Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schermtijd

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Apr 2022 20:53

Re: Schermtijd

Hmm ik ben wel vrij steng dus met m'n timer. Heb nu ingevoerd dat ze met klusjes extra tijd kunnen verdienen 🙈🙈
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2022 20:56

Re: Schermtijd

Haha dan moet je 't wel goed zelf bijhouden denk ik! Dat zou niks voor mij zijn, maar als jij dat kan, succes!

Gisteren heeft hij helemaal geen iPad gekeken door zo'n drukke leuke dag. Vandaag wel na een drukke middag buiten spelen met de nichtjes. En bij de tv gegeten met z'n allen met blooper filmpjes op YouTube. Was eigenlijk best heel leuk.
Let's discover the world together.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 19 Apr 2022 07:04

Re: Schermtijd

Hier kijken ze elke dag wel even tv. Doordeweeks gaan ze 2 om 3 dagen naar de opvang en hebben ze sport dus dan is er weinig tijd voor een schermpje. Gamen mogen ze alleen op woensdag en het weekend. Dan hebben ze wat meer schermtijd maar ook geen uren achter elkaar.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 19 Apr 2022 07:16

Re: Schermtijd

Op vrije dagen mag hij 's morgens een krentenbol eten voor de tv. Dit is dan vaak 1,5 uur.
En op 'normale' dagen kijkt hij vaak tv voor het eten. Tv gaat dan rond 16.00 aan. Wij eten al vaak om 17:00
Dus ik vind het prima zo. Ipad hebben we niet. Of nouja, die is voor het werk van mijn man officieel. Gebruiken we alleen in vakanties.
2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Apr 2022 07:41

Re: Schermtijd

Marin schreef:Haha dan moet je 't wel goed zelf bijhouden denk ik! Dat zou niks voor mij zijn, maar als jij dat kan, succes!

Gisteren heeft hij helemaal geen iPad gekeken door zo'n drukke leuke dag. Vandaag wel na een drukke middag buiten spelen met de nichtjes. En bij de tv gegeten met z'n allen met blooper filmpjes op YouTube. Was eigenlijk best heel leuk.


J heeft een iPad die hij alleen gebruikt is heel makkelijk om daar schermtijd op in te stellen. Je kan iPads in ieder geval zo inrichten dat alles blokkeert na een bepaalde tijd. Met een code kun je het dan wel vrijgeven maar als je kind die code niet heeft kunnen ze er verder niets mee. Dit kun je zelfs per app regelen.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Apr 2022 07:54

Re: Schermtijd

Dat is een handige tip maar niet persé voor ons want wij hanteren geen schermtijd. Ik zou mezelf daar ook mee in de vingers snijden. We hebben gewoon rust in huis nodig af en toe en als hij er dan al overheen zou zitten zou je weer met beloonsystemen etc moeten werken. Dat werkt ook niet in mijn hoofd, veel te veel onrust. Maar wie weet voor de toekomst hoewel ik ook gewoon een voorstander ben van 21st century skills ontwikkelen en digitale geletterdheid promoten. Niet dat dat persé uit YouTube filmpjes te halen is hoor maar ik zie de iPad iig niet als een kwaad iets.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Apr 2022 08:28

Re: Schermtijd

Bij ons mogen ze in het weekend in de ochtend op de Ipad, lekker in hun eigen bed. Puur eigen belang want anders staan ze om half 7 naast mijn bed. Maar mijn oudste is vaak al vroeger wakker, wij hebben de Ipad inderdaad zo ingesteld dat hij pas na half 7 aangezet kan worden. Anders ligt hij midden in de nacht al filmpjes te kijken :D

En daar kan je jezelf als ouder niet mee in de vingers snijden Marin want je kan de schermtijd alsnog ontgrendelen met een code, dat is een andere code dan het inlogscherm, maar mijn man en ik weten die code gewoon en kunnen de Ipad op elk tijdstip voor ze aanzetten als we willen.

Mijn buurvrouw vertelde dat de Ipads van haar pubers om 23:00uur geblokkeerd werden, hadden ze zo ingesteld, maar hun zoon had de tijd van de Ipad gewoon aangepast waardoor hij dus tot later door kon kijken zonder de code te weten. Helemaal waterdicht is het systeem dus ook weer niet.
25-11-2014 & 09-06-2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers