Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Extreme couponing - de ZMY editie

<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 10 Apr 2022 13:26

Extreme couponing - de ZMY editie

Nu alles zoveel duurder wordt, zou ik graag een stuk actiever gaan bezuinigen op boodschappen. Bewuster boodschappen doen, en meer de aanbiedingen afspeuren, bewuster zijn van waar ik welke artikelen koop. Het scheelt ook wel dat hier in de buurt veel verschillende winkels zitten en dat het daarom ook goed te doen is om een middagje op de fiets een paar verschillende winkels af te gaan. Ook wel een paar boeren in de buurt, ik wil eens gaan kijken of direct van de boer kopen ook nog in prijs kan schelen.

Ik zou ook wel willen bezuinigen op andere uitgaven, los van de boodschappen, wat dat betreft ben ik nog een stuk meer zoekende. Stoken doen we bijvoorbeeld al nauwelijks.

Sowieso ben ik ook wel een beetje geïnspireerd door Macaron, ben wel super benieuwd naar jouw tips en trucs!

Meer mensen die willen aanhaken? Om tips uit te wisselen, handige aanbiedingen te delen, etc?
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 10 Apr 2022 14:04

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Leuk idee Maple! Ik ben zelf vooral geïnteresseerd in duurzaam leven maar dat hangt best samen met besparen.

Wij hebben sinds kort zonnepanelen en een slimme meter waarin we ons verbruik kunnen zien. Daar zijn we nu wat mee aan het 'spelen' om te kijken waar de pieken zitten.
Ik was altijd best makkelijk met lichten aanlaten, snelle programma's op de apparaten i.p.v. eco programma's, tandenpoetsen onder de douche...

Ik heb een superfijne elektrische deken van de Hema, die er ook nog leuk uit ziet (groen fleece) voor op de bank. Als ik het nu koud heb zet ik die aan ipv de verwarming.

Ik doe af en toe TGT en dan maak ik met de inhoud avondeten. Ik laat weekboodschappen bezorgen en maak een eetplanning voor maandag t/m donderdag. Als ik dat doe, van te voren nadenken over wat we gaan eten en leuke receptjes uit te zoeken, ben ik minder snel geneigd om ervan af te wijken en bijvoorbeeld eten te bestellen.

Koken met de seizoenen mee scheelt ook. Geen sugarsnaps uit Kenia maar snijbonen uit Nederland eten. Ik probeer dan nog zo lokaal mogelijk te eten maar dat is wel vaak duurder dan dezelfde producten halen bij de supermarkt.
<<

Anoniem330

Bericht 10 Apr 2022 14:37

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Haha. Topic naar m'n hart dit. :angel:

Ik reageer later uitgebreid hoor, maar ik kan alvast wel wat dingetjes plaatsen.

Heel veel winkels hebben tegenwoordig wel een klantenpas of een app waarmee je punten spaart voor korting of gratis producten. Bijv. bij de Jumbo zijn 1000 punten ook regelmatig 5 euro korting op je boodschappen. Gebruik de punten daar voor en niet voor gratis product X wat je toch niet gebruikt. Als je product X juist wel veel gebruikt, haal die dan gratis op die punten.
HEMA, Lidl, Jumbo, AH, Etos, Kruidvat zijn denk ik wel de meest bekende apps.

Als je toch binnen fiets bereik verschillende winkels hebt loont het echt om de folders uit te pluizen en voor de aanbiedingen een rondje extra te fietsen. Elke vrijdag komen de nieuwe folders voor de week erna live. Alles wordt nu echt duurder, maar veel merk producten zijn regelmatig 1+1 gratis bij verschillende winkels. Welke winkel 'de goedkoopste' is, is echt afhankelijk van wat je koopt. Lidl en Aldi zijn niet per definitie goedkoper dan de AH bijv.
Jumbo heeft tegenwoordig wel wat betere aanbiedingen dan vroeger, maar het is geen stunter. Als je 40 producten haalt en Jumbo is per product 2 tot 5 eurocent goedkoper, scheelt dat je hooguit 2 euro. Bij de AH 1+1 gratis op een wereldgerecht ofzo en je hebt al meer korting dan je bij de Jumbo zou hebben op je hele kar.

Koopzegels geven per definitie meer rente dan welke gewone spaarrekening dan ook. Kan je het geld missen? Ga dan voor koopzegels. Bij de AH kan je met AH Premium zelfs dubbele koopzegels sparen (kopen). AH Premium kan sowieso al snel uit, zeker met 10% korting op bio producten, extra aanbiedingen in je bonus box en ook korting op Bol.com Select.
Ik ging nooit naar de AH, maar ik ga er nu wel vaker heen. Heeft me echt al tientallen euro's opgeleverd de laatste weken. De extra bonus aanbiedingen sluiten (meestal) ook redelijk goed aan op je koopgedrag, dus kassa.
Zeker als je dat op de fiets kan doen, doe het. Het scheelt echt veel geld.

Bij de Etos is elk tweede Etos huismerk product de halve prijs, ook als het niet in de folder staat (en met uitzondering van zelfzorg) als je de Etos kaart hebt.
Sommige supermarkten (zoals de Poiesz hier in het Noorden) geven gewoon spaarzegels bij besteding van een X bedrag. Daarbij kan je sparen voor cadeaus, maar vaak ook voor gratis boodschappen. Deze maand heb je een doos wasmiddel pods gratis bij 1 spaarkaart en vorige maand waren het 2 pakken keukenpapier. Al is het natuurlijk veel goedkoper én duurzamer om gewoon een aanrechtdoekje ipv keukenpapier te gebruiken.

Als je verzorgingsproducten niet met minstens met 1+1 gratis korting haalt ben je een dief van je portemonnee.
Sla niet te veel in. De meeste aanbiedingen komen elke maand terug en wisselen per winkel af. Deze week bij Kruidvat, volgende week bij Etos, de week daarna bij Trekpleister etc.etc.

Heel veel aanbiedingen, zijn helemaal geen aanbieding. De XL Witte Reus waspoeder van 40 wasbeurten voor €10 is geen goede aanbieding. De XXL van 65 wasbeurten is namelijk ook regelmatig €10 en de XXXL van 100 wasbeurten ook.
Verdiep je erin en zorg dat je de bodemprijs van je favorieten 'kent'.

Download de Scoupy app voor gratis producten en korting op gratis producten. Laatst een fles Fleuril voor 2 euro. Het is niet helemaal mijn favoriete merk, maar zo'n aanbieding laat ik echt niet gaan. Vrijwel al het wasmiddel wat ik op voorraad heb, heb ik gratis gekregen (als promo of om te testen) of met hele hoge korting gekocht.
Bij Roamler kan je mystery shopper worden en ook product tester. Als je dan toch al in de supermarkt staat, kan je net zo goed even een paar fotootjes maken van het snoep schap. Weer €3 verdiend, hoppa. :dance:

Qua bezuinigen op andere dingen. Wees kritisch op je abonnementen, deel streamingsdiensten of de krant bijv.
Maar ook TV kan je prima 'delen'. Wij kijken TV op het Ziggo account van m'n moeder. Naar de TV streamen (of niet) en klaar.

Stekkers uit het stopcontact en de verwarming ruim voordat je naar bed gaat uitzetten zijn inkoppertjes, maar vaak zijn dat de dingen die verwateren, dus toch weer even extra op letten.
De droger zo weinig mogelijk gebruiken. Het mooie weer komt weer aan, dus naar buiten met dat spul (of nu nog op de radiators als je die hebt). Wassen op het eco programma als je dat hebt. Verbruikt minder stroom en water, duurt wel langer qua tijd. Was trouwens niet ALTIJD op het eco programma, want voor je machine is het niet geweldig. De hoeveelheid wasmiddel die de gemiddelde mens gebruikt kan je trouwens ook wel minstens halveren. Ik gebruik niet eens een eetlepel waspoeder, doet het prima. Hoe meer wasmiddel, hoe slechter ook voor je machine.
Als wasverzachter kan je ook prima natuurazijn gebruiken.

Heel veel dingen liggen gewoon voor de hand en dan is het meestal de mens die een schop onder z'n kont nodig heeft om weer even beter op te letten/strenger te worden. Daar heb ik ook last van hoor. :laughcry:
Laatst gewijzigd door Anoniem330 op 10 Apr 2022 15:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem330

Bericht 10 Apr 2022 14:37

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

En ik zei dat ik later wel even uitgebreid zou reageren. :confused:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Apr 2022 14:48

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Macaron schreef:En ik zei dat ik later wel even uitgebreid zou reageren. :confused:


Ik ging dit dus net zeggen.

Weet jij of die Bonus aanbiedingen wel daadwerkelijk korting geven? Ik heb altijd 't gevoel dat 't helemaal niet zoveel goedkoper is...
Let's discover the world together.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 10 Apr 2022 14:49

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Haha, ik ben benieuwd naar de rest van je tips, als dit nog maar de beknopte versie was 😂
Maar thanks! Hier heb ik wat aan. Ik ga me ook maar eens verdiepen in de spaarprogramma’s en klantenkaarten van diverse winkels. De koopzegels-tip vind ik een goede trouwens, daar ga ik actiever wat mee doen.
<<

Anoniem330

Bericht 10 Apr 2022 14:54

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Marin schreef:
Macaron schreef:En ik zei dat ik later wel even uitgebreid zou reageren. :confused:


Ik ging dit dus net zeggen.

Weet jij of die Bonus aanbiedingen wel daadwerkelijk korting geven? Ik heb altijd 't gevoel dat 't helemaal niet zoveel goedkoper is...

Die van je bonus box? Twee weken geleden zat er heel veel 1+1 gratis in de bonus box. Dan tikt het wel lekker aan. Maar ik heb er ook steeds krieltjes in (omdat ik die vaak koop) en die zijn bij zowel de Jumbo als AH €0,95ct voor 600 gram. Als ik dan 'standaard' elke week bij de AH 15% korting op die krieltjes heb is dat toch weer 15% korting.
Ik vind dat wel chill.

Aan de andere kant heb ik er bijv. ook regelmatig noodles van Unox in (die eet m'n vriend, brrrrr), maar dan vaak 2e halve prijs. Uhm ja, die zijn zowat om de 3 weken 1+1 gratis in de gewone bonus. Dus dan koop ik die natuurlijk niet met m'n bonusbox.
<<

Anoniem330

Bericht 10 Apr 2022 14:56

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Maple schreef:Haha, ik ben benieuwd naar de rest van je tips, als dit nog maar de beknopte versie was 😂
Maar thanks! Hier heb ik wat aan. Ik ga me ook maar eens verdiepen in de spaarprogramma’s en klantenkaarten van diverse winkels. De koopzegels-tip vind ik een goede trouwens, daar ga ik actiever wat mee doen.

Ik kan hier de hele dag wel over praten. :smile:
<<

Anoniem330

Bericht 10 Apr 2022 15:05

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Elke aankoop die ik doe kijk ik achteraf even op de bon (of in de app) of ik korting had. Dat bedrag aan korting stort ik dan op de spaarrekening in de 'kortingspot'. Zo heb ik dit jaar al ruim €300 in dat potje door enkel op aanbiedingen te letten. Je kan dat geld uit de kortingspot dan weer besteden aan een leuk uitje of bijv. de boodschappen voor het paasontbijt of kerstdiner. Of voor cadeautjes.

Of voor die schoenen die je al een tijdje wil. Of voor een fles drank om te vergeten hoe duur alles geworden is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11565

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Apr 2022 17:05

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Daarom gebruik ik bij voorkeur de zelfscan dan kun je het gelijk controleren.

Toevallig de afgelopen dagen een vergelijking gedaan en de Lidl is echt bizar hard duurder geworden. AH en Lidl kom ik vergelijkbaar uit qua kosten. Ik denk dat ik nu weer naar de AH ga juist omdat de aanbiedingen beter zijn. Premium moet ik me nog in verdiepen maar ik denk dat dat wel uitkan. Net als koopzegels, toch een ongemerkt spaarpotje. Ook daar moet ik me nog in verdiepen.
2015 💙
<<

Anoniem330

Bericht 10 Apr 2022 17:09

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Ja er moet eigenlijk staan 'hoeveel korting ik had'. Dat ik korting had en of het klopt check ik direct, maar ik onthou het niet altijd tot op de cent nauwkeurig.
Bij mijn AH gaat het trouwens altijd bijzonder goed met korting verrekenen. Hoor het ook wel eens anders.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 10 Apr 2022 17:15

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Oh wow Macaron, jij bent echt van alle markten thuis! Goed bezig! :thumbup:
Zeker omdat die 300 euro dan EXTRA fijn voelt om ergens leuks aan uit te geven :-)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Apr 2022 17:49

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Ja 1+1 vind ik ook altijd fijn. Vooral bij koffiebonen!

Maar verder ben ik er echt zo slecht in.
Let's discover the world together.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 10 Apr 2022 21:57

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Misschien een tip die nog niet iedereen kent: bij voordeelmuis.nl kun je zoeken of een specifiek product ergens in de aanbieding is.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11392

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Apr 2022 22:00

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Wauw wat een tips!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 10 Apr 2022 22:09

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Ik laat de laatste tijd boodschappen bezorgen en dat scheelt wel een boel impulsaankopen. (Al moet ik wel opletten dat ik geen onzinnige dingen bestel om aan het minimumbedrag te komen).

Van tevoren nadenken over een weekmenu, liefst met de actiefolders van de supermarkten erbij werkt goed.

Producten zoals vastwastabletten, wasmiddel, tandpasta koop ik alleen bij een goede aanbieding.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 767

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:01

Bericht 10 Apr 2022 22:11

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Oo wat een top topic dit :hulde:
Keek voorheen ook wel eens exreme couponing op tlc vond dat ook altijd zo vaccinerend met al die bonnetjes.

Ik gebruik bij Ah de app met de bonus en spaar er ook koopzegels, bij de lidl plus app enz
<<

Anoniem330

Bericht 10 Apr 2022 22:38

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Girli schreef:Misschien een tip die nog niet iedereen kent: bij voordeelmuis.nl kun je zoeken of een specifiek product ergens in de aanbieding is.

Dat kan in folder apps idd ook. Heel handig.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11392

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Apr 2022 22:40

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Hoeveel tijd ben je kwijt aan het uitzoeken van alles?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 10 Apr 2022 23:09

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Ik kijk op zondag ook de folder apps misschien 5 minuten werk

Ik koop mijn shampoo altijd 5 voor 4,-. En koop dat altijd voor een jaar

Tandpasta waa laatst €0,99 cent dan sla ik ook in

Wij maken op zondag een eet lijstje en aan de hand daarvan doe ik de boodschappen.

Vaatwastabletten, luiers koop ik ook altijd in de aanbieding en reken dan ook de stuks prijs uit zien waar het goedkoopste is
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 11 Apr 2022 00:22

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Eieren, uien en aardappelen koop ik bij de boerderijwinkel. Met name eieren zijn een stuk goedkoper dan in de winkel. 15 cent per stuk al was dat een paar jaar nog 10 cent, maar dan nog in de supermarkt betaal je al snel het dubbele.

Bij de Plus kun je koopzegels sparen. Het is nog de enige supermarkt die dat heeft. Volgens mij is effectief 6% soort van rente. Dus meer dan de bank. Verder koop ik sowieso veel 1+1 daar. Producten die lang houdbaar zijn sla ik dan veel in.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 11 Apr 2022 04:41

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Fred: Bij de AH en Jumbo kun je ook koopzegels sparen hoor :)
Hoewel de Plus dacht ik de meeste rente geeft? Of was dat nou weer een andere..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 11 Apr 2022 06:18

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Bij onze Jumbo kan je helaas nog geen kooppunten sparen. Bij de Hoogvliet wel, maar daar kom ik niet zoveel meer.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem330

Bericht 11 Apr 2022 06:51

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Arwyn schreef:Fred: Bij de AH en Jumbo kun je ook koopzegels sparen hoor :)
Hoewel de Plus dacht ik de meeste rente geeft? Of was dat nou weer een andere..

Plus heeft idd de meeste rente.
Alleen zijn de koopzegels 2cent in plaats van 10 cent. Een vol boekje bij Plus kost 4 euro en levert 6 euro op.

Bij Jumbo zijn ze 10 cent. Vol boekje kost 25 en levert 26 euro op. Helaas doet niet elke Jumbo mee.
Bij AH zijn ze ook 10 cent. Vol boekje kost 49 en levert 52 op. En daar mag je nu voor elke euro dus 2 koopzegels kopen met AH Premium.
Andere winkels weet ik het niet van.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 11 Apr 2022 07:28

Re: Extreme couponing - de ZMY editie

Ik zit me nog steeds af te vragen of dat uit kan, AH premium..
De bonusbox aanbiedingen vind ik vaak niet zo, dus daar hoef ik het in ieder geval niet voor te doen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers