Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Jouw Persoonlijkheid

<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 13 Apr 2022 13:55

Jouw Persoonlijkheid

Wat zijn jouw persoonlijkheidskenmerken waar je trots op bent en blij mee bent, wat maakt jou uniek en bijzonder?

En wat zijn juist jouw persoonlijkheidskenmerken waar jij (of anderen om je heen) je soms aan stoort, of waar je rekening mee moet houden?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Apr 2022 14:21

Re: Jouw Persoonlijkheid

Grappige anekdote waar ik direct aan moet denken bij dit topic:
Vanochtend was ik m'n booster prik halen. De vrouw achter de balie keek naar m'n ID kaart en zei dat zij dezelfde geboortedatum had! (ander jaar wel denk ik maar iig 12-12). Zei ze:
Dan ben je vast net zo optimistisch als ik. En houd je ook van reizen? En ben je behulpzaam?

Vond dat best heel tof!

Ik ben met name heel zorgzaam, lief, rustig, einzelganger. Maar ook wel weer ondernemend en enigszins avontuurlijk op m'n eigen manier.
En ik pas me snel aan, dat heeft voordelen, maar ook nadelen. Ik laat wel snel over mezelf heen lopen.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 13 Apr 2022 14:28

Re: Jouw Persoonlijkheid

Ik ben flexibel, makkelijk in de omgang en heb heel veel energie. Wel kan ik snel over mensen heen lopen, vooral als ik me thuis voel. Ik hou niet van details en ben doorgaans slechts vluchtig geïnteresseerd in dingen.
R. 2013
D. 2016
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 13 Apr 2022 14:37

Re: Jouw Persoonlijkheid

Wat leuk Marin!
Ik ben easy going, enthousiast/positief, stabiel, eerlijk. Ik hou niet van lange verhalen met veel onnodige details dus kan zijn dat ik op een gegeven moment afhaak en niet goed luister. Ik vind het irritant dat ik niet mega gedisciplineerd ben met dingen die me niet echt interesseren maar wel belangrijk zijn.
Laatst gewijzigd door Harrison op 13 Apr 2022 14:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Apr 2022 14:38

Re: Jouw Persoonlijkheid

Ik schijn heel lief te zijn (zie ikzelf niet zo) en ben attent. Wel trots op dat ik makkelijk contact maak met mensen en ze me vertrouwen (heb inmiddels van 5 buren hun huissleutel haha).

Negatieve eigenschap is dat ik soms slecht tegen last-minute veranderingen kan, ongeduldig ben en nooit iets afmaak.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Apr 2022 14:58

Re: Jouw Persoonlijkheid

Ik ben sociaal, enthousiast, en krijg vaak te horen dat ik grappig ben.
Ik heb een zwak voor humor en zet dit vaak in.

De eigenschap die mensen wel eens vervelend kunnen vinden (of die ik vervelend vind aan mezelf) is dat ik echt chaotisch ben, ik kan echt niets onthouden, en ik zou wel eens wat attenter willen zijn richting vriendinnen/familie (aan kleine dingetjes denken, zoals een cadeautje of een kaartje).
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Apr 2022 15:27

Re: Jouw Persoonlijkheid

Ik denk dat ik momenteel meer negatieve eigenschappen heb (ook heb ontwikkeld ivm negatieve ervaringen) dan positieve. Of dat iets over mijn persoonlijkheid zegt weet ik niet. Soms zou ik 15 jaar terug willen in de tijd, want toen was ik op een aantal punten zo anders dan ik nu ben. Die punten ben ik kwijt geraakt en ja, dat is werk gerelateerd. Echter die negatieve eigenschappen zijn ook voor een deel doorgetrokken in mijn priveleven helaas.

Eerst de positieve: eerlijk (wellicht te) en ik weet er serieus even geen andere op dit moment.

Negatief: lui, niet geïnteresseerd/enthousiast, direct
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 13 Apr 2022 16:21

Re: Jouw Persoonlijkheid

Wat jammer Fred dat je jezelf zo ziet. Ik weet zeker dat mensen in je omgeving vast genoeg positieve eigenschappen van je kunnen opnoemen.

Kenmerken van mijzelf waar ik blij mee ben: sociaal, makkelijk in de omgang, humor, ad rem, zorgzaam, positief ingesteld, geïnteresseerd in anderen, ordelijk en eerlijk.

Wat ik mindere kanten aan mezelf vind is dat ik ongeduldig kan zijn, niet van plotselinge veranderingen en verrassingen houd en soms te gauw voor mijn beurt spreek of te veel mijn eigen verhaal wil vertellen. Dat laatste ben ik mijzelf erg bewust van en daardoor gaat dat de laatste tijd wel vrij goed.
2011 2012 2017
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 06:47

Bericht 13 Apr 2022 16:28

Re: Jouw Persoonlijkheid

Positief is dat ik altijd voor een ander klaar sta/behulpzaam ben, sociaal, flexibel en optimistisch.

Negatief is dat ik snel afgeleid ben/mijn interesse verlies, ongeduldig en te direct ben soms.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 13 Apr 2022 20:33

Re: Jouw Persoonlijkheid

Ik ben grappig, enthousiast, een aanpakker, recht door zee, praktisch ingesteld, impulsief en creatief. Oh ja en wat ik ook heel leuk vind is dat ik goed kan buurten met iedereen, hoe zeggen ze dat buiten Brabant? Sociaal? ;)

Ik werk mezelf door mijn eerlijkheid wel eens in de nesten, soms kan ik beter m’n mond houden. Ook ben ik behoorlijk temperamentvol. Vaak een prima eigenschap maar soms kan dit ook minder goed kan uitpakken, ik word dan onredelijk of boos. Gelukkig kan ik dat op een later moment wel weer goed relativeren en hand in eigen boezem steken.
Ook nog wel een slechte eigenschap is dat ik te veel aan mezelf denk. Ik ben te druk in m’n hoofd om alles te onthouden dus daardoor verwaarloos ik vriendschappen wel eens. Ik ben zegmaar niet de vriendin die een kaartje stuurt als je een nieuwe baan hebt want daar ben ik te chaotisch voor.
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2335

Geregistreerd: 16 Apr 2021 13:46

Bericht 13 Apr 2022 21:00

Re: Jouw Persoonlijkheid

Ik denk dat een aantal van mijn goede eigenschappen zijn dat ik heel trouw ben, lief en zorgzaam. Oh ja en ik heb gevoel voor humor (vind ik :laughcry: ), dat uit ik vooral met sarcasme en zelfspot. Of dat laatste echt een goede eigenschap is weet ik nog zo net niet 😅

Slechte eigenschappen zijn dat ik onzeker ben, snel afgeleid waardoor ik ongeïnteresseerd lijk, chaotisch en perfectionistisch (ja dat kan blijkbaar samen).
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Apr 2022 21:50

Re: Jouw Persoonlijkheid

Ik herken mij aardig in hoe Toet is. Zo was ik 15 jaar ook. Echt een aanpakker. Harde werker. Maakte soms werken van 60 u en nam amper vrije dagen op omdat er voldoende werk lag. Door de jaren heen door negatieve werkervaringen ben ik enorm lui en laks geworden en doe ik alleen het broodnodige en zelfs dat vind ik al vervelend om te doen. Echt zo anders dan hoe ik was 15 jaar geleden toen ik nog dromen had. Ik baal uiteraard enorm hiervan.

Overigens kan ik best goed luisteren en uitleg geven ben ik ook goed in.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 14 Apr 2022 21:58

Re: Jouw Persoonlijkheid

Ik ben optimistisch, vrolijk, ben openminded, ben empathisch en ben ondernemend. Stel me iets voor en ik doe mee, negatieve dingen worden omgeturnd in positieve dingen, ik heb niet vaak een humeur en kan me goed in anderen verplaatsen.

Negatieve eigenschappen zijn vooral gericht op mezelf. Ik voel me vaak te veel bij anderen en heb het idee dat anderen niet op mij zitten te wachten. Onzekerheid dus. En ik ben chaotisch, wispelturig en kan lastig schakelen als plannen veranderen.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 15 Apr 2022 11:13

Re: Jouw Persoonlijkheid

Ik ben rustig, zachtaardig, vriendelijk, loyaal, flexibel.

Maar ook: wat zwaar op de hand, sarcastisch, chaotisch, ongeïnteresseerd kan ik ook zijn en niet verbergen soms
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 15 Apr 2022 12:05

Re: Jouw Persoonlijkheid

Ik ben loyaal, verzorgend, grappig, lief, tikkeltje onzeker. Ik kan ook goed buurten Toet 🤣.

Als tegenhanger kan ik ook lui, ongeïnteresseerd en bot zijn.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 15 Apr 2022 12:07

Re: Jouw Persoonlijkheid

Kreeft schreef:Ik ben loyaal, verzorgend, grappig, lief, tikkeltje onzeker. Ik kan ook goed buurten Toet 🤣.

Als tegenhanger kan ik ook lui, ongeïnteresseerd en bot zijn.


Dingen waar ik me bij andere aan kan storen: egoïsme, onvriendelijk, grote mond hebben.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 17:23

Bericht 15 Apr 2022 12:25

Re: Jouw Persoonlijkheid

Ik ben optimistisch, empathisch, avontuurlijk en altijd voor iets spontaans in, flexibel, sociaal, super loyaal, ik heb veel doorzettingsvermogen en discipline, en ik houd van humor.

Maar ik ben ook emotioneel (dan kan ik boos, overenthousiast, of super verdrietig zijn), irritant ambitieus en heb vrij weinig rust in mijn kont, en ik kan behoorlijk zwart/wit denken. Ook ben ik van nature naïef waar misbruik van gemaakt kan worden, dat is gelukkig verbeterd met de jaren en levenservaring, en ik kan een probleem met autoriteit hebben als ik om de een of andere reden het respect ben verloren voor de persoon in die functie.

Fred, eens met Indigo, ik weet zeker dat jij veel positieve persoonlijkheidseigenschappen hebt waar je om gewaardeerd wordt. Jammer dat je jezelf zo ziet :-(

Boerenkool, als je maar weet dat wij hier juist heel erg op jou en wat je ook maar kwijt wil zitten te wachten. :heart:
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 15 Apr 2022 17:53

Re: Jouw Persoonlijkheid

Ik ben zorgzaam, spontaan, openhartig en kan van hele kleine dingen kinderlijk blij worden.

Wel ben ik een beetje conflictvermijdend, praat ik soms te veel en heb ik enorm veel last van uitstelgedrag.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 14:05

Bericht 15 Apr 2022 19:45

Re: Jouw Persoonlijkheid

Mijn vervelendste eigenschap is denk ik wel dat ik het lastig vind om dingen bespreekbaar te maken. Ik probeer hier aan te werken, ben vaak zoekend naar de juiste woorden, maar als ik bijvoorbeeld hoog in mijn emotie zit dan kan het echt hard tegen hard gaan.

Ik weet nog wel een aantal andere minder fijne eigenschappen te noemen, dat zijn vooral eigenschappen waar mensen ook wel weer om moeten lachen, maar die op de lange duur toch ook vervelend kunnen zijn: Ik ben ontzettend chaotisch en stuntelig, en ik ben lui (en ik kom daar dan ook maar gewoon openlijk voor uit, hier heb ik nu geen zin in hoor, ben ik te lui voor. Om het dan vaak uiteindelijk toch wel te doen). En ik praat de heel dag door, mijn kwek staat nooit stil. Hardop tegen mezelf praten, altijd wat te vertellen tegen anderen, gewoon altijd praten. Super vermoeiend is het denk ik om mij aan te moeten horen :laughcry:

Positieve eigenschappen: Ik ben heel positief ingesteld. Vrijwel altijd vrolijk en vind altijd wel ergens een zonnige kant. Ik ben empathisch, zorgzaam en kan redelijk goed out of the box denken. Oh en ik schijn een behoorlijke dosis realistische zelfreflectie te hebben. Ik zie dat zelf meer als: Ik weet wat mijn leerpunten zijn en kan goed benoemen waar de schoen wringt. Wat goed gaat vind ik namelijk vaak lastiger te benoemen. Ik heb mezelf dit denk ik aangeleerd in een tijd waarin ik veel negatieve feedback kreeg: Als ik iedereen maar vóór was en zelf al mijn negatieve punten kon benoemen, hoefde ik niet ineen te krimpen als een ander dat deed. Ik vind dat dus niet per sé een positieve eigenschap.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers