Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Apr 2022 22:43

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Ze zegt zelf papa wel te missen, maar er echt niet heen te willen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Apr 2022 22:53

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Wat zal ze zelf ook in een moeilijke tweestrijd zitten Lejow! Verdrietig omdat het zo moet gaan, sterkte voor jou om de best mogelijke situatie te creëren voor B., lijkt me enorm moeilijk!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Apr 2022 06:30

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Klopt Taeda, maar toch wint het 'echt niet willen' van het 'gevoel papa verdrietig te maken'.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 11 Nov 2013 12:24

Bericht 21 Apr 2022 08:12

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Wat een verdrietige situatie. Kan het nog zijn dat er voor jouw dochter meer dingen meespelen waar ze moeite mee heeft? Bijv. haar kamer daar of de nieuwe vriendin van jouw ex? Zou het nog een idee kunnen zijn als jouw ex haar 1x per maand op zaterdag een dagdeel meeneemt om iets leuks te gaan doen, wat jouw dochter dan mag uitkiezen? Of, als ze dat fijner vindt, dat ze dan een vriendinnetje meeneemt? Om zo wat tijd met haar vader door te brengen zonder dat het geforceerd wordt?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Apr 2022 09:09

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Hunt, dat zijn echt goede tips.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 21 Apr 2022 11:24

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Wat een verdrietige situatie Lejow. Sterkte met dit proces. Je gunt je kind haar vader maar als haar vader geen vader is is het soms beter om het te minimaliseren. Heel verdrietig voor beide partijen maar soms is het niet anders en valt er, in elk geval op dat moment, weinig te veranderen waardoor er misschien meer kapot gaat door wel te blijven gaan. Door nu afstand te nemen is er misschien in de toekomst nog de mogelijkheid om iets te herstellen.

Denk je zelf dat het hem gewoon echt niet interesseert of dat het hem zwaar valt allemaal?
Laatst gewijzigd door Signature op 22 Apr 2022 07:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Apr 2022 16:12

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Wat een vreselijke mannen en vaders bestaan er toch. Schrijnend om te zien.

Ik ken meer de andere kant, wel de leuke papa uithangen voor de buitenwereld twee weekenden per maand, maar geen verantwoordelijke ouderrol willen aannemen. Alles moet gaan op de manier en in de frequentie die hem uitkomt, in plaats van dat hij kijkt naar de behoeftes van zijn kinderen en wat hij hen te bieden heeft. Als het maar leuk is voor vader en het zijn werk en andere bezigheden niet in de weg zit, dan worden de kinderen gedoogd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2022 16:19

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Wat een oordelen heb je toch.
Ik heb zelf zo'n vader en ik kijk er zelf niet zo negatief op terug. Hij deed wat hij kon. Een appartement huren in de stad bij m'n moeder, elke dinsdag heen en weer (500 km totaal) en om het weekend (geloof ik). Of de band anders was geweest als m'n ouders niet gescheiden waren en hij niet naar de andere kant van het land was geweest weet ik oprecht niet. Ik denk dat we elkaar meer hadden gezien, maar de band is denk ik niet anders dan dat hij geweest zou zijn. Maar goed dat is puur speculatief natuurlijk. Ik heb geen diepe band met hem maar ik neem hem niets kwalijk. Ik vind dat heel belangrijk als kind van gescheiden ouder om dat te benadrukken. Het hóeft geen slechte band met ouders te betekenen. Niemand snapte destijds al dat ik het niet zo erg leek te vinden maar dat was echt niet zo. Ze deden hun best.

Signature, dat klinkt wel als een nare situatie idd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Apr 2022 17:45

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Wat was er gebeurd als je moeder zich had opgesteld zoals je vader heeft gedaan, Marin?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2022 17:46

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Ik heb geen idee?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Apr 2022 18:27

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Pleeggezin? Jeugdinstelling?

Je had toch ergens moeten zijn de overige 22 dagen als je ouders beiden maar 4 dagen per maand op je hadden willen passen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2022 18:33

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Dat soort absurditeit ga ik niet over speculeren. Vind dat niet erg gepast en irrelevant.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Apr 2022 18:46

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Waarom zou dat absurd zijn? Het is toch precies wat je vader heeft gedaan? Als beide ouders zich zo zouden opstellen had je een groot probleem gehad. Waarom is het gedrag wat voor je vader prima is, voor je moeder onacceptabel geweest?

Zie je zelf in dat je een dubbele moraal hanteert?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2022 18:49

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Volgens mij heb je zelf gewoon een hartstikke groot trauma aan de scheiding van je ouders overgehouden omdat je vader er niet was. Je mag er natuurlijk over praten als je wilt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Apr 2022 19:00

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Mijn vader was er gelukkig altijd. Mijn ouders zijn samen geweest totdat ik in de 20 was, dus wij hebben mijn hele jeugd in hetzelfde huis gewoond. Mijn vader en ik delen dezelfde passie voor een bepaalde sport en gingen daar altijd samen naartoe. Onze band is zeer hecht en is door de scheiding niet veranderd.

Ik woonde toen toch al op mezelf dus het maakte niet veel uit dat mijn ouders niet meer bij elkaar waren. Ze gingen als vrienden uit elkaar en bleven samen op mijn verjaardag komen.

Het is niet waar dat je eerst een trauma moet hebben opgelopen om het belang te zien van betrokken ouders.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Apr 2022 19:08

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Sadie schreef:Waarom is het gedrag wat voor je vader prima is, voor je moeder onacceptabel geweest?



Marin zegt dit helemaal niet. Ze geeft zelf aan geen idee te hebben. Even goed lezen misschien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2022 19:09

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Sadie schreef:
Ik woonde toen toch al op mezelf dus het maakte niet veel uit dat mijn ouders niet meer bij elkaar waren. Ze gingen als vrienden uit elkaar en bleven samen op mijn verjaardag komen.



Dan delen we dat inderdaad en zou je moeten begrijpen dat ik iets positiefs ipv negatiefs schreef over mijn vader hierboven. We zijn ervaringsdeskundigen in hetzelfde. Ik heb ook geen trauma aan de scheiding van m'n ouders.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Apr 2022 19:33

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Ik denk dat het punt wat Sadie probeert te maken is: gedrag wat we van vaders acceptabel vinden, namelijk een paar dagen per maand met je kinderen optrekken, van moeders minder zou worden gewaardeerd. Je ziet dat ook minder bij moeders, en vaker bij vaders. Kennelijk is het normaler voor vaders om de weekendrol op zich te nemen, en passen de moeders zich massaal aan. Maar wat als die moeders zich net zo op zouden stellen als de vaders? Wat als zij zouden zeggen: ik heb mijn eigen leven, baan, dingen, en een groot deel van de zorg op me nemen ligt me niet of kan ik niet? Wat zou er dan gebeuren? Niet met peuter-Marin maar in het algemeen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2022 19:35

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Wie is peuter Marin?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Apr 2022 19:36

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Heheh dat staat er raar. Ik bedoel dat het niet gaat om jou persoonlijk (je was ook helemaal geen peuter toen je ouders gingen scheiden natuurlijk) maar een breder punt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2022 19:43

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Eh ja die snap ik niet nee.
Maar dat Sadie het breder bedoelt snap ik ja. Ik heb zelf niet zo'n behoefte daar over te discussiëren maar ga je gang natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Apr 2022 19:46

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Op zich een interessant onderwerp, maar niet zo gepast vind ik, in een persoonlijk topic van iemand.
<<

Anoniem327

Bericht 21 Apr 2022 20:10

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Holden schreef:Ik denk dat het punt wat Sadie probeert te maken is: gedrag wat we van vaders acceptabel vinden, namelijk een paar dagen per maand met je kinderen optrekken, van moeders minder zou worden gewaardeerd. Je ziet dat ook minder bij moeders, en vaker bij vaders. Kennelijk is het normaler voor vaders om de weekendrol op zich te nemen, en passen de moeders zich massaal aan. Maar wat als die moeders zich net zo op zouden stellen als de vaders? Wat als zij zouden zeggen: ik heb mijn eigen leven, baan, dingen, en een groot deel van de zorg op me nemen ligt me niet of kan ik niet? Wat zou er dan gebeuren? Niet met peuter-Marin maar in het algemeen.

Dit bedoel ik precies. Ik vind het zo bijzonder dat de lat zo anders ligt voor moeders dan voor vaders, terwijl we een groot probleem zouden hebben als elke moeder zich na de scheiding zo zou opstellen als de meeste vaders doen. Waar zouden alle kinderen blijven de overige 22 dagen in de maand?
<<

Anoniem327

Bericht 21 Apr 2022 20:10

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Holden schreef:Op zich een interessant onderwerp, maar niet zo gepast vind ik, in een persoonlijk topic van iemand.

Ik kan een nieuw topic openen als dat wordt gewaardeerd.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 21 Apr 2022 20:16

Re: Co-ouderschap omzetten in omgangsregeling

Ik denk dat dat slim is inderdaad. Zodat dit topic ontopic kan blijven.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers