Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Concessies

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 07 Apr 2022 19:42

Re: Concessies

Het voelt hier tot nu toe niet echt of we concessies voor elkaar doen.
Ik ben eerst naar zijn woonplaats verhuisd, dat voelde toen niet als een concessie, het leek me leuk. Ik kon daar niet aarden en eigenlijk m'n vriend zelf ook niet super. Toen zijn we naar mijn woonplaats verhuisd, wat hij daarvoor niet wilde maar op dat moment wel. Hier beide nu erg naar onze zin.

Sinds we kinderen hebben doen we qua werk wel wat concessies. We proberen zoveel mogelijk af te stemmen dat als iemand een volgende stap zet of het heel druk heeft, de ander qua werk wat rustiger aan probeert te doen om thuis de balans goed te houden. Maar dat zie ik meer als een concessie naar het gezin dan naar m'n partner.
<<

Banana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 489

Geregistreerd: 05 Jul 2021 18:23

Bericht 07 Apr 2022 20:02

Re: Concessies

Wij hebben allebei wel carrièrekansen laten schieten voor elkaar, want als we niet voor elkaar gekozen hadden en gewoon iedere promotie aangepakt hadden, dan hadden we elkaar wellicht nooit meer gezien. Het was dus heel vroeg in de relatie kiezen voor elkaar en onze relatie op 1 zetten, maar daarna hebben we ons leven samen opgebouwd (en alsnog genoeg promoties gekregen) en geloof ik niet dat we verder nog concessies hebben hoeven doen. In ons vorige werk bleef het echter altijd lastig en wordt er van je verwacht dat je je gezin op de tweede plaats zet; één van de vele redenen dat we besloten hebben dat het tijd is voor een nieuw hoofdstuk in ons leven :-)
<<

Anoniem323

Bericht 07 Apr 2022 21:45

Re: Concessies

Dit klinkt echt heel erg maar ik ben naar een buurdorp gegaan omdat hij daar een huis had. En toen we samen een huis zochten, stond er niets in mijn dorp maar wel dit huis in het dorp van mijn man. En hoewel ik het hier enorm naar mijn zin heb, mis ik mijn dorp wel. Het is net iets vriendelijker en vertrouwder dan dit dorp.
Maar de ligging, het huis, de buurt, mijn schoonouders om de hoek, de school van de kinderen op loopafstand maakt dat ik mij hier wel gelukkig voel.
Maar toch heb ik al 10 jaar 'heimwee'.

En verder doen we beide concessies in het huishouden en de opvoeding.
<<

Anoniem327

Bericht 08 Apr 2022 11:23

Re: Concessies

Calathea schreef:En verder doen we beide concessies in het huishouden en de opvoeding.

Wat bedoel je hiermee? Welke concessies doen jullie in het huishouden en in de opvoeding?
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 08 Apr 2022 12:44

Re: Concessies

Ja Calathea, kan je dat even toelichten zodat Sadie daar haar mening over kan geven? 😂
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 08 Apr 2022 12:50

Re: Concessies

Ik ben gestopt met concessies doen en dus ook geen relatie. Dat is voor nu het beste :).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 726

Geregistreerd: 16 Sep 2013 15:48

Bericht 08 Apr 2022 12:51

Re: Concessies

Ik doe ook concessies. Ik hou van vis en kaas en mijn vriend vindt zowel vis als kaas vreselijk. Als ik vis klaarmaak dan zet ik de afzuiger op de hoogste stand, de deur naar de gang dicht en de deur naar buiten open.

Als ik de betere stinkkaas in huis heb dan zit dat in een luchtdicht bakje in de koelkast.

En voor zowel vis als kaas geldt dat ik het minder vaak in huis heb en klaarmaak dan als ik niet met mijn vriend samen zou zijn.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 08 Apr 2022 13:07

Re: Concessies

DronkenTaart schreef:Ik ben gestopt met concessies doen en dus ook geen relatie. Dat is voor nu het beste :).

Ik ook!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Apr 2022 13:10

Re: Concessies

Haha Blunt, geen kaas zou een deal breaker zijn voor mij.

Wij hebben boter in huis en smeer ik op brood van de kinderen, dat is ook een hele concessie haha.
Let's discover the world together.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 08 Apr 2022 13:17

Re: Concessies

De concessie die ik ga doen is mijn eigen huis verkopen als ons nieuwe huis klaar is. Daarnaast voelt het voor mij ook als een concessie dat hij het nieuwe huis volledig betaalt. Veel mensen noemen het luxe, maar voor mij voelt het meer alsof ik echt iets opgeef. Ik hoop dan ook ooit zelf ergens in te kunnen investeren.

En je zou het een concessie kunnen noemen dat ik minder werk sinds we een kind hebben, maar dat wilde ik ook zelf. Ik vind het jammer geen (of in ieder geval een andere) carrière te hebben, maar voor mijn kind vind ik het belangrijk dat ik er ben op de momenten dat ik dat nodig vind.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Apr 2022 13:25

Re: Concessies

Haha, dan ben ik geen optie voor jou Marin. Ik lust geen kaas namelijk. In vaste vorm vind ik het vreselijk en gesmolten ligt het er aan hoeveel erop zit. Al heb ik het wel in Italië in Siena op bij wat de beste pizzeria van Italië zou zijn.

Overigens herken ik het wel qua eten en concessies doen. Destijds met ex die niet zo van de rouwe vis was kwam een pot met zure haring ook amper in huis en nu heb ik die bijna altijd wel een in huis omdat ik die juist heerlijk vind.

@ Alexis, dan zou ik goede afspraken maken... Als het huis volledig op zijn naam staat, dan vind ik dat je minder hoeft bij te dragen aan bijv de gezamenlijke rekening. Eigenlijk samen namelijk gas, water, licht en boodschappen te betalen. Ook (groot) onderhoud van het huis zou hij moeten betalen. Je weet immers maar nooit.

Stel hier zou ooit een vrouw intrekken, dan hoeft ze voor mij maar 500 euro p/m te storten op de gezamenlijke rekening voor gas, water, licht, boodschappen en gezamenlijke uitjes etc... De rest van haar salaris mag ze zelf spenderen.
Alles omtrent het huis betaal ik namelijk zelf wel.
<<

Anoniem327

Bericht 08 Apr 2022 13:34

Re: Concessies

Dat is nogal wat. Je huis opgeven en dan in het huis van een ander gaan wonen waar je elk moment buitengezet kan worden (of heb je iets vastgelegd bij een notaris?). Ik zou echt niet doen, zeker niet in deze huizenmarkt en al helemaal niet als er kinderen in het spel zijn, die wil je toch een vaste, veilige thuisbasis kunnen bieden? Het zou voor mij krom voelen als mijn partner flink vermogen opbouwt, terwijl ik ieder moment dakloos kan worden, (of andersom).
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 08 Apr 2022 13:41

Re: Concessies

Fred schreef:
@ Alexis, dan zou ik goede afspraken maken... Als het huis volledig op zijn naam staat, dan vind ik dat je minder hoeft bij te dragen aan bijv de gezamenlijke rekening. Eigenlijk samen namelijk gas, water, licht en boodschappen te betalen. Ook (groot) onderhoud van het huis zou hij moeten betalen. Je weet immers maar nooit.

Stel hier zou ooit een vrouw intrekken, dan hoeft ze voor mij maar 500 euro p/m te storten op de gezamenlijke rekening voor gas, water, licht, boodschappen en gezamenlijke uitjes etc... De rest van haar salaris mag ze zelf spenderen.
Alles omtrent het huis betaal ik namelijk zelf wel.


Dat hebben we uiteraard ook zo geregeld (nu ook al overigens). Gas hebben we natuurlijk niet en met de zonnepanelen hopen we energieneutraal te kunnen zijn. Maar de hypotheek kan ik echt niet mee betalen, dat zou een druppel op een gloeiende plaat zijn.

Mijn vriend betaalt ook onze uitjes, vakanties, uit eten en hij heeft ook mijn auto betaalt (ik betaal wel zelf de verzekering, belasting en brandstof). Dus ik ben stiekem best wel verwend.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 08 Apr 2022 13:42

Re: Concessies

Sadie schreef:Dat is nogal wat. Je huis opgeven en dan in het huis van een ander gaan wonen waar je elk moment buitengezet kan worden (of heb je iets vastgelegd bij een notaris?). Ik zou echt niet doen, zeker niet in deze huizenmarkt en al helemaal niet als er kinderen in het spel zijn, die wil je toch een vaste, veilige thuisbasis kunnen bieden? Het zou voor mij krom voelen als mijn partner flink vermogen opbouwt, terwijl ik ieder moment dakloos kan worden, (of andersom).


Dit klinkt best negatief. Natuurlijk hebben wij dat vastgelegd. Ik ben niet achterlijk he.
<<

Anoniem327

Bericht 08 Apr 2022 13:49

Re: Concessies

Alexis schreef:
Fred schreef:
@ Alexis, dan zou ik goede afspraken maken... Als het huis volledig op zijn naam staat, dan vind ik dat je minder hoeft bij te dragen aan bijv de gezamenlijke rekening. Eigenlijk samen namelijk gas, water, licht en boodschappen te betalen. Ook (groot) onderhoud van het huis zou hij moeten betalen. Je weet immers maar nooit.

Stel hier zou ooit een vrouw intrekken, dan hoeft ze voor mij maar 500 euro p/m te storten op de gezamenlijke rekening voor gas, water, licht, boodschappen en gezamenlijke uitjes etc... De rest van haar salaris mag ze zelf spenderen.
Alles omtrent het huis betaal ik namelijk zelf wel.


Dat hebben we uiteraard ook zo geregeld (nu ook al overigens). Gas hebben we natuurlijk niet en met de zonnepanelen hopen we energieneutraal te kunnen zijn. Maar de hypotheek kan ik echt niet mee betalen, dat zou een druppel op een gloeiende plaat zijn.

Mijn vriend betaalt ook onze uitjes, vakanties, uit eten en hij heeft ook mijn auto betaalt (ik betaal wel zelf de verzekering, belasting en brandstof). Dus ik ben stiekem best wel verwend.

Waarom hebben jullie geen gezamenlijke rekening? Jij zorgt voor zijn kind, zodat hij ft kan werken, toch? Of is het kind niet van hem?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 08 Apr 2022 14:00

Re: Concessies

Die hebben we wel. En ook beide een eigen rekening. Je hebt me in een ander topic ook al gevraagd of het wel zijn kind is, vanwaar die vraag? Ik zeg alleen maar dat mijn salaris ongeveer 10 keer lager is dan dat van hem en we op 2 salarissen misschien 30k meer konden lenen en dat maakt voor ons huis niks uit. Dus lekker op 1 salaris. Dan kan ik straks zelf ook nog iets.
<<

Anoniem327

Bericht 08 Apr 2022 14:03

Re: Concessies

Alexis schreef:Die hebben we wel. En ook beide een eigen rekening. Je hebt me in een ander topic ook al gevraagd of het wel zijn kind is, vanwaar die vraag? Ik zeg alleen maar dat mijn salaris ongeveer 10 keer lager is dan dat van hem en we op 2 salarissen misschien 30k meer konden lenen en dat maakt voor ons huis niks uit. Dus lekker op 1 salaris. Dan kan ik straks zelf ook nog iets.

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Jullie hebben het huis dus wel samen gekocht, alleen de financiering is op basis van zijn inkomen? Dat is nogal een verschil.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 08 Apr 2022 14:06

Re: Concessies

Alexis schreef:
Sadie schreef:Dat is nogal wat. Je huis opgeven en dan in het huis van een ander gaan wonen waar je elk moment buitengezet kan worden (of heb je iets vastgelegd bij een notaris?). Ik zou echt niet doen, zeker niet in deze huizenmarkt en al helemaal niet als er kinderen in het spel zijn, die wil je toch een vaste, veilige thuisbasis kunnen bieden? Het zou voor mij krom voelen als mijn partner flink vermogen opbouwt, terwijl ik ieder moment dakloos kan worden, (of andersom).


Dit klinkt best negatief. Natuurlijk hebben wij dat vastgelegd. Ik ben niet achterlijk he.


Hoezo negatief? Ik vind het heel reëel en zou die keuze ook nooit niet maken. Ik ben maar wat blij dat ik mijn huis nooit heb opgegeven, welke relatie ik ook aanging. Altijd een veilige haven om terug te keren en nooit ergens vast zitten omdat je nergens anders heen kunt. Je zegt dat je het hebt vast gelegd, waarom voel je je dan überhaupt aangesproken?
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 08 Apr 2022 15:26

Re: Concessies

Ik heb mijn huis gekocht van de woningbouwvereniging, ik mag het dan ooo niet zelf verkopen of verhuren. Het aanhouden zou betekenen dat het leeg zou staan tot het moment dat we evt uit elkaar zouden gaan (niet de planning). Ik draag het nu over aan een erfgenaam, dat mag wel.

We hebben bepaalde afspraken vastgelegd, waardoor ik -mochten we uit elkaar gaan- een bedrag krijg waarvan ik dan een huis kan kopen.

Zullen we nu verder on topic gaan? Ben wel klaar met verdedigen :)
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Apr 2022 15:34

Re: Concessies

Het klinkt alsof je het goed geregeld hebt idd Alexis. Zou ook stoppen met mezelf verdedigen.

Hier geen concessies voor mijn gevoel. Enige wat ik kan bedenken is dat ik werkdagen ingeleverd heb toen zoon geboren werd. Maar a) dat kon niet anders verdeeld en b) ik sta erachter.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem330

Bericht 08 Apr 2022 20:35

Re: Concessies

Harrison schreef:Ik geloof dat ik niet echt concessies doe of heb gedaan, behalve dat ik vaker opruim dan wanneer ik alleen was geweest.

100% dit!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 09 Apr 2022 07:53

Re: Concessies

Haha, rommelmakers!

Ik heb niet echt concessies hoeven doen in onze relatie en ik denk hij ook niet. Wel heb ik me in ons leven veel meer aan hem moeten aanpassen dan hij aan mij.
<<

Anoniem327

Bericht 09 Apr 2022 13:27

Re: Concessies

SoGood schreef:Haha, rommelmakers!
Wel heb ik me in ons leven veel meer aan hem moeten aanpassen dan hij aan mij.

Over het algemeen passen vrouwen zich veel meer aan aan mannen in heteroseksuele relaties heb ik het idee. Paar voorbeelden:

- verhuizen naar zijn geboortedorp waar je zelf niks mee hebt, maar hij wil echt niet weg (en wat hij wel of niet wil is doorslaggevend in de beslissingen die worden gemaakt)
- integreren in zijn vriendengroep en dan vriendinnen worden met de vriendinnen van de vrienden van je vriend en je eigen vrienden verwaarlozen
- minder gaan werken, omdat dat hem beter uitkomt, of omdat het anders niet rond te krijgen met zijn baan (en zijn baan is altijd het belangrijkste en heeft prioriteit)
-je carrière verkwanselen, omdat hij het niet gezellig vindt dat je weg bent
- bij zijn sportwedstrijden gaan kijken in plaats van zelf gaan sporten
- je interesseren in zijn interesses en daarin meegaan, terwijl dit andersom niet of nauwelijks gebeurt
- koken wat en hoe hij het lekker vindt
- Wel of geen huisdier, omdat de man dat niet fijn vindt
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 09 Apr 2022 13:43

Re: Concessies

Je quote mijn bericht maar in ons geval heeft het dus hélemaal niets met geslacht te maken.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 09 Apr 2022 13:49

Re: Concessies

Macaron schreef:
Harrison schreef:Ik geloof dat ik niet echt concessies doe of heb gedaan, behalve dat ik vaker opruim dan wanneer ik alleen was geweest.

100% dit!

Oooh! Ja hier doet mijn vriend wel véél concessies in. En ik een beetje. Toen hij alleen woonde was zijn huis echt te vies as in ik durfde bijna niks aan te raken. Er werd gewoon nooit schoongemaakt. In het begin met samenwonen botste dit wel, maar daar zijn we uitgekomen. Ik accepteer dat hij niet alles naar mijn maatstaven doet en hij maakt schoon en ruimt op ipv dat ie dat niet doet of dat dat allemaal bij mij ligt.
Hij vindt in een schoon huis wonen nu wel veel fijner maar als hij alleen was geweest, had het hier er heel anders uitgezien.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron