Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote (of kleine) kampeertopic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Apr 2022 20:24

Het grote (of kleine) kampeertopic

Dit is er nog niet toch?

Voor alle kampeerders, van caravan tot tentje, van backpacker tot camperrijder.

Waar kamperen jullie mee?
Waar gaan jullie het liefste naar toe?
Wat vinden jullie nou echt de must-have op kampeergebied?
Kamperen jullie ook in voor- en najaar en hoe pakken jullie dat aan qua weer en kou?
Wat wordt jullie komende reis?
Wat vinden jullie het grootste nadeel van kamperen?

Etc. (Vul zelf maar in, je mag hier alles over kamperen kwijt natuurlijk)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Apr 2022 20:33

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Ik trap gelijk zelf af!

Wij hebben vorig jaar een vouwwagen gekocht, helaas konden we doordat ik toen opgenomen was niet samen er mee op pad. We zijn nu voor het eerst samen ermee op pad geweest en hebben het simpel gehouden, we staan op het terrein van mijn schoonouders in Zeeland en hebben besloten de vouwwagen daar de aankomende tijd te laten staan.

We gaan dit jaar geen wilde dingen doen, we blijven waarschijnlijk gewoon in Zeeland kamperen. Maar in de toekomst zouden we graag naar Noorwegen en Zweden willen, rondreizen met onze landrover en vouwwagen, de vouwwagen is een offroad variant, dus in principe kunnen we wel naar wat ruiger terrein.

Wij zijn nog aan het zoeken naar hoe we onze spullen het beste kunnen organiseren, dus als jullie tips hebben voor hele fijne kasten of handige oplossingen lees ik het graag!

Wij hebben dit paasweekend gekampeerd en het was bar koud ‘s nachts terwijl het overdag heerlijk was. Hoewel ik het best te doen vond ben ik wel een beetje zoekende naar comfort. Ik vind vooral het ‘s avonds in de voortent zitten maar een koude aangelegenheid, we zijn vroeg naar bed gegaan, dat was veel lekkerder. Mijn schoonmoeder kwam met een klein straalkacheltje aanzetten, dat hebben de de laatste avond geprobeerd en dat was wel heel lekker. We hebben ook twee schapenvachten in de stoeltjes liggen en hadden kruiken bij ons, dat maakte het naar bed gaan ook een stuk comfortabeler.

Ik vind de nadelen absoluut opwegen tegen de voordelen. Vooral het buiten zijn vinden we heerlijk en dat doet de kinderen ook echt goed. Wat ik nu wel echt een nadeel vond was de kou en dat de kinderen daar een aantal keer wakker van zijn geworden. Een ander nadeel vind ik de eindeloze tocht naar de wc en dat je dan net heen en weer gelopen bent voor iets anders en dan bij je tent er achter komt dat je nog naar de wc moet. Dat vind ik echt stom.
<<

Linvi

Bericht 18 Apr 2022 20:40

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Deze is soortgelijk...

topic36141.html
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Apr 2022 20:40

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Waar kamperen jullie mee?
Een tent met 2 ‘slaapkamers’ en een ‘huiskamer’. Het is een dark room tent dus helemaal donker in het slaapgedeelte. Echt een muat voor ons met kleine kinderen want geen behoefte om 5 uur ‘s morgens op te staan.

Waar gaan jullie het liefste naar toe?
Op gratis natuurcampings maar in elk geval bij een riviertje of oceaan

Wat vinden jullie nou echt de must-have op kampeergebied?
Hout voor kampvuur, van die hoofdlampjes, grote batterij voor opladen telefoon of ventilatortje.

Kamperen jullie ook in voor- en najaar en hoe pakken jullie dat aan qua weer en kou?
Nee, ik heb een bloedhekel aan kou. Alhoewel met 40 graden kamperen ook niet superfijn is.

Wat wordt jullie komende reis?
Kamperen doen we alleen in eigen land

Wat vinden jullie het grootste nadeel van kamperen?
Dat alles zo vies wordt op gegeven moment

Wij hebben alles zo ingepakt dat we alleen maar kleding hoeven in te pakken, rest zit standaard in 2 tassen. Oh en toilet? Wij kamperen nooit met een toilet, de natuur is ons toilet (al moeten wij wel goed oppassen voor slangen).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 18 Apr 2022 20:45

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Wij hebben alles zo ingepakt dat we alleen maar kleding hoeven in te pakken, rest zit standaard in 2 tassen.

Marsy wat neem je dan zoal mee? Van vroeger uit hou ik echt van kamperen maar nu met 2 kleine kinderen lijkt het me zoveel moeite en in mijn hoofd moet je dan zoveel spul meenemen.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2381

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 18 Apr 2022 20:46

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Leuk!
Wij hebben een vouwwagen (Holtkamper Cocoon) en halen die volgende week uit de stalling om in de meivakantie een paar dagen weg te gaan. Wij staan vaak op natuurkampeerterreinen. In de meidengroep meivakantie gaan we naar Noordwijk, in de zomer naar Terschelling ♡
Het grootste nadeel vind ik wel als het slecht weer is, dan wordt alles ook zo klam. Brrr
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2381

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 18 Apr 2022 20:49

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Welke vouwwagen hebben jullie Pompoen?

Mijn man wil ook heel graag naar Noorwegen etc, maar de middelste is erg snel wagenziek en de jongste is het autorijden na een uurtje ook wel zat. Dus dat doen we als ze wat ouder zijn
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 18 Apr 2022 20:51

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Waar kamperen jullie mee?
Sinds eind 2020 hebben we een oude camper. Een Hymer uit 1986. Voorheen kampeerden we met een Bell tent.

Waar gaan jullie het liefste naar toe?
Het liefst zo veel mogelijk in de natuur. Met tent of camper is dat hetzelfde. Met de camper zijn we vanwege Corona alleen nog maar in Nederland geweest maar wel al veel mooie plekjes gezien.

Qua vakantie land gaan we het liefst naar Scandinavië.


Wat vinden jullie nou echt de must-have op kampeergebied?
Sowieso kwalitatief goed spul. Qua praktische spullen vind ik een goed bed (in de tent hebben we veld bedjes) een must en een goede percolator voor koffie 😅 Voor de rest ik prima overweg met een basic uitrusting.

Kamperen jullie ook in voor- en najaar en hoe pakken jullie dat aan qua weer en kou?
Zeker! In de herfstvakantie en voorjaarsvakantie zijn we beide keren met de camper weg geweest. Afgelopen februari was het ijskoud en stond er verder niemand op de camping maar wij hebben er echt van genoten. Belangrijkste is dat je goede kleding mee neemt, thermo shirtje en legging is een perfecte pyjama voor de kids bijvoorbeeld. En een extra dekentje voor als je het in de avond koud krijgt. Oh en goede sloffen voor warme voeten.
Nou heeft onze camper een dubbele verwarming dus in principe zouden we het niet koud moeten krijgen, ware het niet dat de gasaansluiting nog gefikst moet worden ;)

Wat wordt jullie komende reis?
Eindelijk een rondreis door Denemarken. Deze plannen liggen er al sinds 2019/2020 maar vanwege Corona is het er nog niet van gekomen.

Wat vinden jullie het grootste nadeel van kamperen?
Kan er zo 1 2 3 niet een bedenken. Ik hou echt van kamperen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Apr 2022 20:52

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Joey schreef:Wij hebben alles zo ingepakt dat we alleen maar kleding hoeven in te pakken, rest zit standaard in 2 tassen.

Marsy wat neem je dan zoal mee? Van vroeger uit hou ik echt van kamperen maar nu met 2 kleine kinderen lijkt het me zoveel moeite en in mijn hoofd moet je dan zoveel spul meenemen.


Je bedoelt qua kleding? Ik ben nog niet met dochter wezen kamperen trouwens, alleen met zoon.

Neem eigenlijk niet zo gek veel mee eigenlijk. Denk een dagje weg en dat keer het aantal dagen dat je gaat. Verder eigenlijk niet. Ik twijfel of ik dit matje ga kopen van Stokke, dat lijkt me toch meer ideaal dan een luchtbed, zeker als ze straks een ‘slaapkamer’ moeten delen: https://stokkeshop.com.au/products/clou ... gIesPD_BwE
Afbeelding
Afbeelding
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 18 Apr 2022 20:55

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Wij hebben een vouwwagen, vorig jaar gekocht. Dit jaar gaan we sowieso 4 keer kamperen, allemaal dichtbij huis. Kinderen zijn tevreden met een veldje met andere kinderen en een speeltoestel en dan vinden wij het ook relaxed. Meivakantie wordt een minicamping, dan nog een keer met een groep (ons eigen Kiind weekend, maar dan goedkoop), een keer aan het strand en een week grotere natuurcamping.
Later willen we ook wel verder, maar voor nu vinden we dit wel fijn. Geeft ons weinig stress.

Wij nemen een hoop mee, maar onze nieuwste aanschaf is zo'n kleed waar zand doorheen gaat. Wordt altijd zo'n bende in de tent zonder. Vouwkratten voor de vuile was.

Nadeel vind ik het douchen. Ik vind douchen op een andere plek stom en stel het vaak zo lang mogelijk uit. Als één van ons op en neer moet om de katten eten te geven offer ik me meestal op, dan kan ik even thuis douchen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 18 Apr 2022 20:59

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Marsy31 schreef:
Joey schreef:Wij hebben alles zo ingepakt dat we alleen maar kleding hoeven in te pakken, rest zit standaard in 2 tassen.

Marsy wat neem je dan zoal mee? Van vroeger uit hou ik echt van kamperen maar nu met 2 kleine kinderen lijkt het me zoveel moeite en in mijn hoofd moet je dan zoveel spul meenemen.


Je bedoelt qua kleding? Ik ben nog niet met dochter wezen kamperen trouwens, alleen met zoon.

Neem eigenlijk niet zo gek veel mee eigenlijk. Denk een dagje weg en dat keer het aantal dagen dat je gaat. Verder eigenlijk niet. Ik twijfel of ik dit matje ga kopen van Stokke, dat lijkt me toch meer ideaal dan een luchtbed, zeker als ze straks een ‘slaapkamer’ moeten delen: https://stokkeshop.com.au/products/clou ... gIesPD_BwE

Nee ik bedoel niet qua kleding maar de kampeeruitrusting!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Apr 2022 21:30

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Blue Phone, zou je je middelste niet gewoon voorin kunnen zetten of dan nog steeds wagenziek? Ik vind het mega ongezellig maar wij doen het meestal wel zo, en dan is iig iedereen blij :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 18 Apr 2022 21:34

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Waar kamperen jullie mee?
We hebben een caravan.

Waar gaan jullie het liefste naar toe?
Een luxe camping, maar een boerencamping vinden we ook leuk.

Wat vinden jullie nou echt de must-have op kampeergebied?
Een goed kacheltje bij koud weer, een extra koelbox bij warm weer en goede koffie.

Kamperen jullie ook in voor- en najaar en hoe pakken jullie dat aan qua weer en kou?
Jazeker! Wij zijn net terug van een heerlijk paasweekend. Wij hebben een klein kacheltje in de voortent staan. De oudste jongens slapen in een tentje. Die hebben een isoleermatje en goede slaapmatten en -zakken.
Allebei een extra deken en warme onesie aan. Ik heb ze niet gehoord over kou.
In de herstvakantie gaan we ook.

Wat wordt jullie komende reis?
Meivakantie gaan we een weekje in Nederland. Pinksteren en hemelvaart gaan we ook weg. Van de zomer gaan we naar Italië.

Wat vinden jullie het grootste nadeel van kamperen?
Die berg was bij thuiskomst…
Laatst gewijzigd door Sneeuwwitje op 18 Apr 2022 22:03, in totaal 2 keer gewijzigd.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 18 Apr 2022 21:53

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Leuk, een kampeertopic!

Waar kamperen jullie mee?
In 2018 zijn wij voor het eerst gaan kamperen en toen hebben we een belltent met basic inrichting gehuurd. Dat beviel heel goed. Toen in 2019 een kleine tourcaravan gekocht, omdat een tent plus alle kampeerbenodigdheden en andere spullen mij niet in de auto leken te passen (en ik neem standaard teveel zooi mee). Voor een vouwwagen of bagagewagen zou ik ook stalling nodig hebben, dus toen maar gezocht naar een kleine caravan zodat daar gelijk een hoop spullen in kunnen. Ik heb nu een chateau 330 uit 1989, een leuke vintage caravan met voortent erbij.

Waar gaan jullie het liefste naar toe?
Tot nu toe alleen in Nederland geweest en dat bevalt prima, met name natuurcampings waar veel gezinnen komen spreken me aan. In de toekomst zou ik wel graag naar Frankrijk gaan of de Belgische Ardennen. Lijkt me beiden ook nog goed haalbaar qua afstanden. En dan weer hetzelfde soort campings.

Wat vinden jullie nou echt de must-have op kampeergebied?
Ik vind het zelf vooral handig om overal op voorbereid te zijn, neem daardoor ook wel vaak redelijk wat spullen mee. Die dan soms niet gebruikt worden omdat het bijvoorbeeld in de zomervakantie eens voornamelijk goed weer is en we de truien dan niet nodig hebben. Qua spullen vind ik ons campingtoilet wel handig. De kinderen hoeven er 's nachts vrijwel nooit uit om te plassen, maar als ze dan moeten hoeven ze niet ver. Daarnaast vinden ze het beiden geen fijn idee als ik 's nachts naar het toiletgebouw ga en zij alleen liggen. En ik moet wel standaard plassen. Dus hebben we zo'n campingtoilet staan voor hoge nood overdag (heel enkele keer moet er eentje echt enorm acuut plassen) en voor de nachten. Het legen is wel vies..
Een klein elektrisch kacheltje vind ik ook heel fijn, we hebben een klein eenvoudig exemplaar maar als het koud is dan zetten we hem aan en het is zo warm in de caravan.
Walkie Talkies zijn ook ideaal, al vond ik ze eerst maar stom. De oudste wil niet overal meer mee naar toe (en hoeft van mij ook niet mee afwassen bijvoorbeeld) maar vind het wel een beetje spannend als ze dan geen contact kan maken. Haar broertje is minder panisch maar vindt ze ook wel handig om te gebruiken. Dus we hebben nu een setje walkie talkies en het is heel handig om zo met de kinderen te communiceren zonder ze een mobiel mee te geven waar ze dan aan vastgeplakt zitten. En de kinderen gebruiken ze ook om spelletjes mee te doen.

Kamperen jullie ook in voor- en najaar en hoe pakken jullie dat aan qua weer en kou?
Tot nu toe nog niet gedaan, elk jaar twijfel ik weer en doe ik het uiteindelijk niet. Maar ga zeker even meelezen hier voor tips, want wil het toch eens gaan proberen eigenlijk.

Wat wordt jullie komende reis?
Dat moet ik nog bedenken. Normaal gesproken had ik al iets geboekt nu. Maar we gaan al 10 dagen met familie in een stacaravan op een park, de kinderen gaan nog met hun vader weg en dan wil ik aan het eind van de vakantie eigenlijk nog met de caravan weg. Wil op korte termijn wel gaan kijken of ik nog wat leuks kan vinden, zal Nederland of Belgische Ardennen worden denk ik.

Wat vinden jullie het grootste nadeel van kamperen?
Als het slecht weer is. Al heeft dat soms ook echt wel z'n charmes, ik vind het bijvoorbeeld heerlijk als het buiten even regent om dan lekker in de caravan een boek te gaan lezen op bed of spelletjes te doen met de kinderen in de voortent. Maar als alles nat, koud en vies is dan vraag ik me soms wel af waarom ik ook alweer zo graag wilde kamperen. Maar dat gevoel is vaak snel weer over, want ik vind het over het algemeen gewoon echt heel leuk en zelfs met minder weer weten we er vaak wel wat van te maken. Oja, alles inpakken voor vertrek, alles neerzetten op de camping en dan weer opruimen aan het einde van de vakantie vind ik wel een klein drama. Nu is het ook wel wat werk, en daarnaast neem ik dus meestal teveel spullen mee.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Apr 2022 23:25

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Joey schreef:
Marsy31 schreef:
Je bedoelt qua kleding? Ik ben nog niet met dochter wezen kamperen trouwens, alleen met zoon.

Neem eigenlijk niet zo gek veel mee eigenlijk. Denk een dagje weg en dat keer het aantal dagen dat je gaat. Verder eigenlijk niet. Ik twijfel of ik dit matje ga kopen van Stokke, dat lijkt me toch meer ideaal dan een luchtbed, zeker als ze straks een ‘slaapkamer’ moeten delen: https://stokkeshop.com.au/products/clou ... gIesPD_BwE

Nee ik bedoel niet qua kleding maar de kampeeruitrusting!


Oh duh haha!

Even denken.
Tas 1 heeft: de tent, 2 luchtbedden, de automatische pomp die we met auto opladen. Een mat voor bij de ingang, 2 kussens met slopen, een dekbed voor ons (waarvan we meestal alleen laken gebruiken) en slaapzak voor zoon.
Tas 2 heeft: hanglamp voor in de tenten, hoofdlampjes, antimuggenspul, aanmaakdingen voor kampvuur, pan en ketel daarvoor. Bestek en pannendingen, snijplank. Borden en kopjes. Wat spelletjes (kaarten, jeu de boules, kwartet, kleurdingen en bal), zwemspul, zonnebrand, handdoeken, vuilniszakjes.

En we nemen 3 stoelen en opklaptafel mee.

Inpakken dan nog is kleding en etensdingen, waarvan dat meestal vantevoren al gemaakt of gesneden is + vlees in een koelbox. Maar we doen wel elke 2 dagen boodschappen ergens want eten houdt je in dit land niet echt goed. En we laten zoon altijd zelf een minikoffer met speelgoed inpakken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Apr 2022 18:06

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Blue Phone schreef:Welke vouwwagen hebben jullie Pompoen?

Mijn man wil ook heel graag naar Noorwegen etc, maar de middelste is erg snel wagenziek en de jongste is het autorijden na een uurtje ook wel zat. Dus dat doen we als ze wat ouder zijn


Wij hebben de Zambezi river lodge van Aart Kok. Mijn zwager en schoonzusje hebben een Holtkamper, geen idee trouwens welke, hij is opblaasbaar of zo.

Onze oudste is heel erg wagenziek, het is eigenlijk na een uur standaard spugen en ze heeft ook echt een hekel aan autorijden en zo lang stil moeten zitten. Ze gaat dan ook enorm zitten drammen en zeuren en ruzie zoeken, echt super irritant. Wagenziektetabletten helpen wel een beetje gelukkig en ze is inmiddels wel oud genoeg (10) om te begrijpen wat ze het beste kan doen om het zoveel mogelijk te voorkomen. De middelste vind autorijden wel best en wordt niet misselijk. Als je hem een ipad geeft dan hoor je hem niet meer.
De jongste vind autorijden heerlijk, die kan echt helemaal blij worden als je zegt dat je met de auto gaat. Hij is vooral dol op onze landrover.
Wij zijn eigenlijk ook een beetje aan het wachten tot het reizen wat makkelijker gaat met ze voordat we echt een rondreis gaan doen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Apr 2022 18:25

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

@Marsy, grappig om te lezen, kamperen in jouw ‘eigen land’ lijkt mij heel exotisch en bijzonder. En als je inderdaad kampeert in de natuur dan is je behoefte doen in de natuur ook logischer. Maken jullie dan een gat? Of gaan jullie gewoon ergens op zoek naar een rustig plekje elke keer als je moet?
Kamperen met 40 graden lijkt me ook niet heel fijn. Maar goed, wat is er wel fijn met 40 graden? Of zitten jullie dan normaal binnen in de airco? Wat ik wel fijn vindt qua warmte en zomers kamperen is dat het wel veel sneller afkoelt dan een opgewarmd huis en dat je nachten dan dus wel een stuk minder broeierig zijn (mits de temperatuur wel voldoende omlaag gaat natuurlijk).

@Blue Phone, staan jullie op Terschelling wel eens op de camping van Staatsbosbeheer? Die zit namelijk aan dezelfde weg als waar ons familiehuis staat dus die omgeving ken ik heel goed.

@Ooh La La, wat leuk dat jullie een camper hebben. Ik ben het idd wel met je eens dat het fijn is om kwalitatief goede spullen te kopen, ze werken vaak beter en prettiger en zijn betrouwbaarder. Wat het bed betreft, dat is de reden dat we een vouwwagen gekocht hebben en niet met een tent gaan, mijn lijf is gewoon te krakkemikkig voor slechte bedden. We hebben in de vouwwagen echt een heerlijk bed, heel groot, maar dat bleek afgelopen paasweekend geen overbodige luxe, de kinderen hadden het koud dus wel lagen er elke keer met zijn vieren in voor een groot deel van de nacht 😅. En dat was net te doen haha.

@Nan, oh leuk, ook een vouwwagen. Wat voor een hebben jullie? Wij gaan idd ook vooral in Nederland (wat ik redelijk dichtbij huis vindt), de kinderen vinden het al snel goed als er wat te spelen valt en eventueel wat andere kinderen zijn.
Wij hebben ook zo’n kleed waar zand door gaat. Helaas bleef het pas gemaaide gras wat naar binnen werd gelopen er gewoon op liggen, dus we hadden op den duur overal gras :palm: .

@Sneeuwitje, ik vond een kacheltje onzin. Maar afgelopen weekend kregen we er eentje van mijn schoonmoeder die langs kwam bij de tent en ik moet eerlijk zeggen dat het het in de voortent zitten een stuk aangenamer maakte. Ik zat al met een broek over een legging, een dik fleecevest en een winterjas aan en had het eigenlijk nog best koud.
Voor in de tent vond ik het verder niet nodig, we gingen naar bed met een warme kruik en dat was meer dan voldoende.
Wat voor slaapzakken en matjes hebben je kinderen? Wij zijn daar nog naar op zoek, ze hadden het afgelopen paasweekend te koud.

@Hippie, ja ik had idd meegekregen dat je een caravan had gekocht, leuk hoor! Wij hadden ook walkie talkies mee, maar die hebben we nog niet gebruikt eigenlijk. Maar idd als je alleen met je kinderen bent is het idd helemaal fijn als je zoiets dan kunt inzetten. Wij willen ook nog iets van een wc-emmer of zo voor ‘s nachts, ik ben zelf meestal de gene die moet plassen ‘s nachts en ik vind het echt niet fijn om er dan een heel eind voor te moeten lopen.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 19 Apr 2022 18:38

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

We hebben zo’n klein Fresh & black tentje van de decatlon. Kids hebben daar ook geen kacheltje in hoor.

Het slaapspul komt ook bij de decatlon vandaag. Welke precies weet ik zo niet.
De slaapmat kost 100 euro en slaapzak 40 euro. Als je op de site kijkt vind je wel terug welke we hebben. Bevalt goed in ieder geval. Slaapmat is een stuk warmer dan een luchtbed in ieder geval.
Isolatiemateriaal hebben we ook daar gekocht, die waren een paar euro geloof ik.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Apr 2022 18:51

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Sneeuwwitje schreef:We hebben zo’n klein Fresh & black tentje van de decatlon. Kids hebben daar ook geen kacheltje in hoor.

Het slaapspul komt ook bij de decatlon vandaag. Welke precies weet ik zo niet.
De slaapmat kost 100 euro en slaapzak 40 euro. Als je op de site kijkt vind je wel terug welke we hebben. Bevalt goed in ieder geval. Slaapmat is een stuk warmer dan een luchtbed in ieder geval.
Isolatiemateriaal hebben we ook daar gekocht, die waren een paar euro geloof ik.


Ja wij doen niet aan luchtbedden vanwege de kou. Afgelopen weekend was het rond de 2 graden ‘s nachts of zo, de kinderen gingen slapen met een kruik en vielen wel in slaap maar werden dus toch op een gegeven moment wakker ‘s nachts van de koud. De jongste sliep op een matje met een slaapzak en een wollen dekentje, de middelste op een matje met een decathlon kinderslaapzak in de eerste nacht, de tweede nacht sliep hij in twee decathlon kinderslaapzakken maar toen werd hij ook wakker, hij had groeipijn maar had het ook enorm koud. Hij slaapt eigenlijk altijd heel warm ingepakt, soms ligt ie vreselijk te zweten, maar te koud vind hij dus echt onprettig. Dus we moeten even op zoek naar een echt goede warme slaapzak voor hem. Dochter was ook kamperen dit weekend (met scouting), die had de superdeluxe dure slaapzak van haar moeder mee en die heeft het helemaal niet koud gehad. Maar goed, moet ook zeggen dat ze het vaak eerder te warm heeft dan te koud.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 19 Apr 2022 19:03

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Die van mij hebben trouwens een pyjama, onesie en sokken aan.
Dan slaapzak en zo’n babydeken eroverheen.

Een muts op helpt ook goed tegen de kou.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Apr 2022 19:04

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Marsy31 schreef:
Joey schreef:Nee ik bedoel niet qua kleding maar de kampeeruitrusting!


Oh duh haha!

Even denken.
Tas 1 heeft: de tent, 2 luchtbedden, de automatische pomp die we met auto opladen. Een mat voor bij de ingang, 2 kussens met slopen, een dekbed voor ons (waarvan we meestal alleen laken gebruiken) en slaapzak voor zoon.
Tas 2 heeft: hanglamp voor in de tenten, hoofdlampjes, antimuggenspul, aanmaakdingen voor kampvuur, pan en ketel daarvoor. Bestek en pannendingen, snijplank. Borden en kopjes. Wat spelletjes (kaarten, jeu de boules, kwartet, kleurdingen en bal), zwemspul, zonnebrand, handdoeken, vuilniszakjes.

En we nemen 3 stoelen en opklaptafel mee.

Inpakken dan nog is kleding en etensdingen, waarvan dat meestal vantevoren al gemaakt of gesneden is + vlees in een koelbox. Maar we doen wel elke 2 dagen boodschappen ergens want eten houdt je in dit land niet echt goed. En we laten zoon altijd zelf een minikoffer met speelgoed inpakken.

Dat luchtbed ga ik onthouden voor ooit. En zo klinkt het wel overzichtelijk, met 2 tassen kampeerspul!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Apr 2022 19:12

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Sneeuwwitje schreef:Die van mij hebben trouwens een pyjama, onesie en sokken aan.
Dan slaapzak en zo’n babydeken eroverheen.

Een muts op helpt ook goed tegen de kou.


Ja mijn man vond dat een pyjama wel goed genoeg was haha. Ik had dus voor de jongste een wollen trui voor over zijn pyjama ‘s nachts meegenomen, en warme sokken en zo en de oudste geïnstrueerd om een joggingbroek en trui in te pakken waar hij in kon slapen. Maar toen man ze naar bed bracht gingen ze gewoon met alleen een pyjama aan. Mijn man sliep zelf ook gewoon in zijn pyjama, ik zelf had wel een legging en wollen sokken aan erbij. Mijn middelste had een dunne onesie aan de eerste nacht maar die was nat. Dus tweede nacht had hij een korte pyjamabroek en een shirt met lange mouwen aan.

Ik heb me er bij allebei niet mee bemoeid toen ze naar bed gingen…dan krijg je dus dit :laughcry: .
Ik ga denk ik gewoon nog lekkere onesies voor ze scoren voor over hun pyjama’s, dat scheelt ook al een flink stuk. En toch maar eens sokken voor ze breien denk ik :wink: .

Het is overigens een eindeloos terugkerend iets hier, mijn man trekt de kinderen altijd veel minder kleren aan dan ik. En als hij de tassen inpakt laat hij het rustig helemaal door de oudsten zelf doen. Dus vorige keer dat ze gingen kamperen, toen ik niet mee was, had mijn dochter alleen maar korte broeken en T-shirts ingepakt. Om vervolgens tot de ontdekking te komen dat het echt heel koud was ‘s avonds en dat een regenjasje dan ook niet echt voldoende was.
Nou ja, ze hebben het weer overleefd en mijn man kwam wel tot de conclusie dat als we ‘s nachts willen slapen we ze misschien toch iets warmer moeten inpakken :laughcry: .
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 19 Apr 2022 20:19

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Ohja, dat is wel onze stijl, een hoop vergeten en dan terugrijden of een lokaal winkelcentrum opzoeken nadat de boel opgezet is. Zo ben ik eens een vest en pyjama wezen halen voor de kinderen omdat we die vergeten waren. Of terugrijden voor de slaapzak van de oudste. Daarom doen we dit jaar een rondje proefkamperen vlakbij huis. Even in de stemming komen en eventueel spullen aanvullen.
Scheelt wel enorm dat we nu alles in de vouwwagen kunnen laten liggen. Die staat nu in de stalling met onze volledige kampeerinboedel erin. Als het goed is, is het dus een kwestie van onze kleren, zwemspullen en boodschappen inpakken en gaan.
Wij hebben een Jametic Panorama uit 2018. Vielen ervoor omdat je dus je hele inboedel erin kunt stoppen (hoera voor niet het hele huis af hoeven struinen voor kampeerspullen, op zolder, garage en rondslingerend) en omdat hij binnen een kwartiertje staat. Nu ik erin geslapen heb is de grote bonus ook dat we niet meer op luchtbedden hoeven.

Door dit topic ga ik nu wel het kacheltje inpakken. Hoop dat we hem niet nodig hebben, maar als ik het koud heb warm ik lastig weer op.

Wat wij trouwens ook een topding vinden is een elektrische pan. Werkt niet op elke camping, maar het is een hapjespan met een stekker eraan, 16 euro bij de Blokker. Daarmee komen we al best ver, éénpansgerechten, pannekoeken, gebakken eieren. Dit jaar gaat er pas voor het eerst een gasfles mee, maar met fatsoenlijke stroom koken we waarschijnlijk in de pan.
Laatst gewijzigd door Nan op 19 Apr 2022 20:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2381

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 19 Apr 2022 20:28

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Pompoen schreef:
Blue Phone schreef:Welke vouwwagen hebben jullie Pompoen?



Wij hebben de Zambezi river lodge van Aart Kok. Mijn zwager en schoonzusje hebben een Holtkamper, geen idee trouwens welke, hij is opblaasbaar of zo.


Dat is ook een leuke vouwwagen! Vorig jaar hebben wij naast zo'n vouwwagen gestaan, lijken wel wat op de Holtkampers.
Er zijn idd Holtkampers met "windforce" die zichzelf kunnen opzetten, zo luxe is de onze niet hoor ;) Wij staan vaak op campings zonder stroom, dus dan zou je ook al een accu moeten hebben.

Op Terschelling staan we idd ook op de staatsbosbeheer natuurkampeerterreinen. Vorig jaar eerst bij West en daarna bij Lies. Nu 3 weken bij Lies ♡
Suuuuper basic terrein, geen plekken met stroom. Alleen stroom bij het toiletgebouwtje. 1 douche, 1 buitendouche, 3 wc's en 2 watertappunten en that's it.
Qua "animatie" is er een klimboom 😆 Roofvogels vlogen over en 's avonds vleermuizen en pikkedonker, want ook geen verlichting op het terrein
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Apr 2022 14:56

Re: Het grote (of kleine) kampeertopic

Blue Phone schreef:
Pompoen schreef:
Wij hebben de Zambezi river lodge van Aart Kok. Mijn zwager en schoonzusje hebben een Holtkamper, geen idee trouwens welke, hij is opblaasbaar of zo.


Dat is ook een leuke vouwwagen! Vorig jaar hebben wij naast zo'n vouwwagen gestaan, lijken wel wat op de Holtkampers.
Er zijn idd Holtkampers met "windforce" die zichzelf kunnen opzetten, zo luxe is de onze niet hoor ;) Wij staan vaak op campings zonder stroom, dus dan zou je ook al een accu moeten hebben.

Op Terschelling staan we idd ook op de staatsbosbeheer natuurkampeerterreinen. Vorig jaar eerst bij West en daarna bij Lies. Nu 3 weken bij Lies ♡
Suuuuper basic terrein, geen plekken met stroom. Alleen stroom bij het toiletgebouwtje. 1 douche, 1 buitendouche, 3 wc's en 2 watertappunten en that's it.
Qua "animatie" is er een klimboom 😆 Roofvogels vlogen over en 's avonds vleermuizen en pikkedonker, want ook geen verlichting op het terrein


Nee, wij hoefden ook niet zo nodig zo’n opblaasbaar ding, want hoe zet je ‘m dan op zonder stroom? Kan misschien wel, maar wij vonden het niet nodig. Bovendien, wij moeten even aan wat palen trekken en dan staat de basistent ook zo. Alleen is de basistent niet zo groot. Wel prima om een nachtje met zijn allen in te slapen, maar niet als je wat langer staat en leeft, dan ritsen wij de achtertent en een grote luifel er aan waardoor wel veel leefruimte hebben.

Echt superleuk dat je naar Lies gaat, dat is dus echt een paar honderd meter van waar ik al mijn hele leven vakantie vier en we deze zomaar na twee jaar niet te hebben kunnen gaan ook weer twee weken heen gaan. Wij gingen vroeger altijd bij de klimboom met de netten spelen, dat hadden wij niet haha! Wij willen misschien ook wel met de vouwwagen naar het terrein daar een keer als mijn zusje of mijn ouders in het huis zitten. Ik ben echt dol op Terschelling.
Wij hebben niet persé stroom nodig, behalve om onze telefoons en lampjes op te laden. We koken op gas, het koelkastje kan op gas of op stroom. Maar we kunnen ook besluiten om naar een iets uitgebreidere familiecamping in de buurt te gaan, het is maar net waar we voor kiezen. Er is als je bijtijds boekt op Terschelling in principe keuze genoeg. Je moet alleen ook wel een plekje op de boot veroveren met auto en klaplar.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers