Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 08:46

Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Wat is nog ok voor jou? Stel je ziet je kinderen in het weekend, of om het weekend zoals veel ouders dat onderling regelen na een scheiding? Zou dat genoeg voor jou zijn?

Of als je 's ochtends al weg bent als je kinderen nog slapen en je ze alleen ziet vlak voor het slapen? Of wanneer je geen vrij kunt krijgen als ze ziek zijn, of nooit de nachten kunt zien als er iets is?

Waar ligt voor jou de grens?
Laatst gewijzigd door Anoniem327 op 07 Apr 2022 09:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2022 08:56

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Wat een oordelen alleen al in je vragen. En lekkere steek naar gescheiden ouders direct ook.
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Apr 2022 08:58

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Marin schreef:Wat een oordelen alleen al in je vragen. En lekkere steek naar gescheiden ouders direct ook.


Dit. Ik ga op zoveel oordelen niet eens antwoorden. Want laat me raden Sadie, bij jou komt dit niet voor?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 09:01

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Marin schreef:Wat een oordelen alleen al in je vragen. En lekkere steek naar gescheiden ouders direct ook.


Nou inderdaad. Jammer, want ik vind het best een leuk onderwerp om over na te denken.

Zo ben ik bv gestart met 4 dagen per week werken toen we kinderen kregen, en mijn vriend ook. Ik was op woensdag thuis voor de kinderen. Maar toen ze wat ouder weren, 9 en 6, merkte ik dat ze op die woensdag vooral zelf spelen met vriendjes, en ik er alleen ben om ze te herinneren aan de optie van hartig beleg, en de scherm tijd in de gaten te houden. Dat kan een oppas ook, en die heb ik dus gehuurd en ben 5 dagen gaan werken. Ik mis die tijd met de kinderen niet. En ondanks dat ik 5 dagen werk, veel sport en ook in het weekend vaak de hort op ben met vrienden, heb ik het idee dat ik mijn kinderen veel en voldoende zie. Meer thuiswerken helpt daar wel bij.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 07 Apr 2022 09:02

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Natuurlijk neem je voldoende verantwoordelijkheid als je je kinderen niet dagelijks ziet als gescheiden ouder. Je geeft ze daarbij namelijk ook de kans om met de andere ouder te zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2022 09:06

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Holden schreef:
Marin schreef:Wat een oordelen alleen al in je vragen. En lekkere steek naar gescheiden ouders direct ook.


Nou inderdaad. Jammer, want ik vind het best een leuk onderwerp om over na te denken.

/quote]

Ja precies, dat zeg ik ook net in een ander topic. Dat ze altijd best interessante onderwerpen aankaart maar dat dat oordeel erbij zo vervelend is. Dan valt er geen normaal gesprek te voeren.

Ik vind dit ook wel een interessant onderwerp en heb er ook zeker wel gedachten over.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 09:12

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Mijn vragen zijn absoluut niet bedoeld als oordeel. En zeker niet naar gescheiden ouders (logisch dat je de tijd dan onderling verdeelt). Jammer dat jullie dit erin lezen.

Het is een onderwerp dat me heeft beziggehouden sinds ik kinderen heb, daarom ben ik benieuwd hoe anders ouders erin staan.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 07 Apr 2022 09:14

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Eens met Signature over gescheiden ouders.

Om voor mijzelf te antwoorden:
Ik zie mijn zoon 2 ochtenden niet. Dan ben ik al aan het werk. Dit vind ik niet zo erg want mijn man is er dan. Hij kan ook prima een ontbijtje maken en tas inpakken.
Ik werk 3 dagen en dit vind ik genoeg.
Ik vind het fijn om de overige tijd thuis te zijn.
Bijna iedere avond leggen we T samen in bed. Ook eten we s' avonds bijna altijd samen.
Ik hecht hier wel waarde aan. Als T ouder wordt met sport clubjes etc zal dit minder worden. Dus ik geniet er nog ff van.
Ik heb geen flexibele baan. Dus als T ziek is als ik moet werken dan past oma op of mijn man werkt thuis. Dus dat is fijn geregeld.
Voor mij is het zo goed in balans.
2016
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 07 Apr 2022 09:14

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Dan zou ik adviseren je openingspost iets aan te passen en de vraag wat opener in te steken. Dan wordt dit misschien nog een leuk en interessant topic!
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 09:21

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ik zal zelf eerst iets vertellen. Toen ik kinderen kreeg werkte ik fulltime, 40 uur in de week. Na mijn verlof van een half jaar wilde ik dit weer oppakken. Al snel kreeg ik het gevoel dat ik zoveel miste, want in dat eerste jaar ontwikkelt een kind zich razendsnel. Dan zat ik op mijn werk en kreeg ik foto's van het kdv doorgestuurd en baalde ik dat ik het niet zelf kon zien en meemaken.

Na een paar weken heb ik aangegeven op mijn werk dat ik terug wilde in uren. Gelukkig was dit mogelijk. Ik heb toen eerst een tijdje 28 uur gwerkt en later rond de 2e verjaardag van mijn oudste ben ik 32 uur gaan werken.

Mijn man heeft dezelfde ontwikkeling doorgemaakt. Hij had in het begin een fulltime baan. Na een half jaar heeft hij 3 maanden (deels onbetaald) verlof opgenomen en was hij ft thuis. Die tijd heeft hem doen inzien dat hij absoluut niet terug wilde naar ft uren. Hij wilde zijn kind zien opgroeien en een actieve rol spelen als vader.

Nu werken we allebei 32 uur met weinig reistijd (onder de 30 minuten) en dat bevalt ons prima. We hebben een mooie balans kunnen vinden en ik heb het idee dat iedereen zo optimaal functioneert. Er is genoeg ruimte voor plezier, ontspanning en rust, maar ook voor werk en ontwikkeling.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 07 Apr 2022 09:27

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ik werk nu door omstandigheden 24 uur en vind het eigenlijk wel gezellig die extra dag met mijn zoon. Hij is nu op een leeftijd die meer bij mij als moeder past. Mijn vriend werkt fulltime en door zijn functie zal hij niet minder kunnen gaan werken. Hij werkt vaak thuis op de dagen dat ik met onze zoon ben, zo krijgt hij tussendoor veel van hem mee. Ik vind de balans die er nu is heel fijn. Onze zoon gaat 3 dagen achter elkaar naar het kdv. Hij heeft het er enorm naar zijn zin en dat is voor hem en ons dus prima deze 3 dagen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2022 09:42

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Mijn situatie zal weinig uitleg behoeven want dat weten de meesten wel, maar vooruit, I'll play.

Ik ben fulltime thuis bij de kinderen, m'n man werkt fulltime. Toen ik zwanger was van de oudste bleek m'n kantoorbaan maar weinig flexibiliteit te bieden (geen vaste part time dag, twee functies naar beneden indien ik dat wel persé wilde) en gezien eigenlijk het altijd mijn grote wens was thuisblijfmoeder te worden was dat een redelijk makkelijke keuze. Daarbij werkt mijn man full time en kan/wil hij niet part time werken.
Destijds had ik nog m'n eigen bedrijf dus werkte wel wat (wel vrij seizoensgebonden) maar vlak voor de coronacrisis ben ik daar ook mee gestopt en volledig thuis geweest afgelopen jaren.
Ik ben er zelf heel blij om dat ik zoveel thuis ben bij de kinderen, zeker nu ze nog zo klein zijn. Ik zie daar zelf wel de meerwaarde van in, hoewel ik ook de meerwaarde zie van een kdv of psz.
Ik heb afgelopen jaren thuis wel als heel zwaar ervaren, maar ik weet niet zo heel goed of dat door corona niet extra versterkt is (lockdowns thuis) en door de intensiteit van onze zoon. Anderzijds hadden wij geen thuiswerkstress en schoolwerkstress combinatie. Dus ach, voor alles valt wat te zeggen.

En ja, m'n man vindt het lastig dat hij weinig thuis is. Dat geeft hij ook zo toe. Maar hij is wel emotioneel betrokken, dwz dat we ook genoeg door de dag heen bespreken en hij natuurlijk ook betrokken is als hij er niet is. Misschien krijgt hij nog wel meer mee van de kinderen omdat ik het hem allemaal vertel en deel dan wanneer ze een verslag van het kdv zouden delen.

Nou en ik ben dus voorzichtig op zoek naar een baan om weer íets te gaan werken, maar voel ook heel duidelijk dat ik dat niet full time wil doen. Ik had laatst een sollicitatie lopen en raakte wel direct heel erg gestrest om alles wat er om heen komt kijken. Het voelt niet meer zo vrijblijvend als zonder kinderen en dat vind ik wel lastig. Ik hoop dat we daar een goede balans in gaan vinden. Het is iets wat ik nog niet echt ken en dat vind ik spannend. Maar iedereen doet het dus dan zal ik het toch ook wel moeten kunnen.
Maar ik voel eigenlijk heel eerlijk gezegd toch ook opluchting en ben deze weken juist weer even heel blij om thuis te zijn. Dus het gaat vast ook met ups en downs en daarom kijk ik rustig verder.

Ik vind het zelf in elk geval heel waardevol en fijn om zoveel bij m'n kinderen te zijn. Ze zijn hetgene in het leven wat ik het leukste vind maar ook het intensiefste. Dus balans zou fijn zijn. We gaan zien wat die balans is.

Ik hoef hier dus verder niet echt advies over want dat heb ik laatst al heel uitgebreid gekregen in m'n eigen topic, heel fijn.
En wie weet wat de toekomst gaat brengen.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Apr 2022 09:44

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ik zie mijn kinderen 50% van de tijd, en NEE dat vind ik echt niet genoeg.
Nu zie ik ze de komende 6 dagen niet, en dat doet nog steeds pijn.
Dus als ze er wel zijn, ben ik zoveel mogelijk thuis. Wil ik tijd met hen doorbrengen.

Zou willen dat het veel meer was.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 09:52

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Marin schreef:Mijn situatie zal weinig uitleg behoeven want dat weten de meesten wel, maar vooruit, I'll play.

Ik ben fulltime thuis bij de kinderen, m'n man werkt fulltime. Toen ik zwanger was van de oudste bleek m'n kantoorbaan maar weinig flexibiliteit te bieden (geen vaste part time dag, twee functies naar beneden indien ik dat wel persé wilde) en gezien eigenlijk het altijd mijn grote wens was thuisblijfmoeder te worden was dat een redelijk makkelijke keuze. Daarbij werkt mijn man full time en kan/wil hij niet part time werken.
Destijds had ik nog m'n eigen bedrijf dus werkte wel wat (wel vrij seizoensgebonden) maar vlak voor de coronacrisis ben ik daar ook mee gestopt en volledig thuis geweest afgelopen jaren.
Ik ben er zelf heel blij om dat ik zoveel thuis ben bij de kinderen, zeker nu ze nog zo klein zijn. Ik zie daar zelf wel de meerwaarde van in, hoewel ik ook de meerwaarde zie van een kdv of psz.
Ik heb afgelopen jaren thuis wel als heel zwaar ervaren, maar ik weet niet zo heel goed of dat door corona niet extra versterkt is (lockdowns thuis) en door de intensiteit van onze zoon. Anderzijds hadden wij geen thuiswerkstress en schoolwerkstress combinatie. Dus ach, voor alles valt wat te zeggen.

En ja, m'n man vindt het lastig dat hij weinig thuis is. Dat geeft hij ook zo toe. Maar hij is wel emotioneel betrokken, dwz dat we ook genoeg door de dag heen bespreken en hij natuurlijk ook betrokken is als hij er niet is. Misschien krijgt hij nog wel meer mee van de kinderen omdat ik het hem allemaal vertel en deel dan wanneer ze een verslag van het kdv zouden delen.

Nou en ik ben dus voorzichtig op zoek naar een baan om weer íets te gaan werken, maar voel ook heel duidelijk dat ik dat niet full time wil doen. Ik had laatst een sollicitatie lopen en raakte wel direct heel erg gestrest om alles wat er om heen komt kijken. Het voelt niet meer zo vrijblijvend als zonder kinderen en dat vind ik wel lastig. Ik hoop dat we daar een goede balans in gaan vinden. Het is iets wat ik nog niet echt ken en dat vind ik spannend. Maar iedereen doet het dus dan zal ik het toch ook wel moeten kunnen.
Maar ik voel eigenlijk heel eerlijk gezegd toch ook opluchting en ben deze weken juist weer even heel blij om thuis te zijn. Dus het gaat vast ook met ups en downs en daarom kijk ik rustig verder.

Ik vind het zelf in elk geval heel waardevol en fijn om zoveel bij m'n kinderen te zijn. Ze zijn hetgene in het leven wat ik het leukste vind maar ook het intensiefste. Dus balans zou fijn zijn. We gaan zien wat die balans is.

Ik hoef hier dus verder niet echt advies over want dat heb ik laatst al heel uitgebreid gekregen in m'n eigen topic, heel fijn.
En wie weet wat de toekomst gaat brengen.

Het klinkt alsof jullie nog erg zoekende zijn naar een balans. Je man vindt het lastig om zijn kinderen weinig te zien en zou meer thuis willen zijn. Jij zou juist meer weg willen zijn van huis, want je geeft aan het thuis als zeer intensief te ervaren.

Als ik jou zo hoor, dan zou het denk ik goed zijn voor jullie als gezin als jij rustig aan iets oppakt buitenshuis en dat jouw man iets meer thuis is.

Dat hoeven echt geen rigoureuze veranderingen te zijn. Jij 2 dagen werken en je man een halve dag extra thuis zou waarschijnlijk al genoeg zijn om de balans te vinden. Of dat je man bijvoorbeeld standaard 's ochtends het ochtendritueel op zich neemt en zijn kinderen naar het kdv en school brengt en dan doorrijdt naar zijn werk, om maar iets te noemen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2022 09:56

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ja alleen kan/wil m'n man dus niet minder werken (en daar mag je van alles van vinden maar gaat niets er aan veranderen), en voorlopig zijn er wachtlijsten van 2 jaar voor kdv voor dochter. Dus tegen die tijd gaat ze al bijna naar school. 😅
Maar de tijd zal het leren, we vinden vast wel ergens een balans. Het is ook niet erg om te zoeken naar wat je wil, ik ben lekker aan het soul searchen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem326

Bericht 07 Apr 2022 10:01

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Ik werk 34 uur. Ik zie mijn kinderen niet als ze op school zitten en ze zijn op maandag-, dinsdag- en donderdagmiddag van 15.00 tot 17.00 uur bij mijn ouders. Dus dat zijn 6 uurtjes opvang na schooltijd bij mijn ouders samen met hun nichtjes. Daar voel ik me prima bij en zij ook. Ik ben er elke ochtend, elke avond, twee middagen en elk weekend. Ik heb geen uitjes zonder de kinderen. Daar kies ik zelf voor. En daar voel ik me prima bij. Toen ze jonger waren werkte ik eerst 24 uur, vanaf 2 jaar 28 uur en vanaf 4 jaar 32 uur en nu 34 uur (nu de kinderen ook vrijdagmiddag naar school gaan). Op die twee vrije middagen ben ik overigens alleen maar heen en weer aan het pendelen naar sporten, clubjes en speelafspraakjes. Dat is niet per se quality time.

Misschien dat er nog een omgangsregeling komt met mijn ex. Dan zou ik ze om het weekend moeten missen. Ik zou het daar heel moeilijk mee hebben, maar het gaat dat niet om mij of wat ik vind en voel, maar om het welzijn van mijn kinderen.

Thuiswerken heeft mijn leven heel veel makkelijker gemaakt en ontzettend bijgedragen aan werk-privé balans.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 07 Apr 2022 10:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 07 Apr 2022 10:34

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Wij zien trouwens onze vrienden nog heel regelmatig. We zeiden laatst nog tegen elkaar dat ons leven ook weer niet heel veel veranderd is nu L. er is. We nemen hem regelmatig mee of 1 van ons blijft bij hem thuis terwijl de ander iets sociaals doet. Hierom blijft het voor ons wel bij 1 kind. Makkelijk overal mee naar toe te nemen en hoe ouder hij wordt hoe makkelijker het wordt merken we. Wij zijn denk ik ouders die hun eigen leven ook heel belangrijk vinden naast het gezinsleven. Voor nu allemaal prima te combineren en heb ik niet het gevoel dat we ons kind hiermee tekort doen. We zijn beide hierdoor gewoon leukere ouders.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Apr 2022 10:56

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Eens met voorgangers: opening post heeft al bepaalde toon, maar wel interessant onderwerp.
Vanaf jongs af aan wist ik al dat ik moeder wilde worden maar ook wilde werken, dus had ik een partner nodig die daar hetzelfde in stond. Die heb ik gevonden. Ook wilde ik graag de kinderen thuis houden tot hun 2e jaar (liefst 3) zodat ze van ons de basis dingen zouden leren en we de eerste mijlpalen niet zouden missen. Nogal een wensenlijstje dus. We hebben dat kunnen doen doordat ik 20% werkte (maar met goed salaris) en 30% studeerde (alhoewel daar fulltime voor stond) en man 50% werkte. Als ik op werk was, was man thuis en visa versa. Hij had een nulurencontract en kon zelf aangeven hoeveel hij wilde werken, dus er zijn ook periodes geweest dat ik het veel drukker had en hij meer thuis was. En tijdens Covid was hij een jaar volledig thuis. Dat was wel lastig: dan kreeg ik foto's en video's van hen samen terwijl ik op werk was. Nu ben ik met verlof en werkt man fulltime, maar straks na mijn verlof (is dochter half jaar) gaat hij weer minder werken en komen we weer aan 30-70 ongeveer. Even 2 jaar doorzetten en dan gaat ook zij naar school.
En dan ga ik tijdens schooluren werken en man fulltime (onregelmatig rooster).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem326

Bericht 07 Apr 2022 11:09

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Sam schreef:Ik zie mijn kinderen 50% van de tijd, en NEE dat vind ik echt niet genoeg.
Nu zie ik ze de komende 6 dagen niet, en dat doet nog steeds pijn.
Dus als ze er wel zijn, ben ik zoveel mogelijk thuis. Wil ik tijd met hen doorbrengen.

Zou willen dat het veel meer was.


Dit maakt wel heel mooi duidelijk dat jij uitgaat van wat goed is voor jouw kinderen (beide ouders zien) in plaats van uitgaan wat jouw behoefte is (post Sadie). Uiteindelijk doe je wat nodig is. En dat doe je goed.

En wil ik degene zijn die op woensdag- en vrijdagmiddag de kinderen heen en weer pendelt tussen sporten en clubjes. Nee niet per se, maar ik wil wel dat ze die dingen kunnen doen. Dus dat doe ik op mijn vrije middagen met liefde (niet echt met plezier). Het gaat dan niet om mijn aanwezigheid als ouder, maar om hun behoefte/ontwikkeling in sporten, clubjes en speelafspraken. Ik lees dat de oppas van Holden dat doet, dat is ook handig. Ik heb geen oppas aan huis en mijn ouders vangen de kinderen wel drie keer per week op na school, ze mogen ook speelafspraakjes meenemen, maar sporten en clubjes doe ik.
<<

Anoniem329

Lady-post-a-lot

Berichten: 1375

Geregistreerd: 24 Dec 2021 15:05

Bericht 07 Apr 2022 11:15

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Even puur en alleen reagerend op de openingspost: Ik denk dat je een verschil moet zien tussen een wenselijke grens en een haalbare grens. Natuurlijk willen iedereen zoveel mogelijk bij zijn of haar kinderen zijn. Maar helaas is dat niet in iedere persoonlijke situatie even haalbaar, vaak kán het ook gewoon niet anders. Daar vind je een weg in, maar dat je daar een weg in hebt gevonden betekent nog niet dat je er oké mee bent.
Laatst gewijzigd door Anoniem329 op 07 Apr 2022 11:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 11:15

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Fantine schreef:Wij zien trouwens onze vrienden nog heel regelmatig. We zeiden laatst nog tegen elkaar dat ons leven ook weer niet heel veel veranderd is nu L. er is. We nemen hem regelmatig mee of 1 van ons blijft bij hem thuis terwijl de ander iets sociaals doet. Hierom blijft het voor ons wel bij 1 kind. Makkelijk overal mee naar toe te nemen en hoe ouder hij wordt hoe makkelijker het wordt merken we. Wij zijn denk ik ouders die hun eigen leven ook heel belangrijk vinden naast het gezinsleven. Voor nu allemaal prima te combineren en heb ik niet het gevoel dat we ons kind hiermee tekort doen. We zijn beide hierdoor gewoon leukere ouders.

Dit vinden wij ook belangrijk. Het scheelt dat onze kinderen om 8 uur 's avonds slapen. Wij gaan dan nog vaak naar vrienden, of sporten, of naar een hobby. We passen dan voor elkaar op.

2x per maand gaan we samen uit eten en komt er een vaste oppas vanaf 5 uur' s middags. We hebben het geluk dat opa en oma het gezellig vinden als de kinderen komen logeren, dus daardoor kunnen we een paar keer per jaar een weekend weg samen, of apart met vrienden, of alleen. Maar net hoe het uitkomt op dat moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2022 11:23

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Maple schreef:Even puur en alleen reagerend op de openingspost: Ik denk dat je een verschil moet zien tussen een wenselijke grens en een haalbare grens. Natuurlijk willen iedereen zoveel mogelijk bij zijn of haar kinderen zijn. Maar helaas is dat niet in iedere persoonlijke situatie even haalbaar, vaak kán het ook gewoon niet anders. Daar vind je een weg in, maar dat je daar een weg in hebt gevonden betekent nog niet dat je er oké mee bent.


Ja dit vind ik een goede toevoeging.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 11:24

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Maple schreef:Even puur en alleen reagerend op de openingspost: Ik denk dat je een verschil moet zien tussen een wenselijke grens en een haalbare grens. Natuurlijk willen iedereen zoveel mogelijk bij zijn of haar kinderen zijn.


Misschien begrijp ik je verkeerd, maar ik geloof niet dat ik dot met je eens ben. Ik wil helemaal niet zoveel mogelijk bij mijn kinderen zijn. Er zijn namelijk ook heel veel dingen die ik ook wil en die ook tijd kosten. Net als veel ouders vind ik het prima mijn kinderen in de ochtend en avond te zien.
<<

Anoniem327

Bericht 07 Apr 2022 11:26

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

HollyGolightly schreef:
Sam schreef:Ik zie mijn kinderen 50% van de tijd, en NEE dat vind ik echt niet genoeg.
Nu zie ik ze de komende 6 dagen niet, en dat doet nog steeds pijn.
Dus als ze er wel zijn, ben ik zoveel mogelijk thuis. Wil ik tijd met hen doorbrengen.

Zou willen dat het veel meer was.


Dit maakt wel heel mooi duidelijk dat jij uitgaat van wat goed is voor jouw kinderen (beide ouders zien) in plaats van uitgaan wat jouw behoefte is (post Sadie). Uiteindelijk doe je wat nodig is. En dat doe je goed.

En wil ik degene zijn die op woensdag- en vrijdagmiddag de kinderen heen en weer pendelt tussen sporten en clubjes. Nee niet per se, maar ik wil wel dat ze die dingen kunnen doen. Dus dat doe ik op mijn vrije middagen met liefde (niet echt met plezier). Het gaat dan niet om mijn aanwezigheid als ouder, maar om hun behoefte/ontwikkeling in sporten, clubjes en speelafspraken. Ik lees dat de oppas van Holden dat doet, dat is ook handig. Ik heb geen oppas aan huis en mijn ouders vangen de kinderen wel drie keer per week op na school, ze mogen ook speelafspraakjes meenemen, maar sporten en clubjes doe ik.

Waar heb ik gezegd dat het alleen gaat om de behoefte van de ouder? Dat bedoel ik juist totaal niet zo.
Ik denk alleen niet dat het in het belang is van kinderen om een van hun ouders maar 2x in de maand te zien.

Zoals Sam het heeft geregeld lijkt me juist het beste voor de kinderen. Twee betrokken ouders die tijd doorbrengen met hun kinderen en het belang van de kinderen voorop plaatsen ipv alleen te denken aan de eigen bezigheden.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 07 Apr 2022 11:29

Re: Hoeveel aanwezig zijn als ouder?

Interessant onderwerp. Ik wist dat ik wilde blijven werken toen ik moeder werd. Ik had eerder 3 dagen gewerkt (icm studie) en toen e studie klaar was, ben ik 4 dagen gaan werken. Mijn vrije dag had ik nodig om werk in te halen 😅 ik wilde na de geboorte van de oudste ook weer 4 dagen gaan werken, maar toen kreeg ik niks meer gedaan op mijn vrije dag, dus na een paar maanden stond ik op het punt van omvallen en heb ik een dag ouderschapsverlof opgenomen. Die dag ging mijn dochter naar de opvang of naar opa en oma. Ik had het nodig om in balans te blijven want anders ging het ten koste van quality time met gezin in het weekend. Uiteindelijk heb ik meer balans gevonden en kost werk mij minder vrije tijd. Nu werk ik 28 uur, ik ben een dag thuis met de kinderen en heb een ochtend voor mezelf. Ik zie de kinderen genoeg, deze balans is voor mij prima. Mijn vriend werkt 4 dagen en is ook een dag thuis met de kinderen. Zijn werk is een stuk flexibeler en hij neemt gewoon eens een dag vrij op een dag dat de kinderen naar de opvang zijn als hij daar behoefte aan heeft.
december 2016
juli 2019
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron