zorgt dat alles in de auto past en dan gaan we op pad. Prima verdeling vind ikzelf.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 22 Apr 2022 09:41

Re: Inpakken

Ik begin een uur van tevoren en neem altijd heel veel mee maar draag op vakantie eigenlijk constant hetzelfde :')
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 22 Apr 2022 10:13

Re: Inpakken

Wij gaan, als het goed is, volgende week naar Turkije.
Ik zorg dat de komende dagen alles is gewassen en pak dan in de loop van de dagen wat dingen in die we niet gebruiken, zoals badkleding. Dit streep ik dan af op mijn lijst.
Maar ben wel redelijk kip zonder kop. De dag van tevoren: mij niet bellen, ben niet te genieten..
Pak ook voor mijn vriend in, wel onder voorwaarde dat hij niet zanikt als er iets ontbreekt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 22 Apr 2022 11:26

Re: Inpakken

Saga schreef:
Sadie schreef:Als ik jouw man was zou ik dat een prima verdeling vinden. Eén uur werk (en zorgen dat alles van tevoren gewassen en opgevouwen is) ten opzichte van vijf minuten werk.

Wie weet doet de man van Burn altijd de was.
Lekker makkelijk dat Burn dan alleen wat stapeltjes kleding uitzoekt en haar man dan ook nog eens alles in de auto moet stoppen zeg.

Och joh. Niet eens op reageren.
Ik weet zelf donders goed wat m'n man in tussentijd doet. 😉
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 22 Apr 2022 13:08

Re: Inpakken

Met drie kinderen is het best wat werk. En met een kleintje daarvan hebben de afgelopen 2 jaar ook allerlei extra dingen moeten meenemen dan alleen kleding en speelgoed. Ik maak een lijstje van te voren. Meestal gaan we met de caravan dus we pakken de caravan in. Alle spullen in wasmanden en die in de caravan in het goede kastje leggen.
Man en ik verdelen dit samen, is geen echte rol verdeling.

Wat ik het meest irritant vind is als we langer dan een week weggaan en het thuis hetzelfde weer is als de bestemming. Of mijn kinderen lopen dan thuis nog als een slons of ik moet op het laatste moment nog leuke setjes wassen.
Liever hier bijvoorbeeld lange broek weer dan kan al het zomerspul al ingepakt worden, en kan ik dit over meerdere dagen verspreiden.
<<

Anoniem327

Bericht 22 Apr 2022 14:45

Re: Inpakken

Saga schreef:
Sadie schreef:Als ik jouw man was zou ik dat een prima verdeling vinden. Eén uur werk (en zorgen dat alles van tevoren gewassen en opgevouwen is) ten opzichte van vijf minuten werk.

Wie weet doet de man van Burn altijd de was.
Lekker makkelijk dat Burn dan alleen wat stapeltjes kleding uitzoekt en haar man dan ook nog eens alles in de auto moet stoppen zeg.

Wie weet, maar als ik haar verhaal lees lijkt me dat niet waarschijnlijk.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marin, Verde