Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ergernissen huishouden

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 11 Apr 2022 09:51

Ergernissen huishouden

Een luchtig topic, niet om je partner te bashen maar gewoon dingen waar je je aan ergert in je huishouden. Als gezin, in je relatie of als individu.

Ik was afgelopen weekend aan het schoonmaken en toen ergerde ik me er weer aan hoe rommelig wij zijn. Voordat ik alle rommel heb opgeruimd en aan schoonmaken kan beginnen ben ik een uur verder. En iedere keer nemen we ons voor om ons leven te beteren, maar tot nu toe met weinig succes.
Ook vind ik het irritant hoe laks we kunnen zijn. Verklaart ook wel de rommel. 😬 We willen een nieuwe badkamer maar ondernemen allebei geen actie. We hebben een stofzuiger die terug moet naar de leverancier omdat een knopje niet werkt. Maar geen van ons beide doet het. En dan mopper ik daar weer even over en vervolgens doe ik het zelf ook niet. 🙈

Hebben jullie ook dit soort dingen? Zeg alsjeblieft ja!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Apr 2022 10:06

Re: Ergernissen huishouden

Mijn man is nogal van het poetsen en maakt dan voor alles een klein sopje in de gootsteen. Maar wat ik dan zo schijtirritant vind is dat hij dat sopje vervolgens nooit weg laat spoelen en ik dus altijd met mijn handen in het afgekoelde water de stop er weer moet uit trekken.

En de manier van was ophangen en opvouwen: 🫤🤐. Om vervolgens de opgevouwen was te laten liggen net zolang totdat ik het opruim🖕.

Verder heb ik weinig te klagen hoor 😁.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Apr 2022 10:16

Re: Ergernissen huishouden

Stapeltjes. Troep. Overal.

Ik ben blij dat we bijna weer op vakantie gaan want dan wordt z'n tas die hij vorig jaar in juli op zomervakantie heeft gebruikt weer van de slaapkamervloer geplukt...

En nee ik ruim dat niet op.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 11 Apr 2022 10:20

Re: Ergernissen huishouden

Ik denk dat mijn man en ik aardig aan elkaar gewaagd zijn qua huishouden. Hij ergert zich vaker aan mij dan andersom. Ik erger me er vooral kapot aan dat hij gerust 2 uur stofzuigt. Ondertussen doet ie dan weer andere dingen, maar die stofzuiger staat dan nog gewoon aan. Ik kan in 15-20 minuten het hele huis stofzuigen en dan is het net zo netjes. Weet je wat dat kost aan energie? 😅
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Apr 2022 10:23

Re: Ergernissen huishouden

Dingen in de koelkast op de 'verkeerde' plek terug zetten.
Handdoek opgefrommeld op het aanrecht leggen na handen wassen.
Schoenen onder de salontafel.
Tandpasta niet wegspoelen na uitspugen.

Zo, dat was best even lekker klagen hahaha
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem330

Bericht 11 Apr 2022 10:26

Re: Ergernissen huishouden

Sam schreef:Handdoek opgefrommeld op het aanrecht leggen na handen wassen.

Ja dit. Hoezo kan dat ding niet gewoon aan het haakje blijven hangen ook? Waarom moet die hele doek van de haak? Grrr!
<<

Mia

Kletskop

Berichten: 640

Geregistreerd: 29 Jun 2021 18:55

Bericht 11 Apr 2022 10:48

Re: Ergernissen huishouden

Mijn man is heel goed in poetsen, als ik tenminste niet thuis ben. Als ik thuis ben, dan komt het allemaal op mij aan. Heb ik het allemaal opgeruimd, vervolgens staat het allemaal als voor ik het opruimde.

*Mijn man kan slapen op een niet opgemaakt bed, ik moet er niet aan denken.
*Als hij een keer het gezicht van de hond heeft schoongemaakt met een natte doen, dan komt die doek niet in de was terecht. Wat wil je nog met de doek na het schoonmaken van het gezicht van de hond? En wát doet ie op mijn aanrechtblad?

Zijn ergernis over mij;

Als je drie momenten op een dag koffie drinkt, waarom moeten er dan ook drie koppen worden gebruikt? Ik zie het probleem niet, want ze verdwijnen alle 3 in de vaatwasser. Maar mijn man vindt het echt super irritant.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 11 Apr 2022 11:24

Re: Ergernissen huishouden

Mijn man is opgeruimder dan ik, doet vaker de was etc. Maar gelukkig zijn er ook dingen die ik irritant vind. Hij zet zijn servies vaak eerst in de gootsteen te "weken" voordat hij het in de vaatwasser doet. Spoel het gewoon af en doe het in de vaatwasser. En hij drinkt graag water uit doppers dus zwerven er altijd 100 doppers door het huis.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 11 Apr 2022 11:55

Re: Ergernissen huishouden

Hij heeft af en toe opruimwoede en doet dan van alles weg. Maar op de een of andere manier vaak dingen van mij die ik gewoon nog gebruik/nodig heb.
Hij gooit dan ook vaak dingen zo in het hok op zolder zonder het er een beetje op te ruimen, om vervolgens te klagen dat dat hok zo rommelig is 😅

Als ik hem vraag wat te doen, kan het vaak zo wel even. Wat er voor zorgt dat ik het alsnog zelf doe (bv bedden opmaken van de kinderen. Vraag ik om 18.45uur, kinderen gaan om 19.00uur naar bed. Zo is dan dus terwijl ze al naar bed moeten. Niet handig.)

Overigens ben ik echt geen goede huisvrouw/opruimer, dus over veel dingen mag ik niet klagen omdat ik Elf net zo erg ben, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 11 Apr 2022 14:09

Re: Ergernissen huishouden

Wij zijn zo rommelig. Trots als het dan opgeruimd is maar dat duurt echt maar een dag ofzo. Rommelhoekjes vreselijk.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 11 Apr 2022 14:14

Re: Ergernissen huishouden

O zoveel

Tijdens koken hele aanrecht vol met spullen . Als ik kook ruim ik ondertussen op

Altijd een leeg wc rolletje laten hangen

Dingen verkeerd in de koelkast leggen

De was verkeerd ophangen. Ik hang het altijd bij elkaar op. Spullen man, mij en baby en dan handdoeken, keuken doeken. Hij alles door elkaar l

Was verkeerd opvouwen. Hij is nu zo dat hij zijn spullen uit de wasmand haalt

Met stofzuigen niks aan de kant doen. Hij was heel verbaasd dat ik wel de speelgoedmand aan de kan doe
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Apr 2022 14:26

Re: Ergernissen huishouden

Mijn man gaat altijd heel passief agressief opruimen en roept bij alles "oh dit kan wel weg!". Want als je het wil houden, ruim je het wel op, is het idee.

Hij vindt mij dan ook vreselijk rommelig. Valt allemaal best mee, hij valt bijvoorbeeld om de formulieren die ik even een week in de gangkast heb gehad, omdat die terug naar voetbal moesten. Die hebben gewoon geen andere plek.

Oh en mijn man zet zijn schoenen altijd midden in de gang en dan sleept de stofzuiger ze door het hele huis.
R. 2013
D. 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Apr 2022 15:03

Re: Ergernissen huishouden

Met stip op 1: vaatwasser inruimen, blokje erin, deur dicht maar ‘m niét aanzetten. Why??!! Dan zegt ie ‘ohja vergeten’ 😭
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem328

Bericht 11 Apr 2022 15:22

Re: Ergernissen huishouden

Zeggen dat hij iets gaat opruimen maar het vervolgens gewoon verplaatsen naar een andere plek waar het niet hoort!

En inderdaad zijn manier van was ophangen. Alles door elkaar. Kortsluiting krijg ik ervan :razz: Dus we hebben nu de afspraak dat hij het best op zijn manier kan ophangen maar dan ga ik het niet opvouwen en opruimen want dan word ik gillend gek!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 11 Apr 2022 17:40

Re: Ergernissen huishouden

Mijn man is nogal harig met van die zwarte krulletjes en dus lijkt het in de badkamer altijd net alsof er overal schaamhaar ligt. Vies vies viesss!
Verder mag ik niet klagen want mijn man en ik zijn heel erg gelijk in huishouden. We houden van netjes en eind van de dag alles aan kant. En we hebben een schoonmaakster die grondig schoonmaakt. Grappig genoeg hoorde ik vorige week indirect een erfenis van mijn man over mij dat ik nooit geweten heb (hij zei het tegen mijn vriendin toen die thee ging maken): Marsy doet altijd precies genoeg voor 1 kop thee in de waterkoker. En dat klopt! Maar nooit geweten dat hij dat irritant vindt haha.
Oh de autosleutel, dat is wel een dingetje, die legt hij áltijd ergens anders neer, zelfs al hebben we een sleutelbakje bij de deur. Is herkenbaar van mijn vader trouwens, waar de sleutel met regelmaat in de koelkast lag (mijn partner lijkt heel cliché op mijn vader qua interesses en gedrag).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Phileine1244

Kletskop

Berichten: 696

Geregistreerd: 01 Nov 2021 07:47

Bericht 13 Apr 2022 15:03

Re: Ergernissen huishouden

Die handdoek op een frotje op het aanrecht vind ik ook heeeel irritant!

Hij zegt over mij dat de keuken ontploft is als ik gekookt heb (klopt, ik gooi alles overal neer maar ruim het vervolgens wel zelf op en maak het schoob) maar al warmt hij alleen maar wat op in een pannetje, zit het hele gasfornuis onder de spetters (die ik vervolgens schoonmaak want op de 1 of andere manier ziet hij dat niet ofzo)

Ik heb het liefst de hele dag de ramen open. Hij doet ze net zo hard weer dicht


Op de 1 of andere manier gaat hij zich altijd scheren als ik net de badkamer heb schoongemaakt.

Als hij in bad is geweest spoelt hik het niet na, en aangezien hij behoorlijk harig is, zit het hele bad altijd onder de haartjes dan

Verder is hij wel lief hoor haha!
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 13 Apr 2022 15:45

Re: Ergernissen huishouden

Haha!!! :D

- Hij kookt met passie, heerlijk eten, maar een ontplofte keuken. Ik ruim op terwijl ik kook :-) Hij gebruikt ook altijd keukengerei waarvan ik niet eens wist dat we het hadden...
- Eeuwige discussie over hoe koud de airconditioning mag, hij wil hem 't liefst op standje vrieskist, wil ik niet...
- Deur van de slaapkamer open laten staan zodat de muggen binnenkomen, die alleen mij prikken

Dingen zoals de was of zo zie ik niet als een ergernis, ik heb er gewoon meer talent voor dan hij, dus ik doe het met liefde. Hij doet andere dingen die ik niet doe, zoals de waterleidingen fixen, dus ik vind dat niet erg :-)
<<

Klaproos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 880

Geregistreerd: 30 Dec 2021 21:50

Bericht 13 Apr 2022 17:08

Re: Ergernissen huishouden

Als hij kleding uit zijn deel van de kast heeft gehaald de lades net niet goed dicht doen (en de deur helemaal niet).

Kleding die in de was moet wel in de wasmand werpen, maar dan half zodat het voor de helft nog eruit/eroverheen hangt.

Lege kruidenpotjes gewoon op het aanrecht laten staan i.p.v. bij het glas in de schuur gooien.

Lege verpakkingen in de badkamer gewoon in de badkamer laten staan (naast het miniprullenbakjes bij het toilet) i.p.v. in de vuilnisbak (die op de gang staat notabene) te gooien. En ook nooit dat miniprullenbakje eens legen trouwens.

Spullen die op de trap liggen om mee naar boven te nemen gewoon lekker laten liggen.

Allemaal van die kleine stomme dingetjes waar ik me enorm over kan opwinden :laughcry:

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers